Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2018, 03:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-10-2016, 15:12 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
Witam
Mam następujący problem:
Zostałem szczęśliwym posiadaczem vitara 3d 1998 r. 2.0 16 benzyna , auta szukałem bardzo długo , daleko po nie jechałem kiedy już znalazłem to psikus , po tygodniu użytkowania zgasła w czasie jazdy , zapaliło się check engine , iskry nie ma , paliwo jest , pompa pracuje , nie mogę się z nią połączyć sondą diagnostyczną delphi próbowałem też inną i nic . Mam nadzieje że to nie sterownik .
Pierwsze co przychodzi mi do głowy to czujnik położenia wału korbowego , ale nie mogę go znaleźć ani od góry ani z kanału
proszę o pomoc w celu ustalenia położenia czujnika , ewentualnie o sugestię co mogło spowodować awarię .
pozdrawiam


Na górę
Post: 12-10-2016, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
:-) nie da się go zobaczyc - jest przykręcony do bloku za kołem zamochowym - dostęp tylko po wyciągnięciu skrzyni biegów i koła zamachowego - kabel wychodzi w górę miedzy silnikiem a skrzynia trochę bliżej kolektora ssącego - daję się zdiagnozowac:
1. sprawdzic rezystancję
2. obejrzec synał na oscyloskopie - na rozruszniku - to zwykły czujnik indukcyjny

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 13-10-2016, 08:21 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
dzięki wielkie za pomoc w ustaleniu położenia czujnika , zanim ściągnę skrzynie może Wy macie pomysł jakim urządzeniem zdiagnozować vitarę żeby się upewnić czy to na pewno czujnik ?


Na górę
Post: 18-10-2016, 23:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
tak jak napisałem zmierzyc rezystancje - zwykłym multimetrem - zmierz i podaj wynik :-)

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 20-10-2016, 21:02 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
no i znowu problem ,
Drysiek mógłbyś mi przybliżyć jak wygląda wtyczka od tego czujnika , bo nie mogę zlokalizować kabla , jedyne kable w tym miejscu to biała wtyczka 2 pinowa i idzie do czujnika umieszczonego od góry skrzyni(mniej więcej w połowie skrzyni , oraz wtyczka 4 pinowa idąca w stronę przodu silnika ,w miejscu o którym pisałeś nic innego nie ma (widok z kanału prawa strona silnika koło rozrusznika) .


Na górę
Post: 21-10-2016, 00:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj,
czujnik wygląda tak: http://www.autopartswarehouse.com/sku/S ... REPS311810

lokalizacja: http://www.fixkick.com/engine/20Liter/images/ckp2.jpg

umiejscowienie przewodu: http://www.fixkick.com/engine/20Liter/images/ckp1.jpg

rozmawiałem o Twoim problemie ze współpracownikiem - powiedział, że pierwsze j20a czujnik na wale używają jedynie do monitoringu wypadania zapłonów i może się zdarzyc wersja zupełnie bez czujnika - wówczas za wszystko będzie odpowiadał ten na wałku rozrządu z tyłu głowicy.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 21-10-2016, 09:05 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
no i to by się zgadzało że nie posiadam czujnika wału , a o tym który pisałeś ze jest z tyłu za głowicą to wymieniłem w pierwszej kolejności , ale kupiłem używkę z ogłoszenia . Ciekawe czy sprawną
Czy masz wiedzę jak sprawdzić czy ten czujnik wałka rozrządu jest sprawny.
no i wielkie dzięki za pomoc , jesteś jedyna osobą która ma pojęcie o tych silnikach i chce pomóc w niedoli :-)
pozdrawiam


Na górę
Post: 26-10-2016, 23:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
Myślę, że trzeba zacząć od początku - czy jest zasilanie sterownika, jakie napięcia masz na wtyczce do czujnika na wałku rozrządu? Czujnik da się obejrzeć tylko na oscyloskopie, łańcuch rozrządu ok? => zrzucając pokrywe zaworów widać znaki na kołach wałków, na wale znak jest także na zewnątrz ;-) czy po kręceniu rozrusznikiem świece są mokre ? Tester delphi powienien się połączyć poprzez EOBD - nie poprzez podprogram do suzuki.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 01-11-2016, 19:43 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
Zastanawia mnie że check engine pali się cały czas , nawet po odłączeniu akumulatora , po włączeniu zapłonu nie muszę kręcić silnikiem , błąd jest na stałe , znika po odłączeniu pierwszej wtyczki od ecu , po włączeniu pojawia się na nowo . zasilanie na wtyczce od czujnika masa , 2 x 5v i 12v
łańcuch rozrządu cały i luzu brak , jeśli chodzi o znaki to nie wiem czym się kierować nie wiem czy znaki na kołach zębatych od obu wałków powinny się pokrywać . po zakręceniu silnikiem , wałki się kręcą .
sterownik rozkręciłem i przynajmniej gołym okiem nie widzę usterek typu spalenie , spuchniecie itp.
jutro grzebie na nowo.
pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 01-11-2016, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
Nawet jak wszystko jest OK check pali się do momentu aż silnik odpali. Rozrząd między wałkami masz OK żeby sprawdzić wał -> wałki: ustał wał w górny martwy - 0stopni wówczas wałki powinny być strzałkami w górze od starzałki do strzałki 10ogniw (wraz z ogniwami nad strzałkami) a kreski na kółkach powinny pokrywać się z nadlewkami na głowicy zobaczysz jak wsuniesz lusterko za obudowę rozrządu. http://www.suzuki-forums.com/attachment ... pper-2.jpg

Jeśli rozrząd będzie ok spróbuj odpalić na "plaka" (plakiem/samostartem itp delikatnie do filtra powietrza )

czy jest już komunikacja ze sterownikiem?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 02-11-2016, 19:13 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
Przez Eobd tez się nie łączy , jutro palimy na plaka i zobaczymy co dalej.
pozdrawiam
Grzesiek


Na górę
Post: 14-11-2016, 19:49 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
no piękniej być nie mogło , pęknięty wałek rozrządu ten na którym był czujnik i dlatego nie dawał iskry , przy okazji wałek uszkodził głowicę , czekam na nową , mam nadzieje że poskładam i zapomnę :( .


Na górę
Post: 15-11-2016, 01:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 286
Lokalizacja: Pszczyna
grzesiula pisze:
no piękniej być nie mogło , pęknięty wałek rozrządu ten na którym był czujnik i dlatego nie dawał iskry , przy okazji wałek uszkodził głowicę , czekam na nową , mam nadzieje że poskładam i zapomnę :( .


:( łączę się z Tobą w bólu - trochę z ciekawości - czy strzelił za czy przed sześciokątem (bliżej rozrządu czy bliżej czujnika?) ? Jak robiłeś zdjęcie rozrządu nie było tego widać ??

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 15-11-2016, 18:28 
Offline

Rejestracja: 12-10-2016, 14:47
Posty: 9
z tyłu silnika , prawie przy samym czujniku. jutro , może pojutrze ma przyjść nowa głowica wiec składamy i w końcu mogę się zabrać za delikatne motanie , szkoda że z mniejszym budżetem :-(
pozdrawiam
Grzesiek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl