Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 11:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-04-2019, 12:02 
Offline

Rejestracja: 19-04-2019, 11:42
Posty: 1
Dzień dobry,

Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do was z pytaniem odnośnie kwestii wagi tego samochodu i jak ona wpływa na komfort jazdy i bezpieczeństwo. Jesteśmy z żoną zdecydowani na S-Cross 1.4 4WD AT z 2018 roku w wyposażeniu premium, którego waga według producenta wynosi 1235 kg.
W kilku testach i na forum pojawiają się informacje, że samochód bardzo jest podatny na podmuchy wiatru. Samochód będzie przez nas używany głównie w mieście, ale dwa razy w roku będziemy chcieli nim jechać w dłuższą trasę np do Austrii. Jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie? Jak ten samochód zachowuje się na autostradzie i czy jest to bardzo uciążliwe?
Kolejną kwestią, która mnie zastanawia to kwestie bezpieczeństwa. Nie ma nowszych testów Euro NCAP tego modelu. Czy waga będzie miała wpływ na bezpieczeństwo? Jeśli dobrze zebrałem informacje, konstrukcja nowego modelu jest oparta na tej samej platformie TECT, zatem czy można zakładać że to auto ma takie same, czy porównywalne bezpieczeństwo? Brakuje w tym aucie nowoczesnych systemów takich jak ma Vitara, czyli asystent pasa, czy automatyczne hamowanie itd. i nie znajduję nigdzie informacji na temat drogi hamowania tego samochodu, a bezpieczeństwo dla mnie jest niezwykle istotne.
Na koniec dodam, że auto bardzo nam się podoba, prowadzi się doskonale :)

Będę wdzięczny za wszelkie komentarze.
Miłego dnia


Na górę
Post: 19-04-2019, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Jeżdżę wersja 1.0 już prawie dwa lata. 40k km przejechane. Autem najdłuższa trasę jaka pokonalem na raz, była wycieczka do Czarnogóry, około 1700km. W sumie w ciągu 2 tygodni 6000km. Jeździło się doskonale ;) pomijając fakt wygody i pakownosci auta, bo jechaliśmy full zaladowani w 4 osoby i podróż była bardzo komfortowa, nikt nie narzekał. Co do wagi vs podmuchy. Przyznam szczerze że po przesiadce z Baleno rocznik 2016 zauważyłem ogromny przeskok na plus. Na prawdę, wyprzedajac tira lub mijając się z wielkim autem prawie w ogóle nie odczuwam charakterystycznego bocznego podmuchu. Porównując do mojego jeszcze poprzedniego auta czyli astry 3 kombi bo przyznam że w scross jest nawet lepiej. Mogę sobie spokojnie cała drogę przy ,160 km/h jechać opierając tylko nadgarstek na kierownicy. Nie masz się czego obawiać :) dodatkowo boczne wiatry też nie wpływają na zachowanie auta. Jedyne co podczas silnych wiatrów daje się we znaki to szum w kabinie który jest głośniejszy :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-04-2019, 13:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Scrossa prowadzi się gorzej od normalnych kompaktów ale bardzo podobnie do SUVów z podobnych lat projektowania aut.
Nowe konstrukcje są tutaj lepsze ale moim zdaniem akurat wersja 1.4T+AT jest naprawdę całkiem sympatyczna na trasy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-04-2019, 17:09 
Offline

Rejestracja: 11-09-2018, 09:19
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie
Suzuki: S-Cross 1.4 AWD
Mam S-Crossa od roku. Wersja 1.4 AWD manual. Prowadzenie na autostradzie + wiatr jest OK. Równolegle używam Tiguana 2.0 TDI 4 motion ( 1,5 tony ) i specjalnych różnic nie widzę. Potwierdzam szumy podczas jazdy pow.130-140 km/h dosyć uciążliwe ale jak na klasę autka OK.


Na górę
Post: 19-04-2019, 20:26 
Offline

Rejestracja: 28-01-2019, 19:00
Posty: 12
Po 1500 km w moim S-Crossie 1,4 AT 4WD (w tym dużo poza miastem, z tego część na autostradach) śmiało mogę powiedzieć, że nie jest bardzo podatny na podmuchy. W poprzednim samochodzie (Fiat Grande Punto) byłem przyzwyczajony do tańców po pasie, kiedy tylko wyjeżdżałem zza ciężarówki czy ekranu dźwiękochłonnego. :lol: Suzuki dobrze się trzyma na jezdni, kierownicę możesz trzymać spokojnie jedną ręką. W sprawie testów bezpieczeństwa nie pomogę.


Na górę
Post: 20-04-2019, 16:40 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
25tyś zrobione w 1.4T 4WD AT. Większośc w trasie. Nie odczuwam większej podatności na podmuchy od innych aut tego typu.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 21-04-2019, 01:15 
Offline

Rejestracja: 18-12-2017, 20:02
Posty: 15
Co do podmuchów to miając Tira przy 170 to jest nie ciekawie, ostatnio jechałem z Płocka do Wrocka i testowałem auto. W nocy prawie zero ruchu i jak mijałem tiry przy prędkości maksymalnej to były duże podmuchy i balem się ze wpadnę na barierki ale przy 140 jest ok. Podsumowując trasę 340 km w tym 300 autostradami i eskami spalanie ponad 12 litrów na 100 km. Ale czas jest okej. Nie piszę ze względu na.... Auto to 1.0 2awd skrzynia ręczna :)


Na górę
Post: 21-04-2019, 20:28 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wyprzedzanie TIRa nie jest najgorsze. Ale już wyjazd zza ściany lasu, albo ekranu dźwiękochłonnego przy wietrze powyżej 20m/s jest niebezpieczne przy prędkościach +150.
PS
Nadgarstkiem nie "trzymałbym" kierownicy nawet przy 50km/h za miastem a co dopiero na autostradzie. Miałem w krótkim czasie dwie poważne kolizje i gdybym nie trzymał obu rąk na kierownicy, to na 100% dzisiaj bym nie pisał tego posta. Z całego serca odradzam takie eksperymenty.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 22-04-2019, 13:20 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Po pierwsze - w każdym samochodzie tej masy/klasy/typu odczucia będą podobne. Owszem, S-Cross jest dość lekki, ale też nie jest przesadnie wysoki. Każdy mniejszy, lżejszy samochód wymięknie ze stabilnością przy mniejszej prędkości, niż większy, cięższy krążownik.
Po drugie - wiatr boczny/przedni + duża różnica prędkości z wyprzedzanym na autostradzie TIRem, to zawsze będzie problem. Jak są paskudne porywy wiatru, to po prostu nie zapier... się, tylko nieco zdejmuje nogę z gazu.
Po trzecie - ja jeżdżę S-Crossem z przyczepą prawie 1.200 kg i w normalnych warunkach jest nad wyraz stabilnie, ale jak przyjdzie zdradliwy przednio/boczny wiatr na autostradzie to jest nerwowo. Ale to już zupełnie inna bajka - solo nigdy nie odczułem jakiejś dolegliwości z powodu wiatru. Inna rzecz, że nie przeginam i na autostradzie nie przekraczam 140.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]