Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-10-2018, 17:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Mój S-cross nie ma ciężkiego życia - codziennie 35 km do pracy, potem powrót. I tak w zasadzie jeżdżę 95% czasu w ciągu roku. Poza jazdą auto stoi w krytych (nieogrzewanych) garażach - w pracy oraz w domu. Ta ostatnia informacja wydaje mi się istotna, o czym poniżej. Auto jest serwisowane wyłącznie w ASO - do tej pory były to przeglądy okresowe. W lutym skończyła się gwarancja 3-letnia, ale ja byłem spokojny - bo przecież wykupiłem gwarancję Service Care 3+2, aby nie obawiać się kosztownych napraw...
Już na koniec ciepłych dni w Polsce - byłem zmuszony jechać dłuższą trasę na pogrzeb - po godzinie jazdy nagle zrobiło się w aucie ciepło, gorąco - przez okno świeciło słońce, a i na dworze było +24. Ustawienie termostatu na minimum nic nie dało, klimatyzację wyłączyłem i kolejne trzy godziny musieliśmy męczyć się. Po powrocie umówiłem się w ASO na sprawdzenie - wynik zagotował mnie na dobre: przyczyną jest przerdzewiały przewód wysokiego ciśnienie, przez który uciekł cały czynnik chłodniczy!
Już po pierwsze zabolała mnie myśl, że regularnie jeżdżę do ASO na przeglądy - nie tylko przecież na wymianę oleju, ale również żeby naprawiać coś, co zaniedbane w przyszłości mogłoby narazić na większe koszty. Jednak nie zostało zauważone, że przewód rdzewieje...
Ja się zastanawiam również, jak możliwe, że przewód zardzewiał w aucie, które prawie cały czas stoi w garażach?
Również zastanawia, jak producent (Suzuki) mógł zaprojektować i dopuścić tak niskiej jakości przewód, który ledwie wytrzymał trzy lata eksploatacji i narażać klienta na wysokie koszty naprawy?
A koszt naprawy został wyceniony następująco: przewód 190zł, napełnienie cieczą chłodzącą 1900zł (tak - w sumie ta awaria ma kosztować dwa tysiące sto złotych!).
Oczywiście - jakże naiwny - za pośrednictwem ASO zwróciłem się do ubezpieczyciela o finansowanie naprawy, ale dostałem odmowę - bo "przewód nie jest wymieniony w załączniku do umowy". Tak więc wykupienie przeze mnie Suzuki Service Care 3+2 okazało się wyrzuceniem niemałych pieniędzy w błoto.
Bez klimatyzacji ciężko funkcjonować nawet zimą (np. parowanie), więc szukam pomysłu co dalej z tym zrobić?
Czuję się oszukany - mam jeszcze niestare auto, niby na rozszerzonej gwarancji - ale z powodu awarii (czyja to wina? ASO? Suzuki Motor?) mam niesprawne auto i perspektywę koszmarnych kosztów (w stosunku do błahej wydawało by się awarii).
Czy ktoś ma doświadczenie jak skutecznie jednak naprawić tę klimatyzację, ale nie wydając na to aż tak dużej kwoty?
Auto nadal jest na tej niby-gwarancji Suzuki Service Care 3+2...


Na górę
Post: 23-10-2018, 18:56 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli ubezpieczenie nie obejmuje tej usterki, to masz dwa wyjścia. Albo kupisz przewód i naprawisz klimę w niezależnym warsztacie, albo zapłacisz w ASO. Innego rozwiązania nie widzę. Pierwsza opcja da zapewne klika stówek oszczędności. W drugim wypadku może być problem ze znalezieniem doświadczonej firmy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-10-2018, 19:17 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
piotrdab pisze:
A koszt naprawy został wyceniony następująco: przewód 190zł, napełnienie cieczą chłodzącą 1900zł (tak - w sumie ta awaria ma kosztować dwa tysiące sto złotych!)..


Podciągnij pod perforację, 12 lat gwarancji ;). Niestety taką tandetę dziś się produkuje, niezależnie od marki. Ja mam niezłe "jazdy" ze skoda, na szczęście jeszcze na gwarancji.
Najlepiej to będzie pogadać z serwisem klimy. Pewnie już masz to cudo 1234yf i stąd te koszty. Najtaniej to będzie napełnić 134a, jak znajdziesz kogoś kto to zrobi. Baza olejowa prawdopodobnie taka sama jak dla 1234yf. Z tego co wiem trzeba będzie przerobić zawory serwisowe dla 134a ale i tak powinno być znacznie taniej. Kolejne napełnienie będzie kilkukrotnie tańszy niż czynnika 1234yf. Chyba, że kilku mądrych w Brukseli znowu coś wymyśli.


Na górę
Post: 23-10-2018, 19:39 
Offline

Rejestracja: 28-02-2018, 15:00
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: sx4-scross
Ja bym na twoim miejscu jeszcze napisał pismo do Suzuki Motor Polska ze skargą że jak po takim czasie może skorodować przewód ? A następny e-mail jeżeli nie dostaniesz odpowiedzi, że zrobisz im anty reklamę we wszystkich forach internetowych. A na pewno nie będzie Cię nic kosztowało wysłanie pisma e-maila.
Jak byłem na serwisie to mechanika pytałem się o lampy ledowe przednie czy wymieniał i powiedział mi że nie podlegają one gwarancji powinny niby 6 -7 lat wytrzymać ale jedną już wymieniał po roku spaliła się klientowi napisał pismo do głównego oddziału i wymienili mu za darmo.
PS Zrób zdjęcie tego przewodu i gdzie się znajduje inni użytkownicy tacy jak ja będziemy mieli oko na ten element .


Na górę
Post: 23-10-2018, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja miałem taki sam problem w Splashu. Rurka od klimatyzacji i uciekał gaz. No ale auto miało wtedy ok 4/5 lat.

Poszukaj na forum (pisałem kiedyś o tym) ile mnie kosztowało dorobienie tej rurki przez niezależny warsztat serwisujący klimę - pamiętam, że max w kilku stówkach całość się zamknęła. W ASO chyba chcieli 3 razy tyle...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 23-10-2018, 20:01 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Remote pisze:
Ja miałem taki sam problem w Splashu. Rurka od klimatyzacji i uciekał gaz. No ale auto miało wtedy ok 4/5 lat.

Poszukaj na forum (pisałem kiedyś o tym) ile mnie kosztowało dorobienie tej rurki przez niezależny warsztat serwisujący klimę - pamiętam, że max w kilku stówkach całość się zamknęła. W ASO chyba chcieli 3 razy tyle...


Sam przewód jak widać jest w akceptowalnej cenie ale napełnienie układu to już rozbój. Cena 5kg 1234yf to jakieś 3500zł. W samochodzie będzie około 0,5kg czyli 350zł. Reszta to usługa aso.


Na górę
Post: 23-10-2018, 20:46 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Pisz do SMP, niemożliwe aby odmówili, oczywiście dodaj historię serwisową.


Na górę
Post: 24-10-2018, 10:06 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 53
Suzuki: SX 4 S-Cross
Kurde, piotrdab współczuję. Aż dzisiaj sprawdzę jak wygląda rurka w moim egzemplarzu.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 24-10-2018, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
A rurka nie jest przypadkiem aluminiowa? Masz zdjęcie tego uszkodzonego elementu?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 24-10-2018, 15:18 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
tylko pamietajmy koledzy że w naszych autach jest czynnik HFO-1234yf i on kosztuje
KILOGRAM 1000 ZŁOTYCH
to nie jest ten czynnik który był w autach przed rocznikiem 2011
Sam czynnik HFO-1234yf powoduje rozkład aluminium, magnezu i cynku.
i z tąd rdzewiejące układy klimatyzacji które są z alu

polecam miedzy innymi ten artykuł
https://autokult.pl/11721,nowy-czynnik- ... hy-zabojca

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 24-10-2018, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Już napisałem do SMP, przyznam się, że z dużą nadzieją po przeczytaniu poprzednich Waszych odpowiedzi na ten post.
Niestety nie mogę przesłać zdjęcia rurki - sam do niej nie zaglądałem, wiedzę o przerdzewieniu rurki czerpię z ekspertyzy ASO. Nie mam możliwości zajrzeć pod auto niestety.
Potwierdzam, że w S-cross klimatyzacja jest napełniona tym niebezpiecznym HFO-1234yf -> widziałem, że na znanym portalu aukcyjnym kosztuje od 2800 do 3500 zł za butlę 5kg. Bardzo drogo, ale i tak nie tłumaczy dlaczego napełnienie w ASO ma kosztować aż ~1900 zł? Bo przecież 500g wychodzi najdrożej 350zł... Skąd się takie ceny w ASO biorą to nie wiem. Ja od 20 lat kupuję auta w salonie, potem przez 3-5 lat serwisuję w ASO, ale z takimi marżami nie spotkałem się - choć muszę się przyznać, że po gwarancjach płaciłem tylko za czynności jak wymiana klocków, tarcz hamulcowych, czy przeczyszczenie układu płynu hamulcowego. Było drożej, niż w niezależnych zakładach, ale to było drożej o 20-50% i tylko na usłudze, a nie na materiałach..


Na górę
Post: 24-10-2018, 20:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
"Nie na materiałach"? W ASO Suzuki klocki na przód kosztują, jak dobrze pamiętam 360 albo 380pln czyli co najmniej 100% przebicia i to przy rabacie na części 10%

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 24-10-2018, 21:13 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
piotrdab pisze:
Skąd się takie ceny w ASO biorą to nie wiem


1. Marża - ASO na głupim przepuszczeniu przez magazyn zarabia kilkadziesiąt procent, vide cena olejów w ASO i poza
2. Cena roboczogodziny - tu też tanio nie jest, a ASO bazuje za sztywnych ilościach roboczogodzin na daną usługę. Podejrzewałbym, że uzupełnienie czynnika w klimie, to wg. ASO dooobrych kilka roboczogodzin, na które składa się szereg operacji technologicznych czy warsztatowych zalecanych przez producenta. Oczywiście zwykle ASO stosuje się zaledwie do kilku najważniejszych punktów z całej checklisty, kasując wszakże za wszystkie.

Jak dodasz powyższe do siebie, to poźniej kwota na rachunku wychodzi kosmiczna.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 25-10-2018, 19:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Odpowiedź negatywną od Suzuki Motor Poland dostałem szybko. Poczułem się potraktowany sztampowo jak przez niedbającą o opinię korporację. Nie tylko, że SMP nie ustosunkował się do moich wątpliwości, czy powodem przerdzewienia przewodu w prawie nowym aucie nie jest wada projektowa? Nie odpowiedzieli dlaczego mimo regularnych przeglądów, jakie robiłem w ASO rdzewienie przewodu nie zostało zauważone? (wtedy koszt naprawy byłby znacznie mniejszy). Dostałem tylko pochwałę, że zakupiłem bezużyteczną w tym momencie rozszerzoną gwarancję Suzuki Service Care 3+2 oraz pocieszenie, że mogę liczyć na rabat na oleju silnikowym (sic!). Może dla odpowiadającego mi Kierownika Regionu Auto Moto było to dowcipne (?), lecz ja tak tego nie oceniam.
Załącznik:
SMP_2018-10-25.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 25-10-2018, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-11-2016, 13:16
Posty: 26
Jedno słowo kpina i korporacyjny bełkot.


Na górę
Post: 25-10-2018, 20:22 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Od każdej decyzji służy odwołanie, poproś o ścieżkę dostępu zastrzegając sobie prawo interwencji na http://www.globalsuzuki.com
http://www.suzuki.co.jp


Ostatnio zmieniony 25-10-2018, 20:25 przez MS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 25-10-2018, 20:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Może jeszcze do rzecznika praw konsumenta napisać? No bo to jest faktycznie kpina. Ja jakoś nigdy nie miałem zaufania do tych przedłużanych gwarancji. Nigdy się nie skusiłem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-10-2018, 20:29 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Niepokojące, że w ogóle coś takiego się stało. Może się powtórzy w innych egzemplarzach, wygląda na jakiś błąd projektowy.
Z ubezpieczeniem miałeś po prostu pecha - jest lista, co jest objęte i tego co na niej jest, to nie kwestionują. U mnie się zepsuł klakson i naprawiałem go właśnie na tej przedłużonej gwarancji, nie było problemu, ale on jest na liście.
Pisz dalej, ale nie wróżę skuteczności, ubezpieczyciel się wykręci, a Suzuki Cię olewa.
Podzwoniłbym po serwisach klimatyzacji, nowy czynnik jest już im znany, na pewno gdzieś wyjdzie taniej. Na świecach ASO Suzuki ma 300% przebitki, więc te chore ceny mnie nie dziwią.


Na górę
Post: 25-10-2018, 20:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ale czy to nie dziwne, że klakson jest na liście ubezpieczonych podzespołów, a nie ma układu klimatyzacji...? :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-10-2018, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Zmuszony jestem do dalszych eskalacji, skorzystam z Waszych podpowiedzi gdzie zwracać się. Na pewno nie odpuszczę łatwo, bo jestem zawiedziony postawą anty-konsumencką przedstawiciela SMP.


Na górę
Post: 26-10-2018, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
macioo pisze:
Ale czy to nie dziwne, że klakson jest na liście ubezpieczonych podzespołów, a nie ma układu klimatyzacji...? :niewiem:


Klakson pewnie tani i do tego prawdopodobienstwo awarii znikome...
Klima juz zdecydowanie częściej pada.

A np. czy takie elementy jak turbosprezarka (tez dość droga w ASO) są objęte tą gwarancją ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-10-2018, 14:42 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Wyjaśnijmy kilka kwestii
1. Przedłużenie gwarancji to tak naprawdę ubezpieczenie w firmie Allianz kosztów napraw. Jak w każdym ubezpieczeniu - są warunki ubezpieczenia i jego zakres. Wszystko można znaleźć na stronie suzuki, łącznie z OWU, dokładnie tutaj https://suzuki.pl/auto/service-care
2. Jednym z istotniejszych warunków jest robienie przeglądów w ASO w terminach bardziej rygorystycznych niż wymaga Suzuki tzn +/-500 km od wskazań w książeczce - to dodaję ku przestrodze, tym, którzy to kupili, żeby o tym pamiętać.
3. Zakres ubezpieczenia to wyszczególnione 135 części i zespołów auta, jak się zepsuje coś spoza listy - nie jest objęte ubezpieczeniem. Jest tam naprawdę dużo rzeczy, których naprawa jest kosztowna.
4. Naprawa przypomina bezgotówkową likwidację szkody z AC czy OC - konkretnemu ASO nawet zależy, żeby szkoda była jak największa , bo za robociznę i części dają swoje ceny, a płaci ubezpieczyciel. Za klakson było to coś 390 zł, bo trzeba zdjąć zderzak. Wiem, że ubezpieczyciel zaakceptował też zapłatę za naprawę spalonej wiązki przy gnieździe zapalniczki, bo mi o tym opowiadał majster w ASO
5. W zakresie "klimatyzacja" objęte ubezpieczeniem są: sprężarka klimatyzacji, skraplacz, osuszacz, parownik, dukty, nawiewy i silnik wentylatora. Czy tę rurkę można podciągnąć pod pojęcie duktu - nie wiem, nie znam się, niech ktoś się wypowie. Jeśli tak, to można pisać odwołanie do ubezpieczyciela, tak jak przy każdej decyzji ubezpieczeniowej. Jeśli nie - to po prostu pech.
6. Suzuki może pokryć koszt naprawy na zasadzie goodwill, dbania o wizerunek, prawnie nie ma takiego obowiązku, chyba, że wchodziłaby w grę akcja przywoławcza, odpowiedzialność za produkt niebezpieczny - to już wyższa szkoła prawniczej jazdy, nie polecam zabierania się za to samemu. Można oczywiście do uokik zgłosić fakt wystąpienia takiej dziwnej awarii, nic to nie kosztuje, a przynajmniej będziesz dostawać pisma, jak urząd będzie walczył z suzuki (ale w imieniu wszystkich konsumentów, nie Twoim).
7. Można by się zastanowić nad reklamacją źle wykonanej usługi ostatniego przeglądu, gdzie nie wykryto takiej wady, co pociągnęło za sobą koszty - to już żądanie w stosunku do konkretnego ASO, można próbować, ale mile widzianym klientem tam już nie będziesz. Inna sprawa, że takie pismo np. od adwokata może ich skłonić do jakiegoś polubownego załatwienia sprawy np. partycypacji w kosztach.
Produkt w postaci przedłużenia gwarancji ma swoje wady i zalety, uważam, że przy drogiej naprawie będzie korzystny. Ale problemy są takie same, jak z każdym ubezpieczeniem.
Dowiadywałeś się, jak ceny w serwisach klimatyzacji? Od tego bym zaczął, żeby wiedzieć, czy warto walaczyć, bo ta walka będzie długa, a auto w tym czasie masz bez klimy. pzdr


Na górę
Post: 26-10-2018, 17:32 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
p.7 mi sie podoba i jest realny, każda usługa w ASO objęta jest 2 letnią gwarancją, choć nadal nie mogę pojąć jak SMP zlało klienta. Wyślij meila na sekretariat prezesa.


Na górę
Post: 27-10-2018, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-11-2016, 13:16
Posty: 26
Abstrahując od tematu, przecież aluminium z którego są wykonany przewody do klimy nie rdzewieje... Więc jak to się stało?


Na górę
Post: 27-10-2018, 12:01 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Kozawoj pisze:
Abstrahując od tematu, przecież aluminium z którego są wykonany przewody do klimy nie rdzewieje... Więc jak to się stało?


Korozja aluminium: http://www.nierdzewka.com/page/25/koroz ... -aluminium

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]