Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 957 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-11-2017, 14:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jacek_Do pisze:
Niech każdy zrobi sobie test ustawi auto do jazdy na wprost i spróbuje jechać choć przez chwilę prosto - nie ma takiej opcji na 100% skręci w prawo lub w lewo i to prawie natychmiast.


Sprawdzałem kilka razy, w tym po Twoich rewelacjach głoszonych ciągle na forum.
Tylko raz mi po chwili zaczął delikatnie zjeżdżać na prawo. Powtórzyłem to 2 razy i ciągle to samo. Okazało się, że miałem w prawym przednim kole ciśnienie 235, a w lewym 269. Z tyłu mniej więcej równe.


Na górę
Post: 15-11-2017, 14:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Robiłem kiedyś taki test, jedzie prosto.
Na lekkim łuku nie jedzie prosto, kierownica zostaje w lekko skręconej pozycji. Jak dla mnie to zaleta, nie przykładam żadnej siły do utrzymania auta w łuku.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-11-2017, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-11-2017, 16:45
Posty: 14
Precyzując. Nieodbijanie kierownicy zachodzi w przypadku zakrętów 90 lub przeszło 90 stopni.

_________________
Vitara II S 1.4T Allgrip M (2017)


Na górę
Post: 15-11-2017, 17:19 
Offline

Rejestracja: 05-05-2017, 06:02
Posty: 140
Suzuki: Vitara 1.6/M AllGrip
Jacek_Do pisze:
Niech każdy zrobi sobie test ustawi auto do jazdy na wprost i spróbuje jechać choć przez chwilę prosto - nie ma takiej opcji na 100% skręci w prawo lub w lewo i to prawie natychmiast.

Ciekawe, nagraj filmik, jak możesz.


Na górę
Post: 15-11-2017, 17:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tylko bez popychania kolanami ;)


Na górę
Post: 16-11-2017, 21:58 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Jacek_Do pisze:
Wystarczy na autostradzie na chwilę spuścić oczy z drogi np czytając znaki i może się okazać że już nie jedziemy swoim pasem ruchu bo suzuki sobie skręciło w prawo lub w lewo.

Ranyjulek. To Ty nie czujesz jak masz ułożone ręce na kierownicy? a dłuższe spojrzenie na znaki powoduje mimowolny skręt rąk?! Wybacz ale nie wierzę Ci.
Z taką ułomnością raczej nie przeszedłbyś badań medycznych przed prawem jazdy (przynajmniej oficjalnie)

Co do 'odkręcającej' się kierownicy. Widocznie jeździłem jakimiś prymitywnymi technologicznie autami, bo moim zdaniem zachowywały się podobnie. Przesiadka z GrandVitary była bezproblemowa.
Mało tego: uważam, że bezpieczniejsze byłoby to "pilnowanie jazdy na wprost" (serio? musisz to robić?) niż siłowanie się z wracająca do położenia "na wprost" kierownicą np. ... na długim łuku autostrady (chwila nieuwagi, ułamek sekundy. kierownica się sama prostuje i jesteś na bandzie. Tak to ma działać??)

Ale jak mówiłem: nie wiem, nie znam się jeździłem tylko prymitywnymi rzęchami. Kupiłem Vitarę, bo jestem prosty gość i nie zaważyłem "problemu".
Natomiast Tobie się dziwię: taka "duża wada" chyba powinna być zauważalna na jeździe próbnej?

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 17-11-2017, 11:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
igi pisze:
Natomiast Tobie się dziwię: taka "duża wada" chyba powinna być zauważalna na jeździe próbnej?

Jacek słabo podszedł do jazdy próbnej. Nadmiernego hałasu też nie zauważył :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 17-11-2017, 11:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jacek_Do pisze:
auto nie jest w stanie samo utrzymywać kierunku na wprost, tylko myszkuje po drodze. Ciężko jest na chwilę odwrócić wzrok bo Vitara na prostej drodze może sobie wjechać sama wjechać do rowu
Uparcie nie chciała wjechać do rowu. Prosiłem, tłumaczyłem, obiecywałem Pb98, myjnię z woskiem, że pojedziemy w góry... A ta NIE i basta.

Jacek_Do pisze:
Niech każdy zrobi sobie test ustawi auto do jazdy na wprost i spróbuje jechać choć przez chwilę prosto - nie ma takiej opcji na 100% skręci w prawo lub w lewo i to prawie natychmiast.
Ani w prawo, ani w lewo, ani natychmiast. Jedyne co się zgadza, to że w łuku kierownica sama nie wyprostuje się do punktu 0 (końcówka filmu). Gdyby nawet wracała, to nie znam zastosowania takiej funkcji, pewnie dlatego, że podobnie jak @igi - prosty gość jestem.

Na szybko i byle jak, nakręcone telefonem: https://youtu.be/XvcVtyhzJXI

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 17-11-2017, 15:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2017, 18:37
Posty: 78
Lokalizacja: Lubin
Suzuki: Vitara II 1.6
Właśnie dzisiaj robiłem testy i powiem tak. Jadąc na wprost ruch kierownicy praw lub lewo i jej puszczenie - kierownica samoczynnie stara się powrócić do pozycji 0 chociaż nie robi tego dokładnie ale ruch powrotny jest wyraźny przy puszczeniu skręconej kiery. Nie mam czegoś takiego, że skręcam i jak puszczę kierownicę to ta zostaje w tej samej pozycji skrętu, zawsze jest wyraźny ruch powrotny chociaż nigdy nie odkręci całkiem do 0, ale nie wiem czy jakikolwiek samochód którym do tej pory jeździłem samoczynnie odkręcał do pozycji 0. Jedyny przypadek, kiedy kiera się nie odkręca to manewry z prędkościami parkingowymi, wówczas zostaje w pozycji jaką jej ustawimy ale wystarczy dodać gazu i przyspieszyć, żeby zaczęła się odkręcać. Jak dla mnie wszystko jest ok, wspomaganie jest trochę za mocne ale to już moja subiektywna ocena, ja wolę bardziej poczuć skręt na rękach natomiast Żonka jest zachwycona, że nie musi się wysilać.

_________________
:)) Trzymaj dystans, szczególnie do siebie :ok:


Na górę
Post: 17-11-2017, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
akir pisze:
Jemu chodzi o centrowanie kierownicy dodatkowym silnikiem elektrycznym
Po co dodatkowy jak już jest elektryczne wspomaganie - czyli silnik elektryczny.



Ziolo pisze:
zawsze jest wyraźny ruch powrotny chociaż nigdy nie odkręci całkiem do 0, ale nie wiem czy jakikolwiek samochód którym do tej pory jeździłem samoczynnie odkręcał do pozycji 0.
Przy klasycznym wspomaganiu podciśnieniowym i dobrze zaprojektowanej geometrii potrafi wracać na zero, ale to nie na tej półce cenowej zwykle. Jeździłeś kiedyś rowerem bez trzymanki? Też kiera wraca na zero, samą fizyką.


Na górę
Post: 19-11-2017, 12:28 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Jacek_Do pisze:
Quahox pisze:
Żona kręci nosem na brak powrotu kierownicy w trakcie skręcania


A dla mnie ta wada zagraża bezpieczeństwu jazdy, bo auto nie jest w stanie samo utrzymywać kierunku na wprost, tylko myszkuje po drodze. Ciężko jest na chwilę odwrócić wzrok bo Vitara na prostej drodze może sobie wjechać sama wjechać do rowu. Pojeździsz chwile to się przekonasz. W innych autach nie ma z tym problemu, bo one same mają tendencję do utrzymywania kierunku jazdy na wprost.

Choć da się z tym żyć i się do tego przyzwyczaić, pod warunkiem że jeździsz tylko Vitarą.
Ale nie w moim wypadku kiedy praktycznie codziennie jeżdżę innym autem i we wszystkich układ kierowniczy działa tak samo, a jak raz na miesiąc wsiądę do Vitary to po prostu się męczę.


Jacek_Do ma rację, układ kierowniczy jest fatalny w Vitarze. To, że są osoby którym to nie przeszkadza nie znaczy , że tak powinno być. Ta namiastka układu kierowniczego zabiera całą przyjemność z jazdy tym całkiem fajnym autem. Jedynym rozwiązaniem jest naciskanie na Suzuki żeby zabrało się za temat poważnie. Przy każdym kontakcie z serwisem zgłaszam to jako usterkę i za każdym razem widzę udawane zdziwienie: "no przecież nikt wcześniej tego nie zgłaszał".
Jak się Panie i Panowie przyznacie, że jednak wam przeszkadza i zaczniecie naciskać na lokalnych dealerów to może wreszcie ktoś w SP ruszy cztery litery i zareaguje tak jak powinien. Nie wiem czy to ktoś z SP czyta to forum, jeżeli tak to być może jest w stanie przekazać niezadowolenie użytkowników do "góry" bo zainteresowanie dealerów kończy się w momencie otrzymania przelewu.


Na górę
Post: 19-11-2017, 12:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To, że są - już teraz tu 2 osoby, które mają coś zrąbane w układzie kierowniczym (albo tylko tak trollują), nie znaczy że układ jest fatalny.
Jechałem dwiema wersjami na jeździe próbnej i obie normalnie się prowadziły. Kupiłem Vitarę i ta też jeździ normalnie.
Na drogach w Europie jeżdżą dziesiątki tysięcy nowych Vitar i jakoś nie słychać o problemach.


Na górę
Post: 19-11-2017, 13:09 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Avalanche pisze:
To, że są - już teraz tu 2 osoby, które mają coś zrąbane w układzie kierowniczym (albo tylko tak trollują), nie znaczy że układ jest fatalny.
Jechałem dwiema wersjami na jeździe próbnej i obie normalnie się prowadziły. Kupiłem Vitarę i ta też jeździ normalnie.
Na drogach w Europie jeżdżą dziesiątki tysięcy nowych Vitar i jakoś nie słychać o problemach.


Avalanche, nie sądzę, żeby ktokolwiek trollował w sprawie układu kierowniczego. Jest to poważna wada Vitary. Auto wymaga ciągłych drobnych korekt kierunku jazdy. Moja żona, która jeździ Vitarą też zauważa ten problem. Czyli są przynajmniej trzy osoby ;). Nie każdy który ma podobne zdanie mówi o tym. Wierzę, że są osoby którym to nie przeszkadza, ich prawo. Mi przeszkadza i to w takim stopniu, że bardzo niechętnie wsiadam za kierownicę samochodu żony. Vitara ma szansę, żeby być autem prawie idealnym do jazdy w mieście i na krótkie dystanse. Mi brakuje w niej przede wszystkim "normalnego" układu kierowniczego. Prawdopodobnie jest to do zrobienia oprogramowaniem wspomagania, więc jak najbardziej wykonalne. Koszt dla Suzuki minimalny, zadowolenie klientów bezcenne.
Wystarczy chcieć. Ale nie chcą jak widać.
Na tym forum jest kilka osób zaciekle broniących Vitary. I dobrze bo to fajne auto. Ale otwórzcie oczy i zobaczcie, że jednak jest coś nie tak z układem kierowniczym. Problem jest również podnoszony przez testujących na YT.
Jeszce raz, jak ktoś ma wtyki w SP to niech napomknie "gorze". Jak temat załatwią to tylko wyjdzie to Suzuki na dobre.
Wpadkę może zaliczyć każdy ale dopiero sposób rozwiązania problemu pokaże jakie jest podejście do nas jako użytkowników. Jak zamiotą pod dywan to to tylko na tym stracą.
Jak ktoś jest zainteresowany to proszę spojrzeć na filmik (około 6 min) https://www.youtube.com/watch?v=y2Gl0efyHA4 . Nie wierzę, że u Was jest inaczej.


Na górę
Post: 19-11-2017, 13:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
P.Ględzi (ten, który nie umiał znaleźć regulacji kierownicy w pionie w Vitarze S) i wszystko jasne. :roll:

Problem z koniecznością wykonywania korekt kierownicą, to co innego niż rzekome samoczynne skręcanie samochodu podczas jazdy na wprost.
Występował w niektórych egzemplarzach SX4 S-Crossa i Vitary i wynikał z jakiegoś błędu w oprogramowaniu. W mojej też to było. Zgłosiłem na przeglądzie po 1 tys. km i poprawili. Od tego czasu przejechałem 25 000 km i jest wszystko OK.

Jeżeli na tym polega problem w twojej, to zamiast wylewać żale proponuję wyegzekwować jego usunięcie w serwisie. 8)


Na górę
Post: 19-11-2017, 13:34 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Byłem dwukrotnie. Pierwsza wizyta: cecha samochodu, nic nie możemy zrobić. Druga wizyta: zmiana zbieżności. W efekcie gorzej niż przed wizytą.
W jakim serwisie robiłeś zmianę oprogramowania? Jak możesz to proszę podaj namiary do konkretnej osoby. Zadzwonię i dopytam co i jak. Ja byłem w dwóch różnych serwisach i nikt nie miał pojęcia co zrobić z tematem. Jeżeli jest to problem znany w Suzuki to powinna pójść informacja z SP do wszystkich dealerów.


Na górę
Post: 19-11-2017, 13:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Normalnie zgłosiłem przy I przeglądzie.
Yama Osielsko k/Bydgoszczy.


Na górę
Post: 19-11-2017, 14:20 
Offline

Rejestracja: 05-05-2017, 06:02
Posty: 140
Suzuki: Vitara 1.6/M AllGrip
Koleś jedzie po "bardzo gładkim asfalcie" aż go trzęsie, łącznie z kamerą. Od 7:22.


Na górę
Post: 19-11-2017, 14:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Inni w testach tego modelu nie musieli ruszać kierownicą jak w filmach z lat 60-tych, ale dajmy mu już spokój ;)


Na górę
Post: 19-11-2017, 14:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Obejrzałem z trudem te wypociny i imo kanał powinien nazywać się "Pertyn zrzędzi".

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-11-2017, 16:57 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Avalanche pisze:
Normalnie zgłosiłem przy I przeglądzie.
Yama Osielsko k/Bydgoszczy.


Dzięki, sprawdzę jutro czy coś wiedzą na ten temat.


Na górę
Post: 19-11-2017, 17:04 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
dominiq pisze:
Obejrzałem z trudem te wypociny i imo kanał powinien nazywać się "Pertyn zrzędzi".


Nie wiem czy Pertyn ględzi czy zrzędzi. Faktem jest, że ma podobną opinię co do układu kierowniczego. Zresztą nie on jeden. https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk (od 7mi)n , tu co prawda S-cross ale problem ten sam.


Na górę
Post: 19-11-2017, 17:14 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Zawsze powtarzam niezadowolonym: trzeba było Dustera kupić :roll:


Na górę
Post: 19-11-2017, 17:20 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
to do kompletu https://www.youtube.com/watch?v=Ob12YgiMeWw ostatnie zdanie :lol:


Na górę
Post: 19-11-2017, 18:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
bielux pisze:
Faktem jest, że ma podobną opinię co do układu kierowniczego. Zresztą nie on jeden. https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk (od 7mi)n , tu co prawda S-cross ale problem ten sam.

Przecież napisałem wyżej, że to samo było w S-Crossie przed liftingiem. :sciana:
Zobacz sobie na forum wcześniejszą dyskusję na ten temat w dziale S-Cross.
Takie bicie piany jest niepotrzebne.

(Nawiasem mówiąc, taki egzemplarz z wadą potem testują różni dziennikarze i powtarzają, że wszystkie tak mają :myjezeby: )


Na górę
Post: 19-11-2017, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2017, 18:37
Posty: 78
Lokalizacja: Lubin
Suzuki: Vitara II 1.6
Nie mam takich objawów jak kolega #bielux. Jadąc na wprost auto nie wymaga ciągłej korekty toru jazdy. Prawdopodobnie była to jakaś usterka, którą Suzuki już usunęła jednak niektórzy nadal ją posiadają, stąd pewnie takie nieporozumienia między nami. Naciskać głównego importera. Jeżeli znają problem to wskażą najbliższą ASO która go usunie i tyle.

_________________
:)) Trzymaj dystans, szczególnie do siebie :ok:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 957 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zibiscross i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]