Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 08:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82
Autor Wiadomość
Post: 27-03-2024, 14:50 
Offline

Rejestracja: 30-01-2024, 08:13
Posty: 10
Lokalizacja: Konin
Suzuki: Vitara 2WD 1,4 K14D
Avalanche pisze:
No i są ceny nowego Dustera.
Wersja podstawowa pełna zaślepek (nawet bez radia) startuje od 79 900 PLN z 3-cylindrowym silnikiem 1.0.
Najtańszy Duster 4WD z silnikiem 130 KM turbo, to wydatek ok. 112,5k PLN, a po doposażeniu do poziomu zbliżonego do Vitary 1.4 Premium 4WD (a miejscami lepszego), już robi się 116,5. Czyli ok. 1,5 tys. drożej.


Dustera (dł.4343mm) bardziej pasuje porównywać z S-Crossem (dł.4300mm) niż Vitarą.


Na górę
Post: 27-03-2024, 16:44 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Gdybym teraz kupował auto to jest duża szansa, że tym razem Duster by wygrał z Vitarą, 3 lata temu byłem mocno nastawiony na Dustera (zawsze mi się podobał), ale po jazdach testowych, obejrzeniu obu aut, porównaniu wyposażenia i ceny niespodziewanie wygrała Vitara, czego (na razie - i oby tak zostało) nie żałuję. Jednak obecnie Duster nadrobił braki wyposażeniowe (asystenty itp.), a nawet w paru miejscach wyprzedził Vitarę.

Natomiast jeśli Dacia zrealizuje zapowiedź o wersji 4x4 z LPG i nie przesadzi z ceną, to dla mnie bajka. Jedno mnie tylko martwi, czy nowy Duster będzie miał dostępny tempomat aktywny (adaptacyjny), bo od kiedy poznałem jego dobrodziejstwa w Vitarze to nie chciałbym z niego rezygnować. Przy czym na razie i tak nie planuję zmiany auta, ale za parę lat, jeśli UE nie zakaże aut spalinowych, to kto wie. ;)

Dodam, że miałem okazję jeździć przez ponad miesiąc Dusterem II (wersja sprzed facelifingu) i mimo, że była to dość podstawowa wersja z najsłabszym silnikiem to oceniam auto pozytywnie. Wprawdzie Duster parę minusów względem Vitary miał np. dziwne niskie i mniej wygodne siedzisko, ale też znalazłem plusy np. większy prześwit i rozstaw osi oraz krótsze zwisy (szczególnie przedni).


Na górę
Post: 27-03-2024, 22:52 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
ken-wawa pisze:
Nigdy bym Subaru nie kupił. Wyżej ..... niż głowę mają. W moim rejonie najgorszy dealer, z jakim miałem do czynienia. Zero zainteresowania. Podejście tragiczne. Do tego mieli kilka samochodów używanych kilkuletnich na sprzedaż. Nie planowałem takich kupować, ale popatrzyłem sobie, by zobaczyć, jak wyglądają te samochody po paru latach. Wszystko skrzypiało, stan pokazywał ponadstandardowe zużycie, jak na przebieg. Oczywiście nie wiem, jak technicznie i co tam w środku w bebechach, mogę mówić tylko o pierwszym wrażeniu. Do tego najdrobniejsze sprawy typu przeglądy, czy nawet podstawowe prace typu montaż alarmu itd. średnio dwa razy droższe niż w innych podobnych markach. Dodajmy brak części i alternatywnych warsztatów, które znają się na rzeczy. Samochody niszowe. Dla mnie naprawdę bardzo słaby pomysł. To już lepiej kupić Mitsubishi. Też drogo w serwisowaniu, ale przynajmniej samochody popularniejsze i po latach przynajmniej moim skromnym zdaniem są w dużo lepszym stanie niż podobne Subaru.



1. Skrzypią starsze modele to fakt ale XV z przebiegiem 200kkm skrzypi mniej niż mój scross z przebiegiem 50kkm. Outback z przebiegiem 70kkm nie skrzypi w ogóle.

2. A uwierzysz, że niektórzy chcą mieć auto inne niż sąsiedzi?

3. Subaru nie ma za bardzo konkurencji. Crosstrek czy xv ma realnie prawie 21 cm prześwitu. Scroos16cm. Duster 4x4 ma realnie 16-17cm. Z czym chcesz porównać te 21 cm? Oprócz Subaru to masz volvo jeszcze droższe i jimny 5d za ok. 180tysiecy PLN, którym da się jeździć tylko w terenie. Jeep i land rover- jeszcze droższe.

4. Subaru ma silnik wolnossący. Wielu szuka takiego napędu.

Itp.itd. A że Ciebie nie stać na serwis Subaru i mnie też nie stać to jeździmy Suzuki ;-)


Na górę
Post: 27-03-2024, 23:04 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
ken-wawa pisze:
Nigdy bym Subaru nie kupił. Wyżej ..... niż głowę mają. W moim rejonie najgorszy dealer, z jakim miałem do czynienia. Zero zainteresowania. Podejście tragiczne. Do tego mieli kilka samochodów używanych kilkuletnich na sprzedaż. Nie planowałem takich kupować, ale popatrzyłem sobie, by zobaczyć, jak wyglądają te samochody po paru latach. Wszystko skrzypiało, stan pokazywał ponadstandardowe zużycie, jak na przebieg. Oczywiście nie wiem, jak technicznie i co tam w środku w bebechach, mogę mówić tylko o pierwszym wrażeniu. Do tego najdrobniejsze sprawy typu przeglądy, czy nawet podstawowe prace typu montaż alarmu itd. średnio dwa razy droższe niż w innych podobnych markach. Dodajmy brak części i alternatywnych warsztatów, które znają się na rzeczy. Samochody niszowe. Dla mnie naprawdę bardzo słaby pomysł. To już lepiej kupić Mitsubishi. Też drogo w serwisowaniu, ale przynajmniej samochody popularniejsze i po latach przynajmniej moim skromnym zdaniem są w dużo lepszym stanie niż podobne Subaru.


Jeszcze ze dodam, że Mitsubishi to mocno zależy od potrzeb. Potrzebujesz duże auto to Outlander jest w dobrych cenach. Nie jest to tak dobre auto jak się wydaje bo zawieszenie i podłoga z małego asx tylko buda Wielka ale ceny używek bywają świetne.
ASX to słaby wybór. Ceny dość wysokie. W większości aut manual 5b w 2024 moim zdaniem nie fo przyjęcia. Automat to cvt o kulturze pracy z początku stulecia. Rdza zżera to auto dwa razy szybciej niż suzuki. Na plus silnik 2,0 jest mega trwały. ASX jeździła żona szefa. Zrobiła 150kkm a potem trafił do firmy jako podręczne auto. Dobiliśmy do 400km. Silnik bez oznak zużycia. Fajne auto ale lepiej jeździ się scrossem 1,4 jeżeli porównamy wersje z automatem.


Na górę
Post: 28-03-2024, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Duster 4x4 ma 20-21 cm

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 28-03-2024, 14:30 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
apede pisze:
Duster 4x4 ma 20-21 cm


Tyle to ma w specyfikacji. Jest niższy niż wersja 4x2. Ja mowie o realnym prześwicie zmierzonym w samochodzie nie o specyfikacji. Sprawdź własnoręcznie.


Na górę
Post: 28-03-2024, 17:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Jak sie pogoda poprawi to wleze pod auto z miarką :ok: zaintrygowałeś mnie :]

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 28-03-2024, 22:39 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
apede pisze:
Jak sie pogoda poprawi to wleze pod auto z miarką :ok: zaintrygowałeś mnie :]


Pod jakie auto?

My często dla zabawy mierzymy prześwit .... smartfonem. Pod Dusterem lI 4x4 sprzed liftu smartfon o wysokości 18,5cm wysokości nie przeszedł. Pod 4x2 przeszedł. Tylko musisz się pomęczyć bo najniższe miejsce nie jest często Pod zderzakiem.


Na górę
Post: 29-03-2024, 01:59 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Czy ktoś właził z miarką pod Subaru? :P


Na górę
Post: 29-03-2024, 08:11 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
ken-wawa pisze:
Czy ktoś właził z miarką pod Subaru? :P


Ja kilka razy. Różne wyniki dla różnych modeli a nawet różnych egzemplarzy. Należą do aut rekreacyjnych najwyżej zawieszonych to na pewno. Jeśli chodzi o teren majcześciej wadą jest słaby kąt natarcia jak na posiadany prześwit. Największy
mają wersje wilderness. Te również mają inne zderzaki. Jest taki crosstrek, Outback i forester chyba też, ale tego ostatniego nigdy na żywo nie widziałem.
Do crosstreka są dostępne pakiety zwiększające prześwit. Takie auto wygląda bardzo fajnie i fajnie jeździ.
Różnica napędu 4x4 Subaru vs resztą świata jest taka, że jak chcesz upalić auto to sprzęgło międzosiowe rozłącza się dużo później. Vitara wytrzymuje kilka akcji a Subaru walczy dalej.

Wracając do duster to w terenie największą zaletą tego auta jest kat natarcia i prześwit pod zderzakiem. To auto jest fajne w teren. Niestety wersja 4x4 jest gorzej zrobiona od spodu od 4x2 i trzeba zrobić porządne osłony ale one obniżą jeszcze prześwit. Jeśli jeździmy po górkach/dołkach to często dacia zajedzie dalej niż inne auta nawet te mające większy prześwit z uwagi na kąt natarcia.


Na górę
Post: 29-03-2024, 17:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Zmierzę oczywiście pod dusterem 4x4, mam najlepszy czyli służbowy :] Ja mam akcesoryjne osłony z blachy pod silnik i skrzynię, zbiornik paliwa i tylny dyfer.
Zaletą zderzaka jest to że składa się z paneli na spinki, i one puszczają przy walnięciu np. w kamień. Raz już wyciągałem te panele ze strumyka i spinałem w całość, w innym aucie byłby zderzak za tysiące do wymiany :]

A, i niewątpliwie zaletą jest wolny 1. bieg. :ok:

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 30-03-2024, 00:37 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Ciekawe rzeczy prawisz o Dusterze... Fajnie zaprojektowane auto. Może dlatego, że w Rumunii jeszcze nie zdążyli tak zgłupieć, jak w innych krajach...


Na górę
Post: 30-03-2024, 10:09 
Offline

Rejestracja: 26-01-2024, 11:48
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AUT.
apede pisze:
Zmierzę oczywiście pod dusterem 4x4, mam najlepszy czyli służbowy :] Ja mam akcesoryjne osłony z blachy pod silnik i skrzynię, zbiornik paliwa i tylny dyfer.
Zaletą zderzaka jest to że składa się z paneli na spinki, i one puszczają przy walnięciu np. w kamień. Raz już wyciągałem te panele ze strumyka i spinałem w całość, w innym aucie byłby zderzak za tysiące do wymiany :]

A, i niewątpliwie zaletą jest wolny 1. bieg. :ok:


Taaaak Duster w teren to świetny wybór niezależnie jaki tam wychodzi minimalny prześwit. Służbowy to myślę, że jeździ jakby miał prześwit 22cm ;-)


Na górę
Post: 31-03-2024, 14:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
3XS pisze:
Napęd stały to nadużycie. To typowe sprzęgło międzyosiowe z tym, że jest na stałe załączone.
Nie tak do końca typowe, bo Subaru to chyba jedyna marka, która ma to sprzęgło w skrzyni, w tym samym obiegu olejowym, co skutkuje tym, że
3XS pisze:
Różnica napędu 4x4 Subaru vs resztą świata jest taka, że jak chcesz upalić auto to sprzęgło międzosiowe rozłącza się dużo później. Vitara wytrzymuje kilka akcji a Subaru walczy dalej.
Otóż to, znacznie ciężej je przegrzać, prędzej podda się CVT.
Przewaga napędu Subaru nad All Grip Select będzie zauważalna tylko przy dużym i długotrwałym obciążeniu. W normalnym użytkowaniu stale załączone sprzęgło nie daje żadnych realnych korzyści, tym bardziej, że ostatnimi laty Subaru wraca coraz bardziej do ustawienia o mocno przednio napędowej charakterystyce.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-04-2024, 11:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-08-2023, 14:42
Posty: 25
Suzuki: Vitara
Duster z "normalnym" 4 cylindrowym silnikiem to minimum wersja Extreme lub Journey. Nawet TCE130 ma już tylko 3 cylindry (co niby jest ok, bo dochodzi hybryda, ale jakoś Suzuki dało 4 cylindry). Dopiero pełna hybryda ma 4.

Dla mnie silnik był jedną z kluczowych spraw przy wyborze nowego auta. 4 cylindry, możliwe bez turbo i hybrydy (no to się nie udało :P ) i w będący już jakiś czas na rynku. Mocno wygrywał wtedy Duster z TCe130/150 i dCi. Liczyłem, że nowy Duster ma ten sam silnik benzynowy, ale widzę, że jednak nie.

Na razie, pomimo świetnego wyglądu i nowszego wnętrza, wolałbym wyłapać starego Dustera niż nowego. A najlepiej - kupić Suzuki 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]