Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 30-07-2018, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jarl pisze:
Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.



Jest to mit :).


Nie potwierdzam, że to mit. Wręcz przeciwnie. Tak samo jak z przesiadką z 2WD na 4WD :takjest:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-07-2018, 12:33 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Ależ to także jest mit. Jeździłem przez pół roku 4WD, i to permanentny 4WD a nie protezy jak współcześnie w większości bulwarówek, i jakoś nigdy potem nie odczuwałem jego braku.

Może dla mieszkańców gór 4WD to ma jakieś znaczenie. Ale na płaskim jak stul Mazowszu? Można się bez tego obejść.


Na górę
Post: 30-07-2018, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jeśli ktoś jeździ tylko po asfaltach i to suchych, to będzie uważał, że to mit.
Ja przejechałem 2WD wystarczająco dużo sezonów zimowych (tych ze śniegiem), żeby mieć odmienne zdanie.
Podobnie ma się temat turbo, szczególnie po przejażdżce Swiftem Sport 1.4T, który to dynamiką gasi Vitarę/S-Crossa jak peta, pomimo tego samego silnika...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-07-2018, 14:20 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
AWD to nie mit! Mam AWD i 2WD w domu i zimą porównania nie ma! AWD rules :D CO do Turbo albo wolnossaka, to już kwestia upodobań. Z wyścigów już wyrosłem, teraz wolę komfort. Nie powiem, że czasem fajnie jest przycisnąć ale zdecydowanie wolę "wygodnie" niż "szybko" :D

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-07-2018, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak poczytasz na forach to problemy z 1.6 THP są nawet w wersjach z 2016 i 2017 roku.

W najmocniejszej wersji z Peugeota RCZ ten silnik 1.6 THP (EP6CDTR) ma 270 KM

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 31-07-2018, 11:31 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
W firmie mamy od niedawna 1.6 THP ad. 2018, po zastanowieniu zdecydowaliśmy się dopłacić różnicę i pominąć 1.2 PureTech, w czym miałem swój skromny udział :). Gdy zacznie się sypać, dam znać :).


Na górę
Post: 31-07-2018, 11:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No właśnie wyczytałem, że 1,6PureTech jest dopiero do 2018r. THP jest chyba w określonych modelach też ciągle w ofercie. W salonach nie ma co pytać, bo według nich wszystkie jednostki są wyśmienite i bezproblemowe. :D

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-08-2018, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Mnie za to ciekawi jedna rzecz: boosterjety to silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w benzyniakach od początku technologii oznaczało to problemy ze zbieraniem się nagaru w głowicy (nie ma benzyny która przy wtrysku pośrednim chłodzi zawory i zapobiega żużlowaniu się oleju na gorących zaworach). Otwierał ktoś pokrywę zaworów i może opisać czy zbiera się nagar oraz ewentualnie jak często trzeba będzie go czyścić? Zakładając normalne wymiany oleju co 12-15 kkm.


Na górę
Post: 10-08-2018, 19:33 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 11:09
Posty: 14
Lokalizacja: jelenia góra
Suzuki: S-CROSS
mam 1.4 AT 4WD - bajka,zwłaszcza tryb sport, miałem okazję przejechać się 1.6 120 KM , powiem że 1.4 HDI 64 KM jedzie o niebo lepiej bez wysiłku (wiadomo turbina robi swoje), ale jak można mówić o trwałości silnika który trzeba wkręcać na ponad 4000 obr. żeby to jechało, 1.4 Turbo potrzebuje połowę z tego ,w który miejscu ten silnik jest wyżyłowany ?


Na górę
Post: 10-08-2018, 20:19 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A kto powiedział, że 1,4T jest wyżyłowany? 100KM z 1l to żaden wyczyn. Z tym "o niebo lepiej" w 1,4 HDI i to 64KM to bym dyskutował. Pierwsze metry owszem (większy moment) ale dalej to już cienizna. Diesel kończy jazdę gdzie Pb zaczyna jechać! Tym bardziej 120KM vs. 64KM.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-08-2018, 06:36 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Dużo mitów widzę tutaj jest. Ja już jeździłem turbo benzyniakiem ale w 2016 roku przesiadłem się do wolnossącego s-crossa i jakoś nie tęsknię za turbo. W lutym kończy mi się leasing i będę chciał zmienić samochód ale szkoda, że w nowych s-crossach nie ma już 1.6 wolnossaka. Nie wiem jaka alternatywa, możecie coś polecić ? Może ASX, Honda ? Dużo przemawia za Mazdą 3 2.0 ale zobaczymy, niewykluczone, że znowu przesiądę się do turbo mimo, że za tym nie tęsknię. Takie czasy. Z turbo u mnie odpada Opel bo jest paskudny, Skoda też odpada bo jest paskudna.


Na górę
Post: 17-08-2018, 06:43 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Nie wiem jak z finansami u Ciebie, ale ciekawą alternatywą może być Subaru XV. Tylko nie wiem czy zostały jeszcze jakieś 2.0i. Bo te 1.6i to jednak troszkę za słabiutkie jest.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 17-08-2018, 07:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Bierz Honde Civic 1.5T. Rewelacyjnie sie prowadzi i silnik jest idealny do tego auta. Dynamika i niskie spalanie w jednym.
Jedynie skrzynia CVT słabo ciut działa ale to cecha tego typu skrzyni, a nie konkretnego modelu....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-08-2018, 08:48 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Subaru to już kwota grubo ponad moje możliwości a nawet gdyby to nie ma co inwestować takiej kasy w samochód bo w kwocie S-crossa jest dużo modeli, które spełniają moje oczekiwania. Rzeczywiście Honda wpisuje się w mój gust ale to wszystko zależy od dillerów. Wczoraj odbyłam jazdę Kia Ceed 1.4 T 140 KM z bogatym wyposażeniem i autko bardzo wygodne i ładne. Na pewno odpadają u mnie niemieckie samochody gdyż nie jestem zwolennikiem niemieckiej motoryzacji.
Podoba mnie się nawet Tipo Kombi gdyż w dobrej cenie dostajemy samochód bogato wyposażony a ja nie jestem wyznawcą terorii, że samochody na "f"... :)


Na górę
Post: 21-08-2018, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Rzeczywiście TIPO to całkiem spoko auta, serio udało im się na maksa. Szczególnie w wersji wypasionej już wygląda jak "NieFiat" W środku troszkę trąci myszką ale nadal jest bardzo przyjemnie. Nawet nie czuć jak się wejdzie do środka, że to raczej niska półka. Jedyny problem to często ASO fiata, słyszałem już setki historii, o tych legendarnych "Fabrcznych LPG" itd. :D
Z drugiej strony tania wersja TIPO wygląda bardzo źle a za bogatą trzeba już położyć 70k+...w tej cenie wydaje mi się S-Cross Premium lepszym wyborem. Zaznaczam jednak, że to bardzo osobista sprawa, po prostu bardziej podobają mi się masywne auta o agresywnej sylwetce, dlatego np. Quashqai odpał u mnie w przedbiegach przy wyborze auta, tak samo jak Mitsubishi...chociaż w przypadku ASX to cała bryła jest dla mnie jakaś taka spuchnięta...poza tym Reflektory....Jak można wsadzić do AUTA tak BIEDNE i NUDNE reflektory jak do ASX XD


Na górę
Post: 21-08-2018, 15:35 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Nie wiem czy biedne, wg mnie reflektory w ASX są normalne zupełnie. Świeca prawidłowo (ksenon), nie ma z tym problemu, odpukać.

Pisałem już o tym, nie jestem fanem zrestylizowanego przodu a la Outlander, z tymi chromowanymi zygzakami, niemniej rocznik 2018 wygląda nieco lepiej niż 2017. Co do napuchniętej sylwetki ASX-a, wiozłem niedawno w lotniska kuzyna, który ma Qashqaia II, i stwierdził, ze w ASX jest więcej miejsca niż w Nissanie… Dla mnie zdziwienie, na oko wydaje się, ze że jest odwrotnie.

Szerokość (ponadprzecietna w ASX, taka jak w Outlanderze poprzedniej generacji), to jest jak się okazuje parametr, o którym trudno się przekonać na podstawie suchej lektury katalogu (nie wiadomo, w którym miejscu te szerokość mierzą i czy zabudowa wewnątrz nie zmniejsza szerokości użytecznej) i trzeba usiąść wewnątrz żeby się przekonać naprawdę.


Na górę
Post: 17-05-2020, 22:09 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 102
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Wracając do tematu. Proszę o opinie nt. silnika 1.0 booster Jet jak spisuje się przy większych przebiegach? Czy ktoś ma już na liczniku ponad 100 tys. Km ?


Na górę
Post: 18-05-2020, 17:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Raczej nie ma.
W ogłoszeniach czasem się zdarzają takie z przebiegiem 70-75tys km.

Pytałem w lutym w ASO to największy przebieg jaki pamiętał mechanik to było 60k km. Bezproblemowo.

Auta nie flotowe to i przebiegi w granicach 10-20 tys km rocznie...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-05-2020, 18:13 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 31
Suzuki: S-Cross 1.0
Remote pisze:
Raczej nie ma.
W ogłoszeniach czasem się zdarzają takie z przebiegiem 70-75tys km.


Kolego Remote a co powiesz na to? https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sx ... 1be4e028b7
Jakieś 3 miesiące temu było na śląsku w jednym z salonów suzuki, s cross z silnikiem 1.0 i przebieg 176 tysięcy, sprzedał się w około miesiąc, a stan opisany był jako bardzo dobry.


Na górę
Post: 18-05-2020, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
O dobry przypadek. No to można być spokojnym o trwałość.
Ja sprawdzałem tylko Swifty.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-05-2020, 21:21 
Offline

Rejestracja: 24-11-2019, 22:47
Posty: 38
Suzuki: S-cross
Jeżdżę S-crossem 1.0 Boosterjet (2018) AWD z przebiegiem już dość dużym (ponad 75.000 km). Wszystko działa bez zarzutu. Silnik wciąż jeszcze zaskakuje mnie spalaniem. Obecnie (mieszkam w Łodzi, zatem to raczej spore miasto i ponoć najbardziej zakorkowane w Europie) mam średni spalanie 6,8 (na komputerze, czyli ok. 7,2 w realu).
W zasadzie nie mogę na nic narzekać poza dziwnym trzepotaniem szyb w przednich drzwiach podczas jazdy po kostce brukowej.


Na górę
Post: 19-05-2020, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
tutor70 pisze:
Jeżdżę S-crossem 1.0 Boosterjet (2018) AWD z przebiegiem już dość dużym (ponad 75.000 km). Wszystko działa bez zarzutu. Silnik wciąż jeszcze zaskakuje mnie spalaniem. Obecnie (mieszkam w Łodzi, zatem to raczej spore miasto i ponoć najbardziej zakorkowane w Europie) mam średni spalanie 6,8 (na komputerze, czyli ok. 7,2 w realu).
W zasadzie nie mogę na nic narzekać poza dziwnym trzepotaniem szyb w przednich drzwiach podczas jazdy po kostce brukowej.
Też miałem z tym problemy. Pomogły owiewki ;) no ale nie każdy lubi

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-05-2020, 20:12 
Online

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 247
Suzuki: baleno
Jeżdżę Baleno z silnikiem 1.0, wcześniej jeździłem wersją 1.2. Jeśli chodzi o dynamikę nie ma porównania, szczególnie na autostradzie. Kłopotów żadnych, trochę gorsza kultura pracy, spalanie porównywalne. Nie należy zapominać, że to silnik od Suzuki a nie VW, czy innych- nie pamiętam, żeby ta firma kiedykolwiek miała problem z jakimkolwiek silnikiem

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 21-06-2020, 05:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam, to i ja coś dołożę do tematu. Mam swifta 1.0 tylko zmodyfikowany co niemiara. moc mam juz 143KM (VTECH Kraków). mam na liczniku 67 000 km i nic. Ostatnio wracałem krajowymi ok 220 km i jadąc niespiesznie (80-100km/h) spalił mi 4 L (sprawdzone po zatankowaniu). Silnik nie telepie, nie pali oleju. No po prostu jestem zachwycony tym autkiem. Warto stosować dwusiarczek oleju do oleju aby zadbać o silnik - w internecie jest wiele opisów do czego to służy...zmieniam olej co 10-12 kkm i tyle. No i musiałem zrobić wyciszenie auta bo z tym u Suzuki tragedia.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 28-06-2020, 19:59 
Offline

Rejestracja: 11-10-2017, 12:15
Posty: 26
Czy miał ktoś problem z łańcuchem rozrządu w s crossie z silnikiem 1.0, chodzi o rozciągnięcie.
Znajomy mechanik coś tam słyszy, mam jeszcze gwarancję ale nie wiem czy to wystarczy żeby w serwisie się tym zajęli.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]