Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 09:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-11-2019, 20:17 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
Witam,
walczę ostatnio z moimi światłami - ledami :D
oryginalnie były tak ustawione, że parę metrów przed samochodem genialnie widać i potem taka linia, ciach odcięcie i potem ciemność.

Na stacji kontroli mi to podnieśli lekko i już było całkiem dobrze, ale to odcięcie cały czas było i ciągle było mi mało :D więc podkręciłem 2 obroty i potem jeszcze 2 i odcięcie znikło :D
Co więcej widać w ujjjjjj dalej i pobocze też dobrze doświetlone. Tydzień już tak testuję to i nikt mi nie miga ze kogoś oślepiam (raz tylko przy przyśpieszaniu, jak się przód podniósł, ktoś mignął).

I tak muszę wrócić na stacje kontroli by mi to ustawili jak powinno być bo zachęcony .. tuningowaniem chyba przesadziłem i teraz to już nie wiem co i jak :P ale co innego..
oglądam YT i tam te oświetlenia adaptacyjne są nawet w autach nie premium.

Coś gdzieś ktoś z Was słyszał, czy suzuki ma w planie takie coś wprowadzać, bo jak tak na to patrzę to genialna sprawa.

Z racji sarny jaka mi się trafiła to i laczki chcę mieć szersze bo szybciej wyhamuje auto (ostatnio to tak malutko metrów zbrakło), ale i gdyby te lampy świeciły szerzej, dalej to też inaczej by było.

To co na stacji kontroli plus 2 obroty i jest już mega fajne :P, ale takie adaptacyjne były by optymalnym rozwiązaniem :D


Na górę
Post: 18-11-2019, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tu jest podobny temat na forum Vitary:
viewtopic.php?f=70&t=18763
Może coś z moich doświadczeń Ci się przyda.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2019, 11:42 
Offline

Rejestracja: 02-10-2019, 23:58
Posty: 51
Suzuki: s-cross
Costales pisze:
Witam,
walczę ostatnio z moimi światłami - ledami :D
oryginalnie były tak ustawione, że parę metrów przed samochodem genialnie widać i potem taka linia, ciach odcięcie i potem ciemność.

Na stacji kontroli mi to podnieśli lekko i już było całkiem dobrze, ale to odcięcie cały czas było i ciągle było mi mało :D więc podkręciłem 2 obroty i potem jeszcze 2 i odcięcie znikło :D
Co więcej widać w ujjjjjj dalej i pobocze też dobrze doświetlone. Tydzień już tak testuję to i nikt mi nie miga ze kogoś oślepiam (raz tylko przy przyśpieszaniu, jak się przód podniósł, ktoś mignął).

U mnie z kolei światła mijania były ustawione tak, że świeciły na odległość ok. 100 metrów (myślę, że lekko ponad 100) i cały czas było widać wyraźne odcięcie. Poprosiłem na serwisie o sprawdzenie i mi obniżyli, że teraz też mam chyba trochę za krótkie. Ta wyraźna granica światło-cień jest chyba normalna w lampach ledowych. Skoro udało Ci się ją zatrzeć, to może jedna lampa świeci nieco wyżej i dlatego wyraźna granica zanika.
Możesz kolego napisać, która śruba w lampie służy do regulacji wysokości i w którą stronę trzeba kręcić, żeby podnieść wiązkę?

_________________
Pozdrawiam Janusz


Na górę
Post: 19-11-2019, 12:34 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Światła adaptacyjne dopiero jak się pojawią to może w nadchodzącym kombi w współpracy z toyotą lub prędzej w Grand Vitarze (w specyfikacji europejskiej RAV4 nie ma, ale na Amerykę północną są w topowej specyfikacji) lub też może w nowej generacji scrossa na przelomie 2020/21. Nic więcej nie wiadomo

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 19-11-2019, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tam jest jedna śruba - chyba 7 lub 8mm. Tylko zanim zaczniesz kręcić to włącz światła i zaznacz sobie na ścianie gdzie zaczynasz, bo łatwo przesadzić. Informację jak to policzyć masz w linku powyżej.

@Pan Jakub - tu chodzi o automatyczne poziomowanie. Automatyczne przestawiania mijania/drogowe jest już w swifcie. Byłem zdziwiony, że Vitara się nie załapała, choć na oko ma do tego wszystkie niezbędne urządzenia. Za to w swifcie nie ma automatycznych wycieraczek.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2019, 16:56 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Chyba jednak chodzi o adaptacyjne, nazywane również matrycowymi. Składają się one z kilkunastu/kilkudziesięciu diod LED które współpracują z kamerą umieszczoną pod lusterkiem wewnetrznym. Kiedy samochód "zobaczy" inny pojazd ze światłami to wyłącza poszczególne diody w światłach drogowych tworząc korytarz cienia w miejscu samochodu jadącego np.: z naprzeciwka, a wokół są załączone światła drogowe. Natomiast automatyczne światła drogowe działają 0/1 albo są włączone drogowe albo mijania. Technologia ta już powoli się pojawia, jest dostepna w dodatkowym pakiecie technologicznym w nowej corolli w topowej wersji, temu wspomniałem że może być w tym kombi oraz w amerykańskiej specyfikacji RAV4. @costales czy o to chodziło?

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 19-11-2019, 17:57 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Takie cuda to na razie w autach premium. W przeciętnych jest jedynie zmiana świateł mijania na drogowe i odwrotnie w zależności od światłe z przeciwka.


Na górę
Post: 19-11-2019, 18:18 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
Nie tylko premium :D

https://www.youtube.com/watch?v=0rKy-5wZ-ns

opel astra ma to za dopłatą :D

@Pan Jakub - dokładnie o to chodziło

@jantonik - jak miałeś to odcięcie na 100 metrach to już bardzo dobrze było. Dziś byłem u diagnosty i mi ustawił i ciuuuuut, milimetry 2 ponad tą kreskę w urządzeniu - teraz jest OPTYMALNIE :D
Co do ustawień to na końcu lampy jest opcja kluczyka.. ósemki chyba, ale obok jest takie zębate kółeczko. Tam wkładasz śrubokręt i delikatnie kręcisz w prawo to idą do góry, ale to rób z wyczuciem i tak z 10-15 metrów od ściany na której wcześniej, przed regulacją zaznacz jak świecą :D jak będziesz blisko ściany to tego ruchu lampy w górę lub w dół nie zauważysz i za dużo pokręcisz. bo to jak blisko pójdzie z centymetr to na 20 metrach to już duuuzo się robi :D
Ale najpewniej to do diagnosty, niech ustawi do max kreski i poźniej tak milimetr, dwa ponad kreskę tą górną na urządzeniu i będzie optymalnie: świecą daleko, nie ma odcięcia, nie oślepiam nawet przy przyśpieszaniu :D


Na górę
Post: 19-11-2019, 18:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Costales pisze:
@Pan Jakub - dokładnie o to chodziło

No to tego w S-crossie nie masz, więc jak miałoby działać. Masz zwykłe ledy, którym możesz ustawić wysokość.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2019, 19:35 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
wawax pisze:
Costales pisze:
@Pan Jakub - dokładnie o to chodziło

No to tego w S-crossie nie masz, więc jak miałoby działać. Masz zwykłe ledy, którym możesz ustawić wysokość.



no WIEM, że nie mam, co też napisałem w 1 poście :P
a tylko potwierdziłem o co mi chodziło :P czytać ze zrozumieniem :D


Na górę
Post: 19-11-2019, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mea culpa. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-11-2019, 00:47 
Offline

Rejestracja: 02-10-2019, 23:58
Posty: 51
Suzuki: s-cross
Costales pisze:
@jantonik - jak miałeś to odcięcie na 100 metrach to już bardzo dobrze było. Dziś byłem u diagnosty i mi ustawił i ciuuuuut, milimetry 2 ponad tą kreskę w urządzeniu - teraz jest OPTYMALNIE :D

No nie bardzo, 100 metrów to jednak trochę za dużo i mi często mrugali. Z moich szacunkowych wyliczeń wynika, że s-cross powinien mieć zasięg około 60-70 metrów.

_________________
Pozdrawiam Janusz


Na górę
Post: 20-11-2019, 06:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przy prędkosći 90km/h do zatrzymania łącznie z czasem reakcji potrzeba ok. 65m. Tak więc taki zasięg jest optymalny.
Jeśli światła są na wysokości 87cm (Vitara) maksymalny zasięg przy prawidłowo ustawionych światłach to ok. 68m (górny limit tolerancji). S-cross ma chyba podobną wysokość świateł.
Jak świecą na 100m to są na 100% źle ustawione.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-11-2019, 20:54 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
tentom pisze:
Takie cuda to na razie w autach premium. W przeciętnych jest jedynie zmiana świateł mijania na drogowe i odwrotnie w zależności od światłe z przeciwka.

W Maździe CX30 też są światła matrycowe.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]