SX4ever pisze:
Cytuj:
...
6. dodatkowo nie widzę zbytnio różnicy w działaniu systemu start stop w zależności od ustawiania (komfort/ eco itd.)
...
... a jestes pewien ze powinna byc jakas roznica?
Ustawienia "komfort"/ "eco" dotycza moim zdaniem ukladu kontroli cisnienia w ogumieniu (TPMS), i sluza do obnizenia lub podwyzszenia progu zalaczania ostrzezenia o zbyt niskim cisnieniu,
wiec nie maja na dzialanie systemu "start/ stop" raczej zadnego wplywu...
Różnica powinna być bo właśnie wybieranie w komputerze tych trybów dotyczy systemu start/stop. Chodzi o częstotliwość załączania się czyli interwały pomiędzy włącz- wyłącz. Ma na to wpływ wydajność klimatyzacji itp. Jeśli teoretycznie chcemy, aby klima szalała bez oporów to system powinien być mniej czuły- ażeby tak było trzeba wybrać odpowiedni tryb.
Jakoś tak to było jak o tym czytałem:p
Ja jednak i tak z start/stopa nie korzystam bo nie spodziewam się oszczędności na paliwie, które zrekompensuję mi zakup rozrusznika i nowego aku po dwóch latach.
A co do usterek typu TMTM to wymienię:
1. Głośna praca lewarka zmiany biegów- każdy wchodzi w wyczuwalnym oporem i odgłosem przeskakiwania na swoje miejsce. Mnie to osobiście drażni, ale nic nie poradzę
2. Klapa, która przy zamykaniu trzaska nieraz tak mocno, że tablica rej. chce wyskoczyć z mocowania śrub.
3. Brak polskiego języka z menu komputera, radia i w mapach do nawigacji- a przepraszam czy jesteśmy w Polsce czy Azerbejdżanie?
4. Przekłamania komputera w dystansie na zatankowanym paliwie. Pokazuje bardzo różnie- szczególnie gdy jest już mniej w baku. Zdarza się, że wyświetli mi 150km po czym po kilkunastu km zapala się rezerwa i nie widać już nic
5. Brak automatycznej blokady zamków po danym czasie, gdy zapomnimy zamknąć z pilota. Mają to nawet niektóre samochody za 30-40tys. Więc mogłoby być i w Vici.
Teoretycznie są to rzeczy to zaprogramowania lub podpięcia zwykłego sterownika, ale serwisy boją się czegokolwiek związanego z nową Vitarą i na wszystko odpowiadają "nie"
6. Brak regulacji oparcia w tylnej kanapie choć w instrukcji jest informacja o takiej regulacji.
7. Jestem niewysoki więc fotel mam ustawiony w sumie max w górę. Okazuję się, że regulacja kierownicy takiego ustawienia nie przewidziała. Nie widzę bowiem m in. sygnalizatorów kierunkowskazów na zegarach bo kierownicę mam na ich wysokości.
Na razie tyle mi się nasuwa na myśl- jak przypomnę sobie koleje to napiszę
Al ogólnie podsumowując to Suzi jest ok. i wolę ją niż kolejną Yeti, Captura, Mokkę, Dustera, ASX.
Japończyk z krwi i kości- czyli z jednej strony cieszy a z drugiej te właśnie detale typu TMTM