Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=13287
Strona 39 z 82

Autor:  dominiq [ 26-02-2018, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

W Vitarze miejsca jest tyle, że niejeden się już zdziwił. Przy 190cm siadam sam za sobą i mam jeszcze miejsce na dłoń pomiędzy kolanami a przednim fotelem. Powiem szczerze, że zrobiło to na mnie spore wrażenie. I to dowodzi ile te cyferki w tabelkach mają do gadania. Niby mały rozstaw osi, a jakoś miejsce udało się wygospodarować.

Autor:  ken-wawa [ 26-02-2018, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Nie zawsze chodzi tylko o rozmiary, czasem też o możliwości regulacji fotela czy kierownicy.

Za to z tyłu Vitarka ma raczej miejsce dla dzieci. Szczegolnie wspolczuje osobie na środkowym miejscu.

Autor:  dominiq [ 26-02-2018, 15:32 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Ale Vitara tutaj nie jest żadnym wyjątkiem. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest tylko po to, żeby było. Te auta nie są projektowane do długich podróży dla pięciu osób. Od tego to są Vany albo segment D wzwyż.

Autor:  Stefanek1 [ 26-02-2018, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Cytuj:
Za to z tyłu Vitarka ma raczej miejsce dla dzieci. Szczegolnie wspolczuje osobie na środkowym miejscu.

W ogóle spora większość aut teraz projektowana jest na 4 osoby. Nawet nowiutkie Audi A8 (wersja standard, nie long), a to bardzo duże auto, z racji masywnego, wysokiego tunelu środkowego, wystających nawiewów i profilu kanapy ma mało miejsca dla 5 osoby. Tam też byś, być może współczuł środkowemu :)

Tylko co w 70k ma trochę więcej miejsca? Może ten Duster nowy? W nowiutkiej Oplel Astra (z podobnym wyposażeniem co wicia 2WD Premium kosztuje toto 68k zł) jest dla mnie z ilością miejsca praktycznie to samo co w wici, zarówno z przodu jak i z tyłu. Jedyne co, to się bardzo nisko siedzi i jest może centymert więcej na nogi z tyłu.

Z tym miejscem dla dzieci to bez przesady. :) Osoba do zwrostu 185 usiądzie wygodnie, pod warunkiem, że tylko 2 osoby tam zasiądą, a nie 3.

Autor:  macioo [ 26-02-2018, 19:16 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Trzy osoby nawet w segmencie D z tyłu nie pojadą wygodnie. No chyba że baaaardzo drobnej budowy. Jechałem we czwórkę E-klasą do Chorwacji i nie wyobrażam sobie z tyłu jechać we trójkę na takiej trasie.

Autor:  Remote [ 26-02-2018, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Aby bylo wygodnie w 3 osoby z tyłu muszą byc 3 osobne fotele np Toyota Verso czy Cytryna Picasso.

Autor:  macioo [ 28-02-2018, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Pewnie , że wygodniej niż na wspólnej kanapie. No ale ciągle to muszą być osoby o skromnych gabarytach. Inaczej będzie się jechało jak w samolocie w "economy" pomiędzy dwoma amerykańskimi miłośnikami stejków z frytami! :D

Autor:  Marciashka [ 01-03-2018, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

ken-wawa pisze:
Nie zawsze chodzi tylko o rozmiary, czasem też o możliwości regulacji fotela czy kierownicy.

Za to z tyłu Vitarka ma raczej miejsce dla dzieci. Szczegolnie wspolczuje osobie na środkowym miejscu.


Wybrałem Vitarę właśnie ze względu na najwięcej miejsca w tym segmencie i klasie cenowej z tyłu. Mam 184 cm, wysoką żonę i tyłu czasami w trasie syna ponad 190 cm i córkę 176 cm, więc masz rację - sporo miejsca dla dzieci, bo w większości innych marek albo kolana albo łeb w sufit - w Vitarze nie ma tego problemu, jest dość miejsca. ;-) A na środku to się podłokietnik rozkłada, a nie podróżuje ;-)

Autor:  piotr_piotr44 [ 01-03-2018, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Tak na marginesie, 3 osoby dorosłe z tyłu mieszczą się wygodnie tylko w Vanach i autach wielkości Superba w środku. Nawet w takich dużych autach jak Outlander czy X-Trail z tyłu w miarę komfortowo siądą tylko 3 szczupłe osoby. Crosovery i kompakty to auta 4 osobowe, w piątkę to można podjechać gdzieś w mieście przez kilkanaście minut, wtedy ten dyskomfort na środkowym siedzeniu jest do zaakceptowania. Oczywiście to banały i wszyscy o tym powinni wiedzieć. Jak to w życiu bywa sam widziałem jak lata temu mój ojciec i trzech jego kumpli (każdy koło 190 cm i ponad 100kg wagi) jechało na rajd (jako kibice) ponad 300 km Fiatem 126P - jak wysiadali to wszyscy patrzeli na nich jak na ludzi z kosmosu (tu mi się przypomina scena z Akademii Policyjnej 1 - kiedy wielki Bubba Smith uczy się jeździć po nocy micro-autem i powoduje stłuczkę :lol: .

Autor:  Stefanek1 [ 01-03-2018, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Pozwoliłem sobie przenieść swój post z wątku viewtopic.php?f=70&t=15216&start=50

Zbitom pisze:
Już wcześniej pisałem, że za 100 tysięcy Vitary bym nie kupił, ale do 70000 nie znalazłem fajniejszego auta i zdania nie zmienię.
To wynika z matematycznych kalkulacji i siedzenia z kalkulatorem w cennikach 10 innych marek samochodów. Za 70k bardzo ciężko kupić niedużego suva z w miarę kompletnym wyposażeniem (automatyczna klima, nawi, tempomat, kamera, el. lusterka i inne), nie najsłabszym silnikiem (nie jakiś szit 1.0 85 koni) i z nie najgorszym miejscem z tyłu (nie tylko dla szkolniaków), no chyba, że Duster, a ten startuje bardzo nisko z ceną, ale za przydatne dodatki takie jak w Vitara Premium jest drogo i wychodzi 70k zł, liczyłem. Lecz za 100k i więcej to nadal bardzo fajne autko, ale jest już kilka innych modeli innych marek podobnej wielkości ale za to lepiej wyposażonych, np. nowy Hyundai Kona z wyprzedaży 2017, MAX opcja, napęd 4WD, silnik o mocy 177 KM, nawi 8 cali, 8 głośników, subwoofer i inne za za 97k + lakier 2200zł, albo nowy Nissan Qashqai w wersji też MAX, silnik 160 KM, niestety tylko 2WD za 105K + lakier. I mając 100K powiem szczerze, że wybrałbym taką Konę. Ale za 70 tylko i wyłącznie Vicia.

Autor:  dominiq [ 02-03-2018, 08:07 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Nam zależało na 4WD, skrzyni automatycznej i silniku benzynowym. Okazuje się, że Vitara nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym.

Autor:  Stefanek1 [ 06-03-2018, 00:22 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Pytanie: Jak wam Vitarą w porównaniu do innych samochodów, a szczególnie niższych hatchbacków czy sedanów pokonuje się długie dystanse na autostradach? Czy auto bardzo męczy w długiej i wielogodzinnej trasie? Czy mocno trzęsie w wietrzną pogodę? Czy dużo wam spala przy prędkościach typowo autostradowych?

Nie planuję jeździć za często autostradą, ale 1000 i więcej kilometrów w jedną stronę raz na jakiś czas zrobię chociażby pojechać na wakacje gdzieś za granicę.

Autor:  MS [ 06-03-2018, 06:37 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Wybieraj, cierpieć 4 dni w podróży na wakacje, czy codziennie w normalnej eksploatacji?
Idź na jazdę próbną i grzej na autostradę, sam zobaczysz.

Autor:  Remote [ 06-03-2018, 07:17 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Vitara to nie jest zwierzę autostradowe w wersji 1.6. To autko typowo miejskie.

Brakuje 6 biegu, jest głośno powyzej 120km/h, opory powietrza robią swoje.
Jak na swoje gabaryty, niską masę i maly rozstaw osi uwazam, ze jest malo wrazliwa na podmuchy wiatru. Jest tutaj akceptowalnie patrzac na bryłę auta.
Fotele calkiem wygodne. Mi sie dobrze siedziało z przodu.
Postanowiliśmy ze nie bierzemy boxa na dach wiec było po jednej malej walizce na osobę. Bez tylnej półki, walizki na pion i sie na styk zmieściły 4 sztuki.

Ja jechałem 1200km do Chorwacji i dalo sie przezyc. Komfortu jednak nie było i na powrocie przesiadłem się z żoną do Pulsara kuzyna i było zdecydowanie lepiej.
Vitarką jechaliśmy max 120-125, bo powyzej silnik wył dość mocno.

Autor:  Avalanche [ 06-03-2018, 07:38 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Stefanek1 pisze:
Pytanie: Jak wam Vitarą w porównaniu do innych samochodów, a szczególnie niższych hatchbacków czy sedanów pokonuje się długie dystanse na autostradach? Czy auto bardzo męczy w długiej i wielogodzinnej trasie? Czy mocno trzęsie w wietrzną pogodę? Czy dużo wam spala przy prędkościach typowo autostradowych?

Nie planuję jeździć za często autostradą, ale 1000 i więcej kilometrów w jedną stronę raz na jakiś czas zrobię chociażby pojechać na wakacje gdzieś za granicę.


Tu jest temat na ten temat:
viewtopic.php?f=70&t=15088
:czyta:

Autor:  ogr.ogrowicz [ 06-03-2018, 10:48 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Stefanek1, 4-6x w miesiącu robię ok 500km ekspresówkami i autostradami w trakcie jednego dnia. Wnioski... szybciej jeździłem kompaktem, a z Vitary wychodzę mniej zmęczony. Pozycja za kierownicą robi swoje. Tempomat również w tym pomaga. Vitara nie jest samochodem do "walki o pozycję" na autostradzie i prowadzona z rozsądkiem potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem. Konkret z tu i teraz, mam od 2 tygodni trasy 25km, z czego 10km jest drogami bocznymi i wertepami, 15 km autostrada/ekspresówka. Średnia prędkość 50 km/h, autostrada jest obwodnicą miasta więc realnie ok 90-100km/h. Spalanie 6,3l/100km dla wersji 1,6 z Allgripem. Tylko trzeba pilnować ciśnienia w ogumieniu. Jadąc 130-140 km/h mam o 1-1,5 l/100 km więcej. Jadąc autostradą/ekspresówką pod górę nie pcham się na dodatkowy pas do wyprzedzania, bo jadąc w 2-3 osoby pójdzie maksymalnie 140 km/h z rozpędu i mocy brakuje na dalsze przyśpieszanie. Wiatr boczny... jak wyjedziesz zza ekranu, to trzymając kierownicę jesteś w stanie skorygować bez narażania otoczenia :). Jazdy próbne miałem w dni kiedy przechodziła akurat jedna z większych wichur i trochę szarpało właśnie na ekspresówce. Ale tak w normalnym używaniu, nie jest jakoś gorzej niż przy kompakcie.

Autor:  Avalanche [ 06-03-2018, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Kolega nie przeczytał postu powyżej? :nono:

Autor:  Stefanek1 [ 07-03-2018, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Nie wiem gdzie to umieścić bo nie ma tematu "W jakich filmach Vitara grała" i hmmm... nie sądzę, że jest sens zakładać taki temat, bo jeśli już faktycznie gdzieś to miało miejsce to i tak były to epizody, ale może skrócę ten wpis do minimum, jeśli można. "Czarne Lustro" sezon 4, odcinek 3: "Krokodyl". Wysoko oceniana seria pełnometrażowych filmów fabularnych (to nie jest serial) (ocena 8.3 na filmweb) z nową Vitarą AllGrip szary metalic i jej kierowcą, młodą panią agentką ubezpieczeniową w roli głównej. Oglądałem, absolutnie polecam :)

Tylko system multimedialny się kompletnie nie zgadza. Zdaje się, że to jakiś wymyślony na potrzeby filmu.

Autor:  4d45 [ 08-03-2018, 09:01 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

w rodzinka.pl chyba też była, w którymś sezonie :)

Autor:  smokoviec [ 08-03-2018, 09:31 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

W rodzince.pl był SCross.

Autor:  il Dottore [ 14-03-2018, 07:55 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

KSD pisze:
Zamówiłem, ale trochę bez przekonania. Odbiór dopiero maj/czerwiec, więc jeszcze zdążę się trochę podręczyć.


Eeeee, będzie Pan zadowolony! :)
Ja ostatecznie kupiłem dla ojca Renegade ale to tylko dzięki promocji za rocznik.
Gdyby nie promocja u Jeepa, to by była Vitara.

Autor:  ken-wawa [ 16-03-2018, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Remote pisze:
Vitara to nie jest zwierzę autostradowe w wersji 1.6. To autko typowo miejskie.

Brakuje 6 biegu, jest głośno powyzej 120km/h, opory powietrza robią swoje.
Jak na swoje gabaryty, niską masę i maly rozstaw osi uwazam, ze jest malo wrazliwa na podmuchy wiatru. Jest tutaj akceptowalnie patrzac na bryłę auta.
Fotele calkiem wygodne. Mi sie dobrze siedziało z przodu.
Postanowiliśmy ze nie bierzemy boxa na dach wiec było po jednej malej walizce na osobę. Bez tylnej półki, walizki na pion i sie na styk zmieściły 4 sztuki.


Ja mam 1.4 i co prawda po autostradzie jeździłem tylko szczątkowo, ale też mam wrażenie, że i w tej wersji to nie jest samochód na autostradę. Poza kwestiami, o których napisałeś i są niezależne od silnika, w 1.4 zaczyna wzrastać zużycie paliwa gdzieś powyżej 80km/h na 6 biegu. Gdyby kierować się ekonomią należałoby po autostradzie jeździć 70-80 km/h. Spodziewałem się wzrostu przy wyższej prędkości.

Autor:  MS [ 17-03-2018, 08:15 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Trza było kupić elektryczne BeeMWe, 8,2 do setki i 200/h godzinę po cichu poleci.

Autor:  Remote [ 20-03-2018, 06:56 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Ciekawe zestawienie małych SUVów.
Wszystkie w zasadzie maja takie same wymiary (wnętrza prawie identyczne - Juke jedynie odstaje) i silniki 110-120 KM (Vitara najmocniejsza)


Obrazek

Autor:  Avalanche [ 20-03-2018, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Alternatywy dla Vitary - z jakimi innymi samochodami Vitara wygrala (lub przegrala)

Od razu widać, że dwa ostatnie wolnossące silniki odstają od turbodoładowanych :D

Wyższy poziom hałasu znowu potwierdzony, ale nie odstaje wyraźnie od pozostałych. Najcichszy Peugeot 2008 ma tylko o 1,4 dB niższą wartość. Nowy T-Roc nie wypada tu też za dobrze.

Z innej beczki
Taka ciekawostka a propos prześwitu w tym segmencie (chociaż w tabeli wyżej nie podają tej wartości) -
Na indyjskim rynku testy prześwitu różnych modeli wskazują, że podawana przez producentów wartość dotyczy pustego samochodu, ale w różnych modelach różnie zmienia się po obciążeniu.
I tak np. S-Cross produkowany w Indiach ma prześwit 180 mm, zmniejszający się do ok. 160 mm z kierowcą i pasażerem, a tamtejsze Renault Captur (czyli Dacia Duster) z 205-210 mm po obciążeniu ma ok. 170 mm. Ciekawe jak wypada Vitara?

Strona 39 z 82 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/