Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Akumulator 1,4 mild hybryd
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=22491
Strona 1 z 1

Autor:  Tomalfik [ 20-11-2023, 09:10 ]
Tytuł:  Akumulator 1,4 mild hybryd

Tworzę nowy wątek bo nie znalazłem nic na ten temat na forum.
Pojazd w 3 roku eksploatacji, na gwarancji.
Akumulator VARTA 44Ah/350A.
W aucie z dodatkowego osprzętu: kamera przód/tył i GPS.
Wszystko zamontowane profesjonalnie zaraz po zakupie auta.
No i AA Wireless wpięte w USB, ale raczej nie działa przy wyłączonym zapłonie.

W pierwszym roku użytkowania w zasadzie wszystko OK.

W drugim roku zauważyłem że po dłuższym postoju akumulator słabo kręci, zacząłem doładowywać co jakiś czas (raz na dwa miesiące), po pewnym czasie wyłączyłem tryb parkingowy kamer który podejrzany był o kradzież prądu.

Teraz - w 3 roku użytkowania coraz częściej widzę problemy z rozruchem, co drugi tydzień muszę doładować aku jeśli nie jadę w dłuższą trasę.

I tu przechodzę do sedna: czy ten akumulator jet właściwie dobrany? Napięcie ładowania przy światłach dziennych 14,4V przy włączonych światłach mijania/długich 13,9V - wydają się prawidłowe.
Natomiast napięcie akumulatora na postoju to 12,0 - 12,3V, włączone radio na postoju (np. podczas czekania) rozładowuje aku w kilkanaście minut.

Zgłaszać to serwisowi czy nie ma sensu? Gwarancje zapewne nie obejmie akumulatora ...

Pojazd większą cześć doby stoi w ciepłych garażach, czy to w domu czy w pracy, ale jeśli zdarzy się parkowanie na mrozie to zakładam że będzie problem z rozruchem po nocy.

No i przede wszystkim - czy też obserwujecie takie zjawiska w swoich hybrydach? Czy to tylko u mnie?

Autor:  wawax [ 20-11-2023, 14:15 ]
Tytuł:  Re: Akumulator 1,4 mild hybryd

Dodaj jeszcze jakie odcinki robisz przeciętnie. Co ile km gasisz silnik?

12.0-12.3V gdzie mierzysz? Na aku czy w zapalniczce?

Kamerka na postoju mogła żreć i to mogło przyspieszyć zużycie akumulatora, jeśli jeździsz na krótkich trasach.

Autor:  Tomalfik [ 20-11-2023, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Akumulator 1,4 mild hybryd

Cytuj:
Dodaj jeszcze jakie odcinki robisz przeciętnie. Co ile km gasisz silnik?

Różnie, ale raczej krótkie jazdy po mieście.

Cytuj:
12.0-12.3V gdzie mierzysz? Na aku czy w zapalniczce?

Wskaźnik na zasilaczu USB w zapalniczce, ale wskazania nie odbiegają od pomiaru multimetrem na akumulatorze.

Cytuj:
Kamerka na postoju mogła żreć i to mogło przyspieszyć zużycie akumulatora, jeśli jeździsz na krótkich trasach.

Czyli jednak zużycie akumulatora???

Autor:  wawax [ 20-11-2023, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Akumulator 1,4 mild hybryd

No to przy krótkich trasach akumulator 44Ah tak ze 4 lata może wytrzyma.
Te wartości na zapalniczce są ok. Na akumulatorze powinny być o ok. 0,2V wyższe.

Ewentualnie można do jakiegoś elektryka podjechać, żeby na noc podłączył i sprawdził spadki. Kiedyś w swifcie miałem taki problem po awarii alternatora (znany problem swifta III) - radio żarło na jakimś uszkodzonym tranzystorze. Tu jednak nie podejrzewam, o ile nie było jakichś awarii/wypadków.

Reanimacja byłaby możliwa, jeśli jest to zwykły kwasiak, ale niewiele da, jeśli nadal będzie tak eksploatowany. Jeśli to AGM lub GEL, to raczej wymiana. Choć ktoś tu pisał ostatnio w innym wątku o magicznych sztuczkach z ożywianiem aku. :-)

Autor:  romano-ruda-sl [ 21-11-2023, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Akumulator 1,4 mild hybryd

Cytuj:
No to przy krótkich trasach akumulator 44Ah tak ze 4 lata może wytrzyma.


W sensie, że za duży? Za mały?
Ja bym mimo wszystko pomierzył prąd rozładowania na postoju.
Sam miałem fabrycznie również Vartę 36Ah - wytrzymała ponad 10 lat, padła po tygodniowym postoju po powrocie z wakacyjnych wojaży - trasa, zamiast naładować aku, chyba go uśmierciła... :zakrecony: z tym, że przez cały okres użytkowania rozrusznik kręcił bardzo ospale. Może obecnie nawet fabryczne aku są już bardziej "budżetowe"? :niewiem:
A co do gwarancji - musisz sprawdzić, ale u mnie lista wyłączeń była dłuższa, niż ta opisująca, co owa gwarancja obejmowała... :zakrecony:

Autor:  wawax [ 22-11-2023, 09:31 ]
Tytuł:  Re: Akumulator 1,4 mild hybryd

No trochę mały. W moim 1.4 bez hybrydy jest 60Ah, a jest miejsce na większy. Dużo zależy od użytkowania. Zdarzają się też felerne egzemplarze.

Japończycy lubią małe akumulatory, a potem są z nimi problemy. Np. japoński swift III miał "pół akumulatora" - 3-4 lata i po nim. Węgierskie zdaje się miały 44Ah.

Na pewno warto namierzyć czy coś nie żre prądu. Bo jeśli tego nie zrobisz, to możesz sobie nowy akumulator tak samo załatwić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/