Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 06:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-04-2016, 08:47 
Offline

Rejestracja: 16-04-2016, 08:09
Posty: 7
Suzuki: vitara
Witam wszystkich , mam taki problem a mianowicie wymieniłem głowicę w vitarze I 1.6 16v 92r bo poprzednia niestety pękła. Obecna głowica odkupiona po przebiegu 1000km od regeneracji czyli docieranie zaworów, planowanie, ustawienie luzów itd itp. Założona nowa uszczelka głowicy i śruby. Kompresja 11.5 - 12 na zimnym , Nowy pasek , rozrząd ustawiony na znakach, nowy palec obracany o 180st z 1cyl na 4 cyl. i co i nic, coś łapie ale nie może zatrybic i tak za każdym razem gdy go uruchamiam , na aparacie też próbowałem regulować i też nic. Świece są dobre bo sprawdzałem, kable niedawno wymieniane założone wg kolejności zaplonu. Czy miał ktoś taki przypadek? ewentualniemoże mi ktoś podpowiedzieć co jest nie tak? :sciana:


Na górę
Post: 16-04-2016, 23:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, czy jest iskra - podczas kręcenia rozrusznikiem śrubokręt do fajki i sprawdz jaki kolor jaka długa - kiedy się "urywa", czy świece po kręceniu są mokre ? Aparat masz ustawiony na "stare ślady" ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 17-04-2016, 06:52 
Offline

Rejestracja: 16-04-2016, 08:09
Posty: 7
Suzuki: vitara
Aparat powiedzmy jest na starych śladach, iskra bije mocno na każdej świecy ale świece same nie są jakoś szczególnie mokre, są lekko wilgotne chociaż przy tylu kręceniach powinny być zalane, czyżby wtryski nawaliły? ewentualnie coś w elektryce - wiązka , kolektor dolotowy był odkrecany może się coś pochrzanilo przy okazji


Na górę
Post: 17-04-2016, 23:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
:-) o czasie otwarcia wtryskiwaczy decyduje czujnik wału oraz map sensor (czujnik ciśnienia/podcisnienia) w kolektorze ssącym w funkcji temperatury, do sprawdzenia czy na samostarcie odpala, czy przewody z podciśnienia są na swoim miejscu, czy jest sygnał z czujnika na wale? czy masz możliwość zmierzyć ćiśnienie paliwa ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 18-04-2016, 09:22 
Offline

Rejestracja: 16-04-2016, 08:09
Posty: 7
Suzuki: vitara
Jeśli chodzi o czujnik wału - halltron w aparacie zapłonowym to już go podmieniałem, spróbuje go dzisiaj odpalić na plaku i tu mam pytanie czy odłączyć wtryski?, posprawdzam jeszcze te wężyki, ten map sensor to gdzie on się znajduje?


Na górę
Post: 18-04-2016, 17:27 
Offline

Rejestracja: 16-04-2016, 08:09
Posty: 7
Suzuki: vitara
Dzisiejsza ciekawostka - po wyciągnięciu wtryskiwaczy przy rozruchu wszystkie naparzają jednocześnie


Na górę
Post: 19-04-2016, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
pgolab00 pisze:
Dzisiejsza ciekawostka - po wyciągnięciu wtryskiwaczy przy rozruchu wszystkie naparzają jednocześnie


To bardzo dobrze ! Starsze systemy tak miały - do momentu ustabilizowania warunków pracy wszystkie wtryski podawały paliwo jednocześnie w mniejszych dawkach, poprawiało to rozruch, nie trzeba było pełnego obrotu wałka by doszło do pierwszego możliwego zapłonu. Jeśli paliwo jest podawane w ten sposób a iskra jest wielka to pozostaje mechanika - jesteś rozrządu pewien ??

Map sensor w większości suzuki jest na górze kolektora ssącego - 1,6 16V przechodził sporo modyfikacji zrób zdjęcie swojego ułatwi nam dyskusję :-)

Np ten w załączniku ma na samej góze kolektora takie czarne wielkości pudełka od zapałek.

pozdrawiam Adrian


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 21-04-2016, 06:11 
Offline

Rejestracja: 16-04-2016, 08:09
Posty: 7
Suzuki: vitara
witam powiedzmy że się uporałem z odpaleniem, problemem okazała się uszczelka kolektora dolotowego którą założyłem na ,,pałę", prosto ze sklepu do tego silnika , na szpilki pasowała więc skręciłem a to była uszczelka od 16v ale 95KM a nie 97KM i nie dość że zasłaniała w górnej części wtryski to jeszcze zasysało przez nią lewe powietrze. Po ustawieniu aparatU zapłonowego odpalił tylko teraz na chwile ma 1tyś obr. a później dostaje 3,5 tyś obrotów i tak trzyma i znowu szukanie...

U mnie chyba nie ma map sensora jest MAF


Na górę
Post: 23-04-2016, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
:-) zrób zdjęcie silnika - ten 1,6 na zdjęciu powyżej ma i maf(przy filtrze) i map(na kolektorze) lub podaj Vin będzie łatwiej. Co do falowania i braku wolnych obrotów - sprawdz jeszcze raz szczelność dolotu od maf aż do głowicy, czy " silniczek krokowy" pracuje nie jest zabrudzony ? czy sonda jest podłączona? czy umyłeś przepustnicę ? jak przewody/wężyki podciśnień ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]