Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 3549 Następna
Autor Wiadomość
Post: 16-12-2018, 17:17 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 19:52
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Wg użytkownika 1.6, 1.0 zbiera się od niskich obrotów. Skwitował, że na autostradzie z obciążeniem nie będzie już tak dynamicznie.

Prowadzący na koniec stwierdził, że jeśli chce się korzystać "cięższym terenie" z 4WD to poleca kupić 1.4 niż 1.0. Do miasta 1.0 i ogólnego jeżdżenia raz kiedyś jest wystarczająca, 1.4 wg nich dodaje temu autu "skrzydeł". Wg niego 1.0 to jeden z najlepszych trzycylindrowców jakie zna.

Znam czeski i troszkę słowacki :)


Na górę
Post: 16-12-2018, 17:17 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
macioo pisze:
Mam na liczniku 106kkm (w poprzednim słabszym 107KM przejechałem 100kkm), jeździłem po całej Polsce (w górach też), po leśnych błotnistych drogach ze stromymi podjazdami. Nigdy nie paliłem sprzęgła w czasie jazdy i nie brakowało mi mocy żeby ruszyć pod strome wzniesienie. Jeżeli ktoś ma takie problemy, to albo zła technika jazdy, albo dla tego, że faktycznie brakuje mocy, bo zamiast paliwa na które został silnik zaprojektowany, aplikuje paliwo do zapalniczek. ;)

Zgadza się LPG nie pomaga jeśli chodzi o żywotność tej konkretnej jednostki, ale jeśli chodzi o pojazdy to czy to było LPG czy pb95 nie miało to znaczenia. Co do mojej techniki nie będę polemizował, ale mam dom wysoko w górach i ten silnik nie miał siły ruszyć z miejsca w momencie gdy trzeba było się z kimś wyminąć na ścieżkach w Zawoi. Mówię tu o stromych podjazdach, oczywiście dało się podjechać ale atakować trzeba było z rozpędu, przy ruszaniu z miejsca nie było szans bez wspomagania się sprzęgłem(kwestia długiej jedynki i nieskiego momentu przywołanych obrotach).
Żeby nie było, byłem sx4 w Alpach ciągnąć na przyczepce dwa motocykle, tył siedział do chlapacze:-) dowiozło 4 osoby ale na trasie często było trzeba redukować do 2 biegu:-) takie traktowanie też pewnie wywołało szybsze zużycie głowicy.
Zgadzam się z przedmówca mi że 1.4 to idealny silnik do vitary/sx4, podjazdy robi bez wysiłku na wolnych obrotach, zupełnie inna bajka niż w 1.6, pozdrawiam

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 16-12-2018, 19:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Mówi że moment obrotowy duźo daje w miescie (lepiej rusza) i na trasie elastyczność lepsza...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-12-2018, 15:37 
Offline

Rejestracja: 30-05-2015, 13:10
Posty: 17
Witajcie mam test Suzuki Vitara 1.0 4x4 automat Premium
BO takie chce kupić

Mam mieszane Uczucia
Przez świeta tzn od Piatku do Dania dzisjeszego zrobilem nim 752km Mialem zgode jechania nim do Austrii do wiednia .
Sapalnie tego auta jest średnio 8,5l w korkach na slasku czyli piatek sobota i niedziela spalnie bylo 10,2l
Przyspieszanie ba wyprzedzanie trwa bardzo dlugooooo narawde dlugo .
Ja chce kupić Suzuki Viatre w automacie ale tak żeby mial adaptacyjny Tempomat
Miałem tydzień czesniej skode karoq z 1.0 TSI DSG spalnie srednie 8,6 l


Na górę
Post: 26-12-2018, 17:06 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
tylko ,że Skoda najprawdopodobniej bez napędu 4X4...


Na górę
Post: 26-12-2018, 17:37 
Offline

Rejestracja: 30-05-2015, 13:10
Posty: 17
Tak. MI chodzi oto że spalnie BP przy 1.0 jest takie same w Szuki jak 1.4 lub skoda 1.5 a nawet może być wyższe
Mi naped 4x4 jest nie potrzebne
Nie rozumiem Polityki Suzuki Chce mieć Adaptacyjny tempomat to musze kupic 4x4 w automacie jak chce 4x2 w automacie. Uważam że silnik 1.0 w suzuki 1,0 4x4 automat jest to porażka


Na górę
Post: 26-12-2018, 17:42 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
jak już kiedyś napisałem kupiłem Vitarę tylko ze względu na napęd 4x4 i jej cenę z tymże napędem...
w innym przypadku nawet nie patrzyłbym w kierunku marki Suzuki
zresztą moim zdaniem kupowanie SUVa lub crossovera z napędem na jedną oś jest bezsensowne
lecz to tylko moje zdanie :)


Na górę
Post: 26-12-2018, 19:13 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Też uważam, że 4x4 w Suzuki jest najlepszą cechą. Natomiast crossover 2x4 ma sens jeżeli ktoś potrzebuje tylko większego prześwitu. Na wycieczkę leśną drogą, czy dojazd na działkę 4x4 nie jest potrzebne. Innym powodem kupna podwyższonego auta jest np. problem zdrowotny z wsiadaniem. Ja sobie chwalę 4x4 głównie zimą przy codziennych , kilkudziesięciokilometrowych dojazdach do pracy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-12-2018, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja kupilem 1.4T 2WD, bo taka moc jest idealna do tego auta. Po chiptuningu jest juz naprawdę bardzo dobrze.

2WD, bo 4x4 mi kompletnie zbędne - niepotrzebnie by u mnie zwiekszalo masę i spalanie. No i pogorszalo osiągi...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-12-2018, 22:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
piotr.m pisze:
Witajcie mam test Suzuki Vitara 1.0 4x4 automat Premium
BO takie chce kupić

Mam mieszane Uczucia
Przez świeta tzn od Piatku do Dania dzisjeszego zrobilem nim 752km Mialem zgode jechania nim do Austrii do wiednia .
Sapalnie tego auta jest średnio 8,5l w korkach na slasku czyli piatek sobota i niedziela spalnie bylo 10,2l
Przyspieszanie ba wyprzedzanie trwa bardzo dlugooooo narawde dlugo .
Ja chce kupić Suzuki Viatre w automacie ale tak żeby mial adaptacyjny Tempomat
Miałem tydzień czesniej skode karoq z 1.0 TSI DSG spalnie srednie 8,6 l


Potwierdza sie wiec, ze takie 1.0 nie są ekonomiczne w cyklu mieszanym. Ponizej 100 km/h pala mniej niz 6l, ale to tez nie jest zaden specjalny wyczyn.


Na górę
Post: 26-12-2018, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Remote pisze:
2WD, bo 4x4 mi kompletnie zbędne - niepotrzebnie by u mnie zwiekszalo masę i spalanie. No i pogorszalo osiągi...
Nie ma co demonizować, 4WD (1.4) rozpędza się do setki ~0,2 sekundy wolniej niż 2WD. Wystarczy trochę śliskiej czy mokrej nawierzchni i będzie mieć lepsze osiągi niż 2WD.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 27-12-2018, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Musiałem odholować przyczepę brata po sezonie do Niemiec, więc na powrocie kilka testów Vitary S1.4T na autostradzie bez limitu prędkości.
Spalanie przy przelotowej 160-190 km/h wyszlo 10,9l na setkę. Poniżej 160 praktycznie nie schodziłem - cały czas jechalem za nowa Insygnią i ona nadawała tempo.
Po wjeździe do Polski i na naszych autostradach spalanie spadło do 8,5l na setkę przy ok 140km/h.

Max predkość wg licznika ok. 225 km/h

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-12-2018, 16:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-10-2018, 14:16
Posty: 17
Suzuki: Vitara 1,4T 2018
piotr.m no ale po co na siłę kupować 1.0 i nazywać porażką, skoro można kupić 1.4 i być zadowolonym? ;)

_________________
Vitara II po lifcie, 1.4T, FWD, czerwona :D


Na górę
Post: 27-12-2018, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Remote, jak ciężka przyczepa?
Hak montowany u dealera z oficjalnego katalogu czy aftermarket?

Interesuje mnie ten temat bo rozważam instalację haka i przyczepę hamowaną na motocykle.

Co do spalania: trasa Warszawa (lotnisko Chopina) - Pułtusk - Warszawa Bemowo, 6.1 L/100km. 1.4 4wd manual, jeszcze niedotarty bo podczas pierwszego tysiąca :)


Na górę
Post: 27-12-2018, 18:25 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Właśnie , hak. Też jestem zainteresowany


Na górę
Post: 27-12-2018, 20:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Przyczepa to Starlett 390CP - taka mała/średnia :) Ma chyba rok albo dwa.
https://www.sterckeman-caravans.co.uk/m ... ett-390cp/

Hak miałem założony przez dealera- no chyba, że w fabryce założyli ;) - kupowałem auto już zarejestrowane na dealera i hak był.

Bez problemu się jechało - Vitarka dawała sobie radę. 90-95km/h jechałem cały czas.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-12-2018, 21:16 
Offline

Rejestracja: 30-05-2015, 13:10
Posty: 17
LuckyMarciano pisze:
piotr.m no ale po co na siłę kupować 1.0 i nazywać porażką, skoro można kupić 1.4 i być zadowolonym? ;)

Tak bo niema aktywnego tempomatu silnik 1.4 4x2 autoat


Na górę
Post: 27-12-2018, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Remote pisze:
Musiałem odholować przyczepę brata po sezonie do Niemiec, więc na powrocie kilka testów Vitary S1.4T na autostradzie bez limitu prędkości.
Spalanie przy przelotowej 160-190 km/h wyszlo 10,9l na setkę. Poniżej 160 praktycznie nie schodziłem - cały czas jechalem za nowa Insygnią i ona nadawała tempo.
Po wjeździe do Polski i na naszych autostradach spalanie spadło do 8,5l na setkę przy ok 140km/h.

Max predkość wg licznika ok. 225 km/h


Porownywales predkosci licznik-GPS jakie sa odchylenia ? Wspomnales tez kiedys o podniesieniu mocy, masz nadal serie czy już pomodzone?


Na górę
Post: 28-12-2018, 09:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Pomodzone już jest ;)
Nie wiem ile realnie to było, bo przy tej prędkości to juz skupienie maksymalne i nie zerkałem na nawigacje. Powyżej 160km/h dość mocno czuc na kierownicy podmuchy wiatru podczas wyprzedzania cieźarówek czy wyjazdu poza ekrany.

Wyciszenie auta matami od Bitmatu dużo dało i całkiem komfortowo pod kątem akustycznym się jedzie.
Wyciszyłem na początku tylko 4xdrzwi ale efekt tak się żonie spodobał, wiec finalnie zrobiliśmy całe wnętrze włącznie z dachem, słupkami, podłogą i bagażnikiem.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 28-12-2018, 23:20 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
Pochwal się gdzie robiłeś mody i ile udało się wycisnąć?
Box, czy olales gwarancję?

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 29-12-2018, 00:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Chwalić się zbytnio nie zamierzam, bo auto na gwarancji :p Robione u brata za zachodnią granicą. Jakoś to załatwił tak, że wyszło taniej niź w PL.
W serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169KM/279nm

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-12-2018, 00:33 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Sam wygluszales czy w warsztacie?


Na górę
Post: 29-12-2018, 09:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Sam z żoną zrobilem wszystkie drzwi i bagaznik.
Słupki, podłoga , dach i ściana grodziowa (częsciowo, bo bez demontażu deski) z pomocą 2 osób zajmujacych się car-audio (ale wszystko u mnie w grażu). To już takie łatwe nie było i sam bym sie nie podjął.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-12-2018, 10:27 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
Remote pisze:
Chwalić się zbytnio nie zamierzam, bo auto na gwarancji :p Robione u brata za zachodnią granicą. Jakoś to załatwił tak, że wyszło taniej niź w PL.
W serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169KM/279nm

Ładnie..teraz pewnie Vitarka zbiera się do 100 poniżej 8s.
Jak upalales ja na autostradzie ponad 200km/h nie wyskakiwala kontrolka silnika?

Muszę pomyśleć nad swoją, ale puki co czekam na termin w ASO na klepanie przodu-pewna Vectra postanowiła mi wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu...
Tak przy okazji bardzo papierowe mamy blachy z przodu można palcami wyginać maskę i blotniki

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 29-12-2018, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak bedzie trochę bardziej sucho to zmierzę ile ma do setki...
Kontrolka nie wyskoczyla ani razu. Jak na razie bezproblemowo. Po zawirusowaniu silnika jezdzę na 98.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 131 32 33 34 3549 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]