Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-11-2018, 23:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 518 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-05-2015, 22:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Ponieważ wcześniejszy temat o nowej Vitarze stał się zbiorem dyskusji "na każdy temat", tutaj wyodrębniłem tylko linki do testów i opisów.

25.11.2014 pierwsze jazdy:
http://www.autoexpress.co...ara-2015-review
http://www.topgear.com/uk...rive-2014-11-25
http://www.whatcar.com/ca...-review/1323538

http://www.autocar.co.uk/...rototype-review
http://uk.cars.yahoo.com/news/drive-201 ... 00882.html
http://www.motoringresear...rive-0225965416

Pierwszy polski opis:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...o_korzeni_.html

Rosyjski opis, dane i zdjęcia:
http://www.drive.ru/drive...f1f300012c.html

Włoski test 1.6 DDiS:
http://www.alvolante.it/p...o/suzuki-vitara

Prezentacja premierowa:
http://autoflesz.com/foto...orta%C5%BC.html

Polskie jazdy testowe:
http://motoryzacja.interi...zda,nId,1679004
http://moto.onet.pl/testy...za-jazda/jqe32y

A ci ludzie postanowili zabrać Vitarę w namiastkę terenu:
http://carwitter.com/2015...han-off-roader/

Test drive (ang.):
http://www.sgcarmart.com/...hp?AID=847&PN=3

Filmik z jazd testowych:
https://www.youtube.com/watch?v=UQH7CZ0ZsHk

Kolejny krótki test (ang.) z dobrą oceną (4/5)
http://www.tartantarmac.com/2015-suzuki-vitara/

I po coś rosyjsku:
http://www.kolesa.ru/test...naja-2015-03-18

Po węgiersku:
http://autopult.hu/teszte...tara-teszt.html

Słowacki test:
http://www.automag.sk/nov...ve-jazdne-dojmy

Kolejne polskie wrażenia z jazdy i opis:
http://motogazeta.mojeaut...a,a,255646.html

Nowy z Wielkiej Brytanii (Auto Express):
http://www.autoexpress.co...ara-2015-review

Lokalny test na autofleszu:
http://autoflesz.com/test-red-samochod/ ... uraja.html

Słowacki test niedostępnej w Polsce :zly: wersji 1.6 DDiS:
http://auto.pravda.sk/tes...ticho-zavidiet/

Opis i zdjęcia wersji pomarańczowo-czarnej XLED:
http://autowpracy.pl/inde...uki-vitara-test

Nowy test wersji 1.6 DDiS z Wielkiej Brytanii:
http://www.whatcar.com/ca...-review/1346834


Ostatnio zmieniony 01-12-2015, 13:06 przez Avalanche, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2015, 22:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Moje wrażenia z kilku krótkich jazd

Testowana wersja: 1.6 VVTi AllGrip Premium.
Wyposażenie obejmowało 1 element dodatkowy: zegarek analogowy "Kanji".

Podejście do przyrządu ;)
Samochód robi wrażenie masywnym i wysokim przodem. Linia boczna ujdzie, ale wymaga jakiś listew ochronnych dla urozmaicenia. Tył jest bardzo zwyczajny, żeby nie powiedzieć nudny.

Wsiadanie z przodu łatwe i wygodne. Z tyłu nieco gorzej, otwór drzwiowy nie jest zbyt szeroki. Klapa bagażnika podnosi się lekko i dość wysoko.
Niestety w testowanym egzemplarzu wszystkimi drzwiami i klapą trzeba było trzasnąć, żeby się zamknęły. I robiły to z niezbyt przyjemnym dźwiękiem.

Miejsca z przodu dla 2 osób wystarczająco. Zaskoczeniem było to, że siedzi się wyżej niż myślałem i widać maskę samochodu, co obecnie jest rzadkością.
Tylna kanapa jest na równym poziomie z przednimi fotelami (w SX4 jest wyżej), a linia okien poprowadzona jest dość wysoko, więc widoczność stamtąd - dla dzieci i osób o wzroście do 160 cm - jest taka sobie.
Pasażerowie z tyłu nie mają też żadnych schowków poza kieszenią na oparciu przedniego fotela pasażera i okrągłymi uchwytami na butelki w drzwiach. Tak jakby Suzuki chciało powiedzieć, że Vitara to auto dla 2 osób okazjonalnie przewożących kogoś z tyłu.

Cienkie drzwiczki i niezbyt ładne, czarne boczki są elementami, o których najlepiej zapomnieć ;)

Bagażnik duży, praktycznie podzielony na poziomy i przegródki. Brak dojazdówki zmniejsza i tak niewielką masę własną, ale nieco niepokoi, szczególnie gdyby ktoś chciał zjechać z asfaltu, na co pozwala 18,5-centymetrowy prześwit, możliwy do dalszego zwiększenia o 1-2 cm bez większych problemów.

Deska rozdzielcza prosta, czarne elementy zakurzone, a kolorowe wstawki - w tym głównie ten największy element - nieco rozpraszają, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia i gustu.
Podkreślanym już wielokrotnie mankamentem jest obsługa komputera patyczkami o słabo wyczuwalnej pracy.
Poza tym wszystko w zasięgu ręki. No dobrze, oprócz gniazda USB, które ktoś upchnął tak głęboko i nisko, że włożenie wtyczki (które w 75% przypadkach kończy się pomyłką nawet w laptopie czy PC ;) ) wymaga zanurkowania z latarką czołową.
Mała kierownica obszyta miękką skórą dobrze leży w dłoniach.
Niestety pomimo dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy i regulacji wysokości fotela nie udało mi się znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. :|

System audio nie ma odtwarzacza CD (dostępny tylko w wersji Comfort), ale sam dźwięk jest całkiem znośny.
Obsługa dotykowego suwaka głośności nie jest wygodna i lepiej używać do tego przycisków na kierownicy. Reakcja ekranu na dotyk poza tym dobra.

Testowany egzemplarz miał kamerę cofania. Jak dla mnie, to tylko gadżet. Wolę czujniki parkowania z tyłu, choć w pewnych sytuacjach dobrze by było mieć i to.

Jazda
Silnik pracuje cicho w zakresie do 3000 obrotów. Na postoju system ENG A Stop wyłącza go i włącza w sposób niemal niezauważalny. Gadżet zupełnie nieprzydatny w korkach, ale można go wyłączyć przyciskiem (do czasu ponownego włożenia kluczyka do stacyjki).
Samochód do 3500 obr./min. rozpędza się raczej leniwie, ale można go nieco ożywić wybierając tryb SPORT. Niestety tylko w wersji AllGrip.
Biegi wchodzą lekko, choć wsteczny potrafi nie trafić na swoje miejsce za pierwszym razem ;)
W trasie przydałby się VI bieg.

Vitara jest dość cicha w środku przy prędkościach dopuszczalnych w mieście i na drogach krajowych oraz zaskakująco komfortowo zestrojona. Wyrwy w asfalcie czy dziury na drodze polnej nie wywołują żadnych efektów dźwiękowych z zawieszenia.
Ze względu na profil nadwozia jest podatna na wiatr boczny.
Układ kierowniczy działa jak nadopiekuńcza mamusia, odcinając kierowcę od poczucia, że kieruje ;) OK na ciasnym parkingu, mógłby jednak być bardziej komunikatywny poza miastem i w "terenie".

Wyprzedzanie w trybie SPORT nie stresuje. Brzmienie silnika nawet przyjemne.

Nie było możliwości sprawdzenia napędu AllGrip w odpowiednich warunkach, ale próba dynamicznego ruszenia na piasku w trybie SNOW została zaliczona na piątkę. Tył dołączył się praktycznie natychmiast.
Nawiasem mówiąc, żeby włączyć LOCK najpierw należy wybrać SNOW.

Spalanie
No i na koniec duży plus za oszczędność.
Najwyższe wskazywane średnie spalanie po przejechaniu 5 km polnymi i leśną, krętą drogą na II-III biegu wyniosło 10 litrów.

Symulacja dojazdu do pracy (5 km w mieście od zimnego startu, kilka skrzyżowań ze światłami) dała średni wynik 5,5 l/100 km :szok:

Trasa 65 km, w tym kilka km drogi szybkiego ruchu - 5.1 l/100 km.
Próba dynamicznego przejazdu w trybie SPORT - 10 km poza miastem z wielokrotnym przyspieszaniem i wyprzedzaniem - 6.4 l/100 km.

Pod tym względem po prostu nie ma porównania z SX4 ;) ale w oddzielnym temacie zrobię takie porównanie, jako że Vitara jest jego następcą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2015, 22:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Vitara, Duster, Mokka czy Yeti?
Czeskie porównanie:
http://www.auto.cz/suzuki-vitara-vs-kon ... upit-87289

I test:
http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-1 ... inak-87308

Vitara kontra C4 Cactus i Captur:
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... ult-captur

"There’s plenty to like about the new Vitara; it’s great to drive, surprisingly fast and packs a roomy interior. It’s also remarkably frugal, well built and refined. Yet in this class, a car needs to stand out from the crowd and feature a dash of desirability – and the awkward looks and disappointing interior relegate the Suzuki to second place here. "

AMS:
http://www.ams-mag.com/road-tests/suzuk ... 26970.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2015, 11:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Samar:
http://www.samar.pl/wiadomosci/suzuki-v ... cale=pl_PL


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Czeski test z 27/05/2015 wersji 1.6 AllGrip:

http://www.autorevue.cz/test-suzuki-vit ... a-identity


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2015, 13:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Ciekawe porównanie wersji 1.6 DDiS z Fiatem 500X 1.6 MultiJet (te same silniki :D ):
Niestety po czesku.
http://www.auto.cz/fiat-500x-1-6-multij ... ddis-87622


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2015, 06:46 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ry,19967,1


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2015, 07:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
1.6 AllGrip z automatem - po czesku niestety
http://autosalon.iprima.cz/videa/suzuki ... llgrip-4x4


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2015, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
Kilka wrażeń po dwudniowym teście Vitary All Grip (+ kilka porównań do ASX):

Ilość miejsca w środku - w mojej ocenie dla czterech osób przestrzeni jest sporo. Mając 183 cm wzrostu wygodnie usiadłem "sam za sobą", zobaczymy jak wyjdzie to w teście dwumetrowca z Autocentrum ;) Na szerokość miejsca jest trochę mniej niż w ASX, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. Na niekorzyść Vitary brak podłokietników z przodu i z tyłu.

Deska rozdzielcza - wygląda bardzo fajnie, wg mnie dużo lepiej niż w ASX, niestety w całości wykonana jest z jakiegoś twardego plastikowego paździerza... Plastiki w ASX są przyjemniejsze w dotyku, szczególnie główny pas (podobnie jak w S-Cross).

Bagażnik - 375 l, wymiary górnej podłogi: 75cm x 103cm (ASX 442 l, w tym 26 l pod podłogą, wymiary górnej podłogi 82cm x 100cm). Mimo mniejszej pojemności, bagażnik Vitary bardziej mi się podoba, ponieważ pod górną podłogą znajduje się dolna podłoga, a pod dolną koło lub zestaw naprawczy. Górną podłogę można wyjąć całkowicie lub położyć na dolnej, pogłębiając w ten sposób bagażnik. W ASX bezpośrednio pod górną podłogą znajdują się schowki oraz zestaw naprawczy (lub koło).

Spalanie (klimatyzacja cały czas włączona):
Autostrada - dystans 90 km, prędkość 140 km/h, spalanie wg komputera 7,6 l
Autostrada - dystans 90 km, prędkość 100 km/h, spalanie wg komputera 4,9 l
Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło.

All Grip:
Tryb SPORT - rzeczywiście super sprawdza się na krętych drogach (serpentyny w górach), szczególnie podczas jazdy pod górkę, samochód błyskawicznie reaguje na nacisk na pedał gazu (w trybie AUTO wyraźnie zmula i słabnie...), natomiast poprawa osiągów jest raczej symboliczna, bardziej przekłada się to na fajne odczucia z jazdy. Test 60-100 km/h w dwóch trybach:
https://www.youtube.com/watch?v=PSizXz4lY54
Trybów SNOW i LOCK nie miałem jak przetestować, dlatego też nie mam możliwości porównania All Grip z AWC.

Adaptacyjny tempomat - świetna sprawa, działa bez zarzutu, radar bez problemu wykrywa także motocykle, system automatyczne wyhamował auto ze 140 km/h do 80 km/h bez żadnej paniki (odległość autostradowa ustawiona na średnią). Szkoda tylko, że powrót do 140km/h zajmuje wieki... Może wersja AT będzie tu sprawniejsza.

Hill Descent Control - działa tylko w trybie LOCK, auto utrzymuje prędkość 10 km/h nawet na stromych zjazdach, fajny bajer :)
https://www.youtube.com/watch?v=C1_5McyZeos

Hill Hold Control - działa bardzo fajnie, nie trzeba "wyszarpywać" auta z zaciśniętych hamulców jak ASX, w zimowych warunkach będzie to zdecydowanie zaletą.

System multimedialny - niestety nie udało mi się połączyć telefonu tak, aby mapy wyświetlały się cały czas, działały tylko podczas postoju, ale też nie zagłębiałem się w ustawienia itd., więc może i jest to możliwe.

Drzwi - denerwująca sprawa, że w nowym aucie trzeba trzaskać przednimi drzwiami, aby je zamknąć. Z tyłu problem ten nie występuje. Co ciekawe, Vitary, które stały w salonie (sprawdziłem dwa egzemplarze) nie miały tego problemu.

Układ kierowniczy - podczas jazdy na wprost minimalne korekty toru jazdy wymagają użycia "siły", co powoduje pewien dyskomfort, natomiast samo manewrowanie jest bardzo przyjemne, wspomaganie działa znacznie mocniej niż w ASX.

System ENG A-Stop - nic mnie do tego nie przekona, w żadnym samochodzie. Eco g... ;)

Podsumowując - bardzo przyjemne i przyjazne auto, zapewne będzie to mój następny samochód, ale raczej w wersji 1.4 Turbo, jeśli będzie rozsądnie wyceniona.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2015, 08:24 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
DS pisze:
Cykl mieszany - dystans 420 km (w tym powyższe plus sporo jazdy po górkach, często w trybie Sport) - spalanie wg dystrybutora - 5,99 l, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło


jakie średnie spalanie pokazał komputer ??
Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ?

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2015, 09:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 903
MarekC pisze:
jakie średnie spalanie pokazał komputer ??
Sprawdzałeś czy przekłamuje w stosunku do dystrybutora ?

Niestety nie sprawdzałem, ponieważ zerowałem spalanie po poszczególnych odcinkach, a tankowałem na końcu testu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2015, 22:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Nowy test wersji 1.6 AllGrip XLED:
http://autogaleria.pl/testy/suzuki-vita ... -xled-sun/

Nieco lamerski, ale cóż. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 09:47 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Dwa dni temu miałem okazję przejchać się nową Vitarką w wersji Premium. W wielkim skrócie i na gorąco:

[+] na plus:
wygląd zewnętrzny
silnik
skrzynia biegów
dużo miejsca w środku

[-] na minus:
wygląd wewnętrzny (tandetne plastiki porażają, niczym z lat 90-tych)
lekkie drzwi, którymi trzeba trzaskać aby je zamknąć + przy otwieraniu/zamykaniu szyby drzwi "pracują"
ciut za mały bagażnik


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-06-2015, 21:59 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
test vitary allgrip:

https://www.youtube.com/watch?v=u7hAhsOvSBk

test napędu allgrip:

https://www.youtube.com/watch?v=updM1UVlW2s


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2015, 12:42 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Pierwszy teścik nawet ok.
Drugi... hmm... był już na forum. Choć szczerze mówiąc ja nie bardzo wiem, co jego autor miał na myśli...


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2015, 18:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Test z pozytywnymi wynikiem z Irlandii (4/5):
http://www.completecar.ie/testdrives/ar ... a/815/4820


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2015, 16:33 
Offline

Rejestracja: 22-04-2015, 18:29
Posty: 30
Bardziej artykuł aniżeli test:
http://moto.trojmiasto.pl/Suzuki-Vitara ... 91892.html


Na górę
Post: 29-06-2015, 17:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Witam serdecznie

Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość.
Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać.
Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała?

Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info

Pzdr


Na górę
Post: 29-06-2015, 18:33 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 728
VITARARAFAŁA pisze:
Witam serdecznie

Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę to proszę o wyrozumiałość.
Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat karty do nawigacji w Suzuki Vitarze 2015. Posiadam ten samochód od kilku dni i chciałem od razu zakupić kartę, jednak Dealerzy sami dokładnie nie wiedzą czy i jak ona będzie działać.
Zastanawiam się czy jeśli by wziąć kartę bezpośrednio od Garmina z ich sklepu internetowego to czy zadziała?

Jeśli ktoś używa lub coś wie to proszę o info

Pzdr


Od Garmina nie zadziała bez pliku startowego Suzuki. Czekamy, aż ktoś zrobi screena z katalogów karty Suzuki żeby ocenić sprawę. Sama mapa bez polskiego języka i podobno nie najwyższych lotów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2015, 20:18 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1418
VITARARAFAŁA, przeczytałeś tytuł tego wątku ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2015, 11:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2015, 12:24 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
http://superauto24.se.pl/testy/test-suz ... 25649.html porównanie z najpopularniejszym nissanem


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-07-2015, 09:52 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
Avalanche pisze:
Filmik testowy z AutoKultu - Część I - opis statyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=jD6yUsKT51A


no ten test napędu 4x4 daje do myślenia...


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-07-2015, 10:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
W podanym linku nie ma testu napędu.
Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest ;) ;)

A tu nowy słowacki test wersji 1.6 VVTi AllGrip i trochę zdjęć (w tym podwozia):
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/ ... apeni-roka


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-07-2015, 21:12 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
Avalanche pisze:
W podanym linku nie ma testu napędu.
Proszę nie wprowadzać większego chaosu na forum niż jest ;) ;)


to chyba nie oglądamy tego samego filmu... :P
test zaczyna się od 15:16 min, a jego podsumowanie: 22:30 min...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 518 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl