Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki Vitara (2015-) - artykuły, testy i wrażenia z jazdy http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12246 |
Strona 2 z 30 |
Autor: | Avalanche [ 08-07-2015, 21:55 ] |
Tytuł: | |
Masz rację, zmienili filmik pod tym samym adresem. Jak widać po moim opisie, tam był test statyczny - Część I. Wcześniej nie było tam testu napędu. Był w oddzielnym filmiku. Widocznie połączyli obie części w jednym. A co do samego testu, to żaden SUV by go nie zaliczył. |
Autor: | MarekC [ 09-07-2015, 07:53 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Masz rację, zmienili filmik pod tym samym adresem. Jak widać po moim opisie, tam był test statyczny - Część I.
Wcześniej nie było tam testu napędu. Był w oddzielnym filmiku. Widocznie połączyli obie części w jednym. A co do samego testu, to żaden SUV by go nie zaliczył. Dlaczego tak sądzisz ?? Wygląda raczej na kiepsko działającą kontrolę trakcji, która nie potrafi skutecznie wyhamować koła bez przyczepności.. |
Autor: | Avalanche [ 09-07-2015, 08:15 ] |
Tytuł: | |
No, może nie żaden, ale większość W tych warunkach (samochód w postoju, z kołem dostawionym prostopadle do przeszkody, koła po przekątnej w powietrzu) poradzi sobie chyba tylko SUV ze "szperą", gdzie moc przekazywana jest na poszczególne koła mające przyczepność, a nie na te pozostałe. A co do ESP, to jak widać na filmiku w tych warunkach tylko przeszkadza. Po wyłączeniu Vitara radzi sobie z podjazdem OK. Tu inny filmik a propos: https://www.youtube.com/watch?v=0feAjSb6Lfw |
Autor: | MarekC [ 09-07-2015, 08:32 ] |
Tytuł: | |
Nowa Vitara nie ma "elektronicznej" szpery ? Która przyhamowuje koła bez przyczepności ?? Albo ma aż tak mało skuteczną ?? Świadczyłby o tym film, który podlinkowałeś. Widać, jak Vitara przejeżdża niektóre wykrzyże siłą rozpędu, bo koła bez przyczepności nie są hamowane (kręcą się w powietrzu tak samo, jak przed utratą przyczepności). Z kolei w innym miejscu widać, jak takie koło jest hamowane ... Dziwne jakieś, jakby raz nie działało, innym razem już tak Nie wiem czy już było: https://www.youtube.com/watch?v=bb7QRTC2mBc |
Autor: | MS [ 09-07-2015, 11:32 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Tu inny filmik a propos: https://www.youtube.com/watch?v=0feAjSb6Lfw w takich warunkach to nie potrzebne 4x4, do zrobienia każdym samochodem przednionapędowym a tu Cytuj: Nie wiem czy już było:
https://www.youtube.com/watch?v=bb7QRTC2mBc to już widać że napęd i prześwit czasami się przydaje |
Autor: | Avalanche [ 09-07-2015, 11:40 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: w takich warunkach to nie potrzebne 4x4, do zrobienia każdym samochodem przednionapędowym
Szczególnie od 0:50 do 1:15 |
Autor: | MS [ 09-07-2015, 11:54 ] |
Tytuł: | |
spoko |
Autor: | Avalanche [ 09-07-2015, 11:56 ] |
Tytuł: | |
Tu jeszcze jeden przykład gdzie można Vitarą przejechać Mniej więcej od 8:50 do 11:30: https://www.youtube.com/watch?v=PMrMbZdsqoE |
Autor: | MS [ 09-07-2015, 12:04 ] |
Tytuł: | |
i o to właśnie chodzi |
Autor: | DS [ 09-07-2015, 12:49 ] |
Tytuł: | |
Proponuję postawić Vitarę (lub S-Crossa) na rolkach wolnobieżnych i zobaczymy, jak działa kontrola trakcji. Zainteresowanych testem zapraszam na priv. |
Autor: | Eskulap [ 10-07-2015, 05:47 ] |
Tytuł: | |
Filmik z pikniku Suzuki. Nowy salon w Gdyni https://www.youtube.com/watch?v=x3Z6zVZ-aKs |
Autor: | MarekC [ 10-07-2015, 12:11 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Tu jeszcze jeden przykład gdzie można Vitarą przejechać
Mniej więcej od 8:50 do 11:30: https://www.youtube.com/watch?v=PMrMbZdsqoE Ja tu nie widzę nic nadzwyczajnego. Trochę błotka, praktycznie brak kolein.. No i opony szosowe.. |
Autor: | MarekC [ 10-07-2015, 12:24 ] |
Tytuł: | |
Eskulap pisze: Filmik z pikniku Suzuki. Nowy salon w Gdyni
https://www.youtube.com/watch?v=x3Z6zVZ-aKs jak poprzednio - trochę błotka, ale płasko. Myślę, że taki Nissan Note nie miałby żadnego problemu by taką trasę pokonać. Chyba poproszę jakiegoś dealera z okolicy o test-drive Vitary na off-roadowych odcinkach drogi do pracy. Tylko gdy naprawdę solidnie popada, albo będzie leżał śnieg. Jeśli wtedy da radę, to szacun |
Autor: | kloaka [ 13-07-2015, 08:18 ] |
Tytuł: | |
Tutaj test i wrażenia z jazdy Vitary grafitowej z czarnym dachem: mam nazieję że nie jeszcze nie było. https://www.youtube.com/watch?v=0BN4aeM3N84 |
Autor: | WojtFran [ 13-07-2015, 09:15 ] |
Tytuł: | |
kloaka, Dzieki za linka, autko wyglada DUŻO lepiej niz moje , naklejam folię |
Autor: | Bandit1 [ 18-07-2015, 14:37 ] |
Tytuł: | |
Auto Moto 8/2015: Vitara 1.6 DDiS - Fiat 500X 1.6 MJet - Nissan Juke 1.5 dci - Mazda CX3 1.5 SKYD - Citroen C4 Cactus 1.6 HDi. |
Autor: | Avalanche [ 18-07-2015, 14:57 ] |
Tytuł: | |
W tym niemieckim porównaniu Vitara jest w wersji 1.6 DDiS AllGrip Comfort. Nie wiem po co wzięli 4WD, skoro nie oceniali napędu i nie dawali chyba nawet punktów za 4x4. Vitara ostatecznie na 4. miejscu, ale przegrała bo Citroen dostał dużo punktów za cenę - na Cactusa co chwilę narzekali, ale nie zajął ostatniego miejsca, bo jest najtańszy. Mazda wychwalana pod niebiosa jak w artykule sponsorowanym. |
Autor: | Avalanche [ 18-07-2015, 14:59 ] |
Tytuł: | |
Dlaczego kobieta pokochała Vitarę http://www.suzylife.pl/2015/07/13/7-pow ... i-vitare/# Porównanie S-Crossa z Vitarą na carwow https://www.carwow.co.uk/blog/Suzuki-Vi ... Cross-0139 |
Autor: | MS [ 19-07-2015, 07:27 ] |
Tytuł: | |
a obok...... https://www.carwow.co.uk/blog/10-safest-crossovers-0204 |
Autor: | MarekC [ 20-07-2015, 15:00 ] |
Tytuł: | |
czytałem ostatnio porównanie Vitary z Yeti i Renegade. W teście sprawności 4x4 najlepszy był Jeep, najgorsza .. Vitara. Często brakowało jej trakcji, choć Yeti wypadła niewiele lepiej. Jeep'a chwalili za szybką i bardzo sprawną kontrolę trakcji, dobrze wspomagającą napęd na wykrzyżach |
Autor: | KPVitara [ 21-07-2015, 09:42 ] |
Tytuł: | |
Kolokwialnie ujmując odnoszenie się do specyficznie prowadzonych testów napędu 4x4 - jakie tutaj podajemy jako przykłady i oczekiwanie od nowej Vici, która nie jest typową terenówką z ramą, reduktorem, itp. to pieprzenie kotka za pomocą młotka. Sorry ale ja kupując Vicię wiedziałem od razu, że samochód w tej wersji, to nie coś czym wjadę w teren i będę się przeprawiał krajoznawczo przez rzeki i sprawdzał czy da radę w coraz większym błocie. To nie jest stara Vitara tylko SUV. To auto dla żony na co dzień, którym jeżdżąc po mieście bądź do pracy ma komfort wjechania w miejskie dziury w asfalcie, torowiska, podjechania na wysokie krawężniki, jechania przyjemnie autostradą 120 na godzinę, gdzie nie jest głośno wewnątrz i pali przy tym średnio poniżej 7 litrów. A zimą zapewni bezpieczeństwo podczas pokonywania nieodśnieżonych tras, czego nie zaoferuje żadne auto z napędem tylko na jedną oś. Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem. Bo ja akurat przerobiłem w swoim życiu Grand Vitarę, Grand Cherookee, Parcha i Fronterę i wiem, że bez rozpędzenia każdego z tych aut i to mając przynajmniej ATeki na felgach, ciężko czasami podjechać pod górę czy pokonać większe błoto. Nie oczekujmy więc, że nowa Vitara mając na stanie (czytaj tylko 120 KM i opony szosowe), to co ma i będąc takim autem jakim jest aktualnie, będzie wyczyniać cuda w terenie a jednocześnie całkiem przyjemnie jeździć po asfalcie i palić 7 litrów na setkę. Idąc tym tropem jestem w stanie udowodnić "redaktorom" że Range Rover to najgorzej wydane pieniądze na świecie, bo za cenę sprzedaży nie oferuje ani idealnego komfortu w trasie ani możliwości terenowych. Dzisiejsza Vicia to wzmocnione auto rodzinne, które nie boi się dziurawego miasta, wycieczki wokół jeziora, na narty zimą i do tego nie obciąża nadmiernie portfela. I tak do niej podchodząc można się zastanowić czy to nie best price na rynku. |
Autor: | makss [ 21-07-2015, 13:42 ] |
Tytuł: | |
Witam zgadzam się z przedmówcą ludzie niewiedzą nawet o czym pisza , mówią etc. wymagają od SUV-a aby był terenówką którą nie jest i nigdy nie będzie. A Vitara jest jak dla mnie naprawdę niezłym SUV-em za te pieniądze. A spalanie to po prostu rewelacja :):) |
Autor: | Avalanche [ 21-07-2015, 16:56 ] |
Tytuł: | |
KPVitara pisze: Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem.
Święte słowa |
Autor: | DS [ 22-07-2015, 08:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Sorry, ale jak widzę test, który ma w warunkach de facto statecznych pokazać, że samochód bez reduktora, z mocą 120 KM z niedoładowanej benzyny i na szosowych oponach podjechać na wykrzyżu pod górę, to zastanawiam się czy ten "redaktor" jeździł kiedykolwiek w terenie terenówka a nie tym bardziej SUVem
Ja też się z tym zgadzam, aczkolwiek warunkach np. zimowych auto powinno sobie poradzić z brakiem przyczepności dwóch kół. O ile o rozkład mocy przód/tył nie ma się co obawiać, to po przękątnej lub z jedną strona na lodzie - może być różnie. Dobry system kontroli trakcji powinien sobie z tym poradzić - czy taki jest w Vitarze - zapraszam na test na rolkach i zobaczymy |
Autor: | Halszka [ 24-07-2015, 07:01 ] |
Tytuł: | |
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,18307816, ... .html?bo=1 http://autokult.pl/25906,nowe-suzuki-vi ... lanie-cena |
Strona 2 z 30 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |