Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 569 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-10-2014, 17:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Obrazek

Właśnie zadebiutowała oficjalnie na paryskim salonie samochodowym.
Produkcja rozpocznie się na Węgrzech na początku roku, a do sprzedaży w Europie samochód trafi wiosną 2015. Docelowo ma być eksportowany do wielu krajów, także poza Europą.

Samochód - jak to u Suzuki - nawiązuje do modelu koncepcyjnego (w tym wypadku iV-4), lecz w ostatecznym kształcie niestety stracił na wyglądzie.
Można będzie trochę temu zaradzić wybierając spośród 15 różnych kombinacji kolorystycznych (w tym 3 nowych lakierów: turkusowego, pomarańczowego i w kolorze kości słoniowej). Grill i elementy zderzaków dostępne będą w wersji czarnej lub srebrnej.

Nieco mniej opcji personalizacji znajdzie się we wnętrzu: 4 kolory elementów deski rozdzielczej (odpowiadające nowym kolorom lakieru + czarne "fortepianowe" wykończenie) i 2 wersje zegarka.

W wyższych wersjach wyposażenia Vitara otrzyma też aktywny tempomat z systemem automatycznego hamowania (RBS) i nowy, łatwy w obsłudze system multimedialny.

Do napędu posłużą znane silniki 1.6: benzynowy i zmodyfikowany w porównaniu do stosowanego w S-Crossie wysokoprężny z nowym systemem EGR i nową turbiną ze zmienną geometrią (VGT), co ma przełożyć się na jeszcze większy moment obrotowy i lepszą sprawność silnika.
Silnik benzynowy występować będzie w połączeniu z 5-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową automatyczną. Wersja 1.6 DDiS z 6-biegowym manualem.

Opcjonalny napęd na cztery koła, AllGrip, ma również się nieco różnić od tego zastosowanego w miejskim bracie Vitary. Tu wyposażony jest w dodatkowy system sprzężenia w przód (feed forward), zapewniający przesłanie większej mocy na koła tylnej osi w przypadku wykrycia poślizgu na przodzie i przewidywanie takiej sytuacji na podstawie informacji z jazdy.

Możliwość jazdy w umiarkowanie trudnym terenie zapewnią poza tym:
- Minimalny prześwit 185 mm
- Standardowe opony 215/55 R17
- Kąty: natarcia 18.2° i zejścia 28.2°

Pomimo nazwy Vitara jest bezpośrednim następcą modelu SX4 w jego uterenowionej wersji. Wymiary zewnętrzne są zbliżone, lecz Vitara oferuje znacznie większy bagażnik (375 l w porównaniu do 270 l w SX4).
W porównaniu do SX4 ma lepszy kąt natarcia, lecz gorszy zejścia. Nie może się jednak równać z Grand Vitarą, u której wartości te w obu przypadkach przekraczają odpowiednio: 28 i 26 stopni.

Pokrewne tematy:
viewtopic.php?t=11622
viewtopic.php?p=95090

Informacje i dane techniczne na stronie SMP:
http://www.suzuki.pl/auto/Vitara.html


Ostatnio zmieniony 18-05-2015, 21:51 przez Avalanche, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2014, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Podoba mi sie znacznie bardziej od S-Crossa, ale pojawila sie niestety o dwa lata za pozno...
przynajmniej dla mnie...

Tutaj jeszcze kilka fotek.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-10-2014, 11:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Wygląda całkiem fajnie....gdyby nie te tylne światła.... :|

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-10-2014, 13:49 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
Mnie też podoba się bardziej od mojego S-crossa, ale też za późno :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2014, 12:58 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Skąd info o tych kątach ??

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2014, 18:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Np. stąd:
http://www.carpages.co.uk/suzuki/suzuki ... -10-14.asp
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2014, 19:12 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Jeśli takie są/będą faktycznie, to bez sensu będzie coś takiego kupować.
Na zdjęciu ze strony Suzuki kąty wyglądają korzystniej.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2014, 06:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ja tam na stronie Suzuki nic nie widzę (poza tym, że Vitara ma promień skrętu 52 m :] )


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2014, 07:50 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Cytuj:
The large twin sliding panel panoramic roof from the S-Cross is also available on the Vitara. But there’s no boot mounted spare wheel. Sorry, we should have warned you to sit down.


wogóle nie będzie zapasowego koła w Vitarze ?

http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... -at-Paris/

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2014, 08:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Myślę, że dojazdówka będzie. Zestaw naprawczy i jakikolwiek teren? To się nie miesza :]

Promocyjne video pokazuje m.in. przewidywane kombinacje kolorów:
http://www.youtube.com/watch?v=QqKJAq6aYT4


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2014, 18:04 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Dla mnie i dojazdówka kłóci się z jakimkowiek terenem.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2014, 07:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Też prawda.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2014, 07:22 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Zapowiadała się fajna, mała terenówka, ale szykuje się kolejny crossover :-(
Może jeszcze coś zmienią w projekcie przed wjazdem na produkcję.
Jeśli nie, to trzeba będzie "łatać" czarnulę, gdy coś padnie i jeździć nią dalej

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-10-2014, 10:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Filmik z salonu w Paryżu:
https://www.youtube.com/watch?v=oVRF0muim7s

Koncepcja napędu AllGrip:
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2014, 15:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
25.11.2014 pierwsze jazdy w Europie:
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... 015-review
http://www.topgear.com/uk/car-news/suzu ... 2014-11-25
http://www.whatcar.com/car-news/suzuki/ ... ew/1323538
http://www.autocar.co.uk/car-review/suz ... ype-review

Obrazek

Wersja bazowa ok. 1.000 funtów taniej niż podstawowy S-Cross.
Silniki: 1.6 benzyna i 1.6 diesel, jak w S-Crossie.
Obydwie wersje silnikowe będą dostępne z napędem na 2 lub 4 koła.
Vitara otrzyma też normalny 6-biegowy automat, nie CVT.

Bagażnik 345 litrów.

Kolejny test:
https://uk.cars.yahoo.com/news/drive-20 ... 00882.html

Polski opis:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,17076276, ... zeni_.html


Ostatnio zmieniony 05-12-2014, 17:24 przez Avalanche, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2014, 19:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Filmik (francuski):
http://www.youtube.com/watch?v=XpJrP8q_J_I

I reklamowy:
http://www.youtube.com/watch?v=2nrDMJ2lUe0

Jazdy prototypów w śniegu:
http://www.youtube.com/watch?v=XzqlBcTcUSQ
(prototypy wyglądają lepiej niż efekt finalny :D )


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2014, 20:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
We Włoszech reklamują specjalną edycję z okazji debiutu - Vitara Black
Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2014, 16:08 
Offline

Rejestracja: 31-05-2012, 11:50
Posty: 49
Lokalizacja: podkrakowska wioska
Elo
Ciekawe jak w rzeczywistości będzie wyglądała, bo na fotach całkiem, całkiem ale foto wszystkie modyfikacje i podkręcenia przyjmuje
p.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2014, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Nie podoba mi się atrapa - poprzeczne srebrne listwy. W GV też tak jest, ale poza różnym logo oczywiście, wzór atrapy podobny do tej w Mitsu Pajero. W Vitarze mają być tylko 1.6d i 1.6i/szkoda ze nadal 5d, bo tylko sredniolitrazowe 1.6 oferuje Suzuki to dla mnie Scross będzie lepszym wyborem, złotym środkiem. Tym bardziej,że ta Vitara to tylko nazwa i bazuje na legendzie GV.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2014, 11:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Bandit1 pisze:
Nie podoba mi się atrapa - poprzeczne srebrne listwy.

Będzie tez podobno wersja z czarnymi, ale może być dostępna tylko w jakiś dwukolorowych zestawach lakieru :|
Błąd, że nie zastosowali takiej atrapy jak w koncepcyjnym iV-4.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2014, 08:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Rosyjski opis, dane i zdjęcia:
http://www.drive.ru/drive-test/suzuki/5 ... 0012c.html

Obrazek
Jeżeli takie ma być średnie zużycie paliwa w benzynowej wersji, to ... :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2014, 10:36 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
rosyjskie podejście bez podniecania się nowinką prezentowaną w Nicei.
Autor przed wyjazdem do Francji pojeździł GV, po powrocie S-Crossem (u nich SX-4 New).
Mimi różnic w wyglądzie zachowanie obu aut jest tak podobne, że zastanawia się po co Suzuki wprowadza na rynek tak podobne auto.
Inżynier Suzuki zapytany o różnice - wskazał inny dizajn, większą wysokość i szerokość, oraz to że S-Cross to crossover, a Vitara to SUV. Zapytany "w czym różnica?" - odparł "dobre pytanie" ;-)
W odczuciu autora Vitara jest bardziej "terenowa" niż S-Cross, dzięki bardziej zwartej budowie, większemu prześwitowi, lepszym kątom, ale daleko jej do GV, która oprócz lespzych poprzednio wymienionych rozmiarów, ma krótsze zwisy.

Inżynierowie Suzuki sporo wymóżdżyli się, by zredukować masę samochodu. Wiążą się z tym niedogodności - by zamknąć "ażurowe" drzwi kierowcy trzeba dość mocno nimi trzasnąć. Brakuje im masy a i mechanizmy nie były wyregulowane.

Siedzenia są wygodne, choć ze słabym podtrzymaniem bocznym. Progi poprowadzone poniżej siedzeń, co ułatwia wsiadanie. Autor ma 174 cm wzrostu, usiadł "za sobą" na tylnej kanapie, mając po ok 10 cm przestrzeni na kolana i głowę. W S_Cross podsufitka idzie niżej, natomiast jest 2x więcej miejsca na kolana.

Benzyniak 1,6 jest wystarczająco mocny dla Vitary. Ciągnie pewnie i równo już od niskich obrotów, nie przerażając przy tym zużyciem paliwa. Komp pokładowy wskazywał średnio 8,5/100km, w przednionapędowym powinno byś 1l/100km mniej.

Skrzyni biegów nie ma co zarzucić - biegi wchodzą pewnie/wyraźnie, wspomaganie sprzęgła też dobrze wyważone. Tylko za miastem zachciało się "automatu", bo "manual" miał tylko 5 biegów. Na autostradzie przydałaby się 6-ka, bo na 5-ce trudno było zejść poniżej 3000 obr/min, kiedy to silnik Vitary zaczyna "ryczeć".

Przy większych prędkościach samochód zachowuje się niespokojnie, niebezpieczne dla roztargnionego kierowcy. Powyżej "setki" auto wymaga prowadzenia obiema rękami. Vitara myszkuje, wymagając korekt kierownicą. Strefa "zerowa" kierownicy jest nieprzyjemnie szeroka, przy każdym przekręceniu jej należy przezwyciężyć próg wspomagania. Choć Vitara posłusznie reaguje na ruchy kierownicą, wspomaganie mogłoby być mocniejsze.

Widoczność z miejsca kierowcy jest doskonała, samochód ma niespotykanie dużej w tej klasie lusterka, nawet w najniższym położeniiu fotela widać krawędzie klapy silnika. W samochodzie siedzi się wysoko.

Nie było możliwości wypróbowania Vitary poza drogami, choć na mokrych serpentynach można było sprawdzić AllGrip. Dodając gazu przy wychodzeniu z zakrętów czuć było, że samochód ciągnie na 4 łapy, pochylając się przy tym nieznacznie. Szkoda tylko, że na śliskiej drodze, do kierownicy dociera tak niewiele informacji, że początek uślizgu łatwiej zauważyć na kontrolkach niż wyczuć.

Bagażnik ma 375, pod podłogą nisza wysoka na 10 cm, którą wypełni koło dojazdowe, w przypadku wykupienia takiej opcji.

Ogólnie Vitara sprawia wrażenie harmonijnego auta, bez jakichś wielkich wad, ale i bez wodotrysków.
Powodzenie rynkowe crosovera będzie zależeć głównie od jego ceny.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2014, 11:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dzięki za tłumaczenie :)

Zużycie paliwa - na zdjęciu do artykułu pokazuje im średnio 7,5, a w treści aż 8,5? A miał spalać mniej niż S-Cross :(

Co do prowadzenia, to są to egzemplarze przedprodukcyjne, wypuszczone m.in. po to żeby sprawdzić co wymaga końcowej korekty. Miejmy nadzieję, że to poprawią.

Martwi trochę hałaśliwość silnika. W SX4 1.6 jest głośny >3000 obr./min., więc myślałem, że tu będzie lepiej. Czyżby to przez te oszczędności na masie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2014, 13:45 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Przy takich testach nie dziwi spore zużycie paliwa. Dziennikarze często opisują, jak podczas takich katują auta, by zobaczyć ile wyciąga, jak szybko wyciąga, itd...
Cały "test drive" trwał ok 3 godzin z przerwą na obiad. Suzuki raczej nie popisało się w tym zakresie


W tym artykule oprócz hałaśliwości martwić może skokowa praca wspomagania i myszkowanie auta, zapewne spowodowane małą "komunikatywnością" układu wspomagania. Do tego podskakujący na hopkach tył .. Suzuki ma co poprawiać

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2014, 14:04 
Offline

Rejestracja: 14-02-2014, 14:36
Posty: 164
7,5 na setkę to dużo. Nie porównuje tego do G.V 2.0 ale mój Countryman 1.6 Cooper S jak spali w trasie przy spokojnej jeździe poniżej 9 to się ciesze.

_________________
MINI Countryman CS Forester XT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 569 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]