Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246
Strona 14 z 30

Autor:  DS [ 18-11-2017, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Australijski PerformanceDrive udzielił mi zgody na wykorzystanie ich testów do bezpośredniego zestawienia przyśpieszeń 1.4 i 1.6, wygląda to tak:
0-100km/h - https://youtu.be/9AtVHyBan-E
60-100 km/h - https://youtu.be/sdqqAi3Z0fY

Autor:  Remote [ 19-11-2017, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

1.4T bardzo dobrze jedzie.
Wyjątkowo udana jednostka od Suzuki.
Fajne zestawienie.

Autor:  krupik [ 20-11-2017, 02:43 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do

ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale

Autor:  Quahox [ 20-11-2017, 06:54 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Tak jak pisałem w innym wątku gdybym tylko poprzestał na jeździe próbnej silnikiem 1.6 pewnie teraz jeździłbym C-HR, ale dzięki temu że przejechałem się 1.4 turbo to posiadam 1.4 w manualu i na nic innego nie zmieniłbym tego wyboru.

Autor:  Grzechu 18 [ 20-11-2017, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

krupik pisze:
jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do

ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale


Ja też zamówiłem 1,6 ale u mnie to w zasadzie budżet nie pozwolił na 1,4T, może i dobrze bo jakoś nie mam przekonania do silników z turbinami jeżeli chodzi o trwałość i "długość życia", a u mnie takie auto przewidziane jest raczej na minimum 10 lat, początkowo to był w zamiarach Duster z gazem, ale po głębszej analizie i jazdach próbnych zdecydowanie wygrała Vitara :D

Autor:  ogr.ogrowicz [ 20-11-2017, 17:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Tak jak kiedyś już wspomniałem, po przesiadce z turbodiesla musiałem się nauczyć techniki jazdy od nowa. 1.6 aby być żwawe w mieście lubi obroty i niskie biegi ;)
Aż dziwne że pali nadal poniżej 7/100 (liczone z dystrybutora a nie z komputera)

Autor:  ken-wawa [ 21-11-2017, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

`Ja ostatni raz benzyną jeździłem.... Wartburgiem. Później Diesel. Stąd ponowna przesiadka na benzynę była dość ciężka i nie wyobrażałem sobie innego wyboru niż 1.4. I tak na początku nieźle mi gasł, bo noga przyzwyczajona do sprzęgła Dieslowego. Zobaczymy jak będzie z trwałością tego 1.4, ale przyjemność z jazdy ogromna w porównaniu do wolnossącego. Tak naprawdę miałem ochotę na Diesla (nie Suzuki), ale zdecydowała cena, to że jeżdżę zwykle na krótkie trasy i coraz większa nagonka na Diesle, co sugeruje że za parę lat może być coraz więcej ograniczeń (typu zakaz wjazdu do centrów miast).

Autor:  DS [ 28-06-2018, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip.

Autor:  piotr_piotr44 [ 06-07-2018, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Testował któryś z kolegów swoją Vitarę w takich warunkach jak na tym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=6D0Q3Av-7h4

Autor:  ciekawski [ 06-07-2018, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

DS pisze:
Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip.


i właśnie dla tego napędu kupiłem VITARĘ

Autor:  DS [ 07-07-2018, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

ciekawski, przy okazji przypominam, że w trybie Auto powyżej 100 km/h mamy tylko napęd na przód. Jeśli ktoś chce czerpać korzyści z All Grip na autostradach, to Sport lub Snow.

Autor:  macioo [ 07-07-2018, 11:34 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Nie wiem po co jest AUTO. Chyba tylko dla wykazania dobrych wyników w pomiarach eco. Ja już mam odruch po wejściu do samochodu: 1- przycisk START 2- myk kółeczkiem na SPORT ;)

Autor:  DS [ 07-07-2018, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów. W przypadku Boosterjeta 1.4 nie ma potrzeby stałego używania SPORT, daje radę w trybie podstawowym :-)

Autor:  piomic [ 08-07-2018, 07:14 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

DS pisze:
Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów.


W mieście jak najbardziej. Na trasie już nie bo tylko do setki.

Autor:  dominiq [ 08-07-2018, 09:17 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Co to znaczy, że nie działa powyżej 100km/h? Nawet podczas skrętu kierownicą, przyśpieszania, wpadnięcia w poślizg? Całkowicie się wyłącza?

Autor:  krupik [ 08-07-2018, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?
nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał
pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem
* inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie

Autor:  mayya [ 08-07-2018, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

LOCK powyżej 60 km/h wyłącza się i zmienia na SNOW. Dla SPORT nie ma limitu.

Autor:  piomic [ 08-07-2018, 21:49 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?
nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał
pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem
* inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie


krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?


Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu.

Autor:  piomic [ 08-07-2018, 21:50 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?


Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu.

Autor:  Remote [ 09-07-2018, 09:35 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Żaden dołączany napęd nie daje bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.
W Dusterze tez jest lipa (sprawdzałem na deszczu). Zresztą tam chyba już przy 80 km/h się przelaczal na przód (ale dokładnie nie sprawdzałem)

Chcesz mieć bezpieczeństwo na trasie, bierz napęd symetryczny np. w Subaru.

Jak chcesz sobie 2 razy w roku wyjechać dynamicznie na śliskim z podporzadkowanej, to bierz dowolny dołączany. W tej kwestii nic się nie zmienia od 20 lat.

Autor:  DS [ 09-07-2018, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza).
Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi).

Autor:  doOh [ 09-07-2018, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

DS pisze:
W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza).
Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi).


Dokladnie, Subaru juz nie ma Symetrycznych napedow :D moze w wersjach XT czy jakis tam sportowych z turbo benzyniakami. W dieslu kupa.

Autor:  DS [ 09-07-2018, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Symetryczny to on cały czas przecież jest :)

Autor:  Remote [ 09-07-2018, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Subaru i diesel to pomylka.
Tutaj opisy 4 typow AWD w Subaru

https://www.cnet.com/roadshow/news/not- ... ted-equal/

Autor:  DS [ 09-07-2018, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy

Problem w tym, że opis ACT-4 (czyli dla skrzyń CVT/AT) nijak się ma do rzeczywistości. Info o stałym podziale momentu 60/40 można włożyć między bajki. Sprawdzane w taki sam sposób, jak All Grip Vitary.
Subaru podaje na swojej stronie: W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła).

Strona 14 z 30 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/