Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12582
Strona 5 z 8

Autor:  VITARARAFAŁA [ 29-01-2016, 08:05 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

https://youtu.be/9WQlz_0RBPY
Taka wersja nadwoziowa S-ki wygląda imponująco jak dla mnie, a co koledzy na to?

Autor:  Dejf [ 29-01-2016, 10:44 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Miodne połączenie, też b. mi się podoba.

Pytanie z innej beczki, czy wyświetlacz między zegarami tak wygląda standardowo jak na filmie powyżej. Ja wciąż czekam na swoją Vitare a w filmiku wygląda jakby wyświetlał już w większej rozdzielczości niż widziałem w testowanych autach.

Autor:  macioo [ 29-01-2016, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Jak dla mnie trochę festyniarska. Nie podobają mi się takie upstrzone auta. Imo, gdyby była biała i tylko góra czerwona (bez tych kresek i bikoloru na masce) wyglądałaby ładniej. :ok:

Autor:  VITARARAFAŁA [ 29-01-2016, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Dejf pisze:
Miodne połączenie, też b. mi się podoba.

Pytanie z innej beczki, czy wyświetlacz między zegarami tak wygląda standardowo jak na filmie powyżej. Ja wciąż czekam na swoją Vitare a w filmiku wygląda jakby wyświetlał już w większej rozdzielczości niż widziałem w testowanych autach.


Raczej taki sam na filmiku wyświetla tak jak u mnie, a moja Vicia jest z czerwca 2015.

Autor:  VITARARAFAŁA [ 29-01-2016, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

macioo pisze:
Jak dla mnie trochę festyniarska. Nie podobają mi się takie upstrzone auta. Imo, gdyby była biała i tylko góra czerwona (bez tych kresek i bikoloru na masce) wyglądałaby ładniej. :ok:


Co do wyglądu, to uważam że jest ok, bo zrobione z głową, a skoro wersja S to czerwone dodatki na masce i bokach bardzo jej pasują. Choć akurat ta w filmiku to pewnie raczej nie salonowa wersja tylko bardziej jakaś pod klienta lub może limitowana z okazji premiery.
Swoją drogą to myślę czy na swojej też białej takiej czarnej wstawki w połysku z napisem VITARA nie dać, więc w przyszłym tygodniu poproszę grafika aby mi zrobił jakąś wizualizację. Jak będzie ładnie to kleje :D
Ale wiesz jak to jest, każdy ma inny gust ;/

Autor:  DS [ 15-02-2016, 08:55 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Gdzie się podziały przyciski do podgrzewania foteli...?
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... pictures#2

PS. Słowacki test S-ki podaje, iż turbina jest z Mitsubishi ;)

Autor:  Avalanche [ 15-02-2016, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Jak wcześniej zauważyłeś ;)

Nasze mają podgrzewane fotele, widocznie brytyjskie nie :D

Autor:  szulik [ 15-02-2016, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Gdy kiedyś interesowałem się S-crossem to oferowano mi zarejestrowane auto z "0" przebiegiem ale na rynek hiszpański. W tym samym poziomie wyposażenia miał zamiast podgrzewanych siedzeń i czegoś tam jeszcze bodajże bluetootha, którego w naszej brakowało. Ot takie drobne dopasowanie do specyfiki rynku.

Też zwróciłem uwagę w słowackim teście na informację o turbinie z Mitsubishi. Nie wiem czy to dobrze czy źle, natomiast wiem, że ciągnie nieźle :) Z tym, ze ma dość charakterystyczny dźwięk: raczej buczy na niskich częstotliwościach niż świszcze (jak większość turbin w małych benzynowych silnikach z jakimi miałem do czynienia). Dźwięk jest szczególnie wyczuwalny przy ok 2 tyś obrotów. Kwestia przyzwyczajenia.

PS. Dzisiaj robiłem przegląd po 1000km. Koszt w Stacar w Krakowie 280pln (z materiałami serwisu), w Japanmotors na Jasnogórskiej oferowano mi to samo za ponad 100pln więcej. Czyli przegląd zerowy mniej więcej tyle samo wersji 1.6. W obu serwisach cenę przeglądu podawano mi dopiero po dłuższym sprawdzeniu gdyż chyba nie mieli jeszcze zbyt wiele do czynienia z tym silnikiem.

PSS. Może komuś się przyda informacja jaką uzyskałem od centrali Suzuki na PL w sprawie tolerancji wykonywania przeglądów:
Cytuj:
Przyjmujemy tolerancję wykonania każdego przeglądu 1000 km lub 2 miesiące.


PSSS. Obserwacje co do spalania 1.4 4WD AT po 1300km, czyli nadal na dotarciu i niemiarodajnie ze względu na zbyt krótki test:
Kraków w korkach z lekką nogą wg licznika: 7,2-7,5 (niezły wynik, szczególnie na dotarciu),
cykl mieszany: droga krajowa, trochę miasta, dystanse ok 10km 6,5-6,8 (wg licznika)
trasa drogą krajową z prędkościami 80-100kmh: 6,2-6,3 (tylko kierowca)
Trasa z małym boxem (50% autostrada 120-130km/h, 50% krajówki 50-70kmh) w 4 osoby: 6,8l/100
Trasa z dużym boxem w 4 osoby (30% autostrada, 50% krajówki, 20% górskie drogi na krótkich dystansach, czasem 4WD) - 7,7l - na początku jechałem autostradą i spalanie było ok 8,5l

Generalnie nie jest źle choć mogłoby być lepiej. Zauważyłem, że sporo pali zwłaszcza na pierwszych kilometrach (proporcjonalnie do późniejszej średniej znacznie więcej niż moje poprzednie auto) - jeśli ktoś będzie jeździł po mieście po 3-4km to nie zdziwię się, że mu spali 10l nawet bez większego żyłowania. Automat sprzyja szybkiej zmianie biegów stąd chyba tak dobry wynik w korkach, a system S&S zaczął włączać mi się dopiero dzisiaj. Licznik przy pierwszym tankowaniu zaniżał spalanie o 0,4l, przy drugim już tylko o 0,2l ale to równie dobrze może być kwestia różnic w odbijaniu pistoletu (rożne stacje)

Autor:  DS [ 15-02-2016, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Szulik, dzięki za obszerne info dotyczące użytkowania S-ki :)

Co do turbiny - producentem jest Mitsubishi Heavy Industries.
Jeśli dźwięczy tak samo jak w ASX, to wspaniale ;)

Autor:  szulik [ 15-02-2016, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

DS, niestety nie mam porównania dźwięku turbiny do ASXa - byłem wprawdzie wstępnie umówiony na jazdę próbną ale zrezygnowałem. O rezygnacji z dalszego zainteresowania ASXem zdecydował... wystający w schowku kabelek , który miał robić za gniazdo USB. Ten kabelek to był jeden z wielu przykładów świadczących o tym, że do starego auta dokładano trochę na siłę kolejne elementy wyposażenia. A cenowo ASX 4WD plasował się mniej więcej jak Qashqai z o niebo lepszym wyposażeniem. Ale nie o ASX-sie tu mowa.

Gdy już zaczął działać S&S to szybko zorientowałem się, że mam nad nim chyba pełną kontrolę. W automacie aby S&S zadziałał trzeba mieć wciśnięty pedał hamulca. Na światłach i tak trzeba trzymać wciśnięty hamulec by bieg pełzający nie dopełzł do poprzedzającego samochodu :) I jeśli hamulec wciśnięty jest delikatnie to S&S nie działa, jak wcisnę mocniej to natychmiast silnik się wyłącza. Po puszczeniu hamulca następuje lekkie szarpnięcie bo jednocześnie włącza się silnik, zwalnia hamulec i wskakuje bieg - trwa to bardzo krótko więc odczucie jest dość dziwne.

Teraz próbuję jeszcze obczaić kwestię anteny DAB. W jednym serwisie powiedziano mi ponad 1000pln bo niby trzeba wymieniać wiązkę i antenę na dachu, w drugim czekam na cenę ale mówili, ze antenę DAB podpina się niezależnie od starej i mocuje np. przy szybie.

Autor:  DS [ 15-02-2016, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Obecnie ASXy nie mają już silników z turbiną, o której mowa (japońskie jednostki wysokoprężne zostały zastąpione przez francuskie z uwagi na normę Euro 6...)
Nie mam pojęcia o jaki kabelek chodzi, w moim przypadku w seryjnym schowku w podłokietniku oryginalnie jest gniazdo USB, zasilanie 12V oraz wejście cinch. Akcesoryjny podłokietnik Vitary niestety tego nie ma, jest jedynie zaślepka pod gniazdo 12V (instalacji nie ma...).


szulik pisze:
Gdy już zaczął działać S&S to szybko zorientowałem się, że mam nad nim chyba pełną kontrolę. W automacie aby S&S zadziałał trzeba mieć wciśnięty pedał hamulca. Na światłach i tak trzeba trzymać wciśnięty hamulec by bieg pełzający nie dopełzł do poprzedzającego samochodu :) I jeśli hamulec wciśnięty jest delikatnie to S&S nie działa

No i doskonale, że da się jakoś omijać to eko-dziadostwo !!! :ok:

Autor:  szulik [ 15-02-2016, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

ASX model 2015, 1.8 D 4WD (końcówka silnika 1.8), wersja bodajże Intense (najwyższa za ok 110k PLN) - jedyne łącze USB jakie mi pokazał sprzedawca było na ok 40cm kabelku luzem rzucone do schowka. Nie bez znaczenia przy odrzuceniu ASXa, a przede wszystkim Qashqaia/Kadjara była konieczność wchodzenia w diesla przy autach z napędem na 4 koła.

Podłokietnik w Vitarze, a raczej jego brak to swoją drogą nie najlepsze rozwiązanie Suzuki ale chyba wszyscy już na to ponarzekali :) Zacząłem się przyzwyczajać do opierania lewej ręki o drzwi (prawą mogę cały czas trzymać na kierownicy) i w sumie brak podłokietnika przestawał mi doskwierać ale i tak dzisiaj go zamontowałem, głównie ze względu na zamykany schowek. W poprzednim aucie miałem znacznie więcej zamykanych schowków, poza podstawowym u pasażera (jedynym w Vitarze) miałem jeszcze pod szybą, pod radiem, w podłokietniku no i na okulary w podsufitce. Pod tym względem Vitara wypada słabo.

S&S dziadostwem bym nie nazwał, w wielu korkowych przypadkach ma sens, szczególnie gdy ma się nad nim kontrolę i nie zgaśnie silnik na sekundę przed ruszeniem. Wydaje mi się jednak, że w przypadku manualnej skrzyni o kontrolę nad tym systemem będzie trudniej... Doceniłbym gdyby auta przede mną w korku miały ten system, szczególnie te z wyciętymi filtrami cząstek czy katalizatorami :(

Dość dobrze oceniam także alarm przeciwzderzeniowy, zadziałał już 3 razy gdy ktoś gwałtownie zahamował bo po prostu ma krótszy czas reakcji niż ja. Nie było wprawdzie zagrożenia, że sam bym nie zahamował ale wolę mieć kilka fałszywych alarmów niż dzwona gdybym się zagapił. Jedynie jazda w sypiącym śniegu powoduje denerwujące ostrzeżenia o zabrudzeniu radaru.

Autor:  DS [ 15-02-2016, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

szulik pisze:
ASX model 2015, 1.8D 4WD (końcówka silnika 1.8), wersja bodajże Intense (najwyższa za ok 110k PLN) - jedyne łącze USB jakie mi pokazał sprzedawca było na ok 40cm kabelku luzem rzucone do schowka
Jeśli 1.8, to właśnie ostatnie sztuki z japońskim silnikiem... Co do USB na kabelku, to jakiś przekręt... W tańszej wersji z 2010 funkcjonalność podłokietnika/schowka jest nieporównywalna do Vitary - oprócz wspomnianych gniazd, wewnątrz jest dolny i górny schowek, wnęka np. na chusteczki, otwór na wypuszczenie kabla na zewnątrz schowka, cały podłokietnik oczywiście przesuwany przód/tył.
Ja do Vitarki także zamówiłem podłokietnik, wraz z gniazdem 12V - szkoda tylko, że do S-ki nie można zamówić wykończonego czerwonymi nićmi... (Suzuki China takowe mają...)

szulik pisze:
S&S dziadostwem bym nie nazwał, w wielu korkowych przypadkach ma sens, szczególnie gdy ma się nad nim kontrolę
Nic mnie do tego wynalazku nie przekona, a już na pewno nie pozorne oszczędności - mam zamiar mocno podrążyć temat jak to wyłączyć na stałe... /na szczęście także zdecydowałem się przepłacić i zamówiłem automata, więc jeśli się nie da - przeżyję ;)/

Autor:  DS [ 22-02-2016, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Kilka propozycji modyfikacji felg Vitary S:
Obrazek

Autor:  Avalanche [ 22-02-2016, 11:35 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

IMHO, ładniej jej z czarnymi felgami Misti, ale jak zwykle - co kto lubi :)
http://cdn.wp.sunmotors.co.uk/get/2015/ ... ara_01.jpg

Autor:  DS [ 22-02-2016, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Za jakiś czas wrzucę fotkę z Mojave ;)
Co kto lubi, IMHO czarna felga wygląda ładnie na regale, ale nie w ruchu :)

Autor:  DS [ 01-03-2016, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Vitara S MT All Grip - gaz w podłodze...
www.youtube.com/watch?v=OCRZ7Gbr0_0

Autor:  ken-wawa [ 01-03-2016, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Czy silniki w Vitarze maja jakies zabezpieczenie przed uszkodzeniem silnika w momencie zerwania lancucha rozrzadu (tak jak jest to w niektorych Oplach)? Co prawda teoretycznie lancuch powinien byc na wieki ale dzisiejsze lancuchy sa coraz slabiej wykonane. Czy Suzuki podaje jakis okres, po ktorym nalezaloby wymienic lancuch?

Autor:  macioo [ 02-03-2016, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Osobiście nie kojarzę marki gdzie podają rygorystycznie taki termin. Łańcuch jak się zużyje to hałasuje i to jest sygnał do wymiany.

Autor:  ken-wawa [ 05-03-2016, 23:39 ]
Tytuł:  Re:

Avalanche pisze:
Te srebrne satynowe lusterka niezależnie od wersji kolorystycznej to dość dziwny pomysł - po co na co? :|

No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika (czytaj - trzeba zdać się na łaskę dealera).


Podwojnie sie zgadzam!

Lusterka powinny byc czarne albo w kolorze nadwozia (co u mnie byloby chyba rownoznaczne :P )

Autor:  Avalanche [ 06-03-2016, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Vitara 1.4 Turbo czy Mazda CX3 2.0:
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vit ... mazda-cx-3

and the winner is... Vitara.

Autor:  DS [ 10-06-2016, 09:41 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Vitara S + felgi Mojave:
Obrazek

Autor:  VITARARAFAŁA [ 10-06-2016, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

hmmmm- czerwona to pewnie szybsza ;)

Autor:  piomic [ 10-06-2016, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Pięć koni więcej.

Autor:  DS [ 02-08-2016, 09:52 ]
Tytuł:  Re: Suzuki Vitara S (1.4 Turbo)

Przyśpieszenie wersji AT All Grip: 60-100 km/h, Auto oraz Sport, dodatkowo tryb manualny (start z 3 biegu, automatyczna redukcja do 2 biegu)
https://www.youtube.com/watch?v=XwLKFmMNwcQ
Czas - zarówno dla Auto, jak i Sport ~ 4,81 (kickdown o 2 biegi)
W trybie M, gdzie jeszcze poniżej 60 km/h skrzynia zdążyła zredukować z 3 na 2 ~ 4,03.

Strona 5 z 8 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/