Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-12-2017, 01:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 819 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 33
Autor Wiadomość
Post: 07-12-2017, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 645
Alix pisze:
Takie miejskie pierdzikółko z jakimiś smiesznymi 200Nm nic nie skorzysta nawet z topowych opon sezonowych w stosunku do markowych calorocznych, wiec po co się pocic.
Nm pod maską nie mają znaczenia, ale kiedy trzeba będzie awaryjnie hamować, wtedy przypadkiem można się spocić.

_________________
Vitara S All Grip AT


Na górę
Post: 07-12-2017, 12:09 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 278
Ziolo pisze:
Kupiłem opony całoroczne a nówki opchnąłem na OLX. Koszt operacji ok 600PLN i brak stresu z wymianą 2x w roku.


Też tak liczyłem. Co prawda jeszcze nie sprzedałem letnich Continentali, które dostałem od Suzuki, ale planuje to zrobić na początku lata. Swoją drogą za ile sprzedałeś te otrzymane z nowym samochodem?


Na górę
Post: 07-12-2017, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 319
Jakiej marki kupiliście całoroczne?


Na górę
Post: 07-12-2017, 16:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dla mnie wybór jest prosty. Jak kupować oponę caloroczna to markową. Wtedy jest spokojnie poronywalna z dobrymi oponami sezonowymi. Tak, w hamowaniu też. Zależy gdzie się mieszka i jakie się ma priorytety ja bym wybierał pomiędzy Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 a Michelin CrossClimate+. Pierwsza jest caloroczna na bazie zimowej wiec: jezdzi jak zimowka premium i letnia ze sredniej półki, jest cicha i komfortowa - jak ktoś mieszka w terenach gdzie jest slabiej odsniezane lub ma blotny dojazd i mud&snow sie przyda oraz lubi komfort to jest lepszy wybor. Druga to przystosowana do zimy opona na bazie letniej - jezdzi jak premium touring letnia i jak sredniej półki zimowa - jest wieksza nieco precyzja jazdy i lepiej znosi mocno dynamiczna jazde, opona jest duzo trwalsza - dla tych co żyją na terenach dobrze odśnieżanych (duze miasta, etc.), ostrzej jezdza albo chca miec opony na dlugo to lepszy wybór. Innych w chwili obecnej bym nie rozwazal. Vredestein sa przeciętne, no ewentualnie Nokiany Weatherproof jeszcze daja ponoc rade ale to opinia zaslyszana, nie jechalem na nich. Budzetowych całorocznych, o chinczykach nie wspominając moim zdaniem kupować po prostu nie należy - dla bezpieczeństwa swojego, Rodziny i innych uczestnikow dróg.

UWAGA - nie polecam się pytać oponiarzy o caloroczne. Każdy z nich zapluje się prawie wykrzykujac jaka to tragedia te wielosezony... no, w domyśle, ze biznes im się nie kręci na nich, taka tragedia ;)


Na górę
Post: 07-12-2017, 16:32 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 257
Lokalizacja: Wawer
GoodYear, jeśli opony całoroczne robią tak jak zimówki (UltraGrip9), to dzięki wielkie. To są opony zimowe czy raczej poślizgowe? Taniutkie Vikingi biją je na głowę jeśli chodzi o jazdę po ośnieżonej drodze. Jak widziałem choćby w "Motorze" jakieś klasyfikacje, w których Goodyeary Ultragrip9 były jednymi z najwyżej punktowanych zimówek, to myślę, ze cała ta zabawa w rankingi, klasyfikacje i marki ma charakter stricte umowny.

Ja do hatchbacka kupiłem właśnie całorocznego Vikinga FourTech (Made in France jak doczytalem) i na razie nie jest źle.


Na górę
Post: 07-12-2017, 16:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
UG9 to faktycznie pomylka. Na szczęście Vectory taka nie sa. Podobnie jak Conti TS850 wygrywajace wszystkie testy na asfalt sa po prostu średnie. Tansze Nokiany A4/D4 sa po prostu lepsze. Albo Michalki PA4 niezmiennie swietne.

Dobra opona jest zbiasowana, umie w miarę wszystko. Im tansza tym zwykle ma jakieś grubsze braki w tej czy innej dziedzinie... A na tych Vikingach jak sa takie na sniegu to nie jest potem jak na Debica Frigo ze na sniegu fajnie ale jak deszczyk spadnie to taka tragedia ze strach się bac, a na kostke lepiej nie wyjeżdżać wcale?


Na górę
Post: 07-12-2017, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2017, 18:37
Posty: 53
ken-wawa pisze:
Ziolo pisze:
Kupiłem opony całoroczne a nówki opchnąłem na OLX. Koszt operacji ok 600PLN i brak stresu z wymianą 2x w roku.


Też tak liczyłem. Co prawda jeszcze nie sprzedałem letnich Continentali, które dostałem od Suzuki, ale planuje to zrobić na początku lata. Swoją drogą za ile sprzedałeś te otrzymane z nowym samochodem?


Coś koło 1400 chyba 20 opuściłem na flaszkę. :)

_________________
:)) Trzymaj dystans, szczególnie do siebie :ok:


Na górę
Post: 07-12-2017, 17:04 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 257
Lokalizacja: Wawer
Vikingi zimowe użytkowałem przez 8 lat, bez żadnych zastrzeżeń. Zachowanie na sniegu rewelacja, na deszczu tez jakichs wpadek nie bylo. Całoroczne to zagadka, dopiero drugi sezon (ale podczas zeszłotygodniowej śnieżycy zachowanie rewelacja, zrobiłem jakieś 200 km). Przy czym ja szybko nie jeżdżę :).


Na górę
Post: 07-12-2017, 17:49 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 38
Michelin CrossClimate 225/55 R17 radzi sobie z Vitarą znakomicie, trakcja na śniegu dobra (nieporównywalna do letnich), kontrola samochodu bardzo dobra. Michelin CrossClimate przetestowałem i wciąż mam na Astrze H. Po przesiadce z typowych zimowych średniaków (Fulda, kilkuletnie) na Micheliny czułem bardzo wyraźną różnicę w pewności prowadzenia na korzyść Michelinów. Na aglomeracje miejskie aktualne wielosezonowe opony (oczywiście te dobre) są idealnym rozwiązaniem i mogę polecić. Dzisiejsze wielosezonówki to zupełnie inna bajka do tego co było kilkanaście lat temu.


Na górę
Post: 07-12-2017, 19:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 319
W innym temacie wstawiłem wyniki testu z ,,Motoru'' ,4 propozycje całoroczne w kolejności zajęcia miejsc od 1-4:

1)Goodyear Vector 4 Seasons Gen2 (opona wszechstronna, dobrze dopracowana)272,4 pkt,
2)Michelin Cross Climate + (opona letnia, poradzi sobie na śniegu)271,5 pkt,
3)Kleber Quadaxer 2 (najbardziej wydajna opona całoroczna parametry/cena)270,3pkt,
4)Hankook Kinergy 4S H740 ( przyzwoita choć ustępuje konkurentom)264,1 pkt.

Test jedno, a wrażenia użytkownikow to drugie, dlatego pytam o całoroczne.


Na górę
Post: 07-12-2017, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 48
Lokalizacja: Gliwice
Ziolo pisze:
ken-wawa pisze:
Ziolo pisze:
Kupiłem opony całoroczne a nówki opchnąłem na OLX. Koszt operacji ok 600PLN i brak stresu z wymianą 2x w roku.


Też tak liczyłem. Co prawda jeszcze nie sprzedałem letnich Continentali, które dostałem od Suzuki, ale planuje to zrobić na początku lata. Swoją drogą za ile sprzedałeś te otrzymane z nowym samochodem?


Coś koło 1400 chyba 20 opuściłem na flaszkę. :)


I ja tak zrobiłem, zanim auto z salonu wyjechało, moje conti poszły ostatecznie za 1100pln, za 1400pln zainteresowania nie było, trza by czekać. Przejście na Michelinki cross climate + już za dużo nie kosztowało. Za dużo na razie powiedzieć nie mogę bo śniegu jak na lekarstwo, a w ogóle jeżdżę od końca września, w lato jeździły "normalnie", żadnych dziwnych zachowań. Jedyne co mi się nasuwa to minimalnie większe spalanie, bo jak inni na autostradzie schodzą na 5l, to u mnie to nie osiągalne, raczej coś ok. 6l


Na górę
Post: 09-12-2017, 15:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2372
Lokalizacja: Kwidzyn
Żeby na autostradzie spalić 5l to trzeba by chyba 80km/h nie przekraczać :D Ja byłbym szczęśliwy z wynikiem 6l z autostrady. Niestety zawsze sobie obiecuję ale jakoś po kilku minutach jakoś tak sama mi się prędkośc ustala na 130-140 :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 09-12-2017, 16:18 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 343
Przy takiej prędkości na autostradzie to na takiego to trzeba światłami i klaksonem.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 09-12-2017, 19:54 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 38
Wracając do tematu przewodniego, kilka dni temu razem z kumplem (który szuka Crossovera) odwiedziłem salon Kia w celu zobaczenia na żywo Stonica. W cały salonie został im tylko 1 dostępny egzemplarz w paskudnym brązowym kolorze, na który zresztą także była wstępna rezerwacja. Oglądałem wersję 1.4 wersję L z pakietem stylistycznym i pomarańczowymi dodatkami w środku. Z zewnątrz bardzo podobny do CX-3, wewnątrz niestety także pod kątem obszerności kabiny, wyraźnie mniejszy od Vitary i z przodu i z tyłu (przy czym jestem gabarytowo ponad przeciętną 190cm wzrostu i plus 100kg - ale nie w formie piwnego brzucha). Koledze auto wewnątrz bardzo się spodobało pod każdym względem (ma niecałe 180cm i około 80 kg), zgodziłem się z jego opinią, że stylistyka wnętrza i materiały są dobre a tapicerka w wersji L i XL jest po prostu świetna (w dotyku i wyglądzie). Nie ukrywam, że w cenie 68.000 (taką miało wystawioną) to auto podobało mi się znacznie bardziej niż bazowy CX-3 ( w podobnym wyposażeniu mazda pewnie z 20000 zł droższa, przy czym ma oczywiście dużo fajniejszy silnik). Myślę, że Stonic może być najpopularniejszym crossoverem segmentu B, bo jest ładny z zewnątrz i wewnątrz a zarazem będzie jedną z nielicznych opcji silnika bez turbo, co poszerzy ilość potencjalnych odbiorców. Osobiście jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, pomimo tego, że to auto nie na moje gabaryty. Swoją drogą kumpel oczywiście widział i moją Vitarę jednak jak stwierdził środek auta to dla niego zdecydowane zwycięstwo Stonica i najprawdopodobniej właśnie takie auto kupi w przyszłym roku.


Na górę
Post: 09-12-2017, 21:35 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 278
Stonic jest ładnie wykonany, ale mały, i jak chcesz podobną cenę jak Vitara, to masz słaby silnik. Ja od razu go skreśliłem z listy, jak walnąłem się w łeb przy wsiadaniu. Jak nie można normalnie wsiąść to do ....... z takim samochodem.


Na górę
Post: 09-12-2017, 22:49 
Offline

Rejestracja: 23-10-2017, 20:11
Posty: 8
Lokalizacja: Łęg Tarnowski
nowa KIAnka jest na bazie Rio dlatego w niej taka klaustrofobia, do tego jest niższa o 10 cm od Vitary, a to robi dużą różnicę w wioczności, tak więc różnica w cenie do Vitary nie jest wyssana z palca. Uważam Stonic za tańszy substytut crossovera tej klasy..., a do tego znając dynamikę silnika 1.4 marki Kia/Hyundai z autopsji - nie umywa się do 1.6 Suzuki i czyni konkurenta Vitary wartym może nawet mniej niż jest wyceniony. Niestety ludzie często kupują oczami a nie zastanawiają się nad tym co tak naprawdę dany samochód oferuje.


Na górę
Post: 09-12-2017, 23:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
Jak Stonic to raczej tylko z turbiną czyli 1.0T 120KM.

Wersja 1.4 ma bardzo dobrze zestopniowaną skrzynie biegów i w mieście jedzie sie całkiem dobrze ale na trasie powyzej 100 km/h brakuje mocy i momentu. Efekt podobny do Vitary 1.6 czyli słabizna :(

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 10-12-2017, 12:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10203
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Alternatywą jest tu raczej Hyundai, który nie Kona ;)
Ale oglądałem go dwa razy na żywo i z zewnątrz to czysta chińszczyzna - niezbyt udana kompilacja pomysłów innych producentów.


Na górę
Post: 10-12-2017, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 319
Jarl pisze:
Bandit1 pisze:
Wracajac do cen, nie ma tu nic dziwnego, ze przy zakupie oczekujemy bonusów, czy to pienieżnych czy akcesoryjnych. Patrzac na tle konkurencji, ceny Vitary są rozsadne. Porownujajac z najbliższymi japońskimi rywalami z wolnossącymi silnikami, CX3 czy HRV.
Vitara na stalówkach i z manualną klimą od 61900.
CX3 na stalówkach i z manualną klimą od 68400.
HRV najtańsza od 81500 na alufelgach 17 i z automatyczną klimą.
Dla porownania Vitara na alufelgach 17 i z automatyczną klimą od 68900.




Nie wiem jak to jest, ale 8/10 Vitar, jakie widzę, ma na moje oko notorycznie zbyt małe koła w stosunku do wymiarów nadwozia. Żeby ten samochód miał wygląd, trzeba by dokupić albo większe felgi, albo opony o większym profilu, a to zmniejsza różnicę w cenie.


Wersja Comfort będzie wtedy droższa około 3000 zł. Akcesoryjne 17'' koła to 3000 zł, opony całoroczne +/-2000 zł, a 2000 zł można odzyskać sprzedając 16'' felgi i opony.
Różnica duża czy nie, subiektywna ocena. Za 3000 zł można mieć metalik i dojazdówkę, albo ubezpieczenie i dojazdówkę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 819 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 33

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl