Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 22 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-06-2017, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Avalanche pisze:

Jechałem niedawno samochodem za 130 tys. zł, 2-letnim, marki uznawanej za prestiżową, w którym też na bruku różne rzeczy hałasowały.

Nosz, nie przesadzajmy :spi:


Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Kupując nowe z salonu masz jednak jakieś wymagania co do niego.
Uczucie że wszystko trzyma się kupy dzięki lakierowi i zaraz może się rozpaść jak w przypadku kolegi robertc8, nie jest tym którego się oczekuje w dzisiejszych czasach od nówki sztuki.


Na górę
Post: 12-06-2017, 11:02 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
Ja wczoraj jeździłem sporo po dziurawych górskich drogach. Między innymi po wysypanej gruzem traktorowej drodze z koleinami i podjazdem z nachyleniem ponad 20 stopni i nie czułem jakby coś miało mi odpaść. I Vitara to jeden z nielicznych Crossoverów, który spokojnie dał radę.
Jak stuka, trzeszczy - to do serwisu.


Na górę
Post: 12-06-2017, 11:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jacek_Do pisze:
Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Chyba tylko po maniaku wyciszania :myjezeby:


Na górę
Post: 12-06-2017, 16:30 
Offline

Rejestracja: 14-11-2016, 19:24
Posty: 84
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Suzuki: Vitara II
Ale sobie tu słodzicie :uwaga:

Moim skromnym zdaniem efekt jak to niektórzy piszą rozpadania spowodowany jest niską masą auta, dla mnie to zaleta bo mało konsumuje etyliny:) lekkie auta tak mają. Mam IVECO Daily 2012r jak jest pusty to na dziurach mam wrażenie, że sie zaraz rozleci wszystko, jak mu załadujemy Tonkę a czasami Dwie :roll: to robi się bardzo komfortowy :] jeżeli wgl można to nazwać komfortem...

Vitara ma raczej twarde zawieszenie i przy swojej lekkości dosyć mocno nią "ciepie" dodam, że to można bez problemu obadać na jazdach próbnych i kupić sobie Golfa, Octavie czy cóś albo jak Crossover to Audi Q2, BMW X1....

Wspólnik ma Tucsona i faktycznie jak chodzi o komfort jest niebo a ziemia w stosunku do Vici. Pamiętajmy jednak, że to zupełnie inna półka cenowa. Mimo wszystko wolę swoją Vicie, może trzęsie, może głośno ale ja kupując auto to po prostu wiedziałem. Vitara dla mnie to proste konstrukcyjnie auto ze sprawdzoną mechaniką, bardzo dobrym napędem 4x4 bez fajerwerków i mam nadzieje, że to za kilka lat będzie jej największą zaletą.

_________________
Czarna i zawsze brudna Vitara 1.6 VVT Premium 4WD


Ostatnio zmieniony 12-06-2017, 16:43 przez Zinman, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-06-2017, 16:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Avalanche pisze:
Jacek_Do pisze:
Kij ma dwa końce i można znaleźć zadbane 20 letnie auto za 5000 zł w którym nic nie hałasuje.

Chyba tylko po maniaku wyciszania :myjezeby:

No nie koniecznie. 20 lat temu jeszcze używano porządnych materiałów wygłuszających. Nie było jeszcze tej walki o każdy gram wagi samochodu. Niedawno miałem okazję jechać takim Audi 80, bez żadnych dodatkowych modyfikacji. Po S-crossie, byłem zaskoczony tym, że prawie nie słyszałem kół i hałasu żwiru o nadkola. We wnętrzu żadnego trzasku czy pisku. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-06-2017, 16:58 
Offline

Rejestracja: 14-11-2016, 19:24
Posty: 84
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Suzuki: Vitara II
No macioo ale Audi to nie Suzuki, obczaj sobie jakieś Suzuki z lat 90 też szału nie było. Dla jednych te auta to cepy dla drugich ważne, że niezawodne. Trochę już aut przemęczyłem i nie wszystko złoto co się świeci:) akurat Audi 80 to jedno z porządniejszych aut jakie im wyszło i jakości nie można mu odmówić;)

_________________
Czarna i zawsze brudna Vitara 1.6 VVT Premium 4WD


Na górę
Post: 12-06-2017, 17:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
:ok: :)) Miałem znaleźć 20letnie auto, które nie trzeszczy! :skoczek: Nigdzie nie było, że Suzuki! Fakt, Audi 80 i jego wykończenie, to dzisiaj nawet w markach tzw. premium wiele nie wymyślili lepszego. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-06-2017, 17:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Po 20 latach na polskich drogach nic nie pukało?
To musiał być dobrze utrzymany egzemplarz.


Na górę
Post: 12-06-2017, 17:21 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli się dba, to zawieszeniowo nie może nic stukać. A wnętrze, to raczej zasługa dobrych materiałów i jakości montażu. Nie wiem czy jakiś detal w przeszłości poprawiony nie był ale na bank, jakoś specjalnie dodatkowo wyciszane auto nie było. W moim kilkuletnim Golfie MK2 GTI, pomimo usportowionego zawieszenia we wnętrzu też nic nie klekotało (GTI miał zdecydowanie lepsze wykończenie, z lepszych materiałów niż niższe wersje).

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-06-2017, 15:20 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 22:20
Posty: 32
Suzuki: Vitara 2015 Premium
Zacząłem temat o trzaskach to może i go zakończę. Okazało się, że te wszystkie zgrzyty i skrzypienia pochodziły chyba z siedzenia. Po przesunięciu o jeden ząbek mam ciszę i znów lubię swoje auto.
To teraz zapytam o jeszcze jedną rzecz. Czy też tak macie, że przy ok. 2400 obr. na 5 biegu silnik zaczyna pracować wyraźnie głośniej i słychać coś jakby cichy gwizd, który ustaje przy ok. 3000 tys.?


Na górę
Post: 20-06-2017, 19:35 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie nazwałbym tego gwizdem ale delikatnym jakby "wyciem" łożyska... Nie zwróciłem uwagi na obroty tylko na prędkość (100-120km/h) ale chyba się pokrywa. U mnie jest ledwo słyczalny, a jak puszczam nogę z gazu, cichnie. Jest chyba od początku i nie nasila się.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-06-2017, 20:40 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 22:20
Posty: 32
Suzuki: Vitara 2015 Premium
Prędkość się zgadza. Czyli mam z tym żyć i cieszyć się jazdą. A naprawdę lubię nim jeździć. Gdyby jeszcze hamulec przestał popiskiwać, byłoby 100% satysfakcji.


Na górę
Post: 20-06-2017, 20:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Po zmianie klocków powinno pomóc (tak miałem w SX4).
Chyba że zmienisz na takie same :szalony:


Na górę
Post: 20-06-2017, 22:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Z klockami w S-cross, wróciłem (niestety) do firmowych po nieudanych eksperymentach z zamiennikami. Jedynie tylne wymieniłem na TRW i są OK na razie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-06-2017, 11:46 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 22:20
Posty: 32
Suzuki: Vitara 2015 Premium
Tylko, że u mnie nie piszczy jak np. przyhamowuję tylko na postoju (kilkukrotne delikatne naciskanie i puszczanie powoduje pisk) albo przy puszczaniu pedału hamulca przy ruszaniu.


Na górę
Post: 21-06-2017, 11:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To raczej dywanik.


Na górę
Post: 24-06-2017, 15:03 
Offline

Rejestracja: 26-03-2016, 19:03
Posty: 166
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara ALL Premium
macioo pisze:
Z klockami w S-cross, wróciłem (niestety) do firmowych po nieudanych eksperymentach z zamiennikami. Jedynie tylne wymieniłem na TRW i są OK na razie.



A jakie przebiegi do wymiany klocków.

Ja np. w innym wozie (ford focus) przednie tarcze i klocki wymieniałem po 100 tyś km, zaś tylne szczęki hamulcowe po raz pierwszy przy przebiegu 180 tyś. km (plus toczenie bębnów). Charakter jazdy - normalny, praca, zakupy, wczasy (około 2 tyś rocznie na wyjazdy wakacyjne), trochę dróg lokalnych, trochę autostrad.


Na górę
Post: 24-06-2017, 23:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Przód klocki, to ok. 65kkm (jazda 30% miasto, 10%autostrada, 60% krajówka podmiejska z dość dużą ilością wyprzedzania ciężarówek i ogólnie dość ciężka noga). Z tyłu klocki jeszcze grube były ale w wyniku zasyfienia solą blokowały się w zaciskach i starły na ukos, co powodowało "nie odbijanie" i piszczały w czasie jazdy. Przy kolejnych na przodzie do wymiany pójdą też tarcze. Nie jestem zwolennikiem toczenia.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-06-2017, 07:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 29-06-2017, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Lolo6310 pisze:
Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży


odkrec sobie troche te gumy (odboje) pod maska. Ja tez w S-Crossie musiałem wyregulować.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 29-06-2017, 08:12 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Lolo6310 pisze:
Mam pytanie , czy u Was też tak się trzęsie maska ? Mi nawet przy załączaniu klimatyzacji drzy. Już nie wspomnę że przy ruszaniu drży

Raczej masz coś nie tak, bo u mnie ani drgnie bez względu na obroty.
A przy postoju, z uruchomionym silnikiem, mimo włączonej klimy auto jest szokująco ciche (stojąc obok).

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 29-06-2017, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Byłem w serwisie i podkręcili odbojniki z przodu, będę teraz obserwował

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 01-07-2017, 10:25 
Offline

Rejestracja: 26-03-2016, 19:03
Posty: 166
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara ALL Premium
igi pisze:
A przy postoju, z uruchomionym silnikiem, mimo włączonej klimy auto jest szokująco ciche (stojąc obok).


Potwierdzam - prawie cisza :lol:


Na górę
Post: 06-07-2017, 20:53 
Offline

Rejestracja: 22-06-2017, 22:00
Posty: 25
Lokalizacja: Gdańsk
Czołem,
Prześwit wg producenta: 18 cm.
Prześwit wg testu poniżej: 15 cm (od 2:58 min. filmu).

https://www.youtube.com/watch?v=WwnuiTSS2-8

Na krawężniki wystarczy :-)
Pozdr


Na górę
Post: 07-07-2017, 05:24 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Prześwit, prześwitem :). Natomiast na tym filmiku widać, że mulimedijnaja systema jest cyrylicą. Więc da się, wystarczy chcieć ;)

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 22 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]