Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 16:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-04-2022, 23:52 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
Cześć.
W zeszłym roku w lipcu nabyłem nowego S-Crossa mild hybrid (oczywiście jeszcze poprzednią generację 2013-2021)
W sierpniu zrobiony został przegląd po 1000km i olej wymieniony na 5w30.
Zgodnie z tym co jest napisane w instrukcji oraz tym co (jak mi sie przynajmniej wydaję) mówił kierownik serwisu suzuki, to kolejny przegląd wypada po roku lub 20tyś km (w zależności co będzie wczesniej). Kierownik o ile dobrze pamiętam mówił też, że oczywiście mogę zrobić przegląd przy mniejszym przebiegu jeśli mam na to ochotę.

Na tym forum zauważyłem, że większość z was proponuje wykonywać te przeglądy co 15tyś km i tak też wsumie planowałem z tą różnicą, że skoro poprzedni przegląd był wykonywany przy 1000km to następny chciałem zrobić przy 16tyś km aby mineło 15tyś od poprzedniego. (to będzie gdzieś za miesiąc).

Dzisiaj jednak wybiło mi dokładnie 15000km i w tym momencie zaświeciła się kontrolka przypominająca o konieczności wymiany oleju.

Sprawdziłem w książce gwarancyjnej i tam jest napisane, że częstotliwość przeglądów jest określona w instrukcji pojazdu. Natomiast w instrukcji można wyczytać, o przeglądach co 20tyś km, jednak jeśli chodzi o wymianę oleju to jest napisane iż termin wymiany oleju jest sygnalizowany lampką i dopiero jeśli ta lampka się nie zaświeci wczesniej to olej należy wymienić po 20tyś km lub roku.

Czy dobrze rozumiem, że skoro się zaświeciła to muszę wymienić oleju już teraz przy 15tyś km? (nie do końca jest mi to na rękę, bo w przeciągu najbliższych kilku tygodni nie bardzo mam na to czas ale obawiam się, że jak zaczekam do przyszłego miesiąca i 16tyś przebiegu, to że potem może to stanowić jakiśtam pretekst do odmowy naprawy gwarancyjnej, ze zwględu na niedopełnienie obowiazku dotrzymania harmonogramu przeglądów.

Co jeszcze dziwniejsze, w instrukcji jest opisane, że gdy lampka błyska to należy niezwłocznie wymienić olej. Natomist u mnie wcale nie błyska tylko poprostu świeci.

Wszelkie opinie mile widziane?


Na górę
Post: 24-04-2022, 09:35 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Wprawdzie mam Vitarę mild hybrid, ale to ten sam silnik i pewnie te same wytyczne dotyczące przeglądów. Miesiąc temu miałem właśnie pierwszy przegląd (ten roczny) i generalnie Suzuki dla tego silnika przewiduje interwał 20 tys. km lub co rok - ja akurat miałem zrobione jakieś 15,5 tys. Z tego co kojarzę to chyba silnik 1.6 miał wyznaczone przeglądy co 15 tys. km.

Odnośnie lampki, to nieco dziwna sprawa, bo u mnie też się zaświeciła swego czasu, ale wtedy miałem przejechane jakieś 4 tys. i zadzwoniłem do ASO, które potwierdziło moje podejrzenie, czyli serwis zapomniał skasować licznik po zerowym przeglądzie. Może u Ciebie jest podobnie, ale trochę nie pasuje mi to, że tak późno Ci się ta lampka zaświeciła, ale może jest tam jakiś dziwny algorytm. Może zadzwoń do ASO i zapytaj, czy na pewno na zerówce zresetowali licznik.

Jeśli chodzi ogólnie o interwały wymiany oleju, to różne są tu opinie, niektórzy producenci zalecają nawet co 30 tys., co wydaje się mocno ryzykowne, ponoć mechanicy często polecają okolice 10 tys. U mnie akurat pierwszy rok użytkowania wypadł w okolicach 15 tys., więc uznałem, że chyba tyle ten olej wytrzyma, myślę, że te 20 tys. co podaje Suzuki, to taki maksymalny maks. Dużo pewnie też zależy od warunków i stylu jazdy, ja jeżdżę raczej po mieście (więc dla silnika nieco gorzej), ale stylem raczej emeryckim bez nadmiernego piłowania.


Na górę
Post: 24-04-2022, 17:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Cinio pisze:

Na tym forum zauważyłem, że większość z was proponuje wykonywać te przeglądy co 15tyś km i tak też wsumie planowałem z tą różnicą, że skoro poprzedni przegląd był wykonywany przy 1000km to następny chciałem zrobić przy 16tyś km aby mineło 15tyś od poprzedniego. (to będzie gdzieś za miesiąc).

Dzisiaj jednak wybiło mi dokładnie 15000km i w tym momencie zaświeciła się kontrolka przypominająca o konieczności wymiany oleju.



Pierwszy przegląd powinien być wykonany do 15 tys. km od dnia zakupu lub 1 rok , zależy co nastąpi wcześniej. Przebieg do zerowego przeglądu wlicza się do przejechanych km. Taką informacje otrzymałem kiedyś z ASO którego korzystałem.


Na górę
Post: 24-04-2022, 20:22 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
To pewnie zależy od tego jaki masz silnik. S-Cross mild hybrid ma ten sam silnik co moja Vitara mild hybrid (z 2020), czyli K14D i na 99% pewnie te same zalecenia dotyczące przeglądów. Jak napisałem wcześniej, w instrukcji do tego silnika K14D (podobnie jak do K10C i K14C) przeglądy są co 20 tys. km lub co rok. Natomiast dla silnika M16A (czyli 1.6 bez turbo) są co 15 tys. km lub co rok. Tak podaje Suzuki w instrukcji i to samo mówili mi w ASO.


Na górę
Post: 24-04-2022, 22:15 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
Jaclaw pisze:
To pewnie zależy od tego jaki masz silnik. S-Cross mild hybrid ma ten sam silnik co moja Vitara mild hybrid (z 2020), czyli K14D i na 99% pewnie te same zalecenia dotyczące przeglądów. Jak napisałem wcześniej, w instrukcji do tego silnika K14D (podobnie jak do K10C i K14C) przeglądy są co 20 tys. km lub co rok. Natomiast dla silnika M16A (czyli 1.6 bez turbo) są co 15 tys. km lub co rok. Tak podaje Suzuki w instrukcji i to samo mówili mi w ASO.


No własnie. Mi też to samo mówili w ASO (przegląd co 20k) oraz wsumie tak jest napisane w instrukcji.
Jednak jak się tak dokładnie wczytać w tą instrukcję, to można doczytać, że wymiana oleju co 20k, chyba, że się wczesniej zaświeci kontrolka, to wtedy należy wymienić niezwłocznie po zaświeceniu kontrolki.

Stąd wsumie ta cała moja wątpliwość.


Na górę
Post: 25-04-2022, 07:52 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Oczywiście, tylko tak jak wspomniałem, ja też tak miałem, ale to był wynik nieskasowania przebiegu przy zerowym przeglądzie - w menu komputera jest (przynajmniej w Vitarze) taka opcja i po każdej wymianie serwis powinien ten przebieg kasować, przy czym nie wiem, czy oni też używają tej opcji w komputerze, czy jakoś inaczej to robią. Tylko, że u mnie zapaliła się ona przy około 4 tys., zadzwoniłem do ASO i oni potwierdzili, to co przypuszczałem, że serwis zapomniał to zrobić. Skasowałem przez opcję w menu ten przebieg i potem do pierwszego przeglądu już nic nie wyskakiwało... mam nadzieję, że teraz nie zapomnieli znów tego wyzerować.

Nie wiem jak u Ciebie, bo też mogli zapomnieć, ale chyba powinno Ci się to zapalić wcześniej niż przy 15 tys., więc chyba najlepiej skontaktować się z ASO. Możliwe, że ta kontrolka uwzględnia coś więcej niż tylko czas i przebieg, a może Suzuki wydłużyło okres do 20 tys. w instrukcji, ale zapomnieli zmienić wpisy w komputerze, byłoby to nieco dziwne i głupie, ale nie niemożliwe. Jak coś uda Ci się ustalić, to daj znać, bo sam jestem ciekawe Twojego przypadku.


Na górę
Post: 25-04-2022, 11:17 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
Jaclaw pisze:
Oczywiście, tylko tak jak wspomniałem, ja też tak miałem, ale to był wynik nieskasowania przebiegu przy zerowym przeglądzie - w menu komputera jest (przynajmniej w Vitarze) taka opcja i po każdej wymianie serwis powinien ten przebieg kasować, przy czym nie wiem, czy oni też używają tej opcji w komputerze, czy jakoś inaczej to robią. Tylko, że u mnie zapaliła się ona przy około 4 tys., zadzwoniłem do ASO i oni potwierdzili, to co przypuszczałem, że serwis zapomniał to zrobić. Skasowałem przez opcję w menu ten przebieg i potem do pierwszego przeglądu już nic nie wyskakiwało... mam nadzieję, że teraz nie zapomnieli znów tego wyzerować.

Nie wiem jak u Ciebie, bo też mogli zapomnieć, ale chyba powinno Ci się to zapalić wcześniej niż przy 15 tys., więc chyba najlepiej skontaktować się z ASO. Możliwe, że ta kontrolka uwzględnia coś więcej niż tylko czas i przebieg, a może Suzuki wydłużyło okres do 20 tys. w instrukcji, ale zapomnieli zmienić wpisy w komputerze, byłoby to nieco dziwne i głupie, ale nie niemożliwe. Jak coś uda Ci się ustalić, to daj znać, bo sam jestem ciekawe Twojego przypadku.


Dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli, że owszem przegląd przy 20tyś km, ale jeśli kontrolka się zaświeciła, to by wypadało już teraz zrobić przy 15tyś.
Pytałem, dlaczego się ta kontrolka mogła zaświeciła. Zapytano mnie czy auto jeździło dużo na krótkich dystansach - odpowiedziałem, że nie bo wsumie większość tego przebiegu zrobiło na autostradzie. Pan stwierdził, że możliwe, że samochód wykrył sobie nadmierną degradację oleju i dlatego wypadało by zmienić już teraz.

Co mnie trochę dziwi to czy napewno ten samochód ma wogóle taką funkcjonalość aby sam sobie kontrolował stan zużycia oleju i dawał znać gdy uzna, że już trzeba wymienić.
Mi się wydawało, że ta kontrolka to raczej bazuje jedynie na ustawionym przebiegu, tym bardziej, iż zaświeciła się dokładnie przy równym 15000km.

Druga sprawa, to też zapytałem czy mogę teraz zmienić olej na 0w20 (mimo, że na zerowym przeglądzie przy 1000km był wlany 5w30). Pan mi to mocno odradził, mówiąc, że nigdy nie powinno się wlewać rzadszego oleju niż był uprzednio.

Sam nie wiem co mam o tym myśleć.


Na górę
Post: 25-04-2022, 11:35 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
W sprawie oleju to Pan z ASO bzdury opowiada. Instrukcja obsługi zaleca 0W-20 w pierwszej kolejności. (przynajmniej tak jest w Vitarze 1.4 mil hybrid).
Sam zmieniłem w mojej Vitarze na 0W-20 i silnik chodzi zupełnie inaczej niż na 5W-30,bez żadnych negatywnych konsekwencji.


Na górę
Post: 25-04-2022, 12:31 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
emeryk113 pisze:
W sprawie oleju to Pan z ASO bzdury opowiada. Instrukcja obsługi zaleca 0W-20 w pierwszej kolejności. (przynajmniej tak jest w Vitarze 1.4 mil hybrid).
Sam zmieniłem w mojej Vitarze na 0W-20 i silnik chodzi zupełnie inaczej niż na 5W-30,bez żadnych negatywnych konsekwencji.


No własnie tak mniejwiecej wyczytałem z kącika Vitary, że stosowanie 0w20 wcale nie jest złym pomysłem.


Na górę
Post: 25-04-2022, 13:52 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
U mnie było tak, że na zerowym przeglądzie wlali mi Total 5W30, natomiast na pierwszym przeglądzie poprosiłem o wlanie 0W20 i ASO wlało Ecstar 0W20, bo chciałem sprawdzić czy zobaczę jakąś różnicę. Pytałem w 3 serwisach (bo chciałem m.in. porównać ceny), w żadnym mi takiego zabiegu nie odradzali, w jednym tylko napisali, że przy rzadszym oleju mogę się spodziewać konieczności dolewki. Więc fabrycznie przez 1 tys. km jeździłem na 0W20, potem przez rok jeździłem na 5W30, a teraz od miesiąca mam znów 0W20. Na razie jest OK., ale jak mam być szczery to ja nie widzę żadnej zmiany w pracy silnika, może ujawni się ona podczas następnej zimy i mrozów lub zauważę spadek spalania, ale to zamierzam ocenić po kolejnym roku, aby wynik był w miarę porównywalny.


Na górę
Post: 25-04-2022, 14:06 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 240
Suzuki: S-Cross
U mnie po przeglądzie na 1 tys km wlali 5w30 to silnik pracował zauważalnie głośniej i szarpał start-stop.
Po zmianie na 0w20 oba 'objawy' ustąpiły ale ja wlałem Millersa EE Performance 0w20.


Na górę
Post: 25-04-2022, 15:18 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
Jaclaw pisze:
U mnie było tak, że na zerowym przeglądzie wlali mi Total 5W30, natomiast na pierwszym przeglądzie poprosiłem o wlanie 0W20 i ASO wlało Ecstar 0W20, bo chciałem sprawdzić czy zobaczę jakąś różnicę. Pytałem w 3 serwisach (bo chciałem m.in. porównać ceny), w żadnym mi takiego zabiegu nie odradzali, w jednym tylko napisali, że przy rzadszym oleju mogę się spodziewać konieczności dolewki. Więc fabrycznie przez 1 tys. km jeździłem na 0W20, potem przez rok jeździłem na 5W30, a teraz od miesiąca mam znów 0W20. Na razie jest OK., ale jak mam być szczery to ja nie widzę żadnej zmiany w pracy silnika, może ujawni się ona podczas następnej zimy i mrozów lub zauważę spadek spalania, ale to zamierzam ocenić po kolejnym roku, aby wynik był w miarę porównywalny.


Mnie zato na zerowym przeglądzie poinformowali, że olej oryginalnie zalany fabrycznie (ten na którym zrobiłem ten pierwszy 1000km) to był chyba 0w16 czy coś w tym stylu (nie pamiętam dokładnie). I że to jest specjalnie taki rzadki zalany, na czas dotarcia i stąd cała ta procedura z wymianą oleju po 1000km.


Na górę
Post: 17-05-2022, 13:41 
Offline

Rejestracja: 17-07-2021, 23:10
Posty: 33
Suzuki: S-Cross
No więc mały update.
Do dealera pojechałem przy 16000 km i zrobili mi pierwszy przegląd.
Tak jak pisałem, wymiana wg instrukcji co 20k, ale ja stwierdziłem, że przy stanie licznika 16k już auto ujeździło 15k na oleju od poprzedniej wymiany, więc najwyższy czas.

Przegląd wykonywałem za granicą, bo tymczasowo tutaj przebywam.
Kierownik serwisu bardzo się zdziwił, iż w Polsce ASO zalecają 5w30 i zachęcał aby zmienić na 0w20. Tak też zrobiłem. Potwierdzam opinię kolegów, iż po tej operacji silnik pracuje ciszej. (ale może to poprostu dlatego, że ma nowy olej - kto wie).
Serwis kosztował €169 i w cenie mi dolali płynu do chłodnicy (od nowości było dość mało, a ASO w Polsce nie dolało na przeglądzie przy 1000km), uzupełnili płyn do spryskiwacza, nasmarowli prowadnice w drzwiach, zmierzyli stan opon, klocków hamulcowych, itp, i na koniec umyli auto.
Muszę przyznać, że wydaje mi się, iż w polskim ASO tak dobrze by nie było, a cena za pierwszy przegląd chyba byłaby nawet wyższa.

Także generalnie jestem zadowolony.


Na górę
Post: 18-05-2022, 12:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2021, 15:12
Posty: 50
Lokalizacja: Stolica Karkonoszy
Suzuki: S-Cross, 2020/2021
U mnie 13 maja zapaliła się kontrolka wymiany oleju.
Dlaczego podaję datę? Bo z salonu auto wyjechało 14 mara rok wcześniej.
Wnioskuję z tego ze kontrolka ta zapala się po roku, nie po określonym przebiegu.


Na górę
Post: 15-06-2022, 11:06 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 10:07
Posty: 19
viewtopic.php?p=181914#p181914

jwidzę, że tutaj był opisywany problem oleju, a ja go wpisałem w innym miejscu, jakby tkoś tutaj lub tam odpowiedział to byłbym wdzięczny. Wygląda jednak na to, że ta kontrolka nie zapala się po tym jak olej w jakimkolwiek stopniu jest już zużyty, a jedynie interwały czasowe lub kilmetrowe mają znaczenie, co trochę trąci słabością tego systemu.


Na górę
Post: 15-06-2022, 22:41 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
Z tego co wiem to lampka zapala się nie tylko po pewnej ilości km. Brane są pod uwagę czas, obciążenie silnika, obroty, temperatura i pewnie inne parametry. Właśnie jazda po autostradzie może szybciej wpływać na zużycie oleju niż spokojna jazda po mieście. Sam osobiście miałem zapaloną lampkę po szybkiej jeździe i przebiegu 10 tys. km od wymiany oleju. Jak dla mnie to ta lampka to takie teoretyczne wyliczenie, że może być już zużyty olej.

A odnośnie wymiany oleju miesiąc przed lub po wyznaczonym terminie lub 1000 km albo 2000 km przed lub po 15 tys km całkowicie nie ma znaczenia. Chyba, że ktoś robi rocznie 100 tys km. Ja wymieniam co 15 tys km i nawet jak przejadę trochę więcej km to następna wymiany przy 30 tys km bo wtedy łatwiej pamiętać.

A na interwał roczny wogóle nie patrze. Nawet gdy bym zrobił 15 tys km po dwóch latach to raz wymieniam olej.

Mam pytanie dlaczego nie ma zalecanej wymiany oleju w skrzyni biegów lub w tylnym moście?


Na górę
Post: 16-06-2022, 07:03 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
mrk2607 pisze:
Właśnie jazda po autostradzie może szybciej wpływać na zużycie oleju niż spokojna jazda po mieście


No właśnie na odwrót. Olej szybciej ulega zużyciu w czasie jazdy po mieście niż w czasie jazdy po autostradzie.


Na górę
Post: 16-06-2022, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kontrolka nie bierze pod uwagę nic poza przebiegiem i czasem.
Warunki skrócenia do 7500km przebiegu są opisane w instrukcji. Jazda po mieście skraca przebieg.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-06-2022, 12:36 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 10:07
Posty: 19
Kontrolkę można ręcznie skasować.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]