Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246
Strona 15 z 30

Autor:  Bandit1 [ 09-07-2018, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Wątek allgrip już się przewinął na forum. Napęd dołączany nie działa w całym zakresie prędkości do vmax włącznie. Marketingowa ściema i to w roznych koncernach. Chocby znane wszystkim quattro , taki ''synonim'' stalego napedu. Znaczek quattro na klapie, ale moze byc na haldexie lub torsenie.

Autor:  krupik [ 09-07-2018, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

faktycznie były testy na forum i to chyba dzięki uprzejmości jakiegoś salonu robione ale za chiny nie pamiętałem że taki wynik wyszedł
w każdym razie dzięki za przypomnienie przed wyjazdem nad morze

subaru nadal mi się marzy ale z tego co pamiętam to tylko manual daje uczciwe 4x4, automat już nie
w każdym razie prawdziwe forestery skończyły się koło 2007 niestety

Autor:  DS [ 10-07-2018, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Bandit1 pisze:
Wątek allgrip już się przewinął na forum. Napęd dołączany nie działa w całym zakresie prędkości do vmax włącznie.

Tego tak naprawdę nie wiemy. Wiemy tyle, że powyżej 130 km nie dołącza tylnej osi podczas przyśpieszania. Nie wiemy natomiast, co przy takich prędkościach robi przy gwałtownych manewrach czy poślizgu.

Autor:  Bandit1 [ 10-07-2018, 13:18 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Przy gwałtownych manewrach powyżej setki, dachowanie. Fizyki się nie oszuka.

Autor:  Tomash [ 10-07-2018, 14:20 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Trochę nie wiem czego oczekujecie od napędu 4x4 przy 130 km/h. Na prostej nie pomoże, moc samochodów Suzuki spokojnie da się przenieść na asfalt jedną osią. Na suchym asfalcie przy zakrętach 4x4 pogarsza zwrotność. Jeśli ktoś na mokrym asfalcie bierze wysokim, pudełkowatym i miękko zawieszonym samochodem zakręt przy 130 km/h tak ostro, żeby napęd 4x4 zrobił różnicę -- to zachowuje się idiotycznie i prędzej zdachuje ten samochód. I na szczęście ESP ma szansę mu to utrudnić, bardziej niż 4x4.

Vitara to nie Subaru Impreza WRX ;)

Autor:  ogr.ogrowicz [ 10-07-2018, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Jest ręczny na lince to oczekiwania rosną ;)

Autor:  DS [ 10-07-2018, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Bandit1 pisze:
Przy gwałtownych manewrach powyżej setki, dachowanie. Fizyki się nie oszuka.

Tomash pisze:
Trochę nie wiem czego oczekujecie od napędu 4x4 przy 130 km/h.


Miałem tu na myśli jakiś manewr w stylu ominięcia przeszkody na śliskiej nawierzchni czy gwałtowną zmianę pasa. Gdzieś jest granica utraty/odzyskania przyczepności i nie wiemy, czy powyżej 130 km/h All Grip jakkolwiek pomaga.

Autor:  Tomash [ 10-07-2018, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

DS pisze:
Miałem tu na myśli jakiś manewr w stylu ominięcia przeszkody na śliskiej nawierzchni czy gwałtowną zmianę pasa. Gdzieś jest granica utraty/odzyskania przyczepności i nie wiemy, czy powyżej 130 km/h All Grip jakkolwiek pomaga.

No dobra, ale napęd na cztery -- właściwie napęd na dowolną oś -- może robić różnicę tylko jeśli podczas tego manewru czy w tym łuku przyspieszasz. W teście łosia albo przy gwałtownej zmianie pasa raczej się nie przyspiesza, dodatkowo są to manewry na tyle szybkie i polegające raczej krótkim i gwałtownym zarzuceniu kierownicą że tu raczej napęd nie zdąży pomóc. Mam tylnonapędówkę i tam co prawda dodanie gazu pomaga domknąć zakręt, ale to następuje po jakiejś sekundzie skręcania i dodania gazu, zanim silnik wyprodukuje więcej momentu i zostanie on przeniesiony na koła, i zanim to zrobi różnicę w torze jazdy -- to trzeba chwili.

https://autokult.pl/30967,naped-na-czte ... reguly-nie

Autor:  dominiq [ 11-07-2018, 07:14 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Powiem szczerze, że tak stronniczo napisanego artykułu to dawno nie czytałem. Porównania SUVa do kompakta to nie porównania napędów. A gdzie wzmianka o gorszych warunkach pogodowych, terenie, śniegu, czyli o sytuacjach, gdy taki napęd się przydaje?

Autor:  baart77 [ 11-07-2018, 07:53 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4, kolejny artykuł do "śniadania"
https://moto.onet.pl/testy-nowych-samoc ... st/nhjx2ss

Autor:  igi [ 11-07-2018, 08:01 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

dominiq pisze:
Powiem szczerze, że tak stronniczo napisanego artykułu to dawno nie czytałem. Porównania SUVa do kompakta to nie porównania napędów. A gdzie wzmianka o gorszych warunkach pogodowych, terenie, śniegu, czyli o sytuacjach, gdy taki napęd się przydaje?
A chyba najpiękniejszy jest argument, że 4x4 jest... nawet bardziej niebezpieczny.... bo kierowcy 4x4 mogą ... jeździć szybciej. :-D

Perełka po prostu

Autor:  dominiq [ 11-07-2018, 08:07 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

No niestety, w obecnych czasach każdy może zostać redaktorem :)

Autor:  DS [ 11-07-2018, 08:37 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Tomash pisze:
No dobra, ale napęd na cztery -- właściwie napęd na dowolną oś -- może robić różnicę tylko jeśli podczas tego manewru czy w tym łuku przyspieszasz. W teście łosia albo przy gwałtownej zmianie pasa raczej się nie przyspiesza, dodatkowo są to manewry na tyle szybkie i polegające raczej krótkim i gwałtownym zarzuceniu kierownicą że tu raczej napęd nie zdąży pomóc.
Otóż nie. All Grip Select (i inne aktywne napędy) przerzuca moment między osiami przy takich manewrach. Nawet przy odpuszczonym pedale gazu operuje sprzęgłem międzyosiowym, stabilizując w ten sposób tor jazdy.

Co do artykułu, to już kiedyś czytałem te wypociny bazujące na wypowiedzi Schlessera. Z całym szacunkiem dla niego, ale jakoś świat WRC nie podziela tej opinii...

Autor:  ogr.ogrowicz [ 11-07-2018, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

baart77 pisze:
ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4, kolejny artykuł do "śniadania"

Co kto lubi...
Jedni w deszczu jadą błotnistą drogą (ale o co chodzi...), inni zatrzymują się, odpalają awaryjne i film z przestrzennym dźwiękiem, czekając na zbawienie :) Bo wyjazd z zasięgu LTE to już eksterum i bez zestawu przetwania Bear Grylls Survival Kit na pobocze się nie wychodzi :))

Autor:  Tomash [ 11-07-2018, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

baart77 pisze:
ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4

Tutaj producenci próbujący opchnąć "SUVy bez napędu na cztery nawet w opcji" mogą lobbować, ale podałem taki a nie inny artykuł ponieważ rozmawiamy nie o przydatności 4WD w terenie tylko podczas ciśnięcia 130 km/h po asfalcie podwyższonym, miękko zawieszonym samochodem cywilnym.

DS pisze:
świat WRC nie podziela tej opinii...

Vitara nie jest rajdówką. Nie każda rajdówka ma 4WD. WRC to nie jest jeżdżenie 130 km/h po asfalcie.

Autor:  DS [ 11-07-2018, 12:37 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Odwołałem się do wątku w linkowanym artykule, nie widzę związku z Vitarą.

Autor:  Bizonsky87 [ 11-07-2018, 12:52 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

[/quote]A chyba najpiękniejszy jest argument, że 4x4 jest... nawet bardziej niebezpieczny.... bo kierowcy 4x4 mogą ... jeździć szybciej. :-D

Perełka po prostu[/quote]

Dlaczego twierdzisz że czynnik psychologiczny nie jest tutaj istotny? Dziennikarz w tym artykule przedstawia sytuację w której kierowca przewartościowuje systemy bezpieczeństwa i pozwala sobie na brawurową jazdę. Ja się z tym zgadzam. Rozumiem że nie dotyczy to Ciebie i innych doświadczonych kierowców, ale są tacy co przeceniają zarówno swoje umiejętności jak i możliwości swoich pojazdów.

Autor:  dominiq [ 11-07-2018, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.

Autor:  Bizonsky87 [ 11-07-2018, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

dominiq pisze:
Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.


Tak, tak właśnie uważam. Technika nas wspomaga i wyręcza i niektóre osoby mogą przeceniać jej możliwości. Co w tym bzdurnego?

Autor:  piomic [ 11-07-2018, 13:31 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

dominiq pisze:
Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.


No dokładnie tak to działa. U każdego.
Wyobraź sobie, że zamiast airbaga masz na środku kierownicy zamontowane widły. Będziesz jechał tak samo widząc lśniące szpice pod gardłem?

Autor:  dominiq [ 11-07-2018, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Fabią 1.2 i najnowszym XC60 jeżdżę dokładnie tak samo. Jak wsiadam do super bezpiecznej fury to jakoś rozumu mi nie odbiera. Może jestem inny, nie wiem.

Autor:  macioo [ 11-07-2018, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Wyobraźnia przede wszystkim! Najlepszym przykładem jest to, że 4x4 świetnie się rozpędza na śliskim, ale hamuje dokładnie tak samo jak każda ośka.

Autor:  igi [ 11-07-2018, 19:48 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Bizonsky87 pisze:
Dlaczego twierdzisz że czynnik psychologiczny nie jest tutaj istotny? Dziennikarz w tym artykule przedstawia sytuację w której kierowca przewartościowuje systemy bezpieczeństwa i pozwala sobie na brawurową jazdę. Ja się z tym zgadzam. Rozumiem że nie dotyczy to Ciebie i innych doświadczonych kierowców, ale są tacy co przeceniają zarówno swoje umiejętności jak i możliwości swoich pojazdów.

No wybacz. Moim zdaniem to argument na poziomie "czerwone auta jeżdżą szybciej"
Ktoś kto zasuwa z absurdalną prędkością Audi RS6, robi to dlatego że to Audi RS6, a nie dlatego że ma quattro.
Sam fakt, że 4WD występuje właśnie w najmocniejszych wersjach modeli, nie oznacza, że to 4x4 dodaje "małpiego rozumu", tylko raczej te nadmiarowe KM...

Uważasz, że przeciętny kierowca Vitary 4WD jeździ szybciej niż przeciętny kierowca Vitary 2WD, z tym samym silnikiem? No błagam, stary....

Tomash pisze:
Tutaj producenci próbujący opchnąć "SUVy bez napędu na cztery nawet w opcji" mogą lobbować, ale podałem taki a nie inny artykuł ponieważ rozmawiamy nie o przydatności 4WD w terenie tylko podczas ciśnięcia 130 km/h po asfalcie podwyższonym, miękko zawieszonym samochodem cywilnym.

True.
Ale o ile dobrze pamiętam (poprawcie jeśli się mylę) rekord przy "teście łosia" nadal nie przekracza 90km/h (więc te bodajże? 74km/h Vitary to i tak całkiem nieźle).
A przy 130 i tak każdy się poturla.
Zostaje nam więc chyba zdrowy rozsądek + obserwowanie sytuacji na drodze + sprawne systemy bezpieczeństwa (w tej kolejności)

Autor:  Bizonsky87 [ 12-07-2018, 06:09 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

igi pisze:
Uważasz, że przeciętny kierowca Vitary 4WD jeździ szybciej niż przeciętny kierowca Vitary 2WD, z tym samym silnikiem? No błagam, stary....


Tak, jeżeli ten kierowca jest przekonany że napęd 4WD wyciągnie go z każdej opresji, to pozwoli sobie na odważniejsze manewry w trudniejszych warunkach. Nie widzę związku z mocą silnika, jak wchodzi się w zakręt na śliskiej nawierzchni z prędkością +100 km/h, gdzie ograniczenie jest do 60 km/h to jakie ma znaczenie czy ma się 90 czy 290 KM pod maską? O takich przypadkach tutaj mowa

Autor:  dominiq [ 12-07-2018, 07:04 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Bizonsky87 pisze:
Tak, jeżeli ten kierowca jest przekonany że napęd 4WD wyciągnie go z każdej opresji

Ale to jest jest problem napędu/systemów bezpieczeństwa a nie danego kierowcy (nie każdego).

Strona 15 z 30 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/