Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-09-2019, 21:32 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
Witam;

Mam taki oto problem z hamulcem w s-crosie.
Od pewnego czasu zaczął łapać jakby niżej. Jak się podpompowało łapał prawidłowo. Typowy objaw zapowietrzenia. Jednakże serwis odmówił odpowietrzenia twierdząc, że to nie jest ta usterka. No to ok. Jeździmy dalej. Odkryłem, że jak wcisnąć z całej siły pedał hamulca na postoju to potem przez parę kilometrów łapie prawidłowo. Potem wraca do stanu poprzedniego czyli łapie dopiero w połowie i jest nieprzyjemnie miękki. Po raz drugi zgłosiłem sprawę do serwisu i po raz drugi nie widzieli problemu.
Dzisiaj pojawił się nowy objaw: jak nacisnąć mocno na hamulec i trzymać ( oczywiście na postoju przy włączonym silniku) to powolutku zaczyna zmierzać do podłogi. Tak, jakby wciskać nogę w lekko rozmoczoną glinę. Idzie z oporem ale płynnie do podłogi.
Proszę o podpowiedź co jest zepsute żebym tym osłom w serwisie podsunąć mógł pomysł bo jak mi trzeci raz odmówia naprawy to czwartego może już nie być bo skończe gdzieś na drzewie bez hamulca.
Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Lexo.


Na górę
Post: 04-09-2019, 06:42 
Offline

Rejestracja: 12-08-2019, 20:09
Posty: 36
Suzuki: SX4 S-Cross
Cytuj:
jak nacisnąć mocno na hamulec i trzymać ( oczywiście na postoju przy włączonym silniku) to powolutku zaczyna zmierzać do podłogi

to akurat jest normalny objaw pracy hamulców ze wspomaganiem.


Na górę
Post: 04-09-2019, 08:12 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
Tak? Od kilkudziesieciu lat jezdze autami ze wspomaganiem i jakos nie zauwazylem takiej wlasciwosci. W yarisie ktorym jezdze tez tak nie ma. W innych autach tez tak nie bylo.


Na górę
Post: 04-09-2019, 09:35 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Reklamacja na pismie. Jezeli TTTM, odpowiedź też na piśmie.


Na górę
Post: 04-09-2019, 11:19 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
MS pisze:
Reklamacja na pismie. Jezeli TTTM, odpowiedź też na piśmie.


Poszedł na serwis. Zobaczymy co znajdą i czy w ogóle. Coś o pompie abs-u gadali pod nosem.


Na górę
Post: 04-09-2019, 17:02 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
Lexo pisze:
MS pisze:
Reklamacja na pismie. Jezeli TTTM, odpowiedź też na piśmie.


Poszedł na serwis. Zobaczymy co znajdą i czy w ogóle. Coś o pompie abs-u gadali pod nosem.


No i wszystko jasne. Sprawdzili i powiedzieli że tak ma być. Mało tego pokazali mi że w innych Suzuki jest tak samo. A zatem tak ma być. To jest nieprawdopodobne ale sam się o tym przekonałem. Niemniej nie podoba mi się jazda z miękkim hamulcem więc Suzuki idzie na sprzedaz pomimo młodego wieku.


Na górę
Post: 05-09-2019, 09:53 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Ciekawe. Mam s-crossa z 2017 roku. Nie zauważyłem niczego dziwnego w pracy pedału hamulca. Jest twardy, zwłaszcza że z automatem trzymam go dłużej regularnie (np. na czerwonym świetle).
Miałem w życiu trzy swoje auta i przesiadałem się jeszcze między kilkoma innymi. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek zetknął się z taką sytuacją. Obstawiam, że to jednak jakaś usterka. Może siła sugestii zaburzyła wrażenie w innych autach.
Spróbuj może jeszcze w innym ASO.

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 05-09-2019, 10:16 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
ViRagE pisze:
Ciekawe. Mam s-crossa z 2017 roku. Nie zauważyłem niczego dziwnego w pracy pedału hamulca. Jest twardy, zwłaszcza że z automatem trzymam go dłużej regularnie (np. na czerwonym świetle).
Miałem w życiu trzy swoje auta i przesiadałem się jeszcze między kilkoma innymi. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek zetknął się z taką sytuacją. Obstawiam, że to jednak jakaś usterka. Może siła sugestii zaburzyła wrażenie w innych autach.
Spróbuj może jeszcze w innym ASO.


Może z automatem jest inna konstrukcja. Niemniej sprawdziłęm w dwóch nowych autach u dilera i jest tak samo. Jak pociśniesz hamulec mocno na postoju przy włączonym silkiku to "wjeżdza" do podłogi.


Na górę
Post: 05-09-2019, 10:49 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 31
Suzuki: S-Cross 1.0
Lexo pisze:
Może z automatem jest inna konstrukcja. Niemniej sprawdziłęm w dwóch nowych autach u dilera i jest tak samo. Jak pociśniesz hamulec mocno na postoju przy włączonym silkiku to "wjeżdza" do podłogi.


Ja mam w manualu 2018, u mnie działa prawidłowo, tzn niczego podobnego nie zauważyłem. Może warto spróbować z innymi egzemplarzami ale niekoniecznie u dilera? Nie wiem skąd kolego jesteś ale niezależnie od tego tych aut jeździ całkiem sporo i nietrudno trafić gdzieś na parkingu a myślę, że nikt nie powinien robić problemów by dać porównać, ja bym nie robił :) Osobiście miałem w ręku 3 egzemplarze s crossa i nigdy niczego się nie dopatrzyłem choć w jednym właściciel skarżył się na już słynny układ kierowniczy.


Na górę
Post: 05-09-2019, 11:08 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Dokładnie. Wpadający hamulec (niezależnie czy na postoju czy w ruchu) to zły objaw.
Moim zdaniem typowy dla zapowietrzenia lub jakiejś usterki w układzie.

Wcześniejsze auta miałem z manualem i taki objaw miałem własnie po samodzielnym serwisowaniu hamulców (kiedy niedostatecznie odpowietrzyłem układ).

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 05-09-2019, 12:50 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Tu chyba jednak nie chodzi o wpadajacy do podłogi pedał. A o lekkie popuszczanie.


Na górę
Post: 05-09-2019, 16:44 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
kolego
u mnie jest podobnie czyli odczucie miękkiego pedała hamulca ,ale gdy było hamowanie awaryjne to kurz z tylnej półki znalazł się z przodu :) , auto dęba stanęło :ok: .
taki sam objaw miałem w Qashqaju niby miękki a co do czego to auto stawało.
podjedź do niezależnego mechanika niech Ci odpowietrzy układ ,skoro twierdzisz że jest zapowietrzony może będzie ok.
ja nie zwracam już na to uwagi drugie auto z takim odczuciem hamulca , ale wiem ze gdy potrzeba to zostawia gumę na asfalcie :))
ale zaraz że sprzedawać :szok: :?:

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 16-09-2019, 19:35 
Offline

Rejestracja: 12-08-2019, 20:09
Posty: 36
Suzuki: SX4 S-Cross
MS pisze:
Tu chyba jednak nie chodzi o wpadajacy do podłogi pedał. A o lekkie popuszczanie.


i wydaje mi się, że o to właśnie chodzi. Problemem jest postrzeganie problemu i kwestia jego odpowiedniego wytłumaczenia.

Lexo pisze:
ak? Od kilkudziesieciu lat jezdze autami ze wspomaganiem i jakos nie zauwazylem takiej wlasciwosci


dla mnie to żaden argument - można się licytować na lata, kilometry, czy ilość samochodów. Technika idzie trochę do przodu. Wspomagania, ESP, inne systemy wpływają na zachowanie się konkretnych podzespołów.

Jak naciskasz pedał to zawsze troszkę się podda i nie będzie twardy jak kamień (przy pierwszym kontakcie). Tak samo naciskasz na pedał hamulca i z całej siły wciskasz w podłogę to on troszkę jednak się podda i jeszcze wejdzie, ale nie za dużo i bardziej mi chodziło o sytuację opisaną przez kolegę MS. Sprawdzałem specjalnie dzisiaj u siebie i właśnie tak działa hamulec. Sprawdzałem w innym moim samochodzie i również działa to tak samo i pamiętam, że zawsze tak działało, no może oprócz Seicento, ale to było lata temu. Raz spotkałem się z "twardym" pedałem hamulca, ale to raczej jest zły objaw - przyczyną był stary płyn hamulcowy i po jego wymianie układ działał w sposób opisany jak w S-Crossie i innych samochodach. W jednych może ten objaw jest większy, w innym mniejszy (różne wydajności serwa, inne pompy ABS, ESP, inne wielkości zacisków itp, itd).
Zawsze możesz zweryfikować przez prosty test. Pompujesz hamulec przy wyłączonym silniku, później trzymasz dalej nogę i odpalasz silnik, jak pedał wpadnie to jest ok (oczywiście nie chodzi o wpadanie do podłogi). Jeśli uważasz, że jest zapowietrzony to jedź odpowietrzyć.


Na górę
Post: 07-10-2019, 19:55 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
pabloo pisze:
MS pisze:
Tu chyba jednak nie chodzi o wpadajacy do podłogi pedał. A o lekkie popuszczanie.


i wydaje mi się, że o to właśnie chodzi. Problemem jest postrzeganie problemu i kwestia jego odpowiedniego wytłumaczenia.

Lexo pisze:
ak? Od kilkudziesieciu lat jezdze autami ze wspomaganiem i jakos nie zauwazylem takiej wlasciwosci


dla mnie to żaden argument - można się licytować na lata, kilometry, czy ilość samochodów. Technika idzie trochę do przodu. Wspomagania, ESP, inne systemy wpływają na zachowanie się konkretnych podzespołów.

Jak naciskasz pedał to zawsze troszkę się podda i nie będzie twardy jak kamień (przy pierwszym kontakcie). Tak samo naciskasz na pedał hamulca i z całej siły wciskasz w podłogę to on troszkę jednak się podda i jeszcze wejdzie, ale nie za dużo i bardziej mi chodziło o sytuację opisaną przez kolegę MS. Sprawdzałem specjalnie dzisiaj u siebie i właśnie tak działa hamulec. Sprawdzałem w innym moim samochodzie i również działa to tak samo i pamiętam, że zawsze tak działało, no może oprócz Seicento, ale to było lata temu. Raz spotkałem się z "twardym" pedałem hamulca, ale to raczej jest zły objaw - przyczyną był stary płyn hamulcowy i po jego wymianie układ działał w sposób opisany jak w S-Crossie i innych samochodach. W jednych może ten objaw jest większy, w innym mniejszy (różne wydajności serwa, inne pompy ABS, ESP, inne wielkości zacisków itp, itd).
Zawsze możesz zweryfikować przez prosty test. Pompujesz hamulec przy wyłączonym silniku, później trzymasz dalej nogę i odpalasz silnik, jak pedał wpadnie to jest ok (oczywiście nie chodzi o wpadanie do podłogi). Jeśli uważasz, że jest zapowietrzony to jedź odpowietrzyć.


No cóż. Jeśli chodzi o licytacje, jak byłeś to uprzejmy nazwać to niestety nie o to mi chodziło. Po drugie próba wytłumaczenia wszystkiego techniką idącą do przodu tez nie jest argumentem trafionym bo w ten sposób możemy tłumaczyć wszystko ( analogicznie do Twojego argumentu o licytacji). A jeśli chodzi o "miękkość" hamulca, to uprzejmie proszę o czytanie ze zrozumieniem poprzednich postów a nie proponować mi wciskania hamulca i odpalania silnika bo nie od wczoraj mam do czynienia z samochodami i wiem jak działa wspomaganie.
A że hamulec w S-crosie wpada po wduszeniu do podłogi jest faktem i porównując do Yarisa jest po prostu miękki i sprawia wrażenie niepewnego.

Niemniej, żeby zamknąć dyskusję to chyba rzeczywiście TTTM. Ponieważ jakość S-Crossa pozostawia wiele do życzenia i odpadła tapicerka od strony kierowcy więc jak pojechał na naprawę to dostałem jako zastępczy Celerio. I w tym jeździdle hamulec zachowywał się tak samo jak w s-crosie. Zatem przyjmuję do wiadomości że firma Suzuki takie wpadające hamulce stosuje do swoich samochodów.


Na górę
Post: 07-10-2019, 20:31 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A może jazda próbna z innym forumowiczem? że o innym aso nie wspomnę.


Na górę
Post: 07-10-2019, 22:00 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 244
Suzuki: s-cross
Potwierdzam objaw zachowania się pedału hamulca przy pracującym silniku na postoju (skrzynia biegów manualna),naciskamy pedał hamulca, a on powoli lecz jednostajnie kieruje się w stronę podłogi.


Na górę
Post: 09-10-2019, 09:08 
Offline

Rejestracja: 21-01-2015, 00:23
Posty: 24
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Może https://youtu.be/uWpL3enfldw Regeneracja pompy hamulcowej i odpowietrzenie układu! #101_Napraw pomoże.


Na górę
Post: 09-10-2019, 13:45 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A czy kiedykolwiek do tej podłogi faktycznie doszedł ?


Na górę
Post: 29-10-2019, 10:53 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
MS pisze:
A czy kiedykolwiek do tej podłogi faktycznie doszedł ?


Otóż to. Hamuje poprawnie w trakcie jazdy. Do podłogi dochodzi na postoju przy pracującym silniku przy mocnym jednostajnym wciskaniu.
Tak jak pisałem Celerio ma tak samo. Czemu tak jest - nie wiem, serwis też nie wie. Hamulec działa w czasie jazdy poprawnie.


Na górę
Post: 29-10-2019, 11:04 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 12:10
Posty: 11
elektro.tm pisze:
Może https://youtu.be/uWpL3enfldw Regeneracja pompy hamulcowej i odpowietrzenie układu! #101_Napraw pomoże.


No i co o tym myśleć? Każde nowe Suzuki ma nieszczelną pompę? Nawet Suzuki Polska uważa, że tak jest ok i tak ma być. A tu gość mówi że to jest usterka....


Na górę
Post: 29-10-2019, 13:24 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Poproś opinię ASO na piśmie, taka propozycja czasami działa cuda.


Na górę
Post: 29-10-2019, 14:11 
Offline

Rejestracja: 12-08-2019, 20:09
Posty: 36
Suzuki: SX4 S-Cross
Lexo pisze:
elektro.tm pisze:
Może https://youtu.be/uWpL3enfldw Regeneracja pompy hamulcowej i odpowietrzenie układu! #101_Napraw pomoże.


No i co o tym myśleć? Każde nowe Suzuki ma nieszczelną pompę? Nawet Suzuki Polska uważa, że tak jest ok i tak ma być. A tu gość mówi że to jest usterka....


Na początku dyskusji proponowałem Ci podobny test, ale argument do Ciebie nie dotarł.
Opisywany test odbywa się na wyłączonym silniku. Jeśli pompujesz wtedy hamulec a on wpada to jest oczywista usterka. Prawidłowo powinien zrobić się twardy a po włączeniu silnika powinien lekko wpaść - naturalny objaw.
Każdy pedał hamulca przy wspomaganiu lekko się podda, ale nigdy nie wpadnie do samej podłogi.
Pisałeś, że w Twoim yarisie pedał jest twardy - może to wina tamtego układu, który nie był należycie serwisowany bo miał stary płyn hamulcowy, albo zawór zwrotny od serwa nie działa prawidłowo i powoduje, że masz twardy hamulec?

Jeśli masz obiekcje to sprawdź też inne nowe samochody w innych salonach i porównasz. Nie sądzę, że nagle wszystkie modele suzuki są wadliwie wykonane, które akurat Tobie udało się prowadzić.


Na górę
Post: 03-05-2022, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Koledzy ja też Ostatnio jechałem i dosyć ostro przyhamowałem na i tu niespodzianka moim zdanie pedał hamulca poszedł dużo niżej niż zwykle aż trochę się nastraszyłem że nie zahamuję :(. Pojechałem do swojego mechanika i on stwierdził od razu że siedzi pompa ABS bo w tych modelach była to dość częsta przypadłość(pierwszy raz słyszę a mam już trzecie Suzuki). Nowa dostępna tylko przez serwis i cena oczywiście szok od 5000 do 6000 zł. Mój model jest 2013r benzyna poj. 1,6 wolnossąca. Ja postanowiłem na początek zmienić na nowy płyn hamulcowy dobrej firmy bo nie był wymieniany od początku. A co wy sądzicie co może być przyczyną bo obawiam się, że jeżeli wymiana nic nie da to oby taki przypadek się nie powtórzył zwłaszcza że mieszkam w górzystym terenie. Płyn już wymieniłem a po dwóch tygodniach jazdy znowu pedał w dół :(. Pompa ABS czy pompa hamulcowa? co Myślicie. Może ktoś wie gdzie kupić oryginalną pompę Boscha do mojego modelu.A tak nawiasem mój mechanik i z tego co usłyszałem od wielu odpowietrzał mi hamulce pierwsze od tyłu a nie jak na filmie od przodu bo ABS. Mam już trzecie SUZUKI ale nigdy ale to nigdy nie było takich przypadłości. Wiadomo lekkie ugięcie OK, ale uginanie prawie do podłogi???? przecież przy większych prędkościach np. na autostradzie to..... :(. Kto coś napisz sensownego, czy te pompy ABS naprawdę siadają w tych modelach czy też pompy hamulcowe. Zbliża się termin wakacji więc musze z tym coś pilnie zrobić.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 24-05-2022, 10:28 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
Pedal hamulca ma się lekko zapadać przy załączonym silniku lecz nie może schodzić prawie do podłogi. Ewidentnie zapadanie się hamulca nisko do podłogi jest wynikiem zapowietrzenia układu. Nawet gdy auto hamuje poprawnie na wszystkie koła a pedał zapada się za nisko to przeważnie zapowietrzona jest pompa abs. Trzy razy byłem kiedyś w Aso Toyota z takim objawem w Rav4 i zawsze dla nich było ok. A jak wsiadałem z innego auta do tej Ravki to nie raz bym nie wyhamował w normalnym ruchu. Pomogło odpowietrzenie pompy abs.


Na górę
Post: 26-05-2022, 19:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
OK. Wymieniłem dwa razy płyn hamulcowy na ATE LS6 i jest OK.Mam nadzieję że tak pozostanie. Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]