Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
S-cross 2023 mild hybryd- trwałość http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=21935 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zol [ 25-01-2023, 21:26 ] |
Tytuł: | S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Witam chciałbym, aby ktoś mi odpowiedział merytorycznie. W marcu jestem umówiony na odbiór nowego s-crossa mil hybryd allgrip. Aktualnie posiadam Vitarę 1,6 2017r allgrip 145 tyś przebiegu. Vitara ani razu mnie nie zawiodła i nic nie musiałem naprawiać ani wymieniać, generalnie auto proste, tanio ale solidnie zrobione. Mam pytanie czy w nowym s-crossie urządzenie ISG 48 V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48 V i przetwornicy prądu stałego z 48 V na 12 V jest trwałe i czy jego serwis jest jakiś skomplikowany.( a może urządzenie ISG serwisu nie wymaga) Tak się składa, że auta zawsze u mnie w rodzinie były kupowane nowe i zostawały w rodzinie z 10 lat. Przyznam się że biję się z myślami czy ta miękka hybryda z 8 lat pojeżdzi? i czy jak to elektroniczne urządzenie się zepsuje to na silniku spalinowym będzie można jeździć. Suzuki robi auta o nie nachalnej urodzie, ale trwałe. Nigdzie na forum nie znalazłem wątku o trwałości hybrydy. Może ktoś mógłby mi pomóc. Dziękuję |
Autor: | prebenny [ 25-01-2023, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Raczej jeszcze za wcześnie na takie rozmowy. Generalnie moim zdaniem jest to system raczej prosty jak budowa cepa. Silnik elektryczny to w zasadzie alternator 48v z możliwością dopędzania silnika przez pasek klinowy, dodatkowy akumulator 48v a akumulator 12v zasilany przez przetwornice. Niby sporo zachodu ale to raczej proste rozwiązanie. Ja mam S-Crossa rok 21 z przebiegiem prawie 40 tys km i póki co nie dzieje się nic. |
Autor: | zol [ 25-01-2023, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Dziękuję za informację. |
Autor: | Iron [ 11-03-2023, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Czy ktoś w pełni naładował "bateryjkę" mild hybryd? Wiem, że pytanie nie w pełni łączy się z tematem, jednak dotyczy mild hybryd. |
Autor: | Jaclaw [ 11-03-2023, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Tak, ale mam Vitarę, jednak to (chyba) ten sam system. Dodam, że takie coś zdarza mi się w górach przy zjazdach, w mieście chyba nigdy nie miałem 5 kresek. |
Autor: | arekws1 [ 12-03-2023, 17:07 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Tak. Dosc często. Wystarczy wlasnie odpowiedni pagórkowaty teren i dłuższy zjazd. Chocby trasa przez Wieliczkę do Krakowa. Jest pięć kresek. Na prostej nie da rady z racji działania tego systemu. No i też trzeba uważać bo jak jest te pięć kresek to nagle przestaje działać regen braking i auto zaczyna szybciej lecieć w dół. |
Autor: | Iron [ 12-03-2023, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | zol [ 16-03-2023, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Mieszkam w Karkonoszach, bez problemu 5 kresek ładuje. wystarczy dłuższa górka. |
Autor: | zol [ 16-03-2023, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Mieszkam w Karkonoszach , bez problemu ładuje 5 kresek, wystarczy dłuższa górka. |
Autor: | BogdanBojarski [ 23-03-2023, 11:33 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
zol pisze: Witam chciałbym, aby ktoś mi odpowiedział merytorycznie. W marcu jestem umówiony na odbiór nowego s-crossa mil hybryd allgrip. Aktualnie posiadam Vitarę 1,6 2017r allgrip 145 tyś przebiegu. Vitara ani razu mnie nie zawiodła i nic nie musiałem naprawiać ani wymieniać, generalnie auto proste, tanio ale solidnie zrobione. Mam pytanie czy w nowym s-crossie urządzenie ISG 48 V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48 V i przetwornicy prądu stałego z 48 V na 12 V jest trwałe i czy jego serwis jest jakiś skomplikowany.( a może urządzenie ISG serwisu nie wymaga) Tak się składa, że auta zawsze u mnie w rodzinie były kupowane nowe i zostawały w rodzinie z 10 lat. Przyznam się że biję się z myślami czy ta miękka hybryda z 8 lat pojeżdzi? i czy jak to elektroniczne urządzenie się zepsuje to na silniku spalinowym będzie można jeździć. Suzuki robi auta o nie nachalnej urodzie, ale trwałe. Nigdzie na forum nie znalazłem wątku o trwałości hybrydy. Może ktoś mógłby mi pomóc. Dziękuję Fakt faktem jeszcze trochę wcześnie na wysnuwanie wniosków co do trwałości S-Crossa, jednak warto dodać, że jest to tak naprawdę większy lifting SX4 S-Crossa, a zatem nie obawiałbym się go w kontekście dalszej eksploatacji. Póki co testowane są nowe egzemplarze, jednak testujący często zwracają uwagę, że to powinien być niezawodny samochód z racji na prostą konstrukcję, podobnie zresztą jak w przypadku pozostałych modeli. https://www.superauto.pl/artykuly/suzuk ... e-recenzje |
Autor: | arekws1 [ 23-03-2023, 12:13 ] |
Tytuł: | Re: S-cross 2023 mild hybryd- trwałość |
Generalnie wszystkie auta Suzuki jakie były w rodzinie są nie do zdarcia (SX4, WagonR, Vitara I). Dość proste konstrukcje. Problemy były głównie po kilkunastu latach że belka przerdzewiała czy coś no i wahacze regularnie do wymiany co 3 lata w SX4. Tyle że to wszystko to proste jak budowa cepa auta z niewysilonymi wolnossącymi silnikami. Mam wątpliwości czy tak będzie w przypadku SCrossa. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, turbo, dużo asystentów, męczenie silnika pod normy spalin. Sa też ciekawe objawy jak bateria z hybrydy się rozładuje (dyskoteka błędów w OBD i na desce rozdzielczej) Zobaczymy. Jedzi się tym jednak znacznie lepiej niż starszymi modelami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |