Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246
Strona 2 z 30

Autor:  Avalanche [ 08-07-2015, 21:55 ]
Tytuł: 

Masz rację, zmienili filmik pod tym samym adresem. Jak widać po moim opisie, tam był test statyczny - Część I.
Wcześniej nie było tam testu napędu. Był w oddzielnym filmiku.
Widocznie połączyli obie części w jednym. 8)

A co do samego testu, to żaden SUV by go nie zaliczył. ;)

Autor:  MarekC [ 09-07-2015, 07:53 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Masz rację, zmienili filmik pod tym samym adresem. Jak widać po moim opisie, tam był test statyczny - Część I.
Wcześniej nie było tam testu napędu. Był w oddzielnym filmiku.
Widocznie połączyli obie części w jednym. 8)

A co do samego testu, to żaden SUV by go nie zaliczył. ;)


Dlaczego tak sądzisz ??

Wygląda raczej na kiepsko działającą kontrolę trakcji, która nie potrafi skutecznie wyhamować koła bez przyczepności..

Autor:  Avalanche [ 09-07-2015, 08:15 ]
Tytuł: 

No, może nie żaden, ale większość ;)
W tych warunkach (samochód w postoju, z kołem dostawionym prostopadle do przeszkody, koła po przekątnej w powietrzu) poradzi sobie chyba tylko SUV ze "szperą", gdzie moc przekazywana jest na poszczególne koła mające przyczepność, a nie na te pozostałe.

A co do ESP, to jak widać na filmiku w tych warunkach tylko przeszkadza. Po wyłączeniu Vitara radzi sobie z podjazdem OK.

Tu inny filmik a propos:
https://www.youtube.com/watch?v=0feAjSb6Lfw

Autor:  MarekC [ 09-07-2015, 08:32 ]
Tytuł: 

Nowa Vitara nie ma "elektronicznej" szpery ? Która przyhamowuje koła bez przyczepności ??
Albo ma aż tak mało skuteczną ??
Świadczyłby o tym film, który podlinkowałeś. Widać, jak Vitara przejeżdża niektóre wykrzyże siłą rozpędu, bo koła bez przyczepności nie są hamowane (kręcą się w powietrzu tak samo, jak przed utratą przyczepności). Z kolei w innym miejscu widać, jak takie koło jest hamowane ...
Dziwne jakieś, jakby raz nie działało, innym razem już tak

Nie wiem czy już było:
https://www.youtube.com/watch?v=bb7QRTC2mBc

Autor:  MS [ 09-07-2015, 11:32 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:

w takich warunkach to nie potrzebne 4x4, do zrobienia każdym samochodem przednionapędowym :]
a tu
Cytuj:

to już widać że napęd i prześwit czasami się przydaje :]

Autor:  Avalanche [ 09-07-2015, 11:40 ]
Tytuł: 

MS pisze:
w takich warunkach to nie potrzebne 4x4, do zrobienia każdym samochodem przednionapędowym

Szczególnie od 0:50 do 1:15 :P

Autor:  MS [ 09-07-2015, 11:54 ]
Tytuł: 

spoko :]

Autor:  Avalanche [ 09-07-2015, 11:56 ]
Tytuł: 

Tu jeszcze jeden przykład gdzie można Vitarą przejechać :D
Mniej więcej od 8:50 do 11:30:
https://www.youtube.com/watch?v=PMrMbZdsqoE

Autor:  MS [ 09-07-2015, 12:04 ]
Tytuł: 

i o to właśnie chodzi :]

Autor:  DS [ 09-07-2015, 12:49 ]
Tytuł: 

Proponuję postawić Vitarę (lub S-Crossa) na rolkach wolnobieżnych i zobaczymy, jak działa kontrola trakcji. Zainteresowanych testem zapraszam na priv.

Autor:  Eskulap [ 10-07-2015, 05:47 ]
Tytuł: 

Filmik z pikniku Suzuki. Nowy salon w Gdyni
https://www.youtube.com/watch?v=x3Z6zVZ-aKs

Autor:  MarekC [ 10-07-2015, 12:11 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Tu jeszcze jeden przykład gdzie można Vitarą przejechać :D
Mniej więcej od 8:50 do 11:30:
https://www.youtube.com/watch?v=PMrMbZdsqoE


Ja tu nie widzę nic nadzwyczajnego. Trochę błotka, praktycznie brak kolein.. No i opony szosowe..

Autor:  MarekC [ 10-07-2015, 12:24 ]
Tytuł: 

Eskulap pisze:
Filmik z pikniku Suzuki. Nowy salon w Gdyni
https://www.youtube.com/watch?v=x3Z6zVZ-aKs


jak poprzednio - trochę błotka, ale płasko. Myślę, że taki Nissan Note nie miałby żadnego problemu by taką trasę pokonać.

Chyba poproszę jakiegoś dealera z okolicy o test-drive Vitary na off-roadowych odcinkach drogi do pracy. Tylko gdy naprawdę solidnie popada, albo będzie leżał śnieg.
Jeśli wtedy da radę, to szacun

Autor:  kloaka [ 13-07-2015, 08:18 ]
Tytuł: 

Tutaj test i wrażenia z jazdy Vitary grafitowej z czarnym dachem:
mam nazieję że nie jeszcze nie było.
https://www.youtube.com/watch?v=0BN4aeM3N84

Autor:  WojtFran [ 13-07-2015, 09:15 ]
Tytuł: 

kloaka,
Dzieki za linka, autko wyglada DUŻO lepiej niz moje , naklejam folię :)

Autor:  Bandit1 [ 18-07-2015, 14:37 ]
Tytuł: 

Auto Moto 8/2015: Vitara 1.6 DDiS - Fiat 500X 1.6 MJet - Nissan Juke 1.5 dci - Mazda CX3 1.5 SKYD - Citroen C4 Cactus 1.6 HDi.

Autor:  Avalanche [ 18-07-2015, 14:57 ]
Tytuł: 

W tym niemieckim porównaniu Vitara jest w wersji 1.6 DDiS AllGrip Comfort.
Nie wiem po co wzięli 4WD, skoro nie oceniali napędu i nie dawali chyba nawet punktów za 4x4.

Vitara ostatecznie na 4. miejscu, ale przegrała bo Citroen dostał dużo punktów za cenę - na Cactusa co chwilę narzekali, ale nie zajął ostatniego miejsca, bo jest najtańszy.
Mazda wychwalana pod niebiosa jak w artykule sponsorowanym.

Autor:  Avalanche [ 18-07-2015, 14:59 ]
Tytuł: 

Dlaczego kobieta pokochała Vitarę ;)
http://www.suzylife.pl/2015/07/13/7-pow ... i-vitare/#

Porównanie S-Crossa z Vitarą na carwow
https://www.carwow.co.uk/blog/Suzuki-Vi ... Cross-0139

Autor:  MS [ 19-07-2015, 07:27 ]
Tytuł: 

a obok...... https://www.carwow.co.uk/blog/10-safest-crossovers-0204 :]

Autor:  MarekC [ 20-07-2015, 15:00 ]
Tytuł: 

czytałem ostatnio porównanie Vitary z Yeti i Renegade. W teście sprawności 4x4 najlepszy był Jeep, najgorsza .. Vitara. Często brakowało jej trakcji, choć Yeti wypadła niewiele lepiej.
Jeep'a chwalili za szybką i bardzo sprawną kontrolę trakcji, dobrze wspomagającą napęd na wykrzyżach

Autor:  KPVitara [ 21-07-2015, 09:42 ]
Tytuł: 

Kolokwialnie ujmując odnoszenie się do specyficznie prowadzonych testów napędu 4x4 - jakie tutaj podajemy jako przykłady i oczekiwanie od nowej Vici, która nie jest typową terenówką z ramą, reduktorem, itp. to pieprzenie kotka za pomocą młotka. Sorry ale ja kupując Vicię wiedziałem od razu, że samochód w tej wersji, to nie coś czym wjadę w teren i będę się przeprawiał krajoznawczo przez rzeki i sprawdzał czy da radę w coraz większym błocie. To nie jest stara Vitara tylko SUV. To auto dla żony na co dzień, którym jeżdżąc po mieście bądź do pracy ma komfort wjechania w miejskie dziury w asfalcie, torowiska, podjechania na wysokie krawężniki, jechania przyjemnie autostradą 120 na godzinę, gdzie nie jest głośno wewnątrz i pali przy tym średnio poniżej 7 litrów. A zimą zapewni bezpieczeństwo podczas pokonywania nieodśnieżonych tras, czego nie zaoferuje żadne auto z napędem tylko na jedną oś.
Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem. Bo ja akurat przerobiłem w swoim życiu Grand Vitarę, Grand Cherookee, Parcha i Fronterę i wiem, że bez rozpędzenia każdego z tych aut i to mając przynajmniej ATeki na felgach, ciężko czasami podjechać pod górę czy pokonać większe błoto.
Nie oczekujmy więc, że nowa Vitara mając na stanie (czytaj tylko 120 KM i opony szosowe), to co ma i będąc takim autem jakim jest aktualnie, będzie wyczyniać cuda w terenie a jednocześnie całkiem przyjemnie jeździć po asfalcie i palić 7 litrów na setkę. Idąc tym tropem jestem w stanie udowodnić "redaktorom" że Range Rover to najgorzej wydane pieniądze na świecie, bo za cenę sprzedaży nie oferuje ani idealnego komfortu w trasie ani możliwości terenowych.

Dzisiejsza Vicia to wzmocnione auto rodzinne, które nie boi się dziurawego miasta, wycieczki wokół jeziora, na narty zimą i do tego nie obciąża nadmiernie portfela. I tak do niej podchodząc można się zastanowić czy to nie best price na rynku.

Autor:  makss [ 21-07-2015, 13:42 ]
Tytuł: 

Witam zgadzam się z przedmówcą ludzie niewiedzą nawet o czym pisza , mówią etc. wymagają od SUV-a aby był terenówką którą nie jest i nigdy nie będzie. A Vitara jest jak dla mnie naprawdę niezłym SUV-em za te pieniądze. A spalanie to po prostu rewelacja :):):)

Autor:  Avalanche [ 21-07-2015, 16:56 ]
Tytuł: 

KPVitara pisze:
Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem.

Święte słowa :)

Autor:  DS [ 22-07-2015, 08:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem

Ja też się z tym zgadzam, aczkolwiek warunkach np. zimowych auto powinno sobie poradzić z brakiem przyczepności dwóch kół. O ile o rozkład mocy przód/tył nie ma się co obawiać, to po przękątnej lub z jedną strona na lodzie - może być różnie. Dobry system kontroli trakcji powinien sobie z tym poradzić - czy taki jest w Vitarze - zapraszam na test na rolkach i zobaczymy :)

Autor:  Halszka [ 24-07-2015, 07:01 ]
Tytuł: 

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,18307816, ... .html?bo=1

http://autokult.pl/25906,nowe-suzuki-vi ... lanie-cena

Strona 2 z 30 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/