Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 27-07-2018, 10:06 
Offline

Rejestracja: 27-07-2018, 06:43
Posty: 20
Witam.
Zastanawiam się nad zakupem SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet.
Pytanie do posiadaczy nowych silników - jak się sprawują? Jakie macie przebiegi, jakies problemy z turbiną / samym silnikiem?
Wiem, że to tylko turbo dołożone do starszych jednostek wolnossacych, o których też nie wiem wiele jeśli chodzi o awaryjność. Generalnie mało na ten temat idzie znaleźć...

Za informacje będę wdzięczny.
Przy okazji wątek może się przydać również innym osobom.

PS. S-Cross się nie psuje, że nie ma wielu tematów z usterkami? :roll:


Na górę
Post: 27-07-2018, 10:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dobrze się sprawują.
Nie ma żadnych problemów. Nie odnotowano dotąd, ale silnik jest oferowany dopiero od kilku lat.
Nie jest prawdą, że to "tylko turbo dołożone do starszych jednostek". Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.


Na górę
Post: 27-07-2018, 11:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Avalanche pisze:
Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.

No nie, K14C dzieli blok z K14B, co najwyżej ma inaczej poprowadzone kanały. Ale w komunikatach prasowych o K14C otwartym tekstem było że jest to rozwinięcie sprawdzonej jednostki K14B.


Na górę
Post: 27-07-2018, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
BoosterJety to nowe jednostki na rynku od 2015 roku więc za dużo danych nie ma - no i sprzedaz znikoma.
Nawet na mobile.de największe przebiegi to 50-60 tys km.

Jak na razie okazuje się, że to jednostki bezawaryjne - nie ma powtarzających się usterek.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-07-2018, 11:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tomash pisze:
Avalanche pisze:
Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.

No nie, K14C dzieli blok z K14B, co najwyżej ma inaczej poprowadzone kanały. Ale w komunikatach prasowych o K14C otwartym tekstem było że jest to rozwinięcie sprawdzonej jednostki K14B.


1.0 BoosterJet to nowa jednostka, a K14C na pewno bazuje na K14B, ale nie jest to "tylko dołożenie turbo" ;)


Na górę
Post: 27-07-2018, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Dodam tylko jeszcze że Suzuki ma spore doświadczenie w uturbionych silnikach, o wiele dłuższe i mniej fakapowe niż wiodący europejscy producenci ;)


Na górę
Post: 27-07-2018, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
A ja dodam, że 1.0 Boosterjet to jedna z większych uturbionych jednostek Suzuki ;) Znają się na rzeczy, robią to od ponad 30 lat.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 27-07-2018, 20:29 
Offline

Rejestracja: 27-07-2018, 06:43
Posty: 20
Dobrze, Panowie... tylko turbina jest od Mitsubishi Heavy Industries.
W samochodach mają silniki turbobenzyna od 30 lat? Pytam, bo nic nie znalazłem. S-Cross dalej walczy z ASX i jego wolnossącym 1.6, ponoć trwałym. A auto ma być na 10 lat.


Na górę
Post: 27-07-2018, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
I bardzo dobrze, że od Mitsubishi Heavy Industries.
Tak, w samochodach mają silniki benzynowe turbo od ponad 30 lat. Nie w Europie oczywiście. Te silniki są bardzo chętnie wykorzystywane do motolotni z uwagi na niską masę i bezawaryjność.
Z tego co pamiętam, to pierwszy trzycylindrowy doładowany silnik 1.0 pojawił się w Suzuki w 1984.

Nie rozumiem, o co tyle krzyku z turbinami - kilkaset zł na regenerację po kilkuset tysiącach kilometrów, to jest ten problem?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 28-07-2018, 05:52 
Offline

Rejestracja: 27-07-2018, 06:43
Posty: 20
Czy ja wiem... nie jeździłem benzyną z turbo. Po prostu martwi mnie żywotność takiego rozwiązania, tak turbiny jak i samego silnika. Zwłaszcza, że auto będzie jeździć głównie w mieście choć nie "500 metrów so Biedronki".

Wychodzi na to, że tu się nic nie psuje również poza silnikiem. I to też podejrzane :D


Na górę
Post: 28-07-2018, 07:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 28-07-2018, 08:09 
Offline

Rejestracja: 27-07-2018, 06:43
Posty: 20
Byłem na jeździe testowej, po obwodnicy Gorzowa i coś tam po mieście. Rewelacja jeśli chodzi o przyspieszenie, silnik mruczy. Jedyny mankament to szumienie z przedniego słupka, od wiatru, głośno w okolicach 100 km/h. Może przesadzam. Jedyne co to mnie martwi to turbo, tak wszyscy jęczą "paanie, to się szybko sp.... i tylko koszta, silnik 200kkm nie przejedzie bez remontu, z turbiną to jednostka wysilona". Tylko że tu jest 4 cylindry 1.4 do wyboru, to nie karton mleka...


Na górę
Post: 28-07-2018, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
No karton mleka nie, ale mniej niż butelka półtoralitrowa wody ;)
Bzdurne gadanie i tyle.

Jęczą teoretycy i miłośnicy strucli z zachodu z przebiegiem 130 tys km skręconym z 250 tys km...


Co do wyciszenia, to w Suzuki go nie ma. Najgłośniejsze auta w klasach.
No może na równi z Dacia ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 28-07-2018, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Piotrek_ZS pisze:
W samochodach mają silniki turbobenzyna od 30 lat?

Ba, w mnóstwie kei-carów.
A takie np. Suzuki Cappuccino jest już dziś kultowym pojazdem :mikolaj:


Na górę
Post: 29-07-2018, 00:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

Pojeździłem i z zadowoleniem wróciłem do mojego 1,6 NA :skoczek:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-07-2018, 08:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
macioo pisze:
Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

Pojeździłem i z zadowoleniem wróciłem do mojego 1,6 NA :skoczek:


Jedna jaskółka wiosny nie czyni ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-07-2018, 09:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Ale turbobenzyną czy turbodieslem?


Na górę
Post: 29-07-2018, 15:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Turbo dieslem własnym ok 170kkm przejechałem. Ale temat o benzynie. Jeździłem 40 dni 1,2TB renaultem. Owszem, ma dużo pozytywów ale jakoś po naprawie z pzyjemnością wróciłem do S-crossa :) Nie umiem tego precyzyjnie wytłumaczyć ale jakoś bardziej mi odpowiada. Może to kwestia modelu samochodu? Może, jak spróbuję S-crossa 1,4TB to może zakocham się bez pamięci ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-07-2018, 16:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Kadjar jest za ciężki na ten silnik 1.2T.
Za to w Clio radzi on sobie całkiem fajnie.

S-CROSS 1.0T jeździ lepiej od Kadjara 1.2T.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-07-2018, 16:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Niby ten suzukowy 1,6 też trzeba wyżej kręcić, że by dynamiczniej jechać ale ten 1,2 renówkowy działa tak jakby zero-jedynkowo albo wcale na gaz nie reaguje albo jak już się wkręci, to zapiernicza ale pali wtedy jak smok. Rozważałem w przyszłych zakupach Kadjara albo Kaszkaja ale tylko 1,6TB ewentualnie poczekam na opinie o 1,6PureTech w Pugu3008. Mam jeszcze z 1,5 roku, bo zmiana mieszkania ważniejsza :D

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-07-2018, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
1.6THP w Pugach to mina. Do dziś nie poradzili sobie z rozrządem.
U nich pewny jest tylko 1.2T 130KM PureTech.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-07-2018, 23:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No właśnie nie THP tylko PureTech. To inny silnik. THP jeszcze jest pakowany do Citroenów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-07-2018, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
O to ciekawe. Może w końcu bedzie porzadny mocny silnik, bo THP to była padaczka :(

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-07-2018, 09:20 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.



Jest to mit :).


Na górę
Post: 30-07-2018, 11:07 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
macioo pisze:
No właśnie nie THP tylko PureTech. To inny silnik. THP jeszcze jest pakowany do Citroenów.



Czym jest nowy silnik 1.6 PureTech, który Peugeot umieścił np. w nowej limuzynie 508? Jest to stary 1.6 THP o podniesionej mocy w dwóch wersjach, w tym wyżyłowanej chyba do granic 225 km. Ze względów marketingowych oznaczenie zmieniono z THP na dobrze kojarzące się, obsypane różnymi nagrodami PureTech (nb. jaki jest sens nadawać tytuł "silnik roku" dla jednostki, która debiutuje na rynku i nie da się nic powiedzieć o jej niezawodności w długim okresie? to chyba tylko spece od audio żurnalistyki mogą wiedzieć).

A więc niedaleko pada PureTech od THP. I warto zauważyć, ze ta jednostka, rozwijana we współpracy z BMW, cierpiała na "problemy wieku dziecięcego", które wyeliminowano w toku dwukrotnych modernizacji. Jeśli wiec obawiać się, to wersji z pierwszych lat produkcji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]