Joozwa pisze:
Ale to z przepisami to tak bliżej 140km/h czy 120km/h i czy wiesz może jakie są przekłamania prędkości na prędkościomierzu przy 140?
Ciekawi mnie realne spalanie chwilowe przy 140km/h wg GPS.
było wcześniej:Bandit1 pisze:
Porównywał ktoś wskazania prędkościomierza i GPS? Czy są przekłamania?
Licznik samochodu pokazuje dokładnie
dystans przejechany według GPS.
Prędkości już nie.
90 na liczniku to 86 według GPS
110 na liczniku to 105 według GPS
120 na liczniku to 114 według GPS
Nie było "zwłoki" we wskazaniach. Jazda dłuższy czas z tą sama prędkością.
Był tu, na stronie wątek o wskazaniach prędkości.
peterbb pisze:
We wszystkich krajach UE (i nie tylko) obowiązuje ten sam przepis - Regulamin 39 EKG. Różnica pomiędzy prędkością rzeczywistą a licznikową musi mieścić się w przedziale od 0 do 0,1V + 4 km/h, czyli przy 100 km/h dopuszczalne jest wskazanie nawet o 14 więcej (nigdy mniej). Od producenta już zależy czy będzie bliżej 0 czy 14.
Natomiast pomiar odległości wg GPS może ją zaniżać , jeżeli droga będzie kręta, a częstotliwość pozycjonowania mała.
Jeżeli licznik może mieć według normy 10% + 4 km/godz. błędu, to i tak nieźle.
Sorki, za powtórkę, nie potrafię dać linka do samego posta.
Na autostradzie spalanie przy każdych 10 km/h 120 -140 rośnie o 1 litr.
Ktoś już to tutaj pisał.
Przy 140 i tempomacie to jest 8,5.
Większe prędkości sobie policz, ale powyżej 180 km/h to już jest około 20 l/100.
I jeszcze moje wcześniejsze z maja 2015:
Raport spalania z ostatniej jazdy (2WD):
Jazda A1 tempomat ustawiony na 130 km - po 90 km średnie spalanie wg komputera:7,1
Po 400 km na trasie: średnie spalanie (w tym to, co wyżej) 5,5 l/100 km.
Wskazanie komputera potwierdzone przy tankowaniu.
Jazda we dwie osoby