Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 08:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-10-2023, 09:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-06-2023, 22:53
Posty: 6
Lokalizacja: Piła
Suzuki: Grand Vitara II 1.6
Witam!
Żona ma Vitarę 1.6 2006 r. od około pół roku. Po zakupie był robiony przegląd i wymiana świec. Po tym założyliśmy do autka gaz - żona jeździ jako listonoszka po terenie wiejskim, więc takie autko jest jej niezbędne. Od zakupu zrobiła na Vitarce jakieś 5 tys. km. Wszystko działało dobrze do wymiany akumulatora. Został zamontowany większy akumulator niż stary, co wiązało się ze zmianą klem na większe (oryginalne były małe). Od tego momentu zaczęły się problemy zarówno na benzynie jak i na gazie. Najpierw na wolnych obrotach zaczęło się falowanie obrotów. Później autko zaczęło działać na 3 gary, okazało się, że jeden z przewodów wysokiego napięcia miał przebicie. Po wymianie przewodów nadal był problem z falowaniem i działaniem na 3 gary, pojawiały się błędy P0300, P0301, P0302. Wymieniliśmy cewkę zapłonową. Później drugą. Po wymianie cewek błędów już nie było, ale szarpanie pozostało. Na wolnych obrotach na luzie samochód chodzi równo, po ruszeniu pojawia się szarpanie chyba, że bardzo lekko dodaje się gazu. Wówczas szarpania nie ma lub jest mało odczuwalne. Przy normalnych ruszaniu najpierw szarpnie kilka razy, tak jakby nie dochodziło paliwo lub brakowało iskry, a po przekroczeniu 2500 - 3000 tys. obrotów nagle wszystko mija i autko dostaje ostrego kopa - działa jak wcześniej. Szarpanie narasta wraz z temperaturą silnika - im cieplejszy, tym bardziej jest to odczuwalne. Zgodnie z przeczytanymi na forum poradami były sprawdzane ponownie cewki - są OK, świece - też są w porządku (były nawet założone inne nowe i nic się nie zmieniło). W tym tygodniu sprawdzone zostały luzy zaworowe - są wszystkie zgodne z fabryką. Na zimnym silniku zawory wlotowe miały po 0,20 mm a wylotowe po 0,30 mm luzu. Prawdopodobnie przed sprzedażą ktoś serwisował silnik i stąd te wyniki. Sprawdzony był czujnik położenia wału oraz czujnik położenia wałka rozrządu - wszystko w normie. Mechanik z elektrykiem zastanawiają się, czy to nie może być problem z nieodpowiednim stykiem silnika do masy. Ja zastanawiam się co jeszcze może być? Wygląda to na jakiś problem z elektryką i to występujący przy niskich obrotach. Coś z regulatorem napięcia? Może uszkodzenie sterownika silnika?
Czy ktoś z Was miał podobny problem i znalazł jego rozwiązanie?


Ostatnio zmieniony 27-10-2023, 11:34 przez djs, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]