Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246 |
Strona 24 z 30 |
Autor: | macioo [ 18-10-2019, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
takie nowoczesne " mniej-więcej" , brzmi tak yntelygętnie |
Autor: | awd [ 09-12-2019, 15:33 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Suzuki Top Team https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... tokio.html |
Autor: | Avalanche [ 14-01-2020, 16:38 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Vitara 1.4 SHVS 48V Mniejsza moc, większy moment obrotowy, nieco mniejsze spalanie. |
Autor: | wawax [ 14-01-2020, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Moc pewnie będzie się dało "odblokować" chipem, a większy moment pewnie wynika z dodania momentu elektryka. Wreszcie start-stop będzie dobrze działał w manualu vitary. :-) Ciekawe jak ten sposób odpalania wpłynie na trwałość paska/łańcucha. Na dolnym zdjęciu coś nie tak z tylnym kołem. :-) |
Autor: | awd [ 14-01-2020, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
https://www.youtube.com/watch?v=rAjqzLo ... e=youtu.be Cytuję za: http://www.latribuneauto.com/reportages ... tique.html "Silnik Suzuki 1.4 Boosterjet z SHVS 48V poprawia zużycie paliwa W połączeniu z silnikiem Suzuki 1.4 Boosterjet, system hybrydowy SHVS 48V daje pierwszeństwo oszczędności paliwa w normalnych warunkach jazdy, a jednocześnie dodaje dodatkowy moment obrotowy do silnika za pomocą silnika elektrycznego, gdy ocenia, że kierowca chce szybkiego przyspieszenia , System hybrydowy SHVS 48 V składa się z trzech głównych elementów: alternatora-rozrusznika 48 V (ISG) z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48 V i przetwornicy DC / DC 48 V-12 V. Zmiana napięcia ISG z 12 V na 48 V przyczynia się do zwiększenia pomocy silnika elektrycznego i rozszerzenia zakresu momentów odzyskiwania energii. Wkład momentu obrotowego silnika elektrycznego gwarantuje natychmiastową reaktywność przy niskich prędkościach, aby zrekompensować różnicę między naciśnięciem pedału przyspieszenia a reakcją silnika cieplnego. Funkcje „boost” i kompensacja momentu obrotowego poprawia wrażenia z jazdy, wykorzystując energię silnika elektrycznego do uzupełnienia momentu obrotowego podczas faz przyspieszenia. Silnik elektryczny wnosi dodatkowy moment obrotowy do silnika cieplnego, czyli czasu, w którym turbosprężarka silnika 1.4 Boosterjet uruchamia się przy około 2000 obr / min. Połączone działanie silnika cieplnego i silnika elektrycznego optymalizuje krzywą momentu obrotowego dla płynniejszego przyspieszenia. System zawiera również nową funkcję elektrycznego biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas zwalniania, wykorzystując silnik elektryczny do pracy na biegu jałowym bez wtryskiwania paliwa. Kiedy podczas zwalniania zwolnione zostanie sprzęgło, a prędkość obrotowa silnika spadnie do około 1000 obr / min, silnik elektryczny pracuje na biegu jałowym bez wtrysku paliwa. Po utrzymaniu biegu jałowego pojazd może natychmiast ponownie przyspieszyć nagabywanie kierowcy. Silnik 1.4 Boosterjet z systemem Hybrid SHVS 48 V wykazuje o 19% wyższą wydajność paliwową w porównaniu z obecnym silnikiem 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM (dane na podstawie cyklu NEDC)." Oferta suzuki: https://suzuki.lu/fr/vitara-hybrid-48v-5-portes-4x4 |
Autor: | Avalanche [ 16-01-2020, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
No i są oficjalne ceny. Z cennika zniknęła Vitara 1.0... . Mam nadzieję, że chwilowo. Wszystkie Vitary tylko w wersji Hybrid. Najtańsza 79 900 zł w wyposażeniu Comfort, z 6-biegową przekładnią ręczną. Wersja 4WD niedostępna. Premium 2WD 85 900 zł, a 4WD 94 900 zł Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł. Bez dachu i z napędem na przód - 93 900 zł. Dla porównania S-Cross jest 2 000 zł droższy w wersjach Comfort i Premium. Wersja 4WD kosztuje tyle samo co Vitara |
Autor: | Remote [ 16-01-2020, 10:51 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki Ciekawe czy Dacia Duster tez pójdzie tak mocno w górę.... |
Autor: | wawax [ 16-01-2020, 10:53 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
No i nie ma w ogóle automatów. Tego można się było spodziewać, bo one miały największą emisję C02. |
Autor: | osy4 [ 16-01-2020, 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Cieszę się ze kupiłem w zeszłym roku |
Autor: | psz [ 16-01-2020, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Nie znamy jeszcze wszystkich ruchów cenowych konkurencji i właściwie tylko w nich jest nadzieja na podtrzymanie atrakcyjności cenowej Vitary. Obawiam się jednak, że sprzedaż się załamie przy tym nowym cenniku. |
Autor: | Avalanche [ 16-01-2020, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
W Niemczech jakiś szał był w grudniu na Vitarę. Może w związku z zapowiadanymi podwyżkami (?) lub nie wiem dlaczego. Sprzedano chyba z 500% więcej Vitar niż w listopadzie |
Autor: | piomic [ 16-01-2020, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Avalanche pisze: Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł Remote pisze: Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki W 2015 topowa sun kosztowała bardzo podobnie. |
Autor: | clawis [ 16-01-2020, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Poczekajmy może kolega osy4 swoją Vicie ulepszy (zmoduje) na hybrydę po taniości. |
Autor: | osy4 [ 16-01-2020, 23:43 ] |
Tytuł: | Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
clawis pisze: Poczekajmy może kolega osy4 swoją Vicie ulepszy (zmoduje) na hybrydę po taniości. Ja to bym z chęcią swapa zrobił na 2.0d z 8 stopniowym ZF Osobiście kocham silniki diesla i twierdze ze do normalnego użytkowania na co dzień nie ma lepszej jednostki. I taką tez używam. Równanie diesel wygrywa w kwestii ekologii tylko teraz trzeba tłuc benzyny z miękkimi hybrydami lub elektryki. Taki trend. Żeby nie było ze ganie PB, to mam również na stanie wozidła w benzynie z mocą 500+ ale to już inna bajka V6 (ale już tez turbinowy) i do innego przeznaczenie Vitara zaskakuje mnie tym 1.0 kosiarką. Jest wyjątkowo dynamiczna od samego dołu a wysoka pozycja za kierą oraz kanciasty kształt potęgują uczucie odejścia i dużych prędkości. Ten silnik nie trafi już do Europy. Jest na niego wystarczający zbyt poza EU wiec po co ma się producent wysilać i kombinować jak żaden z tego zysk. |
Autor: | psz [ 17-01-2020, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Pytanie, jaki będzie mieć Suzuki zysk z cennika Vitary, który otwiera się na 80 tys. zł? Taka Skoda Kamiq czy Seat Arona ciągle startują poniżej 70 tys. zł w cennikach na 2020 rok. Wiadomo, że jak ktoś się nastawiał na Vitarę 1.4, to i tak może kupi, ale też wielu odrzuci to auto w przedbiegach zerkając tylko na wyjściową cenę, a nie wgłębiając się w szczegóły. |
Autor: | Remote [ 17-01-2020, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
piomic pisze: Avalanche pisze: Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł Remote pisze: Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki W 2015 topowa sun kosztowała bardzo podobnie. Topowe może i kosztują tyle samo, problem jest w standardowych wersjach czyli Comfort/Premium. Z min 60 tys pln zrobiło sie min 80 tys pln Generalnie jest mało klientów na Vitare/Scrossa za 108k pln |
Autor: | wawax [ 17-01-2020, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Vitara i tak najlepiej sprzedała się w wersji Premium za 70-80k, drug a w sprzedaży była Elegance, o ile dobrze pamiętam. Więc likwidacja najtańszej niekoniecznie musi się znacząco odbić na sprzedaży. Jednak już tacy biedni w Polsce nie jesteśmy, jak się przyzwyczailiśmy. :-) Nie do końca można powiedzieć, że topowa wersja kosztuje tyle samo, bo zmieniło się wyposażenie. Nie ma choćby automatu. To trochę tak jak sprzedaż mniejszej ilości czekoladek w takim samym pudełku - podniesienie ceny, choć w mniej widoczny sposób. |
Autor: | zn21 [ 17-01-2020, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
ja na celownik wziąłem vitarę 1.4 premium ze względu na cenę (78kzł). Jazda próbna potwierdziła, że fajnie się tym jeździ, silnik w miarę dynamiczny i te 140 KM dają radę a poza tym ma fajny klasyczny wygląd. Od razu zauważyłem, że z hałasem będę musiał coś zrobić bo jest źle!!! Jeżeli topowa wersja ma podobny hałas to jest to porażka i skandal za cenę pow 100kzł!!! |
Autor: | wawax [ 17-01-2020, 17:24 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Vitara w każdej wersji jest tak samo (nie)wyciszona. Ale spoko - łatwo da się to poprawić. :-) |
Autor: | zn21 [ 17-01-2020, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
umówiony jestem na początku lutego do firmy zajmującą się tym sprawami, robię wszystko bo chcę mieć auto na lata. Sam nie mam jak a poza tym nawet mi się nie chce. Czy warto smarować spód przed korozją? |
Autor: | Remote [ 17-01-2020, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Jak chcesz robić konserwację podwozia, to najlepiej od razu po odbiorze nowego samochodu. Choć moim zdaniem nie ma to większego sensu - patrząc przez pryzmat Suzuki, które miałem. Nie rdzewiały bez dodatkowej konserwacji. |
Autor: | macioo [ 17-01-2020, 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
W czerwcu będzie 6 lat i pewnie w okolicach 140kkm i poza niewielkim powierzchniowym nalotem na wahaczach i belce korozja w S-cross nie występuje. |
Autor: | zn21 [ 17-01-2020, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
pewnie z każdym rokiem blachy coraz gorszej jakości dają aby ceny były dobre dlatego wasze auta nie korodują, podobno dużo droższe marki mają problemy z korozją. |
Autor: | Remote [ 17-01-2020, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Akurat ceny aut są coraz wyższe. Marna ta Twoja teoria Mówimy tutaj o Suzuki, a nie innych markach.... |
Autor: | wawax [ 17-01-2020, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Swift z 2005 po 11 latach blacharka 100%, wymienione tylko przewody hamulcowe oraz rura wlewu paliwa (teraz robią plastikową). Ponadto vitara ma plastiki na progach i części podwozia, które chronią mechanicznie. Jeśli stoisz w garażu, to nie przesadzałbym. Poza garażem - trudno mi powiedzieć, nie mam doświadczenia. |
Strona 24 z 30 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |