Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 05:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 17-01-2024, 14:04 
Offline

Rejestracja: 17-01-2024, 13:31
Posty: 5
Dzień doberek
zastanawiam się nad zakupem Vitary z 2019 roku z firmy aaaauto. Rozmawiałem jednak z zaprzyjaźnionym, niezłym warsztatem, twierdzą że suzuki szybko zjada korozja(mieli na myśli auta które do nich trafiały, czyli raczej starsze) oraz że części do tego samochodu są stosunkowo drogie. Generalnie między słowami wyszło, że muszę się liczyć z drogą eksploatacją samochodu.
A jakie są doświadczenia użytkowników tego auta? Możecie się wypowiedzieć w tej kwestii? Jak sprawują się wasze Vitary po 5 latach?
Rok produkcji 2019
Przebieg 44 118 km
Silnik 1.4 BoosterJet, 103kW
Skrzynia biegów 6 stopni
Kolor czarny-metalik


Na górę
Post: 17-01-2024, 15:18 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Jak dbasz tak masz, jeśli nie była konserwa robiona to od dołu będzie lipa

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:03 
Offline

Rejestracja: 17-01-2024, 13:31
Posty: 5
akir pisze:
Jak dbasz tak masz, jeśli nie była konserwa robiona to od dołu będzie lipa

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Nawet po 5 latach użytkowania auta?


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:05 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
No dół będzie rudy, piaskowanie, podkład i konserwacja konieczna jeśli ma starczyć na dłużej. Ja widzę co się dzieje z Vitara gdzie kawałek konserwacji odpadł.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:14 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 41
Lokalizacja: Rybnik
Nieprawda. Nie można się opierać na postach tej samej osoby akir :komandos: . Proponuję nie mieszać w głowie potencjalnemu nabywcy. Jakość zabezpieczenia antykorozyjnego niczym się nie różni od innych europejskich aut. Ostatnio przy przeglądzie mojej Vitary 2016, sam diagnosta zaprosił mnie do kanału i przy okazji zwrócił uwagę, jak dobrze wygląda spód auta. Oczywiście, jeżeli ktoś katuje auto w terenie to i czołg zardzewieje od spodu.


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:17 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
suzier pisze:
Nieprawda. Nie można się opierać na postach tej samej osoby akir :komandos: . Proponuję nie mieszać w głowie potencjalnemu nabywcy. Jakość zabezpieczenia antykorozyjnego niczym się nie różni od innych europejskich aut. Ostatnio przy przeglądzie mojej Vitary 2016, sam diagnosta zaprosił mnie do kanału i przy okazji zwrócił uwagę, jak dobrze wygląda spód auta. Oczywiście, jeżeli ktoś katuje auto w terenie to i czołg zardzewieje od spodu.
Suzuki ma tragiczne zabezpieczenie i to fakt. Ja od zakupu już drugą warstwę konserwy mam. Ja ściągałem wszytskie plastiki, zbiornik, jak ty patrzysz na plastiki i brud to super, diagnosta pewnie mlaskał uuu jakie piękne suzuki

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Załącznik:
20181014_004710.jpg


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:42 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 41
Lokalizacja: Rybnik
Jeszcze raz podkreślam, aby nie sugerować się negatywną opinią, jak na razie jednego i tego samego użytkownika akir :sciana: Zresztą nawet na tych zdjęciach widać, że te ciemniejsze miejsca w nadkolach, to wcale nie jest korozja tylko ślad od czarnego plastiku w nadkolu. Nie wiem, ile to auto ma lat za sobą, ale każdy przyzna, że wygląda bardzo dobrze.


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:50 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
6miesiecy miał samochód, fabrycznie blacha zupełnie nie zakonserwowana. Czarny ślad to przypruszone podkładem przeze mnie.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-01-2024, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tu zdjęcia mojego z 2019, oryginał, żadnej konserwacji dodatkowe. Zdjęcia zrobione przed chwilą w garażu.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2024, 17:01 
Offline

Rejestracja: 17-01-2024, 13:31
Posty: 5
Panowie, dziękuję za odpowiedzi - są skrajnie różne. Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Rozumiem, że muszę bardzo dokładnie obejrzeć podwozie potencjalnego auta. Czy polecasz zwrócić uwagę na jakieś konkretne miejsca?
Wawax Akir dzięki za zdjęcia. A możecie odnieść się do drugiej części pytania, tj czy części zamienne są droższe i trudniej dostępne niż do innych samochodów, np z grupy VW?


Na górę
Post: 17-01-2024, 17:02 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 41
Lokalizacja: Rybnik
Dlaczego na forum, zawsze jest tak, że jak ktoś coś zrobi, albo tak ma, albo to kupił, - to broni swojej racji do upadłości, nie przyjmując innych argumentów. Akr - mocno się dwa razy wykosztował na zabezpieczenie antykorozyjne auta i teraz zawsze będzie bronił tezy, że fabryczna jakość zabezpieczenia jest zła i trzeba to robić. Inny ma auto AWD i będzie bronił do upadłości, że nie może być innego rozwiązania. Inny ma tylko napęd 2WD i będzie bronił tylko takiego rozwiązania, bo jeździ po mieście i nie będzie nie potrzebnie wydawał kasy. Inny kupił takie opony i je zachwala a inny takie, też zachwala i już. Nie ma mowy o innym argumencie, przechwałki. aż do nie sympatycznych tekstów.


Na górę
Post: 17-01-2024, 17:12 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Morao pisze:
Panowie, dziękuję za odpowiedzi - są skrajnie różne. Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich? Rozumiem, że muszę bardzo dokładnie obejrzeć podwozie potencjalnego auta. Czy polecasz zwrócić uwagę na jakieś konkretne miejsca?
Wawax Akir dzięki za zdjęcia. A możecie odnieść się do drugiej części pytania, tj czy części zamienne są droższe i trudniej dostępne niż do innych samochodów, np z grupy VW?
Łączenia blach ledwo tym mazidlem przesmarowane , brak lekkiego chociaż zabezpieczenia antykorozyjnego. Poniżej kolega zarzuca że wykosztowałem się dlatego bronię, grosze mnie kosztowała konserwacja do tego wrzucona w koszty. Naogladalem się Suzuki od dołu po umyciu, szybko je bierze złośliwa przyjaciółka. Z drogich części belka skrętna do tyłu, oraz wał napędowy, z wkurzających piszczące klocki tylne, dużo osób skarży się na nie wracająca kierownicę na środek,kiepska szybę czołowa, mały wybór opon w rozmiarze 17".Ja ogólnie jestem zadowolony, leję paliwo i jeżdżę od nowości. Jakbym miał wybierać raz jeszcze samochód zabrałbym tą samą vitare.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-01-2024, 17:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Morao pisze:
Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich?

Nie wiem skąd wie :niewiem:
Na przeglądzie w 2023 diagnosta oglądał moją na kanale od spodu (rocznik 2016) i poprosiłem o przyjrzenie się pod kątem korozji. Postukał tu i tam, poświecił, obejrzał i uznał, że nie ma nic niepokojącego. Tylko nalot powierzchniowy na wale i paru elementach.
Z zewnątrz nigdzie ani śladu rdzy.
Ale to też zależy od różnych czynników - np. ja jeżdżę trochę w błocie, śniegu itp., ale samochód nocuje w garażu. Inaczej będzie kilka lat pod gołym niebem...

EDIT: Co do awaryjności, to przez 7 lat nic się nie działo. Zepsuł mi się jeden siłownik od klapy bagażnika (w sumie sam go sobie zepsułem ciągnąc za klapę by się szybciej zamykała :roll: ). Więcej usterek nie kojarzę.
Vitara należy do czołówki najbardziej niezawodnych samochodów, co potwierdzają różne rankingi.
Patrz tu:
viewtopic.php?f=47&t=17024&start=25


Na górę
Post: 17-01-2024, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Mam 0d 2017 roku.Korozji jakoś nie widać .Chyba ze ktoś miał łódź podwodną po powodzi i za długo leżała w wodzie.Ustawiałem ostatnio zbieżność i zauważyłbym ogniska korozji.
A koszty użytkowania to tylko eksploatacyjne. Przebieg 128 tys .Mogę uczciwie polecić zakup używanej zadbanej nie zakatowanej po ciężkim terenie.Nie mam garażu.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 17-01-2024, 20:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Akir: zrobienie zabezpieczenia nie świadczy o tym, że bez niego korozja by była.

Podsumowując, na razie nikt z uczestników dyskusji nie widział poważniejszej korozji w vitarze. Może i na oko zabezpieczenia słabe, ale działają. Ogrzewany garaż na pewno nie szkodzi.

86 tys. km i na razie odpukać - klocki, tarcze, oleje. Nawet przekładnia kierownicza milczy, choć w swifcie już w po ok. 60 tys. km wymieniałem. Może w 2019 już coś poprawili, a może takie szczęście.

Części do japońskich aut generalnie są droższe i jest mniej zamienników. Natomiast przydają się rzadziej. W sumie wychodzi więc na to samo. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2024, 21:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Avalanche pisze:
Morao pisze:
Akir, skąd wiesz że jakość zabezpieczenia antykorozyjnego w Suzuki jest wątpliwej jakości? czy to dotyczy wszystkich modeli, również tych 5,6,7 letnich?

Nie wiem skąd wie :niewiem:
Na przeglądzie w 2023 diagnosta oglądał moją na kanale od spodu (rocznik 2016) i poprosiłem o przyjrzenie się pod kątem korozji. Postukał tu i tam, poświecił, obejrzał i uznał, że nie ma nic niepokojącego. Tylko nalot powierzchniowy na wale i paru elementach.
(...) Zepsuł mi się jeden siłownik od klapy bagażnika (w sumie sam go sobie zepsułem ciągnąc za klapę by się szybciej zamykała :roll: ). Więcej usterek nie kojarzę.
Vitara należy do czołówki najbardziej niezawodnych samochodów, co potwierdzają różne rankingi.
Patrz tu:
viewtopic.php?f=47&t=17024&start=25

Potwierdzam. Moja z 2015 nic nie robiona - też jest ruda od spodu, ale to tylko nalot po wierzchu, teraz jesienią wstawiłem na warsztat żeby trochę zakonserwowali i gość był w szoku bo patrząc po kolorze spodziewał się kłopotów a nie było niczego poza kolorkiem schodzącym od potarcia ręką. A siłownik też mi padł, mam już trzeci komplet po jakieś 50-80pln (pierwszy był tańszy no przed inflacją) czyli drogo?

Tak, wiem - kupiłem to chwalę bo kupiłem. Tylko przed Vitarą miałem Swifta (2013, sprzedałem w 2024 znajomej nic nie robiąc, nic się nie popsuło i też była ruda pod spodem a córka się na niej uczyła jeździć po Warszawie więc z blacharzem byłem po imieniu) a teraz kupiłem S-crossa i też nie zamierzam robić żadnej konserwacji.


Na górę
Post: 18-01-2024, 22:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Moja po pięciu latach i 90 000 kilometrów wyglądała tak:
https://youtu.be/ELxlv7I3CP0

Nie dramatyzować, nic strasznego się z tymi autami nie dzieje.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-01-2024, 09:17 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
Ranking Szwedów - Suzuki niestety przedostatni, ale droższa Honda jeszcze gorsza ;) Ogólnie to nie ma się co przejmować bo "jak dbasz tak masz". Dobre zabezpieczenie podwozia i w pojedynczym egzemplarzu zamiast 2.0 byłoby 3.0

https://autokult.pl/zardzewieje-czy-nie-szwedzi-sprawdzili-ktore-auta-najlepiej-opieraja-sie-korozji,6986021005159072a


Na górę
Post: 19-01-2024, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-08-2022, 10:53
Posty: 33
Suzuki: Vitara K14D Allgrip
1. Co do zabezpieczeń antykorozyjnych - gdzieś była tabelka, że Suzuki obliczyło pierwsze oznaki korozji po 13 latach (dają 12 lat gwarancji na perforację pod warunkiem corocznych serwisów w ASO). Wiem, że fabrycznie konserwują woskiem i dopóki nikt nie zacznie gmerać i poprawiać fabryki (bo usunąć dobry wosk z auta to naprawdę trzeba trochę się postarać) to nie powinno się nic dziać. Różne serwisy różnie podchodzą do zabezpieczeń antykorozyjnych - są różne preparaty - ale pełna zgoda, że wszystko zależy od użytkowania auta. Ja swoje zacznę konserwować dopiero jak zaczną się pojawiać pierwsze oznaki korozji a auto nie ma lekko.

2. Po drugie aaaauto nie należy ufać nawet jak mówią, że auto nie po dzwonie. Dla mnie to jeden z najgorszych firm/handlarzy. Utrudniają obejrzenie auta. Chociaż Vitara składa się jak puszka ratując kierowcę i pasażera i potem jest to trudno wyklepać to nie takie rzeczy się widziało (kolega powyżej może się w tym temacie wypowiedzieć :D). Weź kogoś do sprawdzenia auta np. gościa co prowadzi motodziennik. Zaoszczędzisz i czas i nerwy. Moim zdaniem - patrząc na ceny aut używanych - bardziej się opłaca wziąć auto nowe. Przynajmniej będzie mniejszy spadek wartości.

3. Minusy bo i to tym należy wspomnieć:
- 1.4 Boosterjet K14C jest bardziej dynamiczniejszy niż 1.4 Hybrid K14D ale trzeba pamiętać o zmianie oleju co 10 000 - 12 000 km. Te 15 000 km to taka górna granica tym bardziej, że olej Ecstar jest po prostu słaby: https://www.youtube.com/@R2D-laboratoriumdlakierowcow
- Producent w przypadku K14D zaleca 0W20 ale w serwisie leją 5W30 i moim zdaniem dobrze: olej 5W30 dłużej się dogrzewa ale nie występują w nim chwilowe wahania lepkości jak w 0W20 np. podczas przyśpieszania co może być niedobre dla silnika. Olej 0W30 i 0W40 osiągnięto poprzez dodanie odpowiednich dodatków do 0W20 które po pewnym czasie tracą swoje właściwości i olej 0W30/0W40 staje się 0W20 (źródło wspomniany kanał).
- gumowate prowadzenie, auto się mniej klei na zakrętach - prześwit kosztem prowadzenia, więc to wymaga akceptacji
- brak podgrzewanej kierownicy
- lakier bez ołowiu a więc miękki - odpryski/ryski po kamieniach na masce i zderzaku są nieuniknione
- boczne szyby rysują się bardziej więc radzę uważać ze skrobaczką (podobno też przednia szyba)
- słyszałem, że sprzęgło do wymiany co 60 000 km (jeszcze tyle nie zrobiłem)
- brak wyciszenia

Jeśli drugi raz wybierałbym auto gdzie decydującym czynnikiem są: cena, prześwit i napęd 4x4 to ponownie wybrałbym Vitarę. Nawet nowa Dacia Duster mnie nie przekonuje bo daje mniej za tą cenę.


Na górę
Post: 19-01-2024, 10:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@michu9: tutaj oryginalny raport - można przetłumaczyć w przeglądarce - https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... itara-2015
Uzyskany poziom 2 oznacza, że "leczenie jest rzadkie lub często w ogóle nieobecne" (tłumaczenie przez Edge).

@THUN: Mniejszy spadek wartości? Nowego?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-01-2024, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
THUN pisze:
Jest tam jakieś konkretne info na ten temat? Podlinkowałeś cały kanał.
Ecstar to w rzeczywistości japoński Eneos, w moim przypadku sprawdza się lepiej niż zalewany wcześniej przez serwis Shell, sprawdzone na dwóch jednostkach K14C.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-01-2024, 15:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
michu9 pisze:


Ciekawy ten ranking.
Ale wszedłem na stronę www.vibilagare.se i są tam jakieś dziwy :o :o
Wg nich Mazda CX-5 z 2015 roku jest całkiem dobrze zabezpieczona przed korozją (ocena 4/5), a nowsza konstrukcja z 2019 r. oceniona została już na 2/5. Mazdy do ok. 2018 roku nie miały nawet ocynkowanych blach, więc o co tu chodzi?
:niewiem:


Na górę
Post: 19-01-2024, 23:41 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
DS pisze:
THUN pisze:
Jest tam jakieś konkretne info na ten temat? Podlinkowałeś cały kanał.
Ecstar to w rzeczywistości japoński Eneos


Nie wiem jak do samochodów ale w przypadku motocykli zależy z kim akurat mają podpisany kontrakt. Raz potrafił to być shell, raz motul - więc w zasadzie nigdy nie wiesz co zalewają.


Na górę
Post: 19-01-2024, 23:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Z tyłu na etykiecie jest podany producent.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-01-2024, 09:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-08-2022, 10:53
Posty: 33
Suzuki: Vitara K14D Allgrip
Ludzie zlitujcie się. Chłop chce kupić używane autko a my tu o oleju rozmawiamy :) Cena nowego auta startuje już od 95 900 zł brutto. Jak patrzyłem sensowne używki to chodziły po około 70 000 zł brutto. Może uda się znaleźć autko w dobrym stanie - nie twierdzę, że nie (ja szukałem w 2021 i 2022 i się poddałem).

Odnośnie oleju proponuję się skrzyknąć i przy następnej wymianie pobrać próbki do badań dla gościa z R2D. Patrzyłem olej po kolorze po 8000 km i powiedziałbym, że już należałoby myśleć o wymianie a te 15 000 km - według mojego zdania - jest mocno naciągane. Chyba, że ktoś głównie trasy robi.

Wspomniane źródło:
https://www.youtube.com/watch?v=sSbSTl4exHs
https://www.youtube.com/watch?v=am53RSJPG-M&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=yrDn145MHXw


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]