Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 2430 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19-03-2019, 17:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
dominiq pisze:
Powiem szczerze, że nigdy nie ogarniałem sensu testowania tej "elastyczności". To by może miało sens, jakby auta miały jeden bieg. Ale mają kilka, a niektóre nawet same zmieniają ;) To jest bardziej test przełożenia skrzyni. Totalny bezsens.

To jest specyficzna dla Europy, a konkretnie dla niemieckiej prasy motoryzacyjnej, procedura testowa, służąca promowaniu turbodiesli przy jednoczesnej awersji Europy do skrzyń automatycznych. Ze wzrostem popularności automatów w Europie ten pomiar traci sens i rację bytu ;)


Na górę
Post: 19-03-2019, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
DSG czy EDC w dół zmieniają tak samo szybko jak hydrokinetyczne skrzynie.
Za to w górę idzie im lepiej i są szybsze (zaleta 2 sprzęgieł)

Założeniem EDC jest to, że jedno sprzęgło załącza parzyste, a drugie - nieparzyste biegi. Powinno mu być obojętne, czy z czwórki wrzuci trójkę lub piątkę. Ale być może różni producenci różnie to rozwiązują i stąd różnice. "Na słuch" trudno odróżnić 0.2 od 0.5 sekundy przy wyjącym silniku. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-03-2019, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
wawax pisze:
Założeniem EDC jest to, że jedno sprzęgło załącza parzyste, a drugie - nieparzyste biegi. Powinno mu być obojętne, czy z czwórki wrzuci trójkę lub piątkę.


Obojętne to by mu było, gdyby miał sprzęgło na każdy bieg :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-03-2019, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
Obojętne to by mu było, gdyby miał sprzęgło na każdy bieg :)

Trochę doczytałem i faktycznie nie jest to takie proste. Otóż redukcja będzie równie szybka jak zmiana na kolejny bieg pod warunkiem, że komputer to przewidzi. W przeciwnym przypadku będzie dużo wolniejsza. Teraz wszystko zależy od programu.

Standardowe rozwiązanie jest takie: komputer przy wciśniętym gazie przewiduje zmianę do góry, a przy wciśniętym hamulcu - zmianę w dół i odpowiednio dokonuje preselekcji biegu. Pytanie czy program przewidzi potrzebę redukcji przy pedale gazu wciśniętym do oporu?

Programowo do zrobienia. Już teraz wiele aut ma czujnik odłączenia ogranicznika prędkości (tempomatu) "na końcu" gazu. Wystarczy go wykorzystać.

(może wydzielić offtopic)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-03-2019, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wawax pisze:
Pytanie czy program przewidzi potrzebę redukcji przy pedale gazu wciśniętym do oporu?
Toć to kick-down przecie :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-03-2019, 14:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Artimus pisze:
To trzeba przetestować na trzecim biegu. Dla tego zakresu prędkości czwarty bieg dla 1.6 nie jest optymalny.
Manual, 4WD:

1.0T:
60-100 km/h - na trzecim biegu - 6,8 sek., na czwartym biegu - 9,6 sek.
80-120 km/h - na czwartym biegu - 10,2 sek., na piątym biegu - 14,4 sek.

1.6:
60-100 km/h - na trzecim biegu - 8,7 sek.
80-120 km/h - na czwartym biegu - 13,8 sek.

1.4T:
60-100 km/h - na trzecim biegu - 5,2 sek.
80-120 km/h - na czwartym biegu - 7,6 sek., na piątym biegu - 9,3 sek.

Źródło: https://youtu.be/QXcZm348JpM

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-03-2019, 19:01 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Tu jest ciekawy filmik - sprawdzają i porównują grubośc lakieru, oglądają spód, pokazują, czy można drzwi otworzyć jak stoi na dużych nierównościach... https://www.youtube.com/watch?v=gvthPgqkq3M


Na górę
Post: 20-03-2019, 19:29 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Koledzy, wydaje mi się, że rozbijacie g...no na atomy. Wasze wpisy i tak nie mają żadnej mocy dowodowej. Nie rozumiem komu i co
chcecie udowodnić. Każdy kupujący musi sam sobie odpowiedzieć jaki samochód będzie jemu odpowiadał i taki powinien kupić.
Widzicie do czego prowadzi szukanie sensownej porady w internecie. Te sekundy będą Wam się śniły i tak nigdy tego nie sprawdzicie,
no bo po co. Ważne aby pojazd był bezpieczny i dowiózł Was do celu i z powrotem do domu. Wszystko inne to są zachcianki, które
niekiedy kończą się tragedią. Wystarczy oglądać wiadomości telewizyjne, a to przecież nie są wszystkie tragedie na drogach.


Na górę
Post: 20-03-2019, 19:36 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Możliwości warto znać żeby nie popełnić błędu np wyprzedając tira.


Na górę
Post: 20-03-2019, 19:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Chyba kolego @staryem nie rozumiesz, że to właśnie te sekundy mogą zapobiec tragedii. Nie wtedy, kiedy masz zachciankę, tylko wtedy, kiedy Cię sytuacja na drodze zmusi.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-03-2019, 21:10 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Ja powiem szczerze też nie rozumiem.

Wiele osób kupuje auto z mocniejszym silnikiem, by "móc bezpieczniej wyprzedzić". A ja się pytam, co to znaczy? Na naszych drogach ginie kupa ludzi, bo ktoś miał "szybkie i dobrze wyprzedzające auto" (zresztą ten [cenzura], który zabił Słowaka przy zderzeniu czołowym pod koniec zeszłego roku też jechał bardzo BEZPIECZNIE WYPRZEDZAJĄCYM czyli pieruńsko szybkim, Porsche).

Jak są warunki do wykonania manewru wyprzedzania, to zrobisz to i autem 1.2 75KM, ale te warunki trzeba dobrać do auta, wtedy ZAWSZE jest BEZPIECZNIE.
Sorki, ale z tego co widzę na drogach, to mocniejsze silniki powodują bardzo często tylko podniesienie granicy ryzyka "bo przecież się zmieszczę, bo mam zachipowane turbo".

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 20-03-2019, 21:26 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Co ma piernik?


Na górę
Post: 20-03-2019, 21:29 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Nie rozumiesz co napisałem?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 20-03-2019, 22:47 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Widzę głupoty bez związku. Jak ktoś jeździ niebezpiecznie to będzie jeździł tak autem z 500 koni jak i maluchem. Jeden będzie się wpychał a drugi zostanie na lewym pasie trochę wcześniej. i wpadnie na czołówkę. Niedzielni kierowcy powodują równie dużo wypadków. Nikt tu nie pisał o jeździe na krawędzi a ty wyskakujesz z czymś takim.

Są sytuacje których nie przewidzisz i zapas mocy może się przydać, lepiej nie wyprzedać nie mając tego zapasu. Jak mnie masz mocy to po prostu wyprzedasz tylko traktor. Wyprzedzanie to jeden z najniebezpieczniejszych manewrów i nigdy nie jest bezpieczne.

Chyba, że chcemy pobawić się we wrzucanie do worków i generalizowanie. Słabe auta nie są bezpieczne bo wydłużasz rozpędzanie i nie masz marginesu na ucieczkę. Na lewym pasie najlepiej być najkrócej jak to możliwe.

Dlatego trzeba znać możliwości i jeździć świadomie. Tylko tyle.
Njutonometry, sekułudy jakieś a na co to komu? :sciana:


Na górę
Post: 20-03-2019, 23:17 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
> Słabe auta nie są bezpieczne
zdefiniujesz proszę pojęcie "słabe auta"? Pytam, bo kumpel jeździ ~350KM Cuprą i jak podesłałem mu to forumowe podniecanie się różnicą miedzy 1.0T a wolnossącym 1.6 to popluł sobie monitor. Ze śmiechu.

> Dlatego trzeba znać możliwości i jeździć świadomie.
ooo, tu się zgadzamy.
Tylko że by jeździć świadomie pierdylion kucyków pod maską nie jest niezbędny. Masz słabszy silnik? To w danej sytuacji nie wyprzedzasz i tyle. Reszta Twoich wywodów to "głupoty bez związku" (bez urazy, to tylko cytat :] )

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 21-03-2019, 00:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Paffcio pisze:
kumpel jeździ ~350KM Cuprą i jak podesłałem mu to forumowe podniecanie się różnicą miedzy 1.0T a wolnossącym 1.6 to popluł sobie monitor. Ze śmiechu
Zdaje się, że ani Ty, ani Twój kumpel nic nie zrozumieliście (bez urazy oczywiście).
Nikt się tu niczym nie podnieca, podajemy dane techniczne samochodów, którymi jeździmy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-03-2019, 06:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Z grubsza rzezc ujmując bezpieczeństwo czynne to właśnie zawieszenie, silnik, ogólne prowadzenie sie auta pozwalające na aktywne unikniecie kolizji.
Mocny i elastyczny silnik w tym pomaga. Tak samo jak stabilne podwozie.

Ja slużbowo jeżdze dość mocnym autem i nie wykorzystuje jego możliwości nawet w 50% (z zasady nie przekraczam predkości dopuszczalnych) ale w sytuacjach krytycznych (czasem mój bląd, czasem innych uzytkowników drog) auto pomaga i wyciąga z opresji...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-03-2019, 07:41 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Popieram Kolegów stwierdzających, że trzeba jeździć świadomie i wyczuć swój samochód w czasie jazdy. Ja wiele razy przy
wyprzedzaniu redukuję do trójki i wkręcam silnik na obroty, aby maksymalnie skrócić pobyt na lewym pasie.
Wyprzedzanie na piątym biegu i wciskanie pedału gazu do podłogi nic nie daje, a stwarza tylko niebezpieczne sytuacje.
Niestety ale zaobserwowałem, że niektórzy kierowcy wyprzedzają właśnie bez wcześniejszej redukcji i wkręcenia silnika
na obroty i liczą, że jadący z naprzeciwka zjadą na pobocze albo do rowu. Koniecznie trzeba zaniechać takich praktyk.


Na górę
Post: 21-03-2019, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
No właśnie @staryem, redukujesz do trójki, i słusznie. I wersją 1.6 robisz takie wyprzedzanie prawie dwie sekundy wolniej niż 1.0T i ponad trzy sekundy i pół sekundy wolniej niż 1.4T (zakładając przedział 60-100 km/h), przelicz to sobie na odległość i czas pobytu na lewym pasie. Rozmawiamy na forum Suzuki o danych technicznych samochodów Suzuki, nie czaje, o co się tu czepiać.
Równie dobrze można stwierdzić, że porównywanie np. pojemności bagażników to rozbijanie g... na atomy, bo trzeba się oszczędnie pakować.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-03-2019, 10:20 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Nie przypominam sobie, żebym w 1.6 (w S-Crossie) miał jakiekolwiek problemy z wyprzedzaniem. Poruszając się generalnie w obrębie prędkości dozwolonych przez prawo. Złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy. Na prawidłowy manewr wyprzedzania składa się wiele czynników, m.in. uważna obserwacja otoczenia, prawidłowa ocena dystansu, szybkość podjęcia decyzji, znajomość samochodu, odpowiednie przygotowanie silnika (obroty), itp.
Widać to nierzadko, powiedziałbym nawet coraz częściej, na drogach, są kierowcy, obu płci, dysponujący samochodami z silnikami pewnie 200 km i więcej, a trzęsący się z wykonaniem tego podstawowego jakby nie było manewru. Mieć takiego nieudacznika na ogonie, makabra, a to się niestety zdarza. Moc to jednak nie wszystko.


Na górę
Post: 21-03-2019, 11:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Paffcio pisze:
mocniejsze silniki powodują bardzo często tylko podniesienie granicy ryzyka "bo przecież się zmieszczę, bo mam zachipowane turbo".


Jak ktoś ma nierówno pod sufitem to nie ma znaczenia czy ma 75 czy 375 koni. Jakby to co mówisz było prawdą, to żaden mały fiat mający 23KM czy punto 75KM nigdy nie wziąłby udziału w wypadku.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-03-2019, 12:01 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
@DS, ależ ja doskonale rozumiem, że szybsze auto jest krócej na lewym pasie. Daje to tyle, że możesz wykonać manewr, którego nie wykonałbyś wolniejszym autem.

@wawax, powiem tak – trochę po tych naszych drogach jeżdżę i niezmiennie obserwuję, że tzw. „miszczowie manewru wyprzedzania” spychający innych na pobocza to głównie szybkie i wypasione bryki. Idiotów w małych, słabszych, miejskich autach jest zdecydowanie mniej. Ci pierwsi ewidentnie uważają, że jak mają mocniejsze i szybsze auto, to głupie ograniczenia prędkości nie są dla nich i poza terenem zabudowanym nie będą się wlekli za kimś 95km/h skoro mogą jechać 130km/h.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 21-03-2019, 12:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Paffcio pisze:
nie będą się wlekli za kimś 95km/h

A co to za miszcz kierownicy jedzie 95km/h? Czyżby kodeks drogowy się zmienił? Jak przepisowo, to 90 proszę. :D
Ale poruszyłeś ważną kwestię: wielu się wydaje, że "tyle ile ja jadę to jest bezpiecznie, a inni to piraci". I są tacy, co jadą 95 i uważają, że oni to jadą przepisowo. A są i tacy co jadą 70 przy dobrej pogodzie i też uważają, że jadą przepisowo. A jak mają jeszcze zacięcie do "uczenia" innych, to potrafią zajechać drogę, albo lewym pasem jechać. :szalony:

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-03-2019, 12:15 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Prędkość dozwoloną podałem dla przykładu, na dwujezdniowej i ekspresówce można jechać stówką...

> A jak mają jeszcze zacięcie do "uczenia" innych, to potrafią zajechać drogę, albo lewym pasem jechać. :szalony:
to już patologia

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 21-03-2019, 12:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Paffcio pisze:
Prędkość dozwoloną podałem dla przykładu, na dwujezdniowej i ekspresówce można jechać stówką...


Polecam książkę Sobiesława Zasady "Szybkość bezpieczna". Tam jest bardzo sensownie wyjaśnione kiedy można mówić o jeździe z bezpieczną prędkością na drodze. Nie trudno się domyślić, że nie ma to nic wspólnego ze znakami drogowymi. Ale jednocześnie bynajmniej nie chodzi o piratowanie czy jazdę wyścigową. Moim zdaniem świetna książka.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 2430 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]