Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-10-2018, 11:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-09-2018, 19:35 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 11
W sumie fakt, w SX napęd działał inaczej...muszę się pobawić na rondach/ mokrych nawierzchniach z wyłączonym ESP :-)

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 13-09-2018, 19:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 739
Piotras pisze:
Nieźle są światła mijania ledowe, świeca mocno przyjemnym światłem ładnie oświetlają pobocze, ale minus za brak doświetlania zakrętów np halogenami


Serio Ci tego brakowało? Jadąc nocą mam wrażenie że te ledy świecą dookoła samochodu - oświetlone jest pobocze, rów, boczne drogi. Po co jeszcze halogen?

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 13-09-2018, 20:42 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 11
Jak jedziesz po prostej to się zgadza, bardzo ładnie oswietlaja pobocze, na lagodnych łukach tez nie ma problemu. Doswietlanie przydaje sie na skrzyzowaniach, a mi najbardziej go brakuje jadac po serpentynach - czesto jezdze waskimi serpentynami wieczorem / noca. W drugim aucie mam bixenon skretny i na kretej drodze takie swiatla sa duzo lepsze.
Ostatnio zdazylo mi sie jechac ta sama trasa kilkuletnim Clio i przy mocniejszych zakretach uruchamial sie halogen ktory ladnie doswietlal to co jest za zakretem i w sumie zdziwilem sie ze duzo lepiej na kretym odcinku wieczorem mi sie jechalo niz Vitara... W sumie to bardzo tanie rozwiazanie - zwykly program i az dziwne ze Suzuki tego nie ma w nowych autach.

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 13-09-2018, 21:35 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 121
A na serpentynach nie można sobie włączyć ręcznie halogenów p.mgłowych? Przecież nawet prawo o ruchu drogowym na to zezwala...

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 13-09-2018, 22:03 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 149
Mnie w Suzuki brakuje doświetlania zakrętów. Bardzo fajne i proste rozwiązanie ma Kia - w reflektorze jest umieszczona pod kątem 45 stopni dodatkowa żarówka H7, która pięknie oświetla wszystko. Dużo to lepsze niż włączające się jedno ze świateł przeciwmgłowych, jak w VAG.


Na górę
Post: 14-09-2018, 21:02 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2997
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie przesadzajmy z tym " bardzo brakuje" ;) Ludzie, jeszcze niedawno mieliśmy zwykłe żarówki bańkowe i halogenowe były rewolucją, a każdy się cieszył, że ładnie świecą. ;)
Tak na marginesie, to halogeny przeciwmgielne w S-cross z ksenonami niewiele dają. Trzeba się dobrze przyjrzeć czy świecą. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-09-2018, 11:30 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 121
No to kilka słów ode mnie. Vicię mam od czerwca, wersja 1.6 Allgrip MT, obecny przebieg to ok. 6kkm.

O stylistyce budy ciężko mówić, bo crossovery i SUV’y jakoś specjalnie mi się nie podobają (no, poza Capturem i nowym Dusterem), ale Vicia jakimś paszkwilem nie jest, więc tu jest OK. Wnętrze trochę staromodne, ale akurat to mi się podoba.

Ergonomia - 5 pkt na 6 możliwych. Ten 1 odjęty punkt to za durne ustawianie oparcia. Same fotele wygodne. W kabinie kierowca ma wszystko pod ręką.

Silnik – niektórzy piszą tu, że 1.6 to muł straszny, ale do normalnej jazdy wystarcza w 100%, zarówno w mieście jak i na trasie. Szczerze mówiąc, to 1.4 turbo byłby w MOIM PRZYPADKU zbędnym wydatkiem. Dlaczego? Na drogach krajowych i bocznych żona juz teraz mi powtarza, że jeżdżę „zbyt dynamicznie”, a na autostradzie powyżej 130km/h jazda Vicią przestaje należeć do przyjemności. Na plus dla tego silnika jest to, że pięknie i chętnie się wkręca na obroty. K4M w Megance był tutaj mniej chętny do współpracy, dodatkowo silniczek w Suzuki brzmi znacznie przyjemniej na wysokich obrotach.

Hałas –nie jest źle. W Megance auto nie szumiało na wietrze (fakt, było wyciszone w zakładzie Car Audio), ale silnik był znacznie głośniejszy. W Vitarze mocniej słychać wiatr, za to silnik cichszy. Co lepsze? Dla mnie Vitara (a jeszcze jej całościowo nie wygłuszałem). Na pewno na plus jest to, że bagażnik rowerowy zamocowany na hak jest znacznie cichszy niż dachowy, ale to chyba nie jest wielkie odkrycie ;)

Napęd – zwykle jeżdżę w trybie AUTO, ale w przypadku, gdy auto zaczyna myszkować na silnym wietrze na autotradzie lub w przypadku wożenia 3 rowerów na haku z tyłu tryb SPORT czyni jazdę znacznie przyjemniejszą. Po prostu auto napędzane na wszystkie koła robi się stabilne. Różnica jest na prawdę znaczna.

Spalanie – komputer ciągle pokazuje mi poniżej 6l/100km. Jazda na wakacje z 3 rowerami na haku to wzrost do 6.3l/100km (te same rowery na dachu meganki to już było 8.5l/100km).

Prowadzenie/komfort jazdy (tu porównuję z Meganką, bo nią jeździłem ostatnie 7 lat i 100kkm) – Meganka na autostradzie „płynęła”, auto było jak przyklejone do asfaltu, wiatr nie robił na niej żadnego wrażenia. W tych samych warunkach Vicia zachowuje się gorzej, no ale to taka cecha crossovera... Na krętych i dziurawych drogach bocznych, na dojazdach do kwater agroturystycznych Meganką trzeba było bardzo uważać by czegoś nie urwać (tłumik, zderzak) bo prześwit 12cm to jednak niewiele. Czasem nawet głębokie koleiny powodowały problemy. Przejazd po błocie to było ciągłe ryzyko zagrzebania się. Tutaj Vicia wygrywa w cuglach. Jedziesz i nie myślisz o nierównościach (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku). Podejrzewam, że zima jeszcze mocniej pokaże zalety większego prześwitu i Allgripa w Vicii. Co do jazdy na autostradzie, to wydaje mi się, że 130km/h to taka granica przyjemnej jazdy Vitarą. 120km/h to już w ogóle świeża bułeczka z masłem i domowym dżemem truskawkowym 8)

Układ kierowniczy – hehe, wiadomo  Jest specyficzny. O ile auto na równej, prostej drodze jedzie prosto jak po szynach, tak powrotu kierownicy do punktu „ZERO” w przypadku niewielkich wychyleń nie ma. Szczerze mówiąc, to gdyby nie to forum to nawet bym na to nie zwrócił uwagi... ale jak się to już wie, to trzeba się do tego przyzwyczaić. Żona tego forum nie czyta i nic nienormalnego nie zauważyła :lol:

Bagażnika nie porównuję, bo w Megance miałem ponad 500 litrów, więc o czym tu pisać. Ale ten „śmieszny” 375 litrów w Vicii jest całkiem ustawny...

Plastiki w środku – nooo, taniocha, ale to mi nie przeszkadza.

Fabryczne audio – łojezuuuuu... :? W Pandzi żony, która kosztowała 40kPLN fabryczny zestaw gra lepiej. Drzwi mam wygłuszone, założyłem nowe głośniki, ale wąskim gardłem jest jednostka sterująca Bosha. Niby można ją wymienić na Kenwooda, ale za te pieniądze to ja wolę gdzieś wyjechać z żoną. No chyba że się kiedyś wkurzę...

Teraz odpowiedź na pytanie, czy ponownie kupiłbym Vicię – gdyby nie to, że często z żoną jeździmy po zadupiu, gdzie wyższe zawieszenie i napęd na 4 koła jest bardzo przydatny, to bym ani Vicii ani innego Crossovera czy SUVa w życiu nie kupił a pozostał przy jakimś kompakcie, jakiejś Megance, Ceed’zie czy innym „dupowozie”. Tańsze, z większym bagażnikiem, lepiej się prowadzące. Ale to MOJA WŁASNA opinia, każdy inny może mieć inną :] Ja kupiłem Vicię świadomy jej wad i zalet i jak na razie auto bardzo mi się podoba, bo spełnia założone przy zakupie funkcje użytkowe. Tylko tyle i aż tyle.

Jak coś mi się jeszcze przypomni, to dopiszę.

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 25-09-2018, 19:24 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 88
Lokalizacja: Katowice
Porównanie 14 crossoverów, gdzie sprawdzano także realne zachowanie samochodu w sytuacjach podbramkowych jak test łosia, slalom i awaryjne hamowanie. Vitara pobiła całą konkurencję i wygrała cały test. Podoba mi się takie podejście do tematu, te same warunki i widać realne różnice w prowadzeniu auta. Polecam zobaczyć jak meksykanie robią teesty, nawet jak nie zrozumiecie języka (niestety nie po angielsku).
https://www.youtube.com/watch?v=oezeF6WdAOw

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 26-09-2018, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 887
Świetny test, szkoda, że nie ma chociaż napisów po angielsku. I rzeczywiście Vitara (i to 2WD) jest w zasadzie bezkonkurencyjna w tych testach, niektórych to wręcz masakruje.
Bardzo fajny test z hamowaniem z dużej prędkości w zakręcie!

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 26-09-2018, 11:02 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 298
Możesz włączyć automatyczne generowanie napisów, a w ustawieniach zmienić domyslny hiszpański na tłumaczone automatycznie na polski.
Bywa zabawnie :)


Na górę
Post: 26-09-2018, 11:03 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 121
Mnie bardzo zaimponowała wysoka pozycja Dustera. Firma z dolnej półki pokonała wielu znacznie bardziej prestiżowych producentów. Gdyby tylko jakość była trochę lepsza...

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 26-09-2018, 11:38 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 298
Tu wszystko zależy od tego jak patrzysz na samochód.

Możesz kupić "prestiż", możesz kupić wygląd, możesz kupić satysfakcję z jazdy, możesz w końcu kupić woła roboczego.
Dacia to fajny samochód do pracy i ma wszystko co jest potrzebne. Projektańci nie celowali w grupę docelową która by nie kupiła samochodu bo jest Dacią, tylko skupili się na tym co zapewni im sukces w tanim segmencie.


Na górę
Post: 26-09-2018, 15:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 485
W ,,Motorze'' zestawienie najlepszych ofert na rynku z podziałem na ceny i segmenty.
W przedziale 70-90 tys proponują Vitarę oraz Seat Arosa i Kia Stonic.

_________________
Sprzedam felgi stalowe Suzuki OEM 6,5x16, 5x114,3 , ET 50;
opony letnie Continental Conti Eco Contact 5 - 215/60 R16 H oraz kołpaki i kompresor.


Na górę
Post: 01-10-2018, 19:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 485
http://m.auto-swiat.pl/nowe,j410cy

_________________
Sprzedam felgi stalowe Suzuki OEM 6,5x16, 5x114,3 , ET 50;
opony letnie Continental Conti Eco Contact 5 - 215/60 R16 H oraz kołpaki i kompresor.


Na górę
Post: 06-10-2018, 08:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 729
Moja 1.4T S-ka odebrana i pojezdzona w tym długa trasa z salonu do domu.

Pierwsze wrazenie : słabe hamulce. Na szczescie to tylko zestrojenie, po prostu auto hamuje ostro dopiero w ostatniej fazie skoku pedału. Na początku ciut dziwne wrazenie teraz wszystko ok.
Silnik fajny, szybko sie wkręca na obroty i daje namiastkę frajdy z jazdy. Bardzo mała turbodziura.
Spalanie malutkie jak na tę budę. Przy mojej spokojnej jezdzie 6,2l, przy bardziej agresywnej jeździe mojej żony 7,3l w mieście (ale bez korkow raczej, bo ona jezdzi poza szczytem)

Zawieszenie jest sztywniejsze niż w zwykłej Vitarze, wiec auto mniej sie przechyla i jest duuuużo stabilniejsze na autostradzie czy górskich zakrętach.

Układ kierowniczy - wszystkie wady i zalety opisane na forum występują.
W ASO doskonale znają temat, bo na jezdzie testowej handlowiec się "zapowietrzył" jak o tym wspomniałem. Roześmiałem się i powiedziałem, że znam temat i z pełną swiadomością kupuję i od razu atmosfera zrobiła sie normalna ;)

Największy plus tej wersji to tapicerka. Zmienia mocno postrzeganie auta wewnatrz. Auto nie wygląda tanio jak pozostałe wersje. Plastiki tanie ale łatwe do utrzymania w czystości.

Klucz do zakupu to jednak cena. Kupiłem w cenie poliftowej Premium i za te pieniadze po prostu nie ma nic lepszego na rynku.

Do zrobienia na wiosnę:
Wyciszenie wnętrza - konieczne, bo jednak jest dość głośno. Zdecydowanie ciszej niz w 1.6 (niższe obroty) ale szumy powietrza i od nawierzchni mocno słyszalne. Kluczowe bedzie chyba wyciszenie podwozia.

Chiptuning - Przy ok 160-170 KM i 260-280 nm bedzie juz naprawdę dynamicznie. Rezerwa zawieszenia jest.

Troche szkoda, że nie udało mi się namówić żony na automat, bo ta 6 biegowa skrzynia jest naprawdę dobra. No ale ona jeździ, to ona decyduje. Ma wiec kolejnego manuala...

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-10-2018, 10:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2997
Lokalizacja: Kwidzyn
Podnoszenie mocy i słabe hamulce? To tak według mnie przepis na kłopoty.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-10-2018, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 729
nie czytasz ze zrozumieniem.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-10-2018, 10:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2997
Lokalizacja: Kwidzyn
Chyba czytam. Sam napisałeś, że nie byłeś zadowolony z jakości hamulców i że hamują dopiero w ostatniej fazie naciskania pedału. Poza tym o ile mam trochę pojęcia o modyfikowaniu samochodów, to podnoszenie mocy powinno iść w parze z poprawą działania układu hamulcowego.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-10-2018, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 729
Nadal nie zrozumiałeś....przytoczę ten fragment mojej wypowiedzi jeszcze raz:

Pierwsze wrazenie : słabe hamulce. Na szczescie to tylko zestrojenie, po prostu auto hamuje ostro dopiero w ostatniej fazie skoku pedału. Na początku ciut dziwne wrazenie teraz wszystko ok.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-10-2018, 15:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2997
Lokalizacja: Kwidzyn
No dobra. To jak zamierzasz zwiększyć skuteczność hamulców po podniesieniu mocy?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-10-2018, 16:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 729
Nie zamierzam zwiększać ich skuteczności. Działają bardzo dobrze i ostro. Choć tak jak pisałem są dziwnie zestrojone (inaczej niż we wszystkich Suzuki, ktorymi jezdziłem)
Auto nie bedzie przekraczało 120-130 km/h więc nie ma to sensu. Moja żona dojezdza do pracy S-ką i miastem więc fabryczne hamulce (wzmocnione w wersji S Vitary) w zupełności wystarczą.
Do dłuższych podróży z rodziną mamy mocniejsze i bardziej komfortowe auto.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-10-2018, 18:26 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 173
Remote pisze:

Chiptuning - Przy ok 160-170 KM i 260-280 nm bedzie juz naprawdę dynamicznie. Rezerwa zawieszenia jest.


Na razie żaden tuner nie oferuje wbicia tego motoru na taką moc i moment.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 07-10-2018, 18:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10860
Lokalizacja: CB - CIN - CT
W Polsce może nie, ale np. w UK już tak.


Na górę
Post: 07-10-2018, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 887
Remote pisze:
Moja 1.4T S-ka (...)
Zawieszenie jest sztywniejsze niż w zwykłej Vitarze (...) fabryczne hamulce (wzmocnione w wersji S Vitary)
Skąd takie informacje?

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 07-10-2018, 21:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 729
DS pisze:
Remote pisze:
Moja 1.4T S-ka (...)
Zawieszenie jest sztywniejsze niż w zwykłej Vitarze (...) fabryczne hamulce (wzmocnione w wersji S Vitary)
Skąd takie informacje?


Z ASO. Twierdzili, ze zawieszenie ze zmianami w stosunku do 1.6.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl