Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Akumulator 1,4 mild hybryd http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=22491 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomalfik [ 20-11-2023, 09:10 ] |
Tytuł: | Akumulator 1,4 mild hybryd |
Tworzę nowy wątek bo nie znalazłem nic na ten temat na forum. Pojazd w 3 roku eksploatacji, na gwarancji. Akumulator VARTA 44Ah/350A. W aucie z dodatkowego osprzętu: kamera przód/tył i GPS. Wszystko zamontowane profesjonalnie zaraz po zakupie auta. No i AA Wireless wpięte w USB, ale raczej nie działa przy wyłączonym zapłonie. W pierwszym roku użytkowania w zasadzie wszystko OK. W drugim roku zauważyłem że po dłuższym postoju akumulator słabo kręci, zacząłem doładowywać co jakiś czas (raz na dwa miesiące), po pewnym czasie wyłączyłem tryb parkingowy kamer który podejrzany był o kradzież prądu. Teraz - w 3 roku użytkowania coraz częściej widzę problemy z rozruchem, co drugi tydzień muszę doładować aku jeśli nie jadę w dłuższą trasę. I tu przechodzę do sedna: czy ten akumulator jet właściwie dobrany? Napięcie ładowania przy światłach dziennych 14,4V przy włączonych światłach mijania/długich 13,9V - wydają się prawidłowe. Natomiast napięcie akumulatora na postoju to 12,0 - 12,3V, włączone radio na postoju (np. podczas czekania) rozładowuje aku w kilkanaście minut. Zgłaszać to serwisowi czy nie ma sensu? Gwarancje zapewne nie obejmie akumulatora ... Pojazd większą cześć doby stoi w ciepłych garażach, czy to w domu czy w pracy, ale jeśli zdarzy się parkowanie na mrozie to zakładam że będzie problem z rozruchem po nocy. No i przede wszystkim - czy też obserwujecie takie zjawiska w swoich hybrydach? Czy to tylko u mnie? |
Autor: | wawax [ 20-11-2023, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 1,4 mild hybryd |
Dodaj jeszcze jakie odcinki robisz przeciętnie. Co ile km gasisz silnik? 12.0-12.3V gdzie mierzysz? Na aku czy w zapalniczce? Kamerka na postoju mogła żreć i to mogło przyspieszyć zużycie akumulatora, jeśli jeździsz na krótkich trasach. |
Autor: | Tomalfik [ 20-11-2023, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 1,4 mild hybryd |
Cytuj: Dodaj jeszcze jakie odcinki robisz przeciętnie. Co ile km gasisz silnik? Różnie, ale raczej krótkie jazdy po mieście. Cytuj: 12.0-12.3V gdzie mierzysz? Na aku czy w zapalniczce? Wskaźnik na zasilaczu USB w zapalniczce, ale wskazania nie odbiegają od pomiaru multimetrem na akumulatorze. Cytuj: Kamerka na postoju mogła żreć i to mogło przyspieszyć zużycie akumulatora, jeśli jeździsz na krótkich trasach. Czyli jednak zużycie akumulatora??? |
Autor: | wawax [ 20-11-2023, 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 1,4 mild hybryd |
No to przy krótkich trasach akumulator 44Ah tak ze 4 lata może wytrzyma. Te wartości na zapalniczce są ok. Na akumulatorze powinny być o ok. 0,2V wyższe. Ewentualnie można do jakiegoś elektryka podjechać, żeby na noc podłączył i sprawdził spadki. Kiedyś w swifcie miałem taki problem po awarii alternatora (znany problem swifta III) - radio żarło na jakimś uszkodzonym tranzystorze. Tu jednak nie podejrzewam, o ile nie było jakichś awarii/wypadków. Reanimacja byłaby możliwa, jeśli jest to zwykły kwasiak, ale niewiele da, jeśli nadal będzie tak eksploatowany. Jeśli to AGM lub GEL, to raczej wymiana. Choć ktoś tu pisał ostatnio w innym wątku o magicznych sztuczkach z ożywianiem aku. :-) |
Autor: | romano-ruda-sl [ 21-11-2023, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 1,4 mild hybryd |
Cytuj: No to przy krótkich trasach akumulator 44Ah tak ze 4 lata może wytrzyma. W sensie, że za duży? Za mały? Ja bym mimo wszystko pomierzył prąd rozładowania na postoju. Sam miałem fabrycznie również Vartę 36Ah - wytrzymała ponad 10 lat, padła po tygodniowym postoju po powrocie z wakacyjnych wojaży - trasa, zamiast naładować aku, chyba go uśmierciła... z tym, że przez cały okres użytkowania rozrusznik kręcił bardzo ospale. Może obecnie nawet fabryczne aku są już bardziej "budżetowe"? A co do gwarancji - musisz sprawdzić, ale u mnie lista wyłączeń była dłuższa, niż ta opisująca, co owa gwarancja obejmowała... |
Autor: | wawax [ 22-11-2023, 09:31 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator 1,4 mild hybryd |
No trochę mały. W moim 1.4 bez hybrydy jest 60Ah, a jest miejsce na większy. Dużo zależy od użytkowania. Zdarzają się też felerne egzemplarze. Japończycy lubią małe akumulatory, a potem są z nimi problemy. Np. japoński swift III miał "pół akumulatora" - 3-4 lata i po nim. Węgierskie zdaje się miały 44Ah. Na pewno warto namierzyć czy coś nie żre prądu. Bo jeśli tego nie zrobisz, to możesz sobie nowy akumulator tak samo załatwić. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |