Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-10-2021, 10:43 
Offline

Rejestracja: 16-07-2019, 20:38
Posty: 138
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: S-Cross 1.0
Próbował ktoś może zastosować takie coś?
https://www.aliexpress.com/item/1005003432969921.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.79ea6a03yrMUM9&algo_pvid=bd294cf7-c84c-4bc3-9bf7-1c841911fdbd&algo_exp_id=bd294cf7-c84c-4bc3-9bf7-1c841911fdbd-12&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000025765562577%22%7D
Wg opisu permanentnie wyłącza S&S za ok. 170 zł z wysyłką.


Na górę
Post: 24-10-2021, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby ten Polski produkt....ja go chyba będę zamawiał i samodzielnie montował....Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-de ... 9038880058

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 24-10-2021, 14:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja mam ten przewód z pierwszego wpisu. Bardzo dobrze działa. Szybki montaż. Fakt, że drogo, ale żadnego lutowania, szukania zasilania, masy i innych spraw. Wpinasz i gotowe. Można przełączyć tryb domyślny (domyślnie ON lub OFF).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-10-2021, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
No pod tym względem masz niby rację.....ale czas oczekiwania jest dość długi, szkoda że nie ma tego w Polsce....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 24-10-2021, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja na auto czekałem pół roku, więc miesiąc na kabelek to nie jest tak długo. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-10-2021, 18:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Teoretycznie tak ale coś miłego nie gra w tym ustrojstwie z Ali....jednak wolę produkt from PL :) w sumie.to raptem połączenia trzy więc chyba dam radę :)

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 24-10-2021, 19:48 
Offline

Rejestracja: 16-07-2019, 20:38
Posty: 138
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: S-Cross 1.0
endriu333 pisze:
Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby ten Polski produkt....ja go chyba będę zamawiał i samodzielnie montował....Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-de ... 9038880058


Nie wiedziałem. Warto szukać w różnych miejscach.
Jakby się chwilę zastanowić można zrobić samemu za 10 zł.


Na górę
Post: 24-10-2021, 20:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
No nie do końca....dolicz do tego czas na kupienie, zrobienie, godne :) obudowanie...widziałem takie samoróbki no i w częściach to wychodziło około 20-30zl więc bez przesady... nie znam się az tak długo dobrze na tego typu układach to czemu nie dać zarobic komuś kto się zna...dodatkowo mam na to 2 lata gwarancji ...czyż nie ;)

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 25-10-2021, 16:13 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 96
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
Ja mam zrobione tak, że SS jest na stałe wyłączony i nie świeci się pomarańczowa kontrolka na desce o odstawieniu SS ( co w przypadku w/w rozwiązań niestety ma miejsce).

Opis.
Wszystkie połączenia wykonujemy pod maską w przedziale silnika (nie ciągniemy żadnego przewodu do kabiny)
Wykorzystujemy funkcję blokady SS od otwarcia klapy silnika nie pozbywając się alarmu.

Potrzebujemy tylko podłączyć przekaźnik 12V z stykiem przełącznym (może być jakiś miniaturowy, nie musi być typowo samochodowy) i sterować nim włączeniem stacyjki.
Załącznik:
przekaźnik.jpg

Otrzymujemy wówczas układ gdzie przy wyłączonym zapłonie zamek maski steruje normalnie alarmem, a po załączeniu zapłonu przełącza układ w pozycję maska otwarta, co równa się brak SS (przy czym na desce nie świeci się żadna kontrolka i ładnie to wygląda).
Należy dobrać się do wiązki przewodów co idzie do zamka maski, są tam 3 przewody: czarny (masa), biały na, którym jest masa jak maska jest zamknięta oraz czerwony na, którym jest masa jak maska jest otwarta.
Załącznik:
złączka zamka.jpg


Biały przewód należy przeciąć i podłączyć do przekaźnika na styki normalnie zamknięte (NC), czerwony do styku (NO), czarny do jednego końca cewki przekaźnika. Drugi styk cewki należy dołożyć z 1,5 m przewodu i wprowadzić do skrzynki bezpieczników w komorze silnika.
Załącznik:
schemat.jpg


Teoretyczne należy podłączyć pod jakiś bezpiecznik na którym będzie + po zapłonie (+15), ale akurat w tej skrzynce nie ma typowego (+15), tzn. jest, pojawia się + z chwilą włączenia zapłonu ale po wyłączeniu zapłonu nie znika natychmiast tylko dopiero po ok.30 sekundach.
I tutaj przychodzi nam z pomocą funkcja sterowania blokady SS od otwarcia maski, mianowicie układ SS jest zaprojektowany tak, że uruchomienie auta przy otwartej masce dezaktywuje SS i ponowne zamknięcie maski nie aktywuje go do czasu ponownego rozruchu, więc wystarczy tylko na czas rozruchu wysterować nasz przekaźnik.
Do tego celu idealnie pasuje sygnał sterowania rozrusznikiem, który jest w tej skrzynce bezpieczników (bezpiecznik 7,5A).
Załącznik:
bezpieczniki_1.jpg


Jeżeli ktoś nie chce ciąć przewodów i ingerować w instalację to dodatkowe parę zł załatwia sprawę. Należy dokupić (niestety ale jest dostępna tylko u chińczyka) komplet wtyczkę i gniazdo 3 pinowe, zrobić na tym nasz układ i po rozpięciu złączki, która jest obok zamka wpiąć w szereg zmontowany układ.
Załącznik:
wstawka.jpg

Poszukiwanie tej złączki trochę mi zajęło, dlatego wstawiam link.
https://pl.aliexpress.com/item/33009156072.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fL5XNhM


Przewody umieszczone w czarnym peszlu, dopięte do oryginalnej wiązki tak, że nie idzie się połapać, że cokolwiek jest dodatkowo pod maską, jedynie w skrzynce bezpieczników widać przewód podpięty pod bezpiecznik (oczywiście po odpięciu tego przewodu z bezpiecznika układ SS działa tak jakby nigdy nikt, nic nie przerabiał).

Ja mam tak zrobione od ponad roku i działa idealnie, zapomniałem, że istnieje coś takiego jak SS. :]
Przepraszam za jakość zdjęć, ale większych nie idzie wstawić.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Post: 26-10-2021, 08:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Fajne. Symulujesz tutaj otwarcie i zamknięcie maski. Normalnie w tych samochodach przy zapalonym silniku i zamkniętej masce układ ładuje akumulator zmieniając napięcie w pewnym przedziale, przy otwartej masce układ przechodzi w tryb serwisowy i napięcie ładowania jest na stałym poziomie. Czy sprawdzałeś może, czy po Twojej symulacji (otwarcia i zamknięcia maski) napięcie ładowania wraca do stanu ze zmiennym ładowaniem, czy też samochód pozostaje w trybie serwisowym z ładowaniem na stałym poziomie (co podobno zwiększa nieco spalanie)?

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 26-10-2021, 09:13 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 96
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
fox pisze:
...Czy sprawdzałeś może, czy po Twojej symulacji (otwarcia i zamknięcia maski) napięcie ładowania wraca do stanu ze zmiennym ładowaniem ...

Też czytałem o tym problemie i sprawdzałem to u siebie dość wnikliwie.
Jest tak, że układ ładowania pracuje w trybie "zmiennym" , napięcie waha się od 14,9 do 12 coś.
Ale zauważyłem też inną zależność, tzn. ładowanie "zmienne" jest tylko jak są wyłączone światła (tzn. jazda na dziennych), jak zostaną włączone światła mijania (nieważne czy ręcznie, czy automatycznie) to układ ładowania podaje stałe napięcie 13,8 V

Jak możesz to sprawdź u siebie czy też jest taka zależność.
Łatwo to można sprawdzić bez miernika poprzez tryb serwisowego menu stacji BOSCH-a , tam jest widoczne napięcie w instalacji.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Post: 27-10-2021, 07:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
zabezp pisze:
Ale zauważyłem też inną zależność, tzn. ładowanie "zmienne" jest tylko jak są wyłączone światła (tzn. jazda na dziennych), jak zostaną włączone światła mijania (nieważne czy ręcznie, czy automatycznie) to układ ładowania podaje stałe napięcie 13,8 V

Faktycznie wygląda na to, że tak jest. Są bardzo delikatne zmiany, ale mniej więcej wokół tej liczby.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 30-10-2021, 19:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Tak zgadza się to "działa" ale pozostają mimo wszystko dwie kwestie...jedna, że system start stop de fakto nie zadziała żeby nie wiem co....a druga sprawa, komputer cały czas podaje "wysokie" napięcie, a jednak powinien według mnie właśnie nim sterować.....to chociażby "zdrowe" dla Aku.....de fakto jestem po montażu tej polskiej płytki mkds czy jakoś tak, montaż dość prosty sam w sobie, i co najważniejsze on działa tak jak trzeba i ma do tego tryb serwisowy, gdzie jest jakby przezroczysty dla auta, tak podczas " normalnej" pracy jak pamięta wyłączony start-stop to pomarańczowa ikonka się świeci na desce ale według mnie to akurat bdb.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 30-10-2021, 22:04 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 96
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
endriu333 pisze:
...a druga sprawa, komputer cały czas podaje "wysokie" napięcie, a jednak powinien według mnie właśnie nim sterować.....to chociażby "zdrowe" dla Aku...

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, ładowanie akumulatora jest dokładnie takie same jak bez przeróbki z blokowaniem SS.

A co do możliwości skorzystania z SS, to wystarczy odłączyć przewód od bezpiecznika (można sobie zrobić wyłącznik w tym obwodzie) i układ SS działa normalnie jak fabryka dała.

O świecącej się lampce odstawienia SS nie dyskutuję, rzecz gustu, jedni lubią dużo światełek inni nie.

Ps.
Zauważyłem, że posiadasz 129 KM czyli z hybrydą, tam układ SS z tego co doczytałem działa całkiem sprawnie i może gdybym taki miał to nie bawiłbym się w blokowanie. W normalnej wersji silnika (bez hybrydy) uważam SS za szkodnika dla trwałości silnika i podzespołów, zwłaszcza w automacie.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]