Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

TTTM - Vitara 2015+
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12519
Strona 19 z 22

Autor:  Jacek_Do [ 12-06-2017, 10:25 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Avalanche pisze:

Jechałem niedawno samochodem za 130 tys. zł, 2-letnim, marki uznawanej za prestiżową, w którym też na bruku różne rzeczy hałasowały.

Nosz, nie przesadzajmy :spi:


Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Kupując nowe z salonu masz jednak jakieś wymagania co do niego.
Uczucie że wszystko trzyma się kupy dzięki lakierowi i zaraz może się rozpaść jak w przypadku kolegi robertc8, nie jest tym którego się oczekuje w dzisiejszych czasach od nówki sztuki.

Autor:  Marcinx [ 12-06-2017, 11:02 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Ja wczoraj jeździłem sporo po dziurawych górskich drogach. Między innymi po wysypanej gruzem traktorowej drodze z koleinami i podjazdem z nachyleniem ponad 20 stopni i nie czułem jakby coś miało mi odpaść. I Vitara to jeden z nielicznych Crossoverów, który spokojnie dał radę.
Jak stuka, trzeszczy - to do serwisu.

Autor:  Avalanche [ 12-06-2017, 11:36 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Jacek_Do pisze:
Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Chyba tylko po maniaku wyciszania :myjezeby:

Autor:  Zinman [ 12-06-2017, 16:30 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Ale sobie tu słodzicie :uwaga:

Moim skromnym zdaniem efekt jak to niektórzy piszą rozpadania spowodowany jest niską masą auta, dla mnie to zaleta bo mało konsumuje etyliny:) lekkie auta tak mają. Mam IVECO Daily 2012r jak jest pusty to na dziurach mam wrażenie, że sie zaraz rozleci wszystko, jak mu załadujemy Tonkę a czasami Dwie :roll: to robi się bardzo komfortowy :] jeżeli wgl można to nazwać komfortem...

Vitara ma raczej twarde zawieszenie i przy swojej lekkości dosyć mocno nią "ciepie" dodam, że to można bez problemu obadać na jazdach próbnych i kupić sobie Golfa, Octavie czy cóś albo jak Crossover to Audi Q2, BMW X1....

Wspólnik ma Tucsona i faktycznie jak chodzi o komfort jest niebo a ziemia w stosunku do Vici. Pamiętajmy jednak, że to zupełnie inna półka cenowa. Mimo wszystko wolę swoją Vicie, może trzęsie, może głośno ale ja kupując auto to po prostu wiedziałem. Vitara dla mnie to proste konstrukcyjnie auto ze sprawdzoną mechaniką, bardzo dobrym napędem 4x4 bez fajerwerków i mam nadzieje, że to za kilka lat będzie jej największą zaletą.

Autor:  macioo [ 12-06-2017, 16:43 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Avalanche pisze:
Jacek_Do pisze:
Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Chyba tylko po maniaku wyciszania :myjezeby:

No nie koniecznie. 20 lat temu jeszcze używano porządnych materiałów wygłuszających. Nie było jeszcze tej walki o każdy gram wagi samochodu. Niedawno miałem okazję jechać takim Audi 80, bez żadnych dodatkowych modyfikacji. Po S-crossie, byłem zaskoczony tym, że prawie nie słyszałem kół i hałasu żwiru o nadkola. We wnętrzu żadnego trzasku czy pisku. :ok:

Autor:  Zinman [ 12-06-2017, 16:58 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

No macioo ale Audi to nie Suzuki, obczaj sobie jakieś Suzuki z lat 90 też szału nie było. Dla jednych te auta to cepy dla drugich ważne, że niezawodne. Trochę już aut przemęczyłem i nie wszystko złoto co się świeci:) akurat Audi 80 to jedno z porządniejszych aut jakie im wyszło i jakości nie można mu odmówić;)

Autor:  macioo [ 12-06-2017, 17:07 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

:ok: :)) Miałem znaleźć 20letnie auto, które nie trzeszczy! :skoczek: Nigdzie nie było, że Suzuki! Fakt, Audi 80 i jego wykończenie, to dzisiaj nawet w markach tzw. premium wiele nie wymyślili lepszego. :ok:

Autor:  Avalanche [ 12-06-2017, 17:08 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Po 20 latach na polskich drogach nic nie pukało?
To musiał być dobrze utrzymany egzemplarz.

Autor:  macioo [ 12-06-2017, 17:21 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Jeżeli się dba, to zawieszeniowo nie może nic stukać. A wnętrze, to raczej zasługa dobrych materiałów i jakości montażu. Nie wiem czy jakiś detal w przeszłości poprawiony nie był ale na bank, jakoś specjalnie dodatkowo wyciszane auto nie było. W moim kilkuletnim Golfie MK2 GTI, pomimo usportowionego zawieszenia we wnętrzu też nic nie klekotało (GTI miał zdecydowanie lepsze wykończenie, z lepszych materiałów niż niższe wersje).

Autor:  robertc8 [ 20-06-2017, 15:20 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Zacząłem temat o trzaskach to może i go zakończę. Okazało się, że te wszystkie zgrzyty i skrzypienia pochodziły chyba z siedzenia. Po przesunięciu o jeden ząbek mam ciszę i znów lubię swoje auto.
To teraz zapytam o jeszcze jedną rzecz. Czy też tak macie, że przy ok. 2400 obr. na 5 biegu silnik zaczyna pracować wyraźnie głośniej i słychać coś jakby cichy gwizd, który ustaje przy ok. 3000 tys.?

Autor:  macioo [ 20-06-2017, 19:35 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Nie nazwałbym tego gwizdem ale delikatnym jakby "wyciem" łożyska... Nie zwróciłem uwagi na obroty tylko na prędkość (100-120km/h) ale chyba się pokrywa. U mnie jest ledwo słyczalny, a jak puszczam nogę z gazu, cichnie. Jest chyba od początku i nie nasila się.

Autor:  robertc8 [ 20-06-2017, 20:40 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Prędkość się zgadza. Czyli mam z tym żyć i cieszyć się jazdą. A naprawdę lubię nim jeździć. Gdyby jeszcze hamulec przestał popiskiwać, byłoby 100% satysfakcji.

Autor:  Avalanche [ 20-06-2017, 20:54 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Po zmianie klocków powinno pomóc (tak miałem w SX4).
Chyba że zmienisz na takie same :szalony:

Autor:  macioo [ 20-06-2017, 22:06 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Z klockami w S-cross, wróciłem (niestety) do firmowych po nieudanych eksperymentach z zamiennikami. Jedynie tylne wymieniłem na TRW i są OK na razie.

Autor:  robertc8 [ 21-06-2017, 11:46 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Tylko, że u mnie nie piszczy jak np. przyhamowuję tylko na postoju (kilkukrotne delikatne naciskanie i puszczanie powoduje pisk) albo przy puszczaniu pedału hamulca przy ruszaniu.

Autor:  Avalanche [ 21-06-2017, 11:59 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

To raczej dywanik.

Autor:  oskbelfer [ 24-06-2017, 15:03 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

macioo pisze:
Z klockami w S-cross, wróciłem (niestety) do firmowych po nieudanych eksperymentach z zamiennikami. Jedynie tylne wymieniłem na TRW i są OK na razie.



A jakie przebiegi do wymiany klocków.

Ja np. w innym wozie (ford focus) przednie tarcze i klocki wymieniałem po 100 tyś km, zaś tylne szczęki hamulcowe po raz pierwszy przy przebiegu 180 tyś. km (plus toczenie bębnów). Charakter jazdy - normalny, praca, zakupy, wczasy (około 2 tyś rocznie na wyjazdy wakacyjne), trochę dróg lokalnych, trochę autostrad.

Autor:  macioo [ 24-06-2017, 23:05 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Przód klocki, to ok. 65kkm (jazda 30% miasto, 10%autostrada, 60% krajówka podmiejska z dość dużą ilością wyprzedzania ciężarówek i ogólnie dość ciężka noga). Z tyłu klocki jeszcze grube były ale w wyniku zasyfienia solą blokowały się w zaciskach i starły na ukos, co powodowało "nie odbijanie" i piszczały w czasie jazdy. Przy kolejnych na przodzie do wymiany pójdą też tarcze. Nie jestem zwolennikiem toczenia.

Autor:  Lolo6310 [ 29-06-2017, 07:36 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży

Autor:  doOh [ 29-06-2017, 08:06 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Lolo6310 pisze:
Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży


odkrec sobie troche te gumy (odboje) pod maska. Ja tez w S-Crossie musiałem wyregulować.

Autor:  igi [ 29-06-2017, 08:12 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Lolo6310 pisze:
Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży

Raczej masz coś nie tak, bo u mnie ani drgnie bez względu na obroty.
A przy postoju, z uruchomionym silnikiem, mimo włączonej klimy auto jest szokująco ciche (stojąc obok).

Autor:  Lolo6310 [ 29-06-2017, 16:03 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Byłem w serwisie i podkręcili odbojniki z przodu, będę teraz obserwował

Autor:  oskbelfer [ 01-07-2017, 10:25 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

igi pisze:
A przy postoju, z uruchomionym silnikiem, mimo włączonej klimy auto jest szokująco ciche (stojąc obok).


Potwierdzam - prawie cisza :lol:

Autor:  HSU [ 06-07-2017, 20:53 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Czołem,
Prześwit wg producenta: 18 cm.
Prześwit wg testu poniżej: 15 cm (od 2:58 min. filmu).

https://www.youtube.com/watch?v=WwnuiTSS2-8

Na krawężniki wystarczy :-)
Pozdr

Autor:  mjk [ 07-07-2017, 05:24 ]
Tytuł:  Re: TTTM - Vitara 2015+

Prześwit, prześwitem :). Natomiast na tym filmiku widać, że mulimedijnaja systema jest cyrylicą. Więc da się, wystarczy chcieć ;)

Strona 19 z 22 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/