Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 14:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-01-2020, 09:52 
Offline

Rejestracja: 23-11-2019, 20:25
Posty: 43
Suzuki: SX4 S-CROSS
Witam wszystkich
Przejrzałem forum i sporo różnych opinii na ten temat, Shell 774 C, lub D-F lub G12+ do chłodnicy, może da się sprecyzować co tam zalać bo w instrukcji jakaś taka informacja super niebieski Suzuki i tyle na ten temat...

Co do oleju to w poprzednim samochodzie stosowałem Valvoline Dura blend (diesel) ale pewnie maja też coś do benzynki, jakich firm stosujecie oleje silnikowe?

Pozdrawiam serdecznie życząc przyczepności (u mnie sypie śnieg)


Na górę
Post: 31-01-2020, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Proszę moderatora o zamknięcie tego wątku. Wątki na temat zarówno płynu chłodzącego, jak i olejów już istnieją i powielanie ich wprowadza niepotrzebny bałagan.
Kolegę @jerrys777 proszę o czytanie ze zrozumieniem i nie wprowadzanie zamętu na forum.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 31-01-2020, 19:27 
Offline

Rejestracja: 23-11-2019, 20:25
Posty: 43
Suzuki: SX4 S-CROSS
Drogi kolego fox, jeśli znasz odpowiedzi na moje pytania to ich udziel, do tego wszak służy to forum, jak pisałem od niedawna jestem posiadaczem S-crossa i czeka mnie wymiana płynów i oleju - nie chciałbym popełnić błędu przy ich wyborze, zaś jeśli nie, to zajmij się może czymś innym.
Pisałem przecież, iż przeczytałem większość wątków dotyczących kwestii olejów silnikowych i płynów do chłodnic do S-crossa i sporo sprzecznych informacji znalazłem, a mało konkretów, dlatego pozwoliłem sobie na utworzenie nowego wątku.
Tyle wyjaśnień z mojej strony, poza tym wydaje mi się, że ta część forum dotyczy S-crossa - Vitara jest gdzie indziej...


Na górę
Post: 02-02-2020, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
jerrys777 pisze:
Drogi kolego fox, jeśli znasz odpowiedzi na moje pytania to ich udziel, do tego wszak służy to forum, jak pisałem od niedawna jestem posiadaczem S-crossa i czeka mnie wymiana płynów i oleju (....)
Tyle wyjaśnień z mojej strony, poza tym wydaje mi się, że ta część forum dotyczy S-crossa - Vitara jest gdzie indziej...


Kolego #jerrys777 popieram Twoje stanowisko, czasem jakieś wątki istnieją ale to nie znaczy, że znajdziesz w nich odpowiedzi dla siebie. Nie uważam Twojego postu za "wprowadzającego zamęt" jak to pisze kolega #fox. Czyżby łatwiej było krytykować niż udzielić merytorycznej podpowiedzi? Po co się tak "napinać"?? Ewentualne decyzje o skasowaniu danego posta pozostawiłbym moderatorom. Ale teraz taka moda - szeryfowanie i na drogach i poza nimi.
Szerokości kolego #jerrys777. Mam nadzieję, że w niedługim czasie ktoś podepnie się pod Twój post i wyniknie z tego konstruktywna rozmowa.

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 02-02-2020, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
No kolego @adiadmo, widzę, że po twojej merytorycznej wypowiedzi, @jerrys777 od razu wie co wlać do swojego samochodu.
Ludzie, czy wy naprawdę myślicie, że zakładając po kolei piętnaście wątków na ten sam temat uzyskacie inną odpowiedź od tych samych ludzi z forum???
Kto rozsądny będzie pisał po raz któryś to samo co już napisał wcześniej w odpowiednim do tego wątku??? Najpierw należałoby zacząć od czytania ze zrozumieniem (a z tym u @jerrys777 nie jest najlepiej, co zauważył już wcześniej @Matter w wątku o światłach dziennych). Prezentowanie już na wstępie postawy roszczeniowej (nie oferując nic w zamian) i zmuszanie forumowiczów do dostosowania się do swojego poziomu percepcji, jest co najmniej nie na miejscu i nie jest tu mile widziane.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 02-02-2020, 20:56 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
A ja nie rozumiem po co jakieś dyskusje i dywagacje na temat olejów i płynów.
Masz napisane w książce serwisowej jakie parametry ma mieć olej więc kupuj byle jaki byle spełniał wymogi,
To nie formuła 1.
Ja kupuje od zawsze (a ma już 120 na liczniku) SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30.
Co do płynu to pierwszy lepszy który jest na stacji benzynowej, bo tam kupuję.


Na górę
Post: 03-02-2020, 00:24 
Offline

Rejestracja: 23-11-2019, 20:25
Posty: 43
Suzuki: SX4 S-CROSS
Witam ponownie i dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i konstruktywne opinie

Spędziłem niedzielę na przekopywaniu się przez różne strony i fora, no i setki wpisów (większość o niczym). Tak jak pisałem wcześniej to mój pierwszy samochód spoza grupy VW i powiem szczerze jestem zawiedziony tym co znalazłem na tym forum...
Tutaj wydaje się być myślą przewodnią nie doradzanie, dzielenie się doświadczeniami czy niesienie pomocy, ale szeryfowanie i podejście - wiem ale nie powiem!!!
Nigdy w żadnym swoim samochodzie (a miałem ich kilka) czynności typu wymiana oleju czy płynu chłodzącego nie zlecałem stacji obsługi ani żadnemu mechanikowi - i nadal zamierzam te czynności wykonywać samodzielnie.
Ale do brzegu, może komuś pomogę w wyborze i skrócę czas szukania w sieci...
Wybrałem: Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 do silnika chociaż byłem blisko zakupu oleju firmy Valvoline i filtr Mann W 610/1
i do układu chłodzenia Shell Płyn do chłodnic longlife 774 D-F (G12+)
nie będę tu rozpisywał się nad tym dlaczego akurat taki wybór, mogę odpowiedzieć na priv.
Na koniec dodam, że w ASO Suzuki w Białymstoku też usłyszałem mniej więcej takie słowa "a co pan wleje do tego silnika to będzie jeździł" czyli podobnie jak ktoś wcześniej mi odpowiedział - można i tak - ja chyba jestem starej daty, ale lubię wiedzieć czym i na czym jeżdżę
Serdecznie wszystkich pozdrawiam


Na górę
Post: 03-02-2020, 09:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
@jerrys, tutaj jest podejście - wszystko powiem, ale w odpowiednim wątku.
Cieszę się, że ostatecznie zadałeś sobie odrobinę trudu i dokładniej przejrzałeś forum. Jak widzisz, dało się i znalazłeś co chciałeś. Gratuluję wyboru i również pozdrawiam.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 29-03-2023, 13:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2017, 21:36
Posty: 65
Shell jest czerwony, w chłodnicy - niebieski. Nie bardzo chyba nadaje się na dolewkę? Suzuki LLC Super (niebieski), to chyba tylko w ASO można kupić :-(

_________________
Vitara 1.6 VVT 2WD 6AT
Obrazek


Na górę
Post: 30-03-2023, 05:35 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 104
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Jak chodzi o płyn chłodniczy to Ravenol HJC protect FL22 spełnia normę Suzuki LLC ale kolor ma bardziej zielony niż niebieski.


Na górę
Post: 30-03-2023, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Ewentualnie Płyn chłodzący 86000CLP
Coolant Low Phosphate -37°C.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 30-03-2023, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2017, 21:36
Posty: 65
Dzięki za info!

clawis pisze:
Ewentualnie Płyn chłodzący 86000CLP
Coolant Low Phosphate -37°C.
- wyszukiwanie zawiodło mnie na stronę:
https://elit-news.pl/uniwersalny-plyn-c ... -istnieje/
ciekawe...
Na Allegro nie znalazłem tego produktu niestety:(

Jasiek1987 pisze:
Jak chodzi o płyn chłodniczy to Ravenol HJC protect FL22 spełnia normę Suzuki LLC ale kolor ma bardziej zielony niż niebieski.

ten chyba można mieszać z "fabrycznym"...
Napisałem do serwisu - zobaczymy jaką na tym mają przebitkę...

Czy nie było kilka lat temu dyskusji nt. uwolnienia sprzedawców, aby mogli oferować oryginalne części w normalnych cenach...?
A tutaj nikt poza ASO nie może zidentyfikować VINu mojego sześcioletniego auta ;-(

_________________
Vitara 1.6 VVT 2WD 6AT
Obrazek


Na górę
Post: 30-03-2023, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Płyn ,który wymienilęm w poście jest dostepny w internecie np:https://www.autodoc.pl/mpm/19119144?gshp=1&gclid=CjwKCAjw5pShBhB_EiwAvmnNV3omMoJdTCbXDZy4KuSjakp4dtmvmv6j3920324eTs_ztx0smM3BFRoCCE8QAvD_BwE

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 31-03-2023, 09:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2017, 21:36
Posty: 65
Dzięki,
ASO sugeruje
Shell GlycoCool long life premium antifreeze 774 D-F

_________________
Vitara 1.6 VVT 2WD 6AT
Obrazek


Na górę
Post: 03-04-2023, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Płyn K2 KULER G11, kolor niebieski. Olej Shell HELIX ULTRA 5W-40.


Na górę
Post: 14-04-2023, 12:28 
Offline

Rejestracja: 17-03-2022, 07:36
Posty: 94
Suzuki: Vitara II 1,6
W instrukcji obsługi pisze wyraźnie:
Cytuj:
W celu uniknięcia uszkodzenia układu chłodzenia silnika należy:
• Stosować wyłącznie wysokiej jakości bezkrzemianowy płyn niskokrzepnący na bazie glikolu etylenowego...


Płyn typu G11 to zawartość krzemianów na poziomie 500-680 miligramów na litr,
płyn typu G12/G12+ nie zawiera krzemianów,
płyn typu G12++/G13 to zawartość krzemianów na poziomie 400-500 miligramów na litr.

Obecnie płyny są barwione wyłącznie w celu ułatwienia lokalizacji wycieków, barwy nie pełnią już funkcji identyfikacyjnej.

_________________
Suzuki Vitara II LY (2016r.), 1.6 4WD AllGrip


Na górę
Post: 14-04-2023, 22:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
W mojej wieloletniej praktyce kierowcy nie zauważyłem bezpośredniego wpływu krzemianów na uszkodzenia układu chłodzenia. Może ja miałem "szczęście, że nic się nie stało". Proszę o wypowiedź tych którzy doznali niszczącego działania krzemianów w praktyce.


Na górę
Post: 22-04-2023, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Używanie płynu w technologii IAT, czyli z dodatkami krzemianów i azotynów, lub dolewanie takiego do płynu OAT - bezkrzemianowego, opartego o kwasy karboksylowe, i traktowanie go jako Long-Life może jak najbardziej prowadzić do uszkodzeń. Kluczowy tu jest brak częstej wymiany takiego płynu wraz z płukaniem układu, a nie same krzemiany jako takie. Dopiero zbyt długa jazda z takim płynem powoduje, że przez te krzemiany mamy różne wytrącenia zmniejszające efektywność chłodzenia. Jak najbardziej spotkałem się z sytuacją, że poleciała uszczelka pod głowicą wskutek przegrzania spowodowanego nie niskim poziomem płynu, a właśnie wskutek "syfu", który się w nim znajdował.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 23-04-2023, 22:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Ja wymieniam płyn co dwa lata i według tego co piszesz nie spotkały mnie problemy z tej strony. Choć kiedyś w Toyocie nie zmieniałem przez 5 lat zgodnie z zaleceniem producenta i było ok. Dodam jeszcze, że producent na etykiecie stwierdza iż płyn można mieszać z innymi.


Na górę
Post: 24-04-2023, 06:52 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
A jakie są zalety płynu z krzemianami? Pytam poważnie, bo skoro producent nakazuje stosować takie bezkrzemianowy, to po co się upierać i robić inaczej. Czy te płyny są jakoś znacząco droższe czy mają jakieś lepsze właściwości chłodzące, albo niższą temperaturę zamarzania?


Na górę
Post: 24-04-2023, 09:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Czyli generalnie powinno się lać G12/G12+? Mam ten sam dylemat do swifta

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 25-04-2023, 10:12 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
@Jaclaw; Krzemiany tworzą warstwę ochronną na powierzchniach metalowych i zapobiegają m. in. powstawaniu osadów kamienia.


Na górę
Post: 25-04-2023, 13:02 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Dzięki za wyjaśnienie. Pytanie za 100 pkt. czy w przypadku Suzuki bardziej niebezpieczny jest osad z kamienia, czy osady, o których pisze powyżej @fox. Pewnie różnie z tym może być i zależy jak często wymienia się płyn oraz w jakich warunkach eksploatuje samochód. Ja tam nie planuję być mądrzejszy od Suzuki, ale jeszcze zobaczymy jak przyjedzie czas na wymianę. ;)


Na górę
Post: 26-04-2023, 18:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kiedyś większość produkcji była w technologii IAT i wówczas występowały problemy związane z zawartością krzemianów. Dziś produkuje się między innymi płyny w technologii HOAT i tu według producentów poprzednie problemy znikają. Są to płyny o wysokiej jakości i długiej trwałości.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]