Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-05-2024, 11:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-05-2008, 20:25 
Offline

Rejestracja: 30-05-2008, 20:12
Posty: 5
jest to vitarka z 89

gdzie szukać wady , prosze o pomoc
silnik jest sprawny !!
z góry dzięk


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2008, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
witam
nie wiem dokładnie jak jest w vitarkach ale skąd wiesz że jest sprawny silniczek od szyby?? rozbierałeś drzwi?? bo jak tak to trzeba było sprawdzić czy po naciśnięciu przycisku pojawia sie napięcie na silniczku. A czy ta szyba wcześniej ciężko Ci pracowała miała opory??

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł: hmm
Post: 30-05-2008, 21:47 
Offline

Rejestracja: 30-05-2008, 20:12
Posty: 5
podłaczyłem napięcie na krótko i śmiga ,


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2008, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
no i pięknie sprawdź teraz czy przełącznik ma przejście i będziesz wszystko wiedział

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł: hmm
Post: 30-05-2008, 22:25 
Offline

Rejestracja: 30-05-2008, 20:12
Posty: 5
tak ma przejście przełączniki są dwa , z prawej i lewej strony
czy mógłbyś mi dać schemat jak to jest podłaczone ? , że otwierając z lewej , i zamykając z prawej nie wywala bezpiecznika ? nie rozumiem tego wogóle , prosze o pomoc .... :(
jak zrozumiem chociaż troche to napewno znajde usterke
napięcie wprowadzane jest od srony kierowcy prawda ?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-05-2008, 08:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
co do schematu to nie mam, ale równocześnie tak?? że trzymasz z jednej strony na otwarcie a z drugie na zamknięcie o to Ci chodzi?? a czemu niał by wywalać bezpiecznik?? tam nie masz dwóch różnych źródeł napięć to raz dwa silniczki masz podpięte pod mase na stałe a dajesz tylko sygnał napięciem góra-duł
Jak Ci pomoże to daje schemacik od baleno podejrzewam że dużej różnicy tam nie będzie

Obrazek


nie wiem jak tam jest ale tutaj widzisz że napięcie jest podane i na przełącznik od strony kierowcy ten główny i na poszczególne osobno. Aha jeszcze jedna sprawa sprawdź czy przy silniczku po przełączeniu przełącznika pojawia sie napięcie przy samym silniczku.

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2008, 21:40 
Offline

Rejestracja: 26-05-2008, 22:15
Posty: 6
Masa do prawego włącznika regulacji szyb idzie przez włącznik lewego włącznika (kierowcy) czyli jak nie bądzie tam przejścia to prawa strona nie będzie działać , stary ten post więc pewnie nie aktualny ale może komu się przyda.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2008, 19:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
czyli szyby są podłączone w szereg :szok: o rany ale kicha w tej vitarze :? a jeżeli tak naprawdę jest to puść nową mase bezpośrednio na prawą stronę i powinno zagrać

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2008, 00:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
Wrona pisze:
....silniczki masz podpięte pod mase na stałe a dajesz tylko sygnał napięciem góra-duł ....

Jak ?
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.
Wrona pisze:
czyli szyby są podłączone w szereg :szok:o rany ale kicha w tej vitarze :?

To norma, bo dzialanie obu przelacznikow jest uzaleznione od siebie nawzajem.
Przy rownoleglym sterowaniu byloby mozliwe jednoczesne podanie na ten sam zacisk silniczka "+" z jednego i "-" z drugiego przelacznika, czyli zwarcie "+" z masa.
Poza tym, sterowanie z przelacznika kierowcy ma wage nadrzedna a tego nie da sie zrealizowac doprowadzajac zasilanie niezalezne/rownolegle z dwoch przelacznikow.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2008, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
Cytuj:
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.
a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek
Cytuj:
To norma
ale chyba tylko w vitarze

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2008, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
Wrona pisze:
Cytuj:
Gdyby silniczek mial stala mase, to nie byloby mozliwosci zmiany kierunku jego obrotow - szyba gora/dol.

a dlaczego nie to zależy jakie ma wyprowadzenia silniczek masa stała a plusem przełączasz między poszczególnymi wyprowadzeniami czyli zmieniasz mu kierunek

Tak by moglo byc, gdyby byly dwa silniki - kazdy do innego kierunku.
Silniczek ma tylko dwa zaciski a kierunek jego obrotow zalezy od kierunku przeplywajacego przez niego pradu.Dla jednego kierunku na zacisku 1 jest "+" a na zacisku 2 "-", dla drugiego - odwrotnie na 1 "-" a na 2 "+".
Zreszta wyraznie to widac na schemacie ktory sam dales.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2008, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
ok wielkie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie teraz na tym schemacie co dałeś to widzę to he dzięki

_________________
Darek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]