Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 08:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 12 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-02-2022, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przemekc1 pisze:
Czy robiąc taki test możesz sprawdzić czy jest jakaś różnica w hamulcu nożnym/ręcznym? Ciekawi mnie czy skrzynia w jakikolwiek sposób rozróżnia takie zatrzymanie.
Nie rozróżnia: https://youtu.be/LNtmUSLLUfw


Info z instrukcji serwisowej:

Lock-up control
When the vehicle speed exceeds the specified value, the TCC solenoid valve fully engages the TCC upon receiving control signals from the TCM. This control helps improve power transmission efficiency.

Slip controlled lock-up function
Even at a lower speed than when the TCC is completely engaged, control over the TCC solenoid valve causes the TCC to slip (to be engaged partially), improving power transmission efficiency. While such slip control is being executed, the fluid pressure applied to the TCC is controlled by the TCC solenoid valve so that the difference between the engine speed and the input shaft speed becomes close to the specified value.

Also, during deceleration, the TCC is made to slip (be engaged slightly) to raise the engine speed and enlarge the fuel cut operation range so that fuel consumption is reduced.

Due to this reason, it is absolutely necessary for the A/T to use ATF suitable for slip control. Use of any fluid other than the specified ATF may cause juddering or other faulty conditions to occur.



TomPL pisze:
A mi w salonie powiedzieli że automat ma suche sprzęgło. To jak to w końcu jest?
The torque converter is of a 3-element, 1-step and 2-phase type equipped with an automatically controlled lock-up mechanism.
The gear change device consists of a planetary gear unit, a Ravigneaux type planetary gear unit, 3 multiple-disc type clutches, a multiple-disc type brakes, a band brake and a one-way clutch.
The hydraulic pressure control device consists of a valve body assembly, line pressure control solenoid valve (linear solenoid), 4 pressure control solenoid valves (linear solenoid), TCC solenoid valve (linear solenoid), electro magnetic oil pump solenoid valve (ENG A-STOP model) and 2 shift solenoid valves.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-02-2022, 22:34 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Fajne porównanie z wielkiej brytfanii ichniejszej wersji Premium z Elegance:
https://youtu.be/jSAQ-hvCKgw
Co ciekawe, pani poleca jednak manualna skrzynkę :-)


Na górę
Post: 05-02-2022, 18:53 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Wczoraj odebrałem S-crossa w wersji 4x4 AT Elegance Sun, zrobiłem już kilkaset km, więc mogę się podzielić paroma spostrzeżeniami:

Plusy:
Silnik i skrzynia biegów - świetny zestaw, jeździłem wieloma dwusprzęgłówkami i CVT i ten klasyczny hydrokinetyk to moim zdaniem idealne połączenie do miasta i na trasę. Skrzynia super dobiera biegi, silnik jest bardzo dynamiczny, odczucie jest jakby to było znacznie więcej niż 130km. W trybie sport jest już w ogóle bardzo szybko. Brak jakiejkolwiek turbodziury, pewnie dzięki systemowi mild hybrid.
Nie zgadzam się z jedną recenzją gdzie było mówione, że silnik jest głośny i go słychać, moim zdaniem akurat silnik ma wysoką kulturę pracy. Jazda tym zestawem to sama przyjemność i za to wielki plus.

Systemy wsparcia działają dobrze i nie są nachalne, używałem dużo aktywnego tempomatu, działa bardzo dobrze i dogaduję się ze skrzynią, biegi są zmieniane płynnie w miarę potrzeby. Przy dużej różnicy prędkości na autostradzie rzeczywiście dosyć mocno wyrywa do przodu przy zmianie pasa, dla mnie to akurat plus, chociaż pewnie przydałaby się jakaś regulacja tego przyspieszenia.

System multimedialny, to był główny powód dlaczego zrezygnowałem z wersji premium. Z 9 calowym wyświetlaczem całe wnętrze wygląda dużo lepiej. bezprzewodowe apple car play działa super, nie trzeba biegać z kablem. Oczywiście na długie trasy ładowarka i tak będzie konieczna. Sam system ma też lepszą rozdzielczość niż w wersji premium. Sam system mógłby być szybszy, ale do tej pory nie trafiłem na żaden poważniejszy problem czy wysypanie się systemu.

System kamer 360 stopni, na początku myślałem, że to tylko bajer, ale jest to rzeczywiście bardzo dobre zwizualizowanie pozycji samochodu. Do tego oprócz kamer 360 większy system multimedialny lepiej pokazuje również wskazania z czujników parkowania.

Audio - jest moim zdaniem zauważalnie lepsze niż w wersji premium ze względu na ten dodatkowy głośnik.

Zawieszenie - dla mnie jest bardzo dobre, nieźle wybiera nierówności, samochód prowadzi się pewnie. Nie czuje już problemy jak w starym S-crossie z kierownicą bez centralnego położenia.

Panoramiczny dach - nie wiem co prawda czy często go w ogóle będę otwierał, ale na pewno fajnie rozświetla kabinę, samochód sprawia przez to wrażenie większego niż w rzeczywistości.

Światła LED są moim zdaniem dobrej jakości, dobrze rozświetlają, natomiast oczywiście szkoda, że nie ma żadnej automatyzacji tych świateł.

Mild hybrid działa super w tle, na światłach gaśnie i jest to kompletnie niezauważalne dla użytkownika.

Minusy:
Wyciszenie - rzeczywiście mogłoby być lepsze. Tzn ja dalej uważam, że jest ok jak na tą klasę samochodu, ale jadąc na autostradzie szumy opływowe są mocno słyszalne. I tak jest dużo lepiej niż w poprzednim S-crossie (mam na myśli wersji jeszcze z przed liftingu, więc dla mnie i tak na plus). Mam wrażenie, że to jest to samo co było w wersji po liftingu jeżeli chodzi o materiały, ale mocno zmieniła się bryła i jest to na minus. Może w przyszłości rozważę profesjonalne wyciszenie

Brak nawiewu na tył - trochę kpina w tej klasie samochodu

Brak ładowarki bezprzewodowej - dziwne w połączeniu z bezprzewodowym apple car play

Brak lusterka fotochromatycznego - sprzedawca miał informację, że to ze względu na braki części, pewnie kiedyś domontuję.

Brak auto holdu


Na górę
Post: 05-02-2022, 19:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-12-2018, 22:28
Posty: 118
Lokalizacja: okolice Bielska Białej
Suzuki: Suzuki SX4 S-Cross
Zdradzisz ile taka przyjemność teraz kosztuje? :D


Na górę
Post: 05-02-2022, 19:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
"W wyposażeniu standardowym znajduje się także nawiew na nogi pasażerów tylnych siedzeń" - cytat z oferty katalogowej Suzuki.
Przemekc1 pisze: "Brak nawiewu na tył - trochę kpina w tej klasie samochodu"
Jak to interpretować?


Na górę
Post: 05-02-2022, 19:46 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
hizel pisze:
Zdradzisz ile taka przyjemność teraz kosztuje? :D

Przeleć przez konfigurator na Suzuki.pl i dodaj koszt extra gwarancji i pakietu ubezpieczeniowego plus teraz opony zimowe. Tyle to kosztuje.


Na górę
Post: 05-02-2022, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
https://youtu.be/e5EXU7pWzfk

Dużo odniesień do testu S-cross.
Generalnie w Dacii Duster ciszej niż w S Cross :?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 05-02-2022, 20:30 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Iron pisze:
"W wyposażeniu standardowym znajduje się także nawiew na nogi pasażerów tylnych siedzeń" - cytat z oferty katalogowej Suzuki.
Przemekc1 pisze: "Brak nawiewu na tył - trochę kpina w tej klasie samochodu"
Jak to interpretować?


No tak, taki nawiew pod fotelem na nogi jest, ale brak nawiewu przy tylnym tunelu z regulacja temperatury i mocy wiana. Nie ma tez żadnego USB

Co do ceny to w zasadzie cena katalogowa i dostałem opony zimowe. Brak jest możliwości rabatu, albo słabo negocjuje :)

Zreszta jest to konfiguracja już dosyć wirtualna, bo dostałem informacje, ze na Polskę nie będzie już zamówień wersji elegance sun z 4x4 i automatem. Ten silnik zostanie zastąpiony pełna hybryda.


Na górę
Post: 05-02-2022, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Dzięki za wyjaśnienie.


Na górę
Post: 07-02-2022, 14:47 
Offline

Rejestracja: 29-01-2022, 12:11
Posty: 7
Suzuki: S-Cross III 2WD 6MT
Przemekc1 pisze:
Wczoraj odebrałem S-crossa w wersji 4x4 AT Elegance Sun, ...

Jak długo czekałeś na realizację zamówienia?


Na górę
Post: 07-02-2022, 15:16 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Na początku chciałem zamówić z okresem realizacji na początek czerwca, ale dostałem informację, że jest bardzo duża szansa, że nie uda się zrealizować takiego zamówienia dlatego wziąłem jeden z kilku takich dostępnych samochodów z kraju z produkcji grudniowej. Także czekałem tylko tydzień na sprowadzenie z innego salonu. Przy odbiorze sprzedawca powiedział, że na ten moment nie da się złożyć zamówienia na elegance sun 4wd z automatem 1.4 i nowe zamówienia będą już na wersję strong hybrid.


Na górę
Post: 07-02-2022, 16:08 
Offline

Rejestracja: 29-11-2020, 20:28
Posty: 106
Suzuki: Scross
A ja widziałem dziś na ulicy granatowego, jeszcze z bagażnikiem dachowym. Takie trochę mitsu asx i nie przypadł do gustu. Jako że zawsze lubiłem historię XIX i XX wieku, to sorry za skojarzenie - Suzuki zamiast niby-zmian, niczym w Rosji po rewolucji z 1905, powinno zrobić rewolucję lutową. Październikowej nie :)


Na górę
Post: 10-02-2022, 19:57 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Przemekc1 pisze:
Wczoraj odebrałem S-crossa w wersji 4x4 AT Elegance Sun, zrobiłem już kilkaset km

Panoramiczny dach - nie wiem co prawda czy często go w ogóle będę otwierał, ale na pewno fajnie rozświetla kabinę, samochód sprawia przez to wrażenie większego niż w rzeczywistości.


A jak oceniasz wpływ dachu na ograniczenie wysokości nad głową? Będzie jakiś problem dla kierowców powyżej 185 cm? (Pewnie z tylu też to jakoś wpływa)


Na górę
Post: 10-02-2022, 21:33 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja mam właśnie tyle wzrostu. Z przodu kompletnie bez problemu, nie ma większej różnicy. Z tyłu różnica jest już duża, o ile w wersji bez dachu miałem sporo miejsca, to tutaj 185 jest już raczej na styk.


Na górę
Post: 10-02-2022, 22:08 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Hm, to jakoś dziwnie ta babka w https://youtu.be/jSAQ-hvCKgw (ok. 6:49 minuta) to mierzyła, ma 5,5 stopy czyli 167 cm i narzekała z tylu?


Na górę
Post: 10-02-2022, 22:19 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Bez przesady, to jednak podwyższone auto, nie ma problemu jak ktoś ma tyle wzrostu. Polecam podejść do dowolnego salonu i samemu się przymierzyć. Na pewno jeżeli ktoś ma 180/185 to bym się poważnie zastanowił nad tą panorama jeżeli ma zamiar często jeździć z tyłu. Z przodu jak mówię jest ok


Na górę
Post: 10-02-2022, 23:13 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Ja tam się nie hańbie jazdą z tyłu, ale faktycznie moją córkę to będę musiał przymierzyć do auta ;-)
Tak przy okazji, ta nawigacja w Suzuki, to jakiś sensowny system, ma jakieś funkcje online traffic? Działa w PL, czy na inne kraje też, jak się robi aktualizacje?


Na górę
Post: 11-02-2022, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2021, 15:12
Posty: 50
Lokalizacja: Stolica Karkonoszy
Suzuki: S-Cross, 2020/2021
Nawigacja w wydaniu Suzuki to lipa.
Niedopracowana ścieżka dźwiękowa, brak aktualizacji, kiepska grafika.
Mam AA po wifi i ta nawigacja googla jest o niebo lepsza.
Właściwie to cały system multimedialny jest dość "niedorobiony", niby działa, ale niesmak jest.
Chętnie usłyszę czy w nowym s-crossie zostało to dopracowane i czy aktualizacje map pojawiły się?

Gdy w serwisie przy pierwszym przeglądzie zapytałem o aktualizację - choćby tylko map to mi odpowiedzieli że to nie ich urządzenie i nie oni odpowiadają za aktualizację.


Na górę
Post: 11-02-2022, 13:01 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Co do nawigacji w systemie 9 cali to jest ona całkiem spoko, wygląda ładnie, wyszukiwanie działa ok, wskazówki są pokazywane na ekranie między zegarami, ale jak dla mnie i tak jest to tylko taka nawigacja zapasowa, bo największa wada jest taka, że nie jest to nawigacja online. Inne kraje są, o aktualizację nie pytałem, bo jak dla mnie nawigacja bez funkcji online w dzisiejszych czasach i tak się nie sprawdza i lepiej korzystać z bezprzewodowego apple car play.


Na górę
Post: 11-02-2022, 13:09 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Wbudowana nawigacja w "mojej" (slużbowe auto) wypasionej Rav4 też jest totalnie jest do niczego, ale każda wbudowana nawigacja ma swoją zaletę, że jest już w aucie, za granicą to tańsza opcja (google mapy zżerają transferu danych z komórki)


Na górę
Post: 11-02-2022, 13:15 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja bym tej nawigacji nie nazwał totalnie do niczego, widziałem już znacznie gorsze fabryczne nawigację. To jest dosyć nowoczesny system, tym bardziej się dziwię, że nie rozwiązali w żaden sposób informacji o korkach, chociażby przez zewnętrzną aplikację. W instrukcji jest informacja o pobieraniu tych informacji z systemu TMC, ale mi się jeszcze nie udało złapać żadnej informacji, może coś źle robią, albo coś trzeba poklikać, nie zagłębiałem się w to zbytnio.


Na górę
Post: 11-02-2022, 13:43 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Sprawdź, czy gdzieś w opcjach radia lub navi nie musisz skonfigurować stacji nadającej info TMC.


Na górę
Post: 11-02-2022, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
TMC w Polsce chyba nie działa. Na zachodzie jest ok.
W VW też mam fabryczne navi i informacja o korkach jest i nawet działa to w miarę sensownie. No ale do googla nadal brakuje...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-02-2022, 16:04 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
No działa, jak o ile kojarzę miałem kiedyś jakieś komunikaty z systemu, pisal też ntt. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/mu ... mc/epggb9e


Na górę
Post: 17-02-2022, 11:39 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Kolejny test, w którym kierujący twierdzi, że nowy S-Cross jest głośniejszy od Vitary https://www.youtube.com/watch?v=fAibDGxKzzE

Jest też krótkie porównianie do Dustera - prowadzi się mniej więcej tak samo, materiały w środku ciut lepsze. Gdyby jeszcze Renault/Dacia popracowali nad wyjącymi skrzyniami, Duster nie miałby w 4x4 konkurencji.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 12 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]