Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 10:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1722 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-02-2017, 07:23 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Jacek_Do pisze:
Kierownica chodzi lekko, ale zauważyłem inny problem.
W moim samochodzie kierownica po wykonaniu skrętu nie powraca samoczynnie na godzinę 12.
Tylko zawsze jest o parę stopni skręcona w prawo lub w lewo.
Podobnie jej lekkie skręcenie w prawo lub lewo powoduje że tak pozostaje i auto nie jedzie prosto tylko skręca.
Czy też tak macie? Czy to tylko w moim egzemplarzu, bo normalnie powiedziałbym że zbieżność jest źle ustawiona.
W każdym innym samochodzie kierownica samoczynnie wraca na 12.

Zauważyłem że mam minimalnie w prawo. Serwisanci aso twierdzą ze jest ok xD. Według nich jest prosto, wie uznałem że widocznie krzywo patrzę na kierownice :).

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-02-2017, 09:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
akir pisze:
nie ma regulacji oświetlenia
Nie wiem o jakim oświetleniu piszesz, ale jeśli chodzi o podświetlenie zegarów, to tak jak napisał @scaredme, oczywiście, że jest.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-02-2017, 09:21 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
DS pisze:
akir pisze:
nie ma regulacji oświetlenia
Nie wiem o jakim oświetleniu piszesz, ale jeśli chodzi o podświetlenie zegarów, to tak jak napisał @scaredme, oczywiście, że jest.

To chyba ominąłem to część w instrukcji. Natężenie oświetlenia nie wiem gdzie można regulować.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-02-2017, 09:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tak jak napisał @scaredme kilka postów wyżej - "patyczkiem" przy zegarach.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-02-2017, 12:16 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Dzięki za informację o tej regulacji podświetlenia.
Ale co z tym wspomaganiem,bo to jednak istotna sprawa i przy dłuższych trasach i prędkościach autostradowych może byc bardzo uciążliwe.
Czy komuś w ostatnim czasie wgrywano nowe oprogramowanie do wspomagania,a może juz teraz wgrywają fabrycznie i problem nie występuje?


Na górę
Post: 21-02-2017, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W moim przypadku - produkcja maj 2016 - nie mam, albo nie odczuwam żadnych problemów ze wspomaganiem. Podczas jazdy na wprost kierownica rzeczywiście nie jest w idealnie prostej pozycji, ale nie spotkałem auta, w którym byłoby jak od linijki, minimalna tolerancja zawsze jest.
A gdyby był problem ze wspomaganiem, to uderzasz do ASO po inny soft i po temacie. Soft to tylko soft, żadnej ingerencji mechanicznej w auto.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-02-2017, 14:22 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Tak ,wiem tylko ludzie pisali ,że wgrywano im(koło maj 2016) nowy lub w ASO twierdzono,że mają najnowszy i kłopot dalej występował.
Tu jest link do tego tematu i działającego skokowo układu kierowniczego:http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12801


Na górę
Post: 21-02-2017, 14:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Nie chodzi o skokowo działający układ kierowniczy ani o to że kierownica przy jeździe na wprost jest przechylona w prawo lub lewo.
Ale o to że po wykonaniu skrętu i puszczeniu kierownicy powinna ona samoczynnie się wyprostować do pozycji takiej jak przy jedzie na wprost.
A podczas jazdy na wprost lekkie wychylenie kierownicy i jej puszczenie również powinno powodować jej automatyczny powrót do pozycji jazdy na wprost.
U mnie kierownica wraca ale nie całkowicie, a jej lekkie wychylenie i puszczenie powoduje że zostaje w pozycji wychylonej i auto zamiast jechać prosto samo skręca.
Jeszcze nie sprawdzałem bo nie miałem okazji za krótko mam samochód i w większości żona nim jeździ, ale przy takim problemie auto będzie pływać raz w prawo raz w lewo przy większych prędkościach.
Jeśli ktoś jeździł po autostradach czy może potwierdzić moje obawy lub je zdementować.
Auto powinno mieć tendencje do samodzielnej jazdy na wprost w innym przypadku będzie myszkowało po drodze.
W normalnych autach tak się dzieje jeśli zbieżność kół jest źle ustawiona.


Na górę
Post: 21-02-2017, 14:57 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
DS pisze:
Tak jak napisał @scaredme kilka postów wyżej - "patyczkiem" przy zegarach.

Dzięki chłopaki faktycznie działa, czytałem cała instrukcje i zupełnie tego nie pamiętam

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-02-2017, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jacek_Do pisze:
przy takim problemie auto będzie pływać raz w prawo raz w lewo przy większych prędkościach.
Jeśli ktoś jeździł po autostradach czy może potwierdzić moje obawy lub je zdementować.
Auto powinno mieć tendencje do samodzielnej jazdy na wprost w innym przypadku będzie myszkowało po drodze
Codziennie jeżdżę po autostradach i rzeczywiście podczas jazdy po długim łuku można puścić kierownicę i auto będzie jechać po łuku, trzymając ręce na kierownicy nie trzeba przykładać żadnej siły. Natomiast nie rozumiem, dlaczego miałoby myszkować. Ustawiając koła prosto auto jedzie prosto.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-02-2017, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
Podczas jazdy na wprost kierownica rzeczywiście nie jest w idealnie prostej pozycji, ale nie spotkałem auta, w którym byłoby jak od linijki
Mój Lancer ma ponad 8 lat i 186000km na koncie i jest jak od linijki pod warunkiem właściwego ciśnienia w ogumieniu i wyważenia kół. Jak zaczyna się odchylać sprawdzam koła, jeśli nie pomoże – geometrię.


Na górę
Post: 21-02-2017, 16:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Miałem ASX przez 5 lat, 150000 km i od nowości nie był od linijki, przy czym tolerancja o jakiej mówię to ledwo zauważalne odchylenie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-02-2017, 19:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
piomic pisze:
DS pisze:
Podczas jazdy na wprost kierownica rzeczywiście nie jest w idealnie prostej pozycji, ale nie spotkałem auta, w którym byłoby jak od linijki
Mój Lancer ma ponad 8 lat i 186000km na koncie i jest jak od linijki pod warunkiem właściwego ciśnienia w ogumieniu i wyważenia kół. Jak zaczyna się odchylać sprawdzam koła, jeśli nie pomoże – geometrię.

Aby to sprawdzić niezbędne są warunki laboratoryjne :) W trakcie normalnej jazdy zawsze jest coś (wiatr, nierówna droga, obciążenie auta, nierówne zużycie elementów zawieszenia itp itd).

Najważniejsze, aby do jazdy na wprost nie trzeba było używać siły i walczyć z kierownicą, aby wystarczyły delikatne ruchy kierownicą kompensujące czynniki, o których wspomniałem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 22-02-2017, 21:42 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
sipap248 pisze:
Ale co z tym wspomaganiem,bo to jednak istotna sprawa i przy dłuższych trasach i prędkościach autostradowych może byc bardzo uciążliwe.
Czy komuś w ostatnim czasie wgrywano nowe oprogramowanie do wspomagania,a może juz teraz wgrywają fabrycznie i problem nie występuje?

Produkcja styczeń 2017 - wyjeżdżone niecałe 1,5 tys km, ale dotychczas nie zauważyłem jakichkolwiek problemów ze wspomaganiem. Więc chyba poprawione?

DS pisze:
Podczas jazdy na wprost kierownica rzeczywiście nie jest w idealnie prostej pozycji, ale nie spotkałem auta, w którym byłoby jak od linijki, minimalna tolerancja zawsze jest.

Trzymam kierownicę na "za piętnaście trzecia" (opierając kciuki w zagięciach) więc zauważyłbym nawet minimalne odchylenie.
Moim zdaniem powinieneś zwrócić na to uwagę w serwisie.


Jedynym problemem była nie zawsze domykająca się klapa bagażnika. Przy okazji przeglądu 1000km "przesmarowano zamek" (??) i teraz zamyka się jak należy.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 23-02-2017, 06:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Zrobiłem film jak wygląd samoistny powrót kierownicy na godzinę 12 w starym firmowym Peugeocie.
https://goo.gl/photos/8jz4TqEUDwrdCanZ8
Zarówno niewielkie wychylenie kierownicy a następnie jej puszczenie powoduje jej samoczynny powrót na 12.00 i auto jedzie prosto, na filmie każdy powrót kierownicy na 12 jest samoczynny niezależnie od stopnia skrętu.
Również po wykonaniu skrętu i puszczeniu kierownicy sama się odkręca i wraca dokładnie na godzinę 12, co widać przy wjeżdżaniu na parking.
W mojej Vitarze lekkie wychylenie kierownicy powoduje że zostaje ona w tej pozycji i samochód jedzie albo do rowu albo na przeciwległy pas.
Po wykonaniu ostrego skrętu też nie wraca całkowicie na godzinę 12.
Czy też macie takie objawy?
Czy jest to przypadłość wszystkich Vitar czy tylko mojego egzemplarza?

P.S.
Czy jest na forum ktoś Krakowa z kim mógłbym np. w niedzielę porównać jak jeździ jego Vitara w stosunku do mojej - pytałem już w innym wątku ale bez odzewu?


Na górę
Post: 23-02-2017, 11:02 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Może mogłbyś nagrać filmik jak to wygląda w Twojej Vitarze?
Co do tego problemu ze wspomaganiem,to jeszcze raz przypominam,że ludzie zgłaszali jego występowanie przy predkościach autostradowych.
W mieście był on praktycznie nieodczuwalny.


Na górę
Post: 23-02-2017, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-04-2016, 12:13
Posty: 103
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara S 1.4 MT 4x4
W sx4 którym jeździłem poprzednio miałem problem objawiający się tendencją do nietrzymania kierunku jazdy. Musiałem cały czas korygować kierownicą bo nie wracała do centralnego położenia. Nie były to duże różnice ale uciążliwe przy dłuższej jeździe po prostej. Z tym że zaliczyłem pare tygodni jazdy po remontowanej dość wyboistej drodze. W serwisie dali sobie z tym radę i ustąpiło. Jako że w fakturze napisali regulacja zawieszenia spytałem co to było. Mechanik powiedział że musiałem chyba zaliczyć kilka porządnych dziur bo się drążek stabilizatora minimalnie przesunął w mocowaniach. Popuścili podobno mocowania zawieszenia i ustawili całą geometrię od nowa i jak ręką odjął.

_________________
Vitara S 1.4 MT


Na górę
Post: 23-02-2017, 12:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Już to pisałem chyba tu dawno temu, ale powtórzę:
Po przesiadce z SX4 (I) w Vitarze musiałem całą drogę z salonu do domu korygować tor jazdy na wprost, czego efektem była jazda "mikrowężykiem" ;)
Zwróciłem na to uwagę przy przeglądzie po 1000 km.
Coś musieli z tym zrobić, bo od odbioru auta z przeglądu do dzisiaj (czyli przez następne kilkanaście tys. km) zjawisko to ani razu już nie wystąpiło.
Kierownica w czasie jazdy na wprost jest też idealnie wyprostowana.


Na górę
Post: 23-02-2017, 13:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Jacek_Do pisze:
W mojej Vitarze lekkie wychylenie kierownicy powoduje że zostaje ona w tej pozycji i samochód jedzie albo do rowu albo na przeciwległy pas.
Po wykonaniu ostrego skrętu też nie wraca całkowicie na godzinę 12.
Czy też macie takie objawy?
Czy jest to przypadłość wszystkich Vitar czy tylko mojego egzemplarza?


Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, ale dzisiaj sprawdziłem i też tak mam.

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 23-02-2017, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Na rosyjskim forum też jest post o problemach z układem kierowniczym i informacja o biuletynie BE-Q-APK-003 z 26/02/16.
- Wymiana rozpórki stabilizatora i zębatki kierowniczej.( tłumaczenie wg. translatora Google)

Czy u nas ktoś słyszał o takiej akcji/biuletynie serwisowym?


Na górę
Post: 23-02-2017, 15:12 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Jacek_Do pisze:
Na rosyjskim forum też jest post o problemach z układem kierowniczym i informacja o biuletynie BE-Q-APK-003 z 26/02/16.
- Wymiana rozpórki stabilizatora i zębatki kierowniczej.( tłumaczenie wg. translatora Google)

Czy u nas ktoś słyszał o takiej akcji/biuletynie serwisowym?

Jakie objawy? Że nie wraca kierownica? Ja zauważyłem że gdy mocno skręca kierownica(nawracanie) powiedzmy 30km/h to słyszę dzwiny dźwięk coś jak szum z grzyyy

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-02-2017, 08:52 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Do wspomagania to może i ja dorzucę swoje trzy grosze. Jeżdżę co prawda SX4, nie Vitarą. Czasami korzystam też z któregoś z firmowych Fordów, Mondeo lub Fokusa. W Fordach, przy jeździe na wprost, dużo łatwiej wykonać "mikrokorektę" tory jazdy. Kierownica nie stawia żadnego oporu. Opory pojawiają się tu dopiero gdy trzeba wykonać korektę, a nie mikro ;). Natomiast w SX, nawet przy jeździe na wprost, trzeba pokonać wyczuwalny opór początkowy. Teraz, po dwóch latach posiadania SX'a, to już nawet nie zwracam na to uwagi, ale początkowe tygodnie to była jazda tak troszkę wężykiem. Zwalałem to na wiatr, koleiny i takie tam, tylko żeby się nie przyznać, że d. ze mnie nie kierowca ;). Widocznie TTTM, a że przywyka się do tego bardzo szybko, to nie wydaje się być aż tak poważnym problemem, żeby aż dwie strony na forum zajmował ;)

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 25-02-2017, 15:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
mjk pisze:
Widocznie TTTM, a że przywyka się do tego bardzo szybko, to nie wydaje się być aż tak poważnym problemem, żeby aż dwie strony na forum zajmował ;)

:ok:


Na górę
Post: 03-03-2017, 15:54 
Offline

Rejestracja: 14-11-2016, 19:24
Posty: 84
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Suzuki: Vitara II
Nie wiem czy tylko TTTM ale dołożył bym nikłej jakości szyby... Auto mam od 3 mies i po tej zimie przednia i tylna szyba są porysowane od skrobaczki tak jak w 10 letnich autach. Nadmieniam auto utrzymywane we względnej czystości i skrobanie skrobaczką z mosiądzu z ASO według zalecenia Pana z serwisu, we wcześniejszych autach nie byłem w stanie porysować szyby skrobaniem tak by ryse było czuć pod paznokciem...

_________________
Czarna i zawsze brudna Vitara 1.6 VVT Premium 4WD


Na górę
Post: 03-03-2017, 16:20 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Może odmrażacz lepszy? :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1722 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]