Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 03:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-03-2022, 21:09 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
No to i u mnie check zawitał :)

@endriu333 - u Ciebie zapala się P0088 - Common Rail High Pressure?


Na górę
Post: 24-03-2022, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Wiesz co chyba tak....u mnie ten check jest od razy kasowany przez komputer KME i jest niewidoczny , ale nazwa to właśnie high preseure.....co do falowania to takiego efektu nie mam....raz na jakiś czas po prostu przy dojechaniu do świateł obroty opadają według mnie zbyt nisko i podbijają się same do normalnych....co do start stop u mnie działał ok ale tak czy siak go na stałe wyłączyłem :)

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 24-03-2022, 07:46 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja dzisiaj podjadę z tym checkiem żeby też go do sterownika dodali to będzie spokój. Z falowaniem to u mnie nie jest to 'odczuwalne' poza tym, że widzę to na obrotomierzu - ale ja mam automat.
A start-stop działa dobrze - musiał się doładować aku.

A start-stop wyłączam tylko na ekspresówce/autostradzie i jak wiem, że 'ostrzej' jeżdże. Ale w sumie z 12 tys km średnie spalanie mam 6.5 litra na 100 mimo automatu i allgripa także jeżdżę raczej spokojnie więc nic mu się nie stanie a z hybrydą system działa niezauważalnie więc kompletnie nie przeszkadza.


Na górę
Post: 24-03-2022, 12:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
U mnie ten błąd high preseure to występuje średnio raz na 1-1,5 kkm co ciekawe zawsze na niskich obrotach, tuż po odpaleniu auta....ale tak jak pisałem jest z automatu kasowany i przy następnym odpaleniu już go nie ma... No u mnie spalanie pb to 1,2 do 1,5 a LPG to tak średnio 8.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 24-03-2022, 13:39 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
No u mnie już 2 raz się pojawił w przeciągu 200 km - ale ja mam automat, który nonstop trzyma silnik na niskich obrotach.

Z tego co rozumiem 'problem' przy regulacji wynika z wysokiego ciśnienia wtrysku benzyny więc pewnie nie mogą już bardziej obniżyć czasu otwarcia wtryskiwacza więc obniżają ciśnienie wtrysku i to pewnie właśnie przy niskich obrotach i niskim obciążeniu.


Na górę
Post: 10-06-2022, 12:44 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
No to mały update ode mnie - po 6 tys km i na oko 10 wizytach na regulację w końcu udało się przejechać 1000 km bez checka.
Generalnie spalanie PB mam ok 1.7 litra plus 6-7 LPG w zależności od stylu jazdy. Benzyny trochę więcej niż u endriu333 ale z gazownikiem stwierdziliśmy, że nie ma co szaleć - zysk na 100 km mierny jak zejdziemy o te 0.2 litra pb a wtryski bezpieczniejsze.


Na górę
Post: 14-06-2022, 19:13 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
endriu333 pisze:
wtryskiwacze Baracuda - zamontowane pod kątem około 40 stopni


Możesz wyjaśnić po co i co daje ten kąt? To nie jest montowane jak zawsze w kolektor dolotowy?


Na górę
Post: 15-06-2022, 12:20 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
W kolektor dolotowy są zrobione wkrętki, wtryskiwacze są w inny miejscu połączone wężykiem. Kąt daje tyle, że jak wtryskiwacze leżą poziomo to po jakimś czasie mogą się 'sklejać' jak jest syfiasty gaz.


Na górę
Post: 18-07-2022, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
hej, tak generalnie prebenny ma rację- chodzi o minimalizację "zanieczyszczeń" wtryskiwaczy i generalnie wydłużenie ich życia ale w ramach mojej instalki wysyłam UPDATE:
na szafie ponad 30kkm przy czym na gazie prawie 20kkm - zrobione dwa przeglądy LPG- poza kontrolą map i wymianą filtrów fazy ciekłej i gazowej nic się złego nie dzieje - te checki o których pisałem (1 na 1kkm) ustąpiły po ostatniej korekcji tzn. teraz występują około 1 na 3kkm, dodatkowo auto już prawie nie łapie niskich obrotów przy zatrzymywaniu...może raz na 10 zatrzymań ale silnik nie gaśnie (w sumie nigdy nie gasł) tylko nieco "przygasa" i wraca do ustalonych obrotów i pracuje stabilnie- zero falowań itp.
Generalnie cóż mogę powiedzieć - spalanie w normie- w lato PB schodzi mi poniżej litra (tak wiem baczenie obserwuję czy nie poniżej 0,8) ostatnio zrobiłem trasę Włochy- Polska - zero problemów - trasa mega tania itp. a auto mocno obciążone i bagażnikiem dachowym i bagażnikiem na haku....
cóż mogę dodać AutoDakar zrobił mega fajną robotę i nic się nie dzieje -a jedyne co "poprawiłem" po nich to wymiana filtra fazy lotnej z tego "podstawowego" na taki "wymienny" firmy Alex - z wkładami - niby bardziej wybiera zanieczyszczenia itp. - zrobiłem to tylko z własnej fanaberii/zboczenia technicznego.....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 20-07-2022, 16:40 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja u siebie dodam, że 10 kkm zrobione i po ostatniej regulacji 3-4 tys km temu check ani razu sie nie pojawił.


Na górę
Post: 12-09-2022, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
cześć Forumowicze, no to kolejny przegląd "strzelił" po 20kkm ( w sumie ponad 23kkm na LPG) i cóż oprócz standardowych działań nic się nie dziej - spalanie około 7-8 litrów LPG + 1 litr PB (w lato) więc całkiem fajnie - i cóż oby do następnego. Co do checkenginów to podczas tych 10kkm wpadło około 3 dotyczących ciśnienia na pompie.... aczkolwiek auto działa i pracuje praktycznie bez zastrzeżeń (zero falowania gaśnięcia itp.). A i z ciekawostek filtr fazy lotnej zamieniłem na taki z wkładem wymiennym i co nieco dziwne po rozkręceniu filtra był praktycznie jak nowy.... a filtr fazy ciekłej był faktycznie dość brudny....Przy następnym przeglądzie chyba będę miał upgrad firmware-u sterownika LPG bo od miesiąca jest nowy więc chcą, żeby się "wygrzał" na rynku i wtedy update idzie do mnie...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 13-09-2022, 09:56 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
U mnie po ostatniej regulacji check nie pojawił się ani razu.
Co do spalania to na autostradzie 1-1.2 litra PB plus 8-9 lpg ale po mieście 6-7 lpg + 1.5-1.7 PB także tu ich jeszcze trochę pomęcze.
A przejechane już też ponad 15 tys.


Na górę
Post: 15-09-2022, 04:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
O no to super. A miałeś robiony upgrade firmware sterownika? No od sierpnia jest nowy podobno dużo lepszy ale i dużo niewiadomych...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 15-09-2022, 09:52 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Nie wiem.
Wiem, że za na oko 10-15 regulacją gazownik się wkurzył i dzwonił do KME i j*ł (znaczy pouczał :) ) przez telefon. Parę razy przyjechał, parę razy wyjechał i nagle się okazało, że działa. A zrobiłem już po tej regulacji dobre 10 tys km.

Natomiast znajomy znajomego ma takiego samego S-Crossa jak ja (hybryda, automat, allgrip) i założył instalacje STAGa. Z tego co mówi to nie da się jeździć - przy gazie w podłogę działa ale przy normalnej jeździe szarpie/strzela i nie wiedzą co z tym zrobić.


Na górę
Post: 16-09-2022, 10:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
No o stagu słyszałem że sobie nie radzi za bardzo z bezpośrednim wtryskiem dlatego z góry go skreśliłem z listy ;) super ze jesteś zadowolony!

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 04-08-2023, 08:54 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
To może kolejny update :)

Na LPG zrobione już prawie 50 tys km.
Problem z checkiem rozwiązany ale poprzez 'chiptuning' i usunięcie kodu błędu ze sterownika auta.
Także problemu z checkiem już nie ma, LPG wyregulowane tak, że spalanie to litr benzyny + 8-9 LPG także pełna kulturka.


Na górę
Post: 26-08-2023, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
kolego prebenny no ja mam na LPG 50kkm plus :) - generalnie zero problemów - średnio tylko raz na tysiaka mam checka o którym już mówiliśmy. Ciekawą opcję opisałeś, chiptuning i wykasowanie z puli błędów tego checka - a powiesz gdzie to robiłeś i jaki to mniej więcej koszt?
Nie wiem czy pamiętasz, ktoś na tym forum pisał, że w naszych silnikach po 50kkm to głowica będzie na 100% do roboty- to są właśnie ASO :)
Ja na szafie mam już grubo powyżej 60kkm i jeździ.
Generalnie pomijając fakt tańszej jazdy to tankowanie co 800km i ten komfort dwóch paliw to jest po prostu rewelacja (mimo, że PB staram się aby nie schodziło poniżej połowy zbiornika).
No nic pozdrawiam i życzę bezproblemowej jazdy.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 27-08-2023, 17:21 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
No ja na budziku mam 55 tys - przy 12 montaż LPG a przy 35 chip i dalej bez problemów :)

Teraz za to turbinka wyjęta i wysłana do Perun turbo będzie podwójna hybryda ;)
Przy okazji wyjąłem GPFa i wysłałem do zrobienia heat shielda na nim żeby nieco ostudzić atmosferę pod maską, bo jest zdecydowanie za gorąco także heat shield na GPF i koc termiczny na turbo jeszcze wleci i zobaczymy po strojeniu jak to będzie jechać :)

A co do wywalenia błędu 'chipem' - zrobił mi to Heko z GCS Tuning w Krakowie za 400 ale wgrywałem w Poznaniu i za wgranie 150 zaśpiewali. Pewnie jakbym to robił u Heko bezpośrednio to pewnie 400 z wgraniem by było no ale wycieczka do Krakowa trochę za daleka ;)

W każdym razie pozwoliło to też wystroić gaz tak, że spalanie benzyny mam w okolicy 0.8-1 litr zamiast 1.7-2 więc dalsze oszczędności.


Na górę
Post: 29-08-2023, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
A czemu turbinkę wyjąłeś? Pociła się?
Sporo.chcesz dłubnąć w tym aucie, celujesz w jakieś konkretne osiągi?
Czyli dałeś 400zl za Soft, który "ignoruje" tudzież nie widzi tego checka tak? Bez przyrostu mocy?

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 29-08-2023, 14:27 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
To po kolei :)

W styczniu zrobiłem chip na 155 koni i 256 nm - tutaj skasowali 1700
Teraz dałem 400 za wycięcie tylko tego jednego konkretnego błędu bez przyrostu mocy, bo po chipie gazownik sobie z nim nie umiał poradzić.

A turbinkę wyjąłem, bo się wyprowadzam za granice i generalnie i tak chciałem to zrobić ale teraz miałem 'motywacje' żeby zrobić to wcześniej :P Konkretnie nie mam jakiś celów - jak będzie 180 koni to będzie mega, jak 170 to będę zadowolony (170 wyciskają i z seryjnej turbiny - kwestia umiejętności tunera).
Generalnie 55 tys km - start stop wyłączałem tylko na autostradzie i jak świadomie ostrzej cisnąłem a tak działał cały czas - turbinka w stanie bdb, żadnych luzów czy śladów zużycia.


Na górę
Post: 29-08-2023, 19:28 
Offline

Rejestracja: 05-10-2017, 10:11
Posty: 62
Suzuki: vitara 4x4
Panowie wiem, że temat o czym innym, ale wiecie może czy mild hybrid z manualną skrzynią ma koło dwumasowe.
Gdy pytałem w ASO to we Wrocławiu mówili mi że go nie ma, a w Wałbrzychu mówili mi, że jest dwumasa i bądź tu mądry :sciana:


Na górę
Post: 10-09-2023, 13:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
kolego prebenny zmotywowałeś mnie do działania. skorzystałem z usług j.w. tj. HEKO (działa tuż obok Limanowej) i zrobił czipa mojego K14D - wcześniej już robił taki silnik. Dodatkowo autem pojechałem na hamownię w Myślenicach i moje wyniki to:
- na PB 147,4 HP, 289,9 Nm
- na LPG 137,1 HP, 279 Nm
Oczywiście błąd wysokiego ciśnienia również usunięty z tabeli błędów w tej cenie :)
Autko faktycznie zbiera się o wiele lepiej - dodatkowo według mnie praca zarówno na PB jak i LPG jest bardziej kulturalna niż wcześniej.
No i wreszcie auto nie pracuje na skrajnie ubogiej mieszance jak to jest na "wyjściu" z fabryki....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 11-09-2023, 08:38 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
:) Ja w środę jadę do VAG-Tune pod Wrocław żeby zobaczyć co wyjdzie po modyfikacjach turbiny.

Ale ciekawi mnie rozbieżność w naszych wynikach - u mnie wyszło 155 koni i 256 nm u Ciebie mniej koni ale wiadro momentu więcej.
Fakt, że ja mam zmieniony dolot na MST Performance więc może też być to.

Ale skleroza boli - ja mam allgripa a Heko ma hamownię na jedną oś więc pewnie pomiar był na rozładowanej bateryjce.
Dlatego teraz spróbuję w Vag-Tune - oni mają hamownie 4x4 także nie powinno być problemu (no i są setki km bliżej :P ).


Na górę
Post: 11-09-2023, 09:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
no ciekawe jakie będziesz miał pomiary po tej turbince - no ja też mam ALLgripa i specjalnie szukałem hamowni 4x4.... możliwe, że to stąd ta rozbieżność - tak, koników mniej ale pewne powiedzenie mówi, że koniami się nie jeździ tylko niutem więc czysto statystycznie jest ok.
A najważniejsze, że fizycznie czuć różnicę i teraz naprawdę nie ma się do czego przyczepiać.
no nic - daj znać co tam u Ciebie będzie słychać i cóż powodzenia...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 15-09-2023, 07:01 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
To u mnie na razie trochę [cenzura] - ale wiem skąd może być rozbieżność w naszych pomiarach.

U mnie teraz wyszło 148 koni i 245 nm ale po prostu nie wyrabia intercooler- (temperatura w dolocie rosła grubo powyżej 60 stopni - na dworze było 28) także jeszcze muszę IC zmienić przed drugim chipem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]