Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19-02-2018, 21:10 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Zpomniałem zapytać przy odbiorze niestety, przeglądałem książkę serwisową i te wytyczne co do przeglądów ale nie pamiętam czy była tam notka o tym :roll:

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 19-02-2018, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
dominiq pisze:
Zapadka kliknie prędzej czy później.
No właśnie nie zawsze, czasami trzeba to "wymusić", ale właśnie tak, żeby nie obciążyć skrzyni.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-09-2018, 18:27 
Offline

Rejestracja: 01-09-2018, 16:13
Posty: 2
Lokalizacja: Szczecin / DK
Suzuki: S-Cross
Hej wam,

Dopiero dołączyłem do tego forum, i mam nadzieje ze ktos z was mógłby mi pomóc. Ja w zamian chętnie się podzielę 5-letnim doświadczeniem z autkiem (patrz podpis).
Bylem szczesliwym posiadaczem krosika, do czasu aż siadła skrzynia biegów :( Jest to automat z 4WD i przebieg prawie 150 kkm.

Autko było serwisowane na bieżąco w Polsce.
Od kilku lat czasem pokazywał się sygnał "4WD MODE UNSELECTABLE, AUTO MODE ON", najczęściej kiedy raptem trzeba bylo zwolnic na autostradzie z powodu korków. W polskim serwisie powiedziano nam że to mało istotny komunikat (żółty kolor), jednak nie potrafili wytłumaczyć przyczyny tego komunikatu. Należało po prostu obserwować. Podobnie powiedzieli nam w duńskim serwisie Suzuki.

2 lata temu zakonserwowalem podwozie w Danii. Co niektorzy z was moze wiedza jak efektywnie konserwuja podwozia w DK :)
Autko sie troche wyciszyło i wtedy zwróciłem uwagę na dziwny dzwiek przy prędkościach 60-80 km/h, jakby lozysko szumiało na wale napędowym.
W serwisach w Polsce i w Danii nie mogli znaleźć przyczyny, choć też coś słyszeli.
Niestety, duński serwis w ogóle nie był pomocny, dlatego że ten akurat model (CVT, 4WD, benzyna) na duńskim rynku nie istnieje. Kazali nam jechać do Polski i pytać.

Mimo że Suzuki nic nie mówi o wymianie oleju w skrzyni biegów, i tak wymieniłem przy serwisie na 100 kkm. Rodzaj oleju uzyty wg. zalecen Suzuki.

Od roku czasu pojawiło się lekkie szarpanie przy jeździe po mieście, rzadko ale dość irytująco. Niestety, juz gwarancja minęła, a w serwisie nie umieli zlokalizować problemu. "Jeździć i obserwować". Od kilku miesięcy szarpanie stawało się częstsze i czasem obroty skakały. Autko stalo sie bardziej mułowate i niektóre szarpnięcia były bardzo intensywne, jakby system nie bardzo umiał zegrać tylnego i przedniego napędu.
Parę tygodni temu mojej żonie wyswietlil się alarm "HIGH TRANSMISSION OIL TEMP", jechała max 140 na h i 25 stopni na zewnątrz. W serwisie powiedziano jej ze czasem sie to moze zdazyc, przy dużych prędkościach w ciepłe dni. Dla mnie to brzmi jak "chłodnica traci efektywność przy wzroście prędkości", po prostu bzdura.
W ostatnim tygodniu mialem wrazenie jakby sprzeglo dostawało poślizgu, słabe przyspieszanie. Poziom oleju w skrzyni się trochę podniósł, jakby sprzęgło nie bylo wystarczajaco napełnione.
W serwisie w Danii sprawdzili co mogli, no i wprowadzili nowsze wersje oprogramowania. Ku mojemu i ich zaskoczeniu, wersja oprogramowania na silniku była 1, wprowadzili wersje 3. Wersja na skrzyni była 1, wprowadzili wersje 7, tak tak 7! Wersja AirCon z 0 na 1. Wyglądało jakby podczas serwisowania w Polsce nigdy nie aktualizowali oprogramowania.
Wznowienie aktualizacji jednak nie pomogło, nawet autko jakby dostało większego poślizgu i niestabilnych obrotów. Z miejsca pojechałem do Polski, żeby tu sprawdzili co jest grane. I w polskim i w duńskim serwisie nie dostrzegli żadnych błędów na komputerze, nigdy!
Kiedy dojechałem do Polski, skrzynia całkiem powariowala. Tu doradzono mi zebym pojechal do bardzo uznanego specjalisty od automatycznych skrzyń biegów. Tutaj z kolei sie dowiedzialem, ze jest sporo problemów, jednak nadal żadnych meldunków błędu! Jednocześnie, serwis w Danii powinien podejść bardziej krytycznie do wprowadzania wersji z 1-ej na 7-a na skrzyni biegów. Jest coś w rodzaju samoadaptacji programu podczas eksploatacji napędu. Celem jest "samoregulacja" sygnałów w stosunku do zużycia. Podczas wprowadzania nowych programów, skrzynia musi być mechanicznie w porządku, poniewaz samoadaptacja zostaje wyzerowana i musi regulować na nowo. Wygląda na to że moja skrzynia jest zajechana i po wprowadzeniu nowej wersji programów po prostu zgłupiała. Niestety, fachowiec będzie miał czas za 4 tygodnie żeby zajrzeć do miski olejowej. Mam kilka tygodni na decyzje jak do tego podejść.

Sie rozpisalem, ale moze ktos z was jest w posiadaniu jakichś pomocnych informacji. Mogą być nawet całkiem techniczne, jestem technikiem więc chyba połapie :)

Z gory dziekuje

_________________
Suzuki SX4 S-Cross 1.6VVT, 4WD, CVT, Elegance, model JY z 2013


Na górę
Post: 07-09-2018, 08:52 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 11:09
Posty: 14
Lokalizacja: jelenia góra
Suzuki: S-CROSS
dziękuję za komplement , ale ja wiem czy ja jestem chłopcem , prawo jazdy mam od 33 lat i przejechałen ponad 1 400 000 km, oczywiscie każdy jeździ jak lubi a ja lubię przed światłami z minutnikiem włączyś sobie na luz , Auto Świat nie czytam bo mało piszą o Suzuki

ModEdit - nie cytujemy całej treści posta pod którym odpowiadamy. Czoboki


Na górę
Post: 07-09-2018, 09:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Panowie, ale po co te osobiste wycieczki? Nie można bez nich?
Macie różne zdanie o użytkowaniu skrzyni automatycznej, to je opiszcie i przekonajcie siebie oraz innych argumentami merytorycznymi.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-09-2018, 09:35 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Przed przesiadką na automat zrobiłem sobie przygotowanie teoretyczne, czytałem i oglądałem mnóstwo materiałów odnośnie użytkowania automatycznej skrzyni biegów, po polsku i jeszcze więcej po angielsku (w końcu większość użytkowników to amerykanie). Podstawowe wytyczne wszyscy mieli takie same i zawsze sugerowali, że w normalnym ruchu, podczas postoju na światłach zostawiamy skrzynię w pozycji D i trzymamy na hamulcu. N jest praktycznie tylko separatorem pomiędzy R i D, na co dzień nie używanym, ewentualnie sporadycznie mogącym być wykorzystywanym przy powolnym holowaniu (w zależności od producenta, ale w Suzuki nie). Co więcej N obniża ciśnienie i poziom smarowania przekładni automatycznej, więc po postoju na światłach na N, szybkiemu wrzuceniu D i dynamicznym wystartowaniu szkodzimy naszej skrzyni.

Potwierdzeniem tego podejścia jest zachowanie systemu Start&Stop, który działa jedynie w pozycji D. Przerzucenie na dowolny inny bieg, w tym N powoduje natychmiastowe odpalenie silnika zgaszonego przez system.

Zatem używanie N w ruchu ulicznym nie jest poprawne według znanych mi źródeł, wbrew zamysłom producenta i w dłuższej perspektywie przy intensywnym użytkowaniu może nawet wpłynąć na żywotność mechanizmów.

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 07-09-2018, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Co tu dodać. Zalecam gorąco lekturę instrukcji obsługi w zakresie obsługi/użytkowania automatycznej skrzyni biegów.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 07-09-2018, 13:26 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 11:09
Posty: 14
Lokalizacja: jelenia góra
Suzuki: S-CROSS
ViRagE pisze:
Przed przesiadką na automat zrobiłem sobie przygotowanie teoretyczne, czytałem i oglądałem mnóstwo materiałów odnośnie użytkowania automatycznej skrzyni biegów, po polsku i jeszcze więcej po angielsku (w końcu większość użytkowników to amerykanie). Podstawowe wytyczne wszyscy mieli takie same i zawsze sugerowali, że w normalnym ruchu, podczas postoju na światłach zostawiamy skrzynię w pozycji D i trzymamy na hamulcu. N jest praktycznie tylko separatorem pomiędzy R i D, na co dzień nie używanym, ewentualnie sporadycznie mogącym być wykorzystywanym przy powolnym holowaniu (w zależności od producenta, ale w Suzuki nie). Co więcej N obniża ciśnienie i poziom smarowania przekładni automatycznej, więc po postoju na światłach na N, szybkiemu wrzuceniu D i dynamicznym wystartowaniu szkodzimy naszej skrzyni.

Potwierdzeniem tego podejścia jest zachowanie systemu Start&Stop, który działa jedynie w pozycji D. Przerzucenie na dowolny inny bieg, w tym N powoduje natychmiastowe odpalenie silnika zgaszonego przez system.

Zatem używanie N w ruchu ulicznym nie jest poprawne według znanych mi źródeł, wbrew zamysłom producenta i w dłuższej perspektywie przy intensywnym użytkowaniu może nawet wpłynąć na żywotność mechanizmów.


no gdy zadziała system start&stop to nie ma żadnego ciśnienia , no dobra a dlaczego nowojorscy taksówkarze na światlach zawsze wrzucają na N ? no może 8 na 10 tak robi


Na górę
Post: 07-09-2018, 13:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
O szkodach wynikających z rzekomych proekologicznych zalet s&s będzie zapewne coraz więcej (wyrzut spalin przy rozruchu, zużycie akumulatorów, rozruszników), nie wierzę, by i skrzyniom automatycznym wychodziło to na zdrowie.
W US auta i ich serwis są tanie...
A Rosjanie w kawałach wrzucają przy pełnej prędkości bieg R - rakietnyj ;)

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 07-09-2018, 15:02 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Jasne, wiadomo, ale nie o szkodliwości S&S tu mowa. Skoro producent zaprojektował system do pracy w przełożeniu D skrzyni automatycznej, tzn że uznaje on właśnie D za bieg używany podczas postoju na światłach. Kluczem jest po prostu stosowanie się do zaleceń z instrukcji obsługi, ona akurat wymienia podstawowe zasady korzystania ze skrzyni automatycznej, spójne z wszystkimi źródłami z jakimi się zapoznałem.

BTW. Nie wiem czy taksówkarze w US to właściwy wzór do naśladowania, przypuszczam, że stosunkowo niewielu z nich jeździ własnymi autami, o które dba i użytkuje zgodnie z wytycznymi. Może właśnie te brakujące 2 na 10 to właściciele dbający o pojazd :) Poza tym auta amerykańskie są jednak zbudowane nieco inaczej niż te oferowane na rynku europejskim, a więc trwalsze/odporniejsze na niektóre drobne błędy. Nawet w niektórych filmach ze scenami z NY/LA w korku widać jak niektórzy wrzucają P na czerwonym świetle - błyskają światła wstecznego. A według tych samych źródeł to kolejny bieg, który należy używać jedynie na parkingu przed wyjściem z auta :)

Pewnie oba podejścia w perspektywie jednego właściciela nie mają większego znaczenia, ale powszechnie wiadomo, że mimo że skrzynie automatyczne są trwalsze niż manualne, to kupujący europejscy omijali je przez dekady - a może po prostu opinie psuły przypadki odkupienia aut, które były źle użytkowane...

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 13-09-2018, 17:30 
Offline

Rejestracja: 21-03-2018, 15:18
Posty: 82
Suzuki: Baleno '18
Przeca automata zanabywa się po to, by jak najmniej machać wajchą...
Dajemy D i jedziemy... Na miejscu docelowym dajemy P i tyle. Koniec kropka. Czy to współczesny automat czy taki sprzed 30 lat (miałem niedawno audi z '89 z automatem 3-biegowym) - wszędzie tak samo. D i jazda do celu. Na miejscu P.

_________________
Baleron Premium+ 1.2
Obrazek


Na górę
Post: 13-09-2018, 17:44 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
A czy ktoś z Was haratał może przyczepkę kempingową tym automatem? Jakieś uwagi?


Na górę
Post: 13-09-2018, 18:50 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
I jeszcze jedno pytanie - czy w S-Crossie jest osobna chłodnica oleju do skrzyni?


Na górę
Post: 13-09-2018, 22:47 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
misioooo pisze:
Przeca automata zanabywa się po to, by jak najmniej machać wajchą...
Dajemy D i jedziemy... Na miejscu docelowym dajemy P i tyle. Koniec kropka. Czy to współczesny automat czy taki sprzed 30 lat (miałem niedawno audi z '89 z automatem 3-biegowym) - wszędzie tak samo. D i jazda do celu. Na miejscu P.


Amen

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 14-09-2018, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
LEONP pisze:
no dobra a dlaczego nowojorscy taksówkarze na światlach zawsze wrzucają na N ? no może 8 na 10 tak robi

Bo nie przeczytali instrukcji.


Na górę
Post: 24-09-2018, 15:49 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
ponawiam moje pytania dwa posty wcześniej - nikt nic nie wie w tych tematach??


Na górę
Post: 28-10-2018, 13:55 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Czy ktoś z Was, użytkujących automat, używa może jakiegoś programu do odczytów z gniazda OBD2?
Chodzi mi konkretnie o to, że chciałbym kontrolować temperaturę płynu w skrzyni na wyjazdach z przyczepą (czyli praca skrzyni pod dużym obciążeniem, zwłaszcza w górach), żeby unikać przegrzania płynu.
Pojawiają się więc pytania:
- czy w ogóle odczytam z gniazda OBD2 temperaturę płynu?
- a jeśli tak, który z dostępnych programów zapewni odczyt tego parametru?


Na górę
Post: 17-01-2020, 15:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czy ktoś już zmieniał olej w tej skrzyni? Trzeba ją potem adaptować?

Szukam jakichś dokładniejszych informacji na jej temat, ale nic nie mogę znaleźć w sieci. O tym, że model skrzyni to AWTF-80 SC napisano tylko w jednym miejscu (Wikipedia) i to bez podania źródeł - pytanie więc na ile jest to wiarygodne. O samej skrzyni pisze się w wielu miejscach, ale w kontekście Alfy, Opla, Volvo. Nigdzie nie wspomina się Suzuki. Na zagranicznych forach Suzuki żadnych informacji nie znalazłem. Dodatkowo przełożenia skrzyni podane na stronie suzuki.pl dla automatu nie zgadzają się z tymi podanymi w Wikipedii i na innych stronach. Pytanie więc o wiarygodność tej informacji.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2020, 22:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Vitara S na pewno ma AISIN-a.W Boschu zrobię wymianę ok 500 zł .Nie potrzebna adaptacja potem .Zalecana wymiana po 60 tys.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 18-01-2020, 07:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dzięki. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-01-2020, 15:52 
Offline

Rejestracja: 25-01-2017, 20:51
Posty: 23
TF-71SC to oznaczenie skrzyni w naszych s crossach. Wychodzi na to ze jest to młodsza siostra TF-80. Z tego co wyczytalem wsadzają ją także do Peugota 3008, Volvo i kilku innych. Ja na swoją nie narzekam zwlaszcza czytając problemy użytkowników Hyundaja czy Kia z DCT czy Forda z nowym 8 stopniowym automatem.


Na górę
Post: 05-08-2021, 12:44 
Offline

Rejestracja: 11-10-2016, 11:30
Posty: 37
Suzuki: SX4
przymierzam się do zakupu Suzuki S Cross przed liftowego 1.6 120km benzyna. Silnik benzynowy może opcjonalnie współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jaka to nazwa skrzyni, czy jest awaryjna i jakie przebiegi wytrzymuje.


Na górę
Post: 01-05-2022, 18:53 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 223
Czy w tej skrzyni jest jakis ogranicznik biegow poza D? W starym hondowskim mialem przykladowo D 2 3 i mozna bylo ladnie silnikiem hamowac.
Na rysunku od Suzuki widze tylko PRND.
Jak w takim razie zjezdzacie z duzej gorki (bo widze ze scrossy nie maja hill descent assista)? Caly czas hamulec?


Na górę
Post: 01-05-2022, 19:32 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Są dostępne manetki przy kierownicy i tryb manualny.

Jeszcze zapytam, czy normalne jest, że w trybie sport zrzuceniu biegu towarzyszy lekkie szarpnięcie i ogólnie redukcja biegu jest zauważalna? Szczególnie przy mocniejszym hamowaniu. Takie coś nie występuje w ogóle w trybie auto, a również w trybie sport wrzucenie wyższego biegu jest całkiem płynne.


Na górę
Post: 02-05-2022, 09:31 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Powiedziałbym, że normalne nie jest... Ale u mnie jest tak samo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]