Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-11-2018, 22:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1618 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-11-2017, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Australijski PerformanceDrive udzielił mi zgody na wykorzystanie ich testów do bezpośredniego zestawienia przyśpieszeń 1.4 i 1.6, wygląda to tak:
0-100km/h - https://youtu.be/9AtVHyBan-E
60-100 km/h - https://youtu.be/sdqqAi3Z0fY

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 19-11-2017, 09:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
1.4T bardzo dobrze jedzie.
Wyjątkowo udana jednostka od Suzuki.
Fajne zestawienie.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-11-2017, 02:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków
jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do

ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale


Na górę
Post: 20-11-2017, 06:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-11-2017, 16:45
Posty: 12
Tak jak pisałem w innym wątku gdybym tylko poprzestał na jeździe próbnej silnikiem 1.6 pewnie teraz jeździłbym C-HR, ale dzięki temu że przejechałem się 1.4 turbo to posiadam 1.4 w manualu i na nic innego nie zmieniłbym tego wyboru.


Na górę
Post: 20-11-2017, 09:40 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 20:19
Posty: 50
krupik pisze:
jak patrzę na te filmiki to troszkę mi żal że zamówiłem 1.6 ale 1.4T no nie przemawia do

ps. film składany fajny ale lepszy byłby gdybyś dał czasy tak jak w oryginale


Ja też zamówiłem 1,6 ale u mnie to w zasadzie budżet nie pozwolił na 1,4T, może i dobrze bo jakoś nie mam przekonania do silników z turbinami jeżeli chodzi o trwałość i "długość życia", a u mnie takie auto przewidziane jest raczej na minimum 10 lat, początkowo to był w zamiarach Duster z gazem, ale po głębszej analizie i jazdach próbnych zdecydowanie wygrała Vitara :D

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 20-11-2017, 17:09 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 317
Tak jak kiedyś już wspomniałem, po przesiadce z turbodiesla musiałem się nauczyć techniki jazdy od nowa. 1.6 aby być żwawe w mieście lubi obroty i niskie biegi ;)
Aż dziwne że pali nadal poniżej 7/100 (liczone z dystrybutora a nie z komputera)


Na górę
Post: 21-11-2017, 22:33 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 448
`Ja ostatni raz benzyną jeździłem.... Wartburgiem. Później Diesel. Stąd ponowna przesiadka na benzynę była dość ciężka i nie wyobrażałem sobie innego wyboru niż 1.4. I tak na początku nieźle mi gasł, bo noga przyzwyczajona do sprzęgła Dieslowego. Zobaczymy jak będzie z trwałością tego 1.4, ale przyjemność z jazdy ogromna w porównaniu do wolnossącego. Tak naprawdę miałem ochotę na Diesla (nie Suzuki), ale zdecydowała cena, to że jeżdżę zwykle na krótkie trasy i coraz większa nagonka na Diesle, co sugeruje że za parę lat może być coraz więcej ograniczeń (typu zakaz wjazdu do centrów miast).


Na górę
Post: 28-06-2018, 11:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 06-07-2018, 19:09 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 91
Lokalizacja: Katowice
Testował któryś z kolegów swoją Vitarę w takich warunkach jak na tym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=6D0Q3Av-7h4

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 06-07-2018, 19:45 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 40
DS pisze:
Apropo wrażeń z jazdy (Vitara S All Grip AT) - autostrada, tempomat 120 km/h, tryb Sport. Wpadam na ogromną taflę wody (zalane obydwa pasy wraz z poboczami na odcinku ~30 metrów), ułamek sekundy i samochód traci przyczepność (aquaplanning). W tym samym momencie skrzynia redukuje bieg, zatem i znaczną część momentu przejmuje tylna oś, mimo drobnego przesunięcia samochód pozostaje na pasie ruchu, bez ingerencji ESP. Nieprzyjemnie, aczkolwiek pozytywne doświadczenie i szacun dla All Grip.


i właśnie dla tego napędu kupiłem VITARĘ


Na górę
Post: 07-07-2018, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
ciekawski, przy okazji przypominam, że w trybie Auto powyżej 100 km/h mamy tylko napęd na przód. Jeśli ktoś chce czerpać korzyści z All Grip na autostradach, to Sport lub Snow.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 07-07-2018, 11:34 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3049
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem po co jest AUTO. Chyba tylko dla wykazania dobrych wyników w pomiarach eco. Ja już mam odruch po wejściu do samochodu: 1- przycisk START 2- myk kółeczkiem na SPORT ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-07-2018, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów. W przypadku Boosterjeta 1.4 nie ma potrzeby stałego używania SPORT, daje radę w trybie podstawowym :-)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 08-07-2018, 07:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 752
DS pisze:
Praca samego napędu w AUTO jest dość podobna do innych trybów.


W mieście jak najbardziej. Na trasie już nie bo tylko do setki.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 08-07-2018, 09:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 628
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Co to znaczy, że nie działa powyżej 100km/h? Nawet podczas skrętu kierownicą, przyśpieszania, wpadnięcia w poślizg? Całkowicie się wyłącza?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 08-07-2018, 19:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?
nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał
pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem
* inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie


Na górę
Post: 08-07-2018, 19:52 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 728
LOCK powyżej 60 km/h wyłącza się i zmienia na SNOW. Dla SPORT nie ma limitu.


Na górę
Post: 08-07-2018, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 752
krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?
nie pamiętam żebym gdzieś to wyczytał
pamiętam tylko że LOCK + snow ma jakieś ograniczenia prędkościowe ale jeszcze nie sprawdzałem
* inna sprawa że w trasę i tak przestawiam na sport bo auto jest zmulony strasznie i do miasta ok ale w trasę nie


krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?


Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 08-07-2018, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 752
krupik pisze:
skąd ta wiedza że tylko do 100km/h?


Są testy na forum. Chłopaki sprawdzali z amperomierzem podpiętym do sprzęgła, faktyczne działanie różni się znacznie od marketingowych haseł z folderu.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 09-07-2018, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Żaden dołączany napęd nie daje bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.
W Dusterze tez jest lipa (sprawdzałem na deszczu). Zresztą tam chyba już przy 80 km/h się przelaczal na przód (ale dokładnie nie sprawdzałem)

Chcesz mieć bezpieczeństwo na trasie, bierz napęd symetryczny np. w Subaru.

Jak chcesz sobie 2 razy w roku wyjechać dynamicznie na śliskim z podporzadkowanej, to bierz dowolny dołączany. W tej kwestii nic się nie zmienia od 20 lat.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-07-2018, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza).
Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi).

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 09-07-2018, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 233
Lokalizacja: Irlandia i Skoczów
DS pisze:
W Vitarze w trybach Snow i Sport mamy wsparcie ze strony napędu do około 130 km/h (wg prędkościomierza).
Symetryczny w Subaru to obecnie w zasadzie to samo co Vitara (w trasie kilka% na tylnej osi).


Dokladnie, Subaru juz nie ma Symetrycznych napedow :D moze w wersjach XT czy jakis tam sportowych z turbo benzyniakami. W dieslu kupa.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 09-07-2018, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Symetryczny to on cały czas przecież jest :)

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 09-07-2018, 11:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Subaru i diesel to pomylka.
Tutaj opisy 4 typow AWD w Subaru

https://www.cnet.com/roadshow/news/not- ... ted-equal/

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-07-2018, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Problem w tym, że opis ACT-4 (czyli dla skrzyń CVT/AT) nijak się ma do rzeczywistości. Info o stałym podziale momentu 60/40 można włożyć między bajki. Sprawdzane w taki sam sposób, jak All Grip Vitary.
Subaru podaje na swojej stronie: W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła).

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1618 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl