Ja mam zrobione tak, że SS jest na stałe wyłączony i nie świeci się pomarańczowa kontrolka na desce o odstawieniu SS ( co w przypadku w/w rozwiązań niestety ma miejsce).
Opis.
Wszystkie połączenia wykonujemy pod maską w przedziale silnika (nie ciągniemy żadnego przewodu do kabiny)
Wykorzystujemy funkcję blokady SS od otwarcia klapy silnika nie pozbywając się alarmu.
Potrzebujemy tylko podłączyć przekaźnik 12V z stykiem przełącznym (może być jakiś miniaturowy, nie musi być typowo samochodowy) i sterować nim włączeniem stacyjki.
Załącznik:
przekaźnik.jpg
Otrzymujemy wówczas układ gdzie przy wyłączonym zapłonie zamek maski steruje normalnie alarmem, a po załączeniu zapłonu przełącza układ w pozycję maska otwarta, co równa się brak SS (przy czym na desce nie świeci się żadna kontrolka i ładnie to wygląda).
Należy dobrać się do wiązki przewodów co idzie do zamka maski, są tam 3 przewody: czarny (masa), biały na, którym jest masa jak maska jest zamknięta oraz czerwony na, którym jest masa jak maska jest otwarta.
Załącznik:
złączka zamka.jpg
Biały przewód należy przeciąć i podłączyć do przekaźnika na styki normalnie zamknięte (NC), czerwony do styku (NO), czarny do jednego końca cewki przekaźnika. Drugi styk cewki należy dołożyć z 1,5 m przewodu i wprowadzić do skrzynki bezpieczników w komorze silnika.
Załącznik:
schemat.jpg
Teoretyczne należy podłączyć pod jakiś bezpiecznik na którym będzie + po zapłonie (+15), ale akurat w tej skrzynce nie ma typowego (+15), tzn. jest, pojawia się + z chwilą włączenia zapłonu ale po wyłączeniu zapłonu nie znika natychmiast tylko dopiero po ok.30 sekundach.
I tutaj przychodzi nam z pomocą funkcja sterowania blokady SS od otwarcia maski, mianowicie układ SS jest zaprojektowany tak, że uruchomienie auta przy otwartej masce dezaktywuje SS i ponowne zamknięcie maski nie aktywuje go do czasu ponownego rozruchu, więc wystarczy tylko na czas rozruchu wysterować nasz przekaźnik.
Do tego celu idealnie pasuje sygnał sterowania rozrusznikiem, który jest w tej skrzynce bezpieczników (bezpiecznik 7,5A).
Załącznik:
bezpieczniki_1.jpg
Jeżeli ktoś nie chce ciąć przewodów i ingerować w instalację to dodatkowe parę zł załatwia sprawę. Należy dokupić (niestety ale jest dostępna tylko u chińczyka) komplet wtyczkę i gniazdo 3 pinowe, zrobić na tym nasz układ i po rozpięciu złączki, która jest obok zamka wpiąć w szereg zmontowany układ.
Załącznik:
wstawka.jpg
Poszukiwanie tej złączki trochę mi zajęło, dlatego wstawiam link.
https://pl.aliexpress.com/item/33009156072.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fL5XNhMPrzewody umieszczone w czarnym peszlu, dopięte do oryginalnej wiązki tak, że nie idzie się połapać, że cokolwiek jest dodatkowo pod maską, jedynie w skrzynce bezpieczników widać przewód podpięty pod bezpiecznik (oczywiście po odpięciu tego przewodu z bezpiecznika układ SS działa tak jakby nigdy nikt, nic nie przerabiał).
Ja mam tak zrobione od ponad roku i działa idealnie, zapomniałem, że istnieje coś takiego jak SS.
Przepraszam za jakość zdjęć, ale większych nie idzie wstawić.