Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 17:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24-01-2022, 17:50 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Jeśli nie poprawili wyciszenia, to dla mnie jest to jednak mocno rozczarowujące. Szkoda, że zmiana generacji modelowej polega głównie na mocnej modyfikacji wyglądu.


Na górę
Post: 24-01-2022, 19:45 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Przemekc1 pisze:
Pojawiła się druga część polskiej recenzji:
https://www.youtube.com/watch?v=WApgdK-iar8

Gość był bez litości :-)
Bardzo fajny test, a pomiary robią wrażenie, jest nieźle. Ciekawe czy przy 4x4 tez będzie podobna dynamika. No i po tym filmie znowu wrócił mi dylemat AT, czy 4x4… jakoś w ogóle nie poruszył kwestii, może faktycznie na jezdniach aż tak nie boli brak 4x4

Jak będę wybierał to pewnie jednak będzie to 4x4, pewnie auto placowe, z manualem bo na auto z konfiguratora czeka się teraz ponad 4 mce. Nie wiem tylko czy warto wywalać kasę na elegance, nawigacja to teraz i tak Google, a z 7” da się pewnie zyć.


Na górę
Post: 24-01-2022, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
peterx20 pisze:
Nie wiem tylko czy warto wywalać kasę na elegance, nawigacja to teraz i tak Google, a z 7” da się pewnie zyć.


Elegance ma lepszą grafikę inforozrywki, ekran wydaje się być bardziej rozdzielczy i ogólnie ładniej to wygląda. Super gadżet to ta kamera 360°. Ale oczywiście, że 7 cali styknie i nawigacja z telefonu. Zresztą nie ma lepszej nawigacji niż Google Maps. :)
Moim zdaniem, jeśli ktoś ma kasę, albo robi koszty - to Elegance. Ale jeśli budżet ogranicza, to kupując tańszą wersję też się błędu nie zrobi. Jest naćpana systemami, w większości psu na budę potrzebnymi, ale taki np. monitor martwego pola to super dodatek. A tempomat adaptacyjny (oczywiście w połączeniu z automatem) również extra spawa. A to wszystko już od postawy.
Wolałbym kupić sobie 4x4 w teren albo automat do miasta niż dopłacać do Elegance.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 24-01-2022, 23:08 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Pełna zgoda oprócz 360 kamery. Mam to w Rav4 (tzn. mój pracodawca ma...) od dwóch lat i użyłem 2-3 tylko dla zabawy, aby zobaczyć co to za cudo.
W mojej ocenie całkowicie bezużyteczne, chyba, że ktoś ma auto 5m z dziwną maską, nie widzi przodu i tyłu itp. Ale to nie jest przypadek Suzuki, które ma 4.3 metra


Na górę
Post: 25-01-2022, 00:17 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja polecam się przejechać wersja premium przed zakupem. Sam byłem właściwie pewien, ze wybiorę ta opcje, ale ten system mnie odrzucił. Po pierwsze wielka pusta ramka na ekran, wrzucili mniejszy ekran w ta sama ramkę co 9 cali. Do tego moim zdaniem to nie jest ekran 7 cali, bo użyteczna wielkość zabierają po bokach dotykowe ikonki. Do tego w tej wersji na ekranie nie wyświetlają się żadne informacje z czujników parkowania (dynamiczne linie). Sam system multimedialny jest bardzo archaiczny i słabej jakości, można wrzucić Apple car play czy AA, ale na tak małym ekranie wyglada to słabo. W wersji 9 calowej wyglada to wszystko znacznie nowocześniej. Do tego oprócz kamer 360 dochodzi tez bezprzewodowe Apple car play. Do tego w wersji premium jest ten okropny ślepy przycisk do kamer 360 stopni, których w tej opcji nie ma.
Sama kamera 360 to nie tylko ten widok z góry, ale także widok z przedniej kamerki przy parkowaniu czy tez widok na przednie prawe koło. Oczywiście nie jest to wielka konieczność przy wymiarach S-cross, ale moim zdaniem zwyczajnie ułatwia to parkowanie i ocenę sytuacji.
Oczywiście to wszystko w pewien sposób bajery, ale ja mocno rozczarowałem się tym systemem w wersji premium, zarówno biorąc pod uwagę użyteczność jak i wygląd, szkoda, ze nie da się zamówić premium z nowym systemem multimedialnym jako opcja.

Co do wersji ja mając do wyboru automat vs 4x4 wybrałbym 4x4. Po pierwsze napęd na cztery koła to świetna rzecz nawet nie jeżdżąc dużo w górach. Po drugie jeździłem testowo Vitara w automacie z napędem na przód i przy tej mocy i dynamice silnika na mokrej drodze po wciśnięciu pedału do oporu przy ruszaniu koła wpadają w poślizg i ESP nieprzyjemnie dusi obrót kół, dla mnie bez sensu mieć samochód z silnikiem którego mocy nie da się wykorzystać na mokrej drodze.
Z drugiej strony automat to oczywiście duży komfort, szczególnie w połączeniu z aktywnym tempomatem. Najlepiej wziąć AT 4x4 :)


Na górę
Post: 25-01-2022, 09:46 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Przemekc1 pisze:
Najlepiej wziąć AT 4x4 :)

W Elegance to tylko w wersji z dachem :-)

Jeśli ktoś będzie w salonie to prośba o sprawdzenie, jaka jest jakoś muzyki w tym nowym S-Cross, czy dobrze brzmi puszczanie np. Spotify.
(Pewnie w Elegance jest ciut lepiej bo jest extra głośnik centralny)


Na górę
Post: 25-01-2022, 10:04 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Sprawdzałem w premium i elegance, w elegance jest zauważalnie lepiej. Tzn nie jest to oczywiście coś niesamowitego, ale dźwięk jest jak dla mnie lepszy, pewnie właśnie z powodu dodatkowego głośnika centralnego. Jak dla mnie w premium dźwięk jest również na jak najbardziej akceptowalnym poziomie.


Na górę
Post: 25-01-2022, 10:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
peterx20 pisze:
Przemekc1 pisze:
Pojawiła się druga część polskiej recenzji:
https://www.youtube.com/watch?v=WApgdK-iar8

Gość był bez litości :-)
Bardzo fajny test, a pomiary robią wrażenie, jest nieźle. Ciekawe czy przy 4x4 tez będzie podobna dynamika. No i po tym filmie znowu wrócił mi dylemat AT, czy 4x4… jakoś w ogóle nie poruszył kwestii, może faktycznie na jezdniach aż tak nie boli brak 4x4

Jak będę wybierał to pewnie jednak będzie to 4x4, pewnie auto placowe, z manualem bo na auto z konfiguratora czeka się teraz ponad 4 mce. Nie wiem tylko czy warto wywalać kasę na elegance, nawigacja to teraz i tak Google, a z 7” da się pewnie zyć.


Na górę
Post: 25-01-2022, 10:35 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Skoro z tym wyciszeniem jest aż tak źle to ciekawe czy można coś z tym zrobić? Czy Suzuki oferuje opcje odpłatnego wyciszenia? Wiem, że są firmy które to robią ale czy nie straci się gwarancji?


Na górę
Post: 25-01-2022, 10:46 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Salony z tego co wiem nie oferują czegoś takiego. Na rynku jest sporo firm świadczących takie usługi, podobno różnica po profesjonalnym kompleksowym wyciszeniu (około 5-6 tysięcy dla takiego samochodu z tego co patrzyłem) jest bardzo duża, na forum Vitary jest o tym temat. Co do gwarancji to wszystkie firmy się zarzekają, że gwarancji się nie traci i wydaje mi się to być prawdą jeżeli jest to zrobione dobrze. Suzuki musiałoby udowodnić, że dana usterka powstała na wskutek wyciszenia. W zasadzie jedyne czego bym się obawiał to wyciszenie nadkoli i ewentualnych problemów z korozją - wtedy można się spodziewać problemów z gwarancją na blacharkę, chociaż firmy robiące wycieszenie często zajmują się też antykorozją, więc pewnie nie jest z tym źle.
Chociaż ponownie, ja bym się radził przejechać samemu i ocenić, ja jeździłem tym samochodem i moim zdaniem z wyciszeniem wcale nie jest źle, pewnie dużo zależy do czego ma ktoś porównanie. Jak dla mnie jest przyzwoicie biorąc pod uwagę rozmiary samochodu i wysokość. Zresztą z wyciszeniem również widziałem testy nowego qashqaia i sportage, czy starszego RAV4 gdzie recenzencji narzekają na hałas, także trzeba się trochę chyba pogodzić z tym, że wysoki samochód ze średnią aerodynamiką nie będzie wyciszony na autostradzie jak sedan czy kombi.


Na górę
Post: 25-01-2022, 11:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Dzięki za podpowiedź. Ponieważ dość dużo jeżdżę i spędzam w samochodzie znaczną część życia dlatego rozważam wyciszenie. Gdybym jeździł 15 - 20 tyś. rocznie to nie miałoby sensu.


Na górę
Post: 25-01-2022, 11:47 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Jeżeli często robiłbym trasy autostradowe (a pewnie takie robisz skoro masz tak duże przebiegi) to też bym rozważył wyciszenie w suvie/crossoverze, ja się jeszcze nie spotkałem z wysokim samochodem w klasie nie-premium (ASX, S-CROSS, Vitara, Ateca, C-HR, Arona, RAV-4), który byłby jakoś wybitnie cichy przy prędkościach 120+.


Na górę
Post: 25-01-2022, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli chodzi o wyciszenie, to zapraszam na forum Vitary. Praktycznie są te same rozwiązania w obu modelach. Można bardzo ładnie wyciszyć auto samodzielnie. Mnie to kosztowało jakieś 2000zł. Nie ma żadnych problemów z korozją. Demontaż prosty, choć wymaga nieco ostrożności. No i ogrzewany garaż by się przydał zimą, bo powinno być +20, a przynajmniej +15, żeby butyl ładnie się rozłożył.

Różnica w hałasie jest spora. Szczegółowe pomiary na forum Vitary. :-)

Zmieniając jesienią opony sprawdziłem jak wygląda blacha po zdjęciu nadkoli, które wyciszyłem dwiema warstwami (butyl i pianka) - stan idealny, nawet nie są zabrudzone. Bardziej martwiłem się progami pod plastikową osłoną. Tam wprawdzie brudno, ale bez śladów rdzy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 25-01-2022, 16:59 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Najnowsza RAV4 hybryd co prawda nie wyje tak jak poprzednia (mam osobiste doświadczenia), ale powyżej 120km/h i tak trzeba dać głośno muzykę, szum zwłaszcza gdy jest zla pogoda i zacina deszcz, jest nieprzyjemny. Jak ktoś chce mieć cicho w trasie to SUVy nie są dobrym wyborem


Na górę
Post: 25-01-2022, 19:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Ten brak wyciszenia faktycznie przeszkadza powyżej 120km/h. Trochę zaskakuje ze testujący mają wrażenie, że jest głośniej niż w poprzednich wersjach. Jednak ja obstawiam, że to raczej kwestia porównania do nowych modeli, które wyszły w ostatnich 2 latach. Po prostu wszyscy producenci poprawili wyciszenie swoich aut.
Ateca, C-HR 2.0, Mokka czy Puma są lepiej wyciszone od Vitary/SX4. Ostatnio jechałem Mokką 130KM i 8 biegowym AT i moim zdaniem bardzo fajne auto Oplowi wyszło.

Sam wyciszałem Swifta i robota jest niewdzięczna. Spinki, plastiki etc w Suzuki są dość delikatne i drzwi robiłem chyba z 12h ;) No ale efekt był całkiem dobry.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-01-2022, 19:34 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
To jedno, a drugie wyjaśnienie jest takie, że po prostu Suzuki nie zmieniło nic w wyciszeniu, a zmieniając i mocno podnosząc przód pogorszono aerodynamikę, więc automatycznie hałas przy dużych prędkościach jest bardziej zauważalny. Ja niestety nie mam porównania do wersji po pierwszym liftingu, ja osobiście jeżdzę pierwszą generacją, więc jak dla mnie i tak jest duża zmiana na plus i przy każdej wersji nowy S-cross jest wyciszony lepiej niż stara wersja 1.6 (co oczywiście nie dziwi, biorąc pod uwagę jak głośna jest ta wersja)


Na górę
Post: 27-01-2022, 08:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Remote pisze:
Ostatnio jechałem Mokką 130KM i 8 biegowym AT i moim zdaniem bardzo fajne auto Oplowi wyszło.


Bardzo fajne! Tylko malutkie wewnątrz. Takie autko dla pańci z pieskiem (małym).
Test angielski od Car Gurus - babka twierdzi, że jest cicho.

https://www.youtube.com/watch?v=ZEhy0cSrfCM&t=16s

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 27-01-2022, 08:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
A tu jazda POV w polskich warunkach zimowych. Tańsza wersja w 4x4. Faktycznie - na autostradzie trochę głośno. Coś na poziomie Dustera albo i gorzej. Cierpi ogólne wyciszenie, bo gdy mijają gościa inne auta to słychać je z kabiny doskonale. Ale to nie jest premium, więc nie robiłbym z tego dealbreakera.

https://www.youtube.com/watch?v=wKBJB1f-b1c

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 27-01-2022, 10:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To jest ciekawe: można wyłączyć denerwujące pikania? :o


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 27-01-2022, 10:55 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
il Dottore pisze:
Remote pisze:
Ostatnio jechałem Mokką 130KM i 8 biegowym AT i moim zdaniem bardzo fajne auto Oplowi wyszło.

Bardzo fajne! Tylko malutkie wewnątrz. Takie autko dla pańci z pieskiem (małym).

Jeździłem Mokką jeszcze przed liftingiem, gdy był 4x4 napęd i auto było dramatycznie ciasne plus mały bagażnik 375l. Ogolnie auto na zakupy do marketu, nie na trasę. Jak na ceny typu 120k+ i tylko FWD to za drogo


Na górę
Post: 27-01-2022, 11:41 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
il Dottore pisze:
A tu jazda POV w polskich warunkach zimowych. Tańsza wersja w 4x4. Faktycznie - na autostradzie trochę głośno. Coś na poziomie Dustera albo i gorzej. Cierpi ogólne wyciszenie, bo gdy mijają gościa inne auta to słychać je z kabiny doskonale. Ale to nie jest premium, więc nie robiłbym z tego dealbreakera.
https://www.youtube.com/watch?v=wKBJB1f-b1c

Wyląda na to, że jazda z samym manualem nie jest aż tak męcząca, ta pani z UK oceniła AT, że dość wolno reaguje
Tylko ten maly ekran faktycznie jest... mały.
Czy ktoś mialby szansę pstrykną fotkę z tym ekranem i trybemCarPlay/Android auto, np. ze Spotify, mapami Google, jak to wygląda, czy wielkość jest OK, ile zostanie na efektywny display, 5")?


Na górę
Post: 27-01-2022, 15:22 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Nie robiłem zdjęć w trakcie jazdy, ale ten ekran jest zwyczajnie mały, co tylko pogłebia fakt wielkiej ramki (takiej jak do ekranu 9 cali). Nie mierzyłem tego, ale jak dla mnie wygląda to, że 7 cali to jest ekran + przyciski po bokach, a sam ekran to właśnie około 5 cali. Moim zdaniem dużo większy ekran jest w radiu z androidem do starszej wersji. Jakość tego ekranu jest też gorsza od ekranu 9 cali, ale za to wydaje mi się, że paradoksalnie działa on nieco szybciej.

Ogólnie wiadomo da się używać, ale wygląda to słabo, plus pod spodem jest chamski ślepy przycisk od kamer 360 stopni. Do tego ekran 7 cali nie obsługuje bezprzewodowego apple car play. Połązenie kabelkiem było bezproblemowe.

Screen z testu na youtubie
Obrazek

Ekran android
Obrazek


Ostatnio zmieniony 27-01-2022, 15:28 przez Przemekc1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 27-01-2022, 15:27 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Faktycznie różnica kłuje w oczy, dzięki
Co do głośności, to w tym teście jakoś nie było dramatu ntt. https://youtu.be/P08OGesCY_g, auto jedzie sensownie cicho w prędkościach miejskich


Na górę
Post: 27-01-2022, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
peterx20 pisze:
Ciekawe czy przy 4x4 tez będzie podobna dynamika.
Na suchym przyśpieszenie do setki będzie ~0.3 sekundy gorsze, dynamika będzie bardzo zbliżona.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 28-01-2022, 03:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
peterx20 pisze:
auto jedzie sensownie cicho w prędkościach miejskich


Tak wynika i z linkowanej jazdy POV - w mieście było cicho. Problem przy większych prędkościach na autostradzie.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]