Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 07:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2330 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-03-2019, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Remote pisze:
60-100 km/h na 4 biegu:

1.6: 12,9s
1.0T: 8,4s


Jeśli tak jest faktycznie (chciałbym widzieć dane źródłowe), to różnica jest duża. Turbina ciśnie na tłoki przy małych obrotach silnika (obciążając mocno układ korbowo-tłokowy), to jakiś efekt musi być.
Z jednej strony lepsze przyspieszenie bez redukcji biegu, z drugiej większe zużycie paliwa, oleju i szybsze wyeksploatowanie silnika. Coś za coś. Ale na krótszą metę OK. Wiem, że te silniczki potrafią dużo wytrzymać, ale wolnossący i tak wytrzyma dłużej, a od zera do setki jest lepszy ;) Boosterjet 1.0 to "pobawić się jazdą" i sprzedać :)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 15:52 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Ale bazujesz na jakichś danych czy chłopskim "zdrowym rozsądku"?


Na górę
Post: 18-03-2019, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
DS pisze:
Zatem 1.0T w zasadzie zjada 1.6.


Tak, jezdzi sie nim w codziennym ruchu o wiele przyjemniej.
No i jest jeszcze jedna zaleta. Niższe obroty na danym biegu przy danej predkości.
Dlatego w 1.0T jest ciszej niż w 1.6.


Jak ktoś nie zamierza jeździć dłużej niż 200 tys km, to lepiej brać 1.0T.
Inna sprawa, że męczyć się z 1.6 przez np 250tys km, to trzeba mieć w sobie dużo samozaparcia ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-03-2019, 16:55 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Remote pisze:
Inna sprawa, że męczyć się z 1.6 przez np 250tys km, to trzeba mieć w sobie dużo samozaparcia ;)


Wszystko zależy od preferencji i tras, po których się jeździ. Kupując rok temu Vitarę myślałem przez moment o wersji 1.4 turbo, ale odpuściłem. Jeżdżąc po Krakowie ciężko jest nawet wykorzystać tę cherlawą dynamikę wolnossaka 1.6. Poza miastem, na krętych małopolskich drogach również. Z kolei po drogach szybkiego ruchu czy autostradach robimy rocznie z żoną max. 3000km, więc dopłacanie do lepszego silniczka było DLA NAS (podkreślam, wg naszej opinii) nieopłacalne. A w sumie, to jakbyśmy z żoną chcieli trochę więcej "poupalać", to pewnie skończyłoby się na jakimś kompakcie z mocniejszym silnikiem...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 18-03-2019, 17:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Remote pisze:
Inna sprawa, że męczyć się z 1.6 przez np 250tys km, to trzeba mieć w sobie dużo samozaparcia ;)

Jakimkolwiek samochodem osobowym tej klasy (czytaj z przebiegiem średnim poniżej 20 000 km rocznie) przejechanie 250 tys. km wymaga samozaparcia ;)

Co do męczenia się, to po 45 000 km nie odczuwam jeszcze. Nie było sytuacji, w której pomyślałem "gdybym miał 1.0 turbo, to bym dał czadu" :P
1.6/120 KM wystarcza do codziennej jazdy.


Na górę
Post: 18-03-2019, 17:16 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Mnie tylko ciekawi jakie są realne koszty żywotności silnika z turbo. Bo kiedyś też była gatka, że diesel z turbo się rozpadnie i tylko wolnossący.
Któryś raz słyszę, że silnik tubo szybko padnie. Ale czy tak będzie przy właściwej eksploatacji?

Jeździłem dwulitrowym turbodieslem i uwielbiam charakterystykę jego pracy. Zasmakowałem teraz turbobeznyny i nie chcę innego:) Jak mam wyprzedzić to wolę to zdobić jak najszybciej.


Na górę
Post: 18-03-2019, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
fox pisze:
Generalnie siły oporu rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości, czyli jeśli prędkość wzrośnie 2x, to siły oporu wzrosną 4x.

Nie do końca (ale to niezłe przybliżenie). Mówisz o uproszczonym wzorze, wystarczającym do modelowania oporu w np. grach komputerowych, ale ten wzór w wersji pełnej ma też składniki proporcjonalne do wyższych potęg prędkości które zaczynają być niepomijalne przy wyższych prędkościach.


Na górę
Post: 18-03-2019, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Zgadza się :)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 19:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
@tamizpowrotem, silniki benzynowe nie lubią niskich obrotów. Zmuszanie ich do pracy na niskich obrotach poprzez popychanie ich turbiną wcale im nie służy. Ponadto, oprócz tego, że 1.0 boosterjet jest doładowany, to jeszcze ma wtrysk bezpośredni, co skutkuje gromadzeniem się z czasem nagaru na dolocie i spadkiem osiągów. Co jakiś czas nagar ten należy usuwać, co jest kosztowne. Małe silniki z turbiną palą mało przy spokojnej jeździe, ale jeśli się wykorzystuje ich dynamikę palą sporo, więcej niż większe wolnossące. Do tego dochodzi "branie" oleju w 1.0 turbo (nie jest to reguła, ale jest to zjawisko częste - informacja z serwisu suzuki), wolnossące 1.6 praktycznie nie biorą oleju wcale. Silnik wolnossący 1.6 jest w stanie spokojnie przejechać 400 tys. km, 1.0 turbo połowę tego.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
fox pisze:
Silnik wolnossący 1.6 jest w stanie spokojnie przejechać 400 tys. km, 1.0 turbo połowę tego.


A tak z ciekawości zapytam: ile km zrobiłeś najwięcej jednym samochodem w swoim życiu ?
Zbliżyłeś się do granicy 400 tys km ?



ps. zakładam, że masz Vitare od nowości...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-03-2019, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Do 400 tys. nie, ale do 300 tys. tak :)
Tak, Vitarę mam od nowości.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 20:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
fox pisze:
Co jakiś czas nagar ten należy usuwać, co jest kosztowne.

Jaki to koszt?


Na górę
Post: 18-03-2019, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Od kilkuset złotych (bez rozbierania silnika) do nawet kilku tysięcy - ze zdjęciem głowicy i profesjonalnym czyszczeniem.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 20:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
fox pisze:
Do 400 tys. nie, ale do 300 tys. tak :)
Tak, Vitarę mam od nowości.


To ile robisz km rocznie skoro dobiłeś do 300 tys km jednym autem ?

Ja służbowym autem robie ok 40 tys km rocznie (auta wymieniam co 3 lata)...prywatnie raczej 20 tys km chyba nigdy nie przekroczylem. A najczesciej mam ok 15 tys km.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-03-2019, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Nie przekraczam 20 tys., po prostu długo użytkowałem samochód :)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-03-2019, 21:36 
Offline

Rejestracja: 09-02-2019, 22:26
Posty: 47
Remote pisze:
DS pisze:
Remote pisze:
60-100 km/h na 4 biegu:
1.6: 12,9s
1.0T: 8,4s
Skąd te dane i jakie wersje skrzyni i napędu? Wg pomiarów Zachara S-Cross miał 11.9, więc nie sądzę, żeby Vitara była wolniejsza o sekundę.


Z testów różnych mam pospisywane (Zeperfs etc)
Dane dla manual, 2WD.


To trzeba przetestować na trzecim biegu. Dla tego zakresu prędkości czwarty bieg dla 1.6 nie jest optymalny.


Na górę
Post: 18-03-2019, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Testowałem, film jest gdzieś na moim kanale - na trzecim biegu to około 7,5 - 8,0 sek. Pytanie, jak na trzecim biegu jedzie 1,0T.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-03-2019, 02:03 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Remote pisze:
Jak ktoś nie zamierza jeździć dłużej niż 200 tys km, to lepiej brać 1.0T.
Inna sprawa, że męczyć się z 1.6 przez np 250tys km, to trzeba mieć w sobie dużo samozaparcia ;)

Moim zdaniem, tak samo jak trudno porównać 1.0T do 1.6 tak samo trudno porównać owe 200 tys km u różnych właścicieli.

Myślę że *na przykład* przy mojej charakterystyce jazdy, gdzie auto rzadko przekracza 70/h, jeździ na ciągłe zmieniających się obrotach i prędkościach, a autostradę widzi (na dłużej niż 15 km) naprawdę dwa razy w roku - podobny pułap zużycia silnika zostałby osiągnięty znacznie wcześniej (przy lepszym stanie reszty auta).
I pewnie nie porównamy tego wystarczająco wiarygodnie, tak samo jak (z tego samego powodu) nie porównamy średniego spalania ;) to daje nam tylko bardzo ogólny obraz.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 19-03-2019, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
fox pisze:
Nie przekraczam 20 tys., po prostu długo użytkowałem samochód :)


No to jak kupujesz auto na 15 lat to faktycznie 1.6 bezpieczniejszy.
Ja użytkuję auta prywatne max 5 lat, służbówki zmieniam co 3 lata.



Bardzo fajne zestawienie elastyczności 60-100 na 4b jest tutaj:
https://www.wyborkierowcow.pl/pomiar-el ... e-ranking/

Sam czas może nie przemawia do nas ale już odległość, którą musi pokonać auto już na pewno...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-03-2019, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Powiem szczerze, że nigdy nie ogarniałem sensu testowania tej "elastyczności". To by może miało sens, jakby auta miały jeden bieg. Ale mają kilka, a niektóre nawet same zmieniają ;) To jest bardziej test przełożenia skrzyni. Totalny bezsens.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-03-2019, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Dla mnie testy 60-100 czy 80-120 są o wiele sensowniejsze niz 0-100.
Na codzień najczęściej jadę w zakresie 50-120 km/h i w tych prędkościach chce mieć najlepszą elastyczność bez konieczności zmiany biegu aby z jakiegokolwiek powodu nagle wykonać manewr.
Oczywiście jak mam czas i się przygotowuje do manewru wyprzedzania/omijania to wtedy sobie zredukuje do niskiego biegu, wbije silnik na +4,5k rpm i wtedy jako-tako pojedzie nawet 1.2 ze Swifta - no ale to jak mam czas ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-03-2019, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ja rozumiem, że 60-100 jest bardzo miarodajne, ale po co robić to na jednym czwartym biegu? Kto normalny tak wyprzedza? Automat nawet na to nie pozwoli, bo sam zredukuje.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-03-2019, 14:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
dominiq pisze:
Powiem szczerze, że nigdy nie ogarniałem sensu testowania tej "elastyczności". To by może miało sens, jakby auta miały jeden bieg. Ale mają kilka, a niektóre nawet same zmieniają ;) To jest bardziej test przełożenia skrzyni. Totalny bezsens.

Tu chodzi o sytuację, gdy musisz (a nie tylko chcesz) gwałtownie przyspieszyć. W manualu w takiej sytuacji zmieniając bieg tracisz sporo, bo mało kto potrafi zmienić bieg z międzygazem. Nierzadko strata to 0.6-1.0 sekundy. Skrzynia automatyczna też jest stosunkowo wolna (z wyjątkiem EDC, która potrafi zejść do 0,2 sekundy).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-03-2019, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Mam w drugim aucie EDC i wcale nie jest szybsza od klasycznego automatu w Vitarze, zmieniają biegi porównywalnie.
Natomiast redukcja w manualu to rzeczywiście spora strata - poniżej filmik (test) gwałtownego przyśpieszania.
Vitara 1.6 2WD, manual, pomimo startu z drugiego biegu nie jest specjalnie szybszy od automatu, który redukuje bieg:
https://youtu.be/y5AmTOQzObY?t=191

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-03-2019, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
DSG czy EDC w dół zmieniają tak samo szybko jak hydrokinetyczne skrzynie.
Za to w górę idzie im lepiej i są szybsze (zaleta 2 sprzęgieł)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2330 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]