Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246 |
Strona 14 z 30 |
Autor: | DS [ 18-11-2017, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Australijski PerformanceDrive udzielił mi zgody na wykorzystanie ich testów do bezpośredniego zestawienia przyśpieszeń 1.4 i 1.6, wygląda to tak: 0-100km/h - https://youtu.be/9AtVHyBan-E 60-100 km/h - https://youtu.be/sdqqAi3Z0fY |
Autor: | Remote [ 19-11-2017, 09:32 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
1.4T bardzo dobrze jedzie. Wyjątkowo udana jednostka od Suzuki. Fajne zestawienie. |
Autor: | krupik [ 20-11-2017, 02:43 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale |
Autor: | Quahox [ 20-11-2017, 06:54 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Tak jak pisałem w innym wątku gdybym tylko poprzestał na jeździe próbnej silnikiem 1.6 pewnie teraz jeździłbym C-HR, ale dzięki temu że przejechałem się 1.4 turbo to posiadam 1.4 w manualu i na nic innego nie zmieniłbym tego wyboru. |
Autor: | Grzechu 18 [ 20-11-2017, 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
krupik pisze: jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale Ja też zamówiłem 1,6 ale u mnie to w zasadzie budżet nie pozwolił na 1,4T, może i dobrze bo jakoś nie mam przekonania do silników z turbinami jeżeli chodzi o trwałość i "długość życia", a u mnie takie auto przewidziane jest raczej na minimum 10 lat, początkowo to był w zamiarach Duster z gazem, ale po głębszej analizie i jazdach próbnych zdecydowanie wygrała Vitara |
Autor: | ogr.ogrowicz [ 20-11-2017, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Tak jak kiedyś już wspomniałem, po przesiadce z turbodiesla musiałem się nauczyć techniki jazdy od nowa. 1.6 aby być żwawe w mieście lubi obroty i niskie biegi Aż dziwne że pali nadal poniżej 7/100 (liczone z dystrybutora a nie z komputera) |
Autor: | ken-wawa [ 21-11-2017, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
`Ja ostatni raz benzyną jeździłem.... Wartburgiem. Później Diesel. Stąd ponowna przesiadka na benzynę była dość ciężka i nie wyobrażałem sobie innego wyboru niż 1.4. I tak na początku nieźle mi gasł, bo noga przyzwyczajona do sprzęgła Dieslowego. Zobaczymy jak będzie z trwałością tego 1.4, ale przyjemność z jazdy ogromna w porównaniu do wolnossącego. Tak naprawdę miałem ochotę na Diesla (nie Suzuki), ale zdecydowała cena, to że jeżdżę zwykle na krótkie trasy i coraz większa nagonka na Diesle, co sugeruje że za parę lat może być coraz więcej ograniczeń (typu zakaz wjazdu do centrów miast). |
Autor: | DS [ 28-06-2018, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip. |
Autor: | piotr_piotr44 [ 06-07-2018, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Testował któryś z kolegów swoją Vitarę w takich warunkach jak na tym filmiku? https://www.youtube.com/watch?v=6D0Q3Av-7h4 |
Autor: | ciekawski [ 06-07-2018, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
DS pisze: Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip. i właśnie dla tego napędu kupiłem VITARĘ |
Autor: | DS [ 07-07-2018, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
ciekawski, przy okazji przypominam, że w trybie Auto powyżej 100 km/h mamy tylko napęd na przód. Jeśli ktoś chce czerpać korzyści z All Grip na autostradach, to Sport lub Snow. |
Autor: | macioo [ 07-07-2018, 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Nie wiem po co jest AUTO. Chyba tylko dla wykazania dobrych wyników w pomiarach eco. Ja już mam odruch po wejściu do samochodu: 1- przycisk START 2- myk kółeczkiem na SPORT |
Autor: | DS [ 07-07-2018, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów. W przypadku Boosterjeta 1.4 nie ma potrzeby stałego używania SPORT, daje radę w trybie podstawowym :-) |
Autor: | piomic [ 08-07-2018, 07:14 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
DS pisze: Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów. W mieście jak najbardziej. Na trasie już nie bo tylko do setki. |
Autor: | dominiq [ 08-07-2018, 09:17 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Co to znaczy, że nie działa powyżej 100km/h? Nawet podczas skrętu kierownicą, przyśpieszania, wpadnięcia w poślizg? Całkowicie się wyłącza? |
Autor: | krupik [ 08-07-2018, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h? nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem * inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie |
Autor: | mayya [ 08-07-2018, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
LOCK powyżej 60 km/h wyłącza się i zmienia na SNOW. Dla SPORT nie ma limitu. |
Autor: | piomic [ 08-07-2018, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
krupik pisze: skąd ta wiedza że tylko do 100km/h? nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem * inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie krupik pisze: skąd ta wiedza że tylko do 100km/h? Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu. |
Autor: | piomic [ 08-07-2018, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
krupik pisze: skąd ta wiedza że tylko do 100km/h? Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu. |
Autor: | Remote [ 09-07-2018, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Żaden dołączany napęd nie daje bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach. W Dusterze tez jest lipa (sprawdzałem na deszczu). Zresztą tam chyba już przy 80 km/h się przelaczal na przód (ale dokładnie nie sprawdzałem) Chcesz mieć bezpieczeństwo na trasie, bierz napęd symetryczny np. w Subaru. Jak chcesz sobie 2 razy w roku wyjechać dynamicznie na śliskim z podporzadkowanej, to bierz dowolny dołączany. W tej kwestii nic się nie zmienia od 20 lat. |
Autor: | DS [ 09-07-2018, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza). Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi). |
Autor: | doOh [ 09-07-2018, 10:21 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
DS pisze: W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza). Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi). Dokladnie, Subaru juz nie ma Symetrycznych napedow moze w wersjach XT czy jakis tam sportowych z turbo benzyniakami. W dieslu kupa. |
Autor: | DS [ 09-07-2018, 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Symetryczny to on cały czas przecież jest |
Autor: | Remote [ 09-07-2018, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Subaru i diesel to pomylka. Tutaj opisy 4 typow AWD w Subaru https://www.cnet.com/roadshow/news/not- ... ted-equal/ |
Autor: | DS [ 09-07-2018, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy |
Problem w tym, że opis ACT-4 (czyli dla skrzyń CVT/AT) nijak się ma do rzeczywistości. Info o stałym podziale momentu 60/40 można włożyć między bajki. Sprawdzane w taki sam sposób, jak All Grip Vitary. Subaru podaje na swojej stronie: W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). |
Strona 14 z 30 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |