Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 30-12-2017, 23:49 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Witam, nie znalazłem żadnego tematu o automatycznej skrzyni w poliftowym s-crossie. Orientuje się ktoś czy to skrzynia Suzuki czy zapożyczona od jakiegoś innego modelu? Może ma ktoś oznaczenie skrzyni występującej z silnikiem 1.4 boosterjet. Na pewno jest to 6biegowy automat :P

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 01-01-2018, 14:11 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Jeśli pytasz czy to konstrukcja własna Suzuki to własnie taką informacje otrzymałem podczas pierwszych jazd próbnych poliftowym S-crossem
W Vitarze 1.4 występuje ten sam automat.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 01-01-2018, 15:14 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Tak, chidziło mi o to czy Suzuki samo zrobiło ten automat. Niestety w internecie nie znalazłem żadnych oznaczeń tej skrzyni żeby poczytać opinie.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 01-01-2018, 15:54 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Też w necie na nic dokładnego na jej temat trafić nie mogę, bazuję tylko na tym co usłyszałem od sprzedawcy podczas jazdy próbnej :roll:

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 01-01-2018, 18:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To co mówią sprzedawcy przed podpisaniem umowy traktowałbym z lekką rezerwą. Nie raz słyszałem totalne bzdury.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-01-2018, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
To nie automat Suzuki, tylko japoński Aisin. Turbina też nie Suzuki, tylko Mitsubishi. Sprzęgło napędu też nie Suzuki, tylko GKN. Itd.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-01-2018, 20:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
O tym właśnie pisałem! Oni chyba są szkoleni, żeby broń Boże nie powiedzieć "nie wiem".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-01-2018, 20:33 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Może to ten sam Aisin tf 80sd co w Volvo v40, v60, s80 II itp? Jeżdzę często właśnie takim v40 D4 z roku 2012 i tam jest 6biegowy automat Aisin tf80 sd. Skrzynia raczej dobra choć nie działa jakoś aksamitnie jednak to diesel a tu benzyna więc pewnie inna skrzynia.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 02-01-2018, 13:40 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Ehh... Słuchaj sprzedawcy, daleko zajedziesz :lol:

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 02-01-2018, 14:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki w S-Crossie i Vitarze korzysta z hydrokinetycznych automatów Aisin. Które robią robotę we wszystkich innych stosujących je markach, z drobnym wyjątkiem Volvo, gdzie dobierano za słabe skrzynie do silnika więc się lubiły posypać, no ale na taki błąd inżynieryjny to nie ma skrzyni odpornej. ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Aczkolwiek Suzuki też na rynku brytyjskim zaczęło oferować skrzynię dwusprzęgłową:

https://www.glynhopkin.com/suzuki/news/ ... nd-vitara/


Na górę
Post: 02-01-2018, 20:21 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Tomash dzięki za informację. Czyli to skrzynia tf-80 sc lub pokrewna.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 19-02-2018, 10:01 
Offline

Rejestracja: 01-12-2017, 22:44
Posty: 28
Lokalizacja: mazowieckie
Suzuki: SX4 S-Cross
Podepnę się do tematu ale nie w kwestii "co tam działa" ale "jak to używać" :)

Uruchamiamy i gasimy silnik w trybie P czyli Parking.

Tryb R czyli Reverse to bieg wsteczny i wybieramy go kiedy samochód całkiem się zatrzyma.
Oczywiście każdy "tryb" wybieramy przy wciśniętym hamulcu.

Tryb N czyli Neutral to bieg jałowy ale nie można włączać "luzu" podczas jazdy.
Wyczytałem też, że włączanie „luzu” w czasie krótkich postojów, np. na światłach, nie ma sensu.
Dla skrzyni znacznie zdrowsze jest „przytrzymywanie” auta hamulcem.
W trybie „N” można przetaczać samochód, ale z holowaniem trzeba uważać.
Na innej stronie było napisane, że samochody z "automatem" powinno się raczej przewozić a nie holować na lince.

Tryb D czyli Drive służy do jazdy do przodu. Kiedy puszczamy delikatnie hamulec samochód zaczyna się toczyć.
Ale chodzi mi o sytuację jak dojeżdżamy do dużego skrzyżowania i tam nie czekamy na zielone światło pół minuty ale nawet 2 minuty.
Skoro nie zalecają wrzucania "N" to mam cały czas dusić hamulec? Nie wiem jeszcze jak działa ten system Auto Start Stop bo podczas jazdy testowej nie zdążył się włączyć :niewiem: a cała trasa była nie dłuższa jak 5 km.
Proszę o wyrozumiałość :]

_________________
Suzuki SX4 S-Cross [2018]
1.4 (140 KM) 2WD 6AT / Premium

BUGATTI CHIRON
silnik 8 litrów @ 4 turbosprężarki @ 1500 KM 1600 Nm @ 1995 kg
0-400 km/h w 32,6 sek. :D
0-400-0 km/h w 42 sek. :D
Enjoy! :P
https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vLHUvQ


Na górę
Post: 19-02-2018, 12:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W trybie D podczas postoju trzeba cały czas trzymać hamulec. Lekko, nie trzeba go wciskać w podłogę. W żaden sposób nie obciąża to skrzyni (w odróżnieniu od machania lewarkiem), w trybie D podczas postoju ciśnienie w konwerterze jest zmniejszane, co czuć pod nogą. Start-Stop wyłączy silnik po zatrzymaniu auta, włączy w momencie puszczenia hamulca. Nie polecam w ogóle używania tego badziewia.
Można trochę oszukać ten system - bardzo delikatne trzymanie hamulca nie uruchomi systemu, ale też nie zmniejszy ciśnienia w konwerterze, więc lepiej wyrobić sobie nawyk wyłączania Start-Stop.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-02-2018, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Nitokris pisze:
...

Wszystko się zgadza.
Tryb N powoduje że skrzynia traci ciśnienie smarowania (tzn. spada ono do około jednej dziesiątej ciśnienia w trybie D czy R) więc jeśli już popychać samochód w tym trybie to powoli i na małe odległości. A najlepiej wcale tylko po prostu na lawetę.
Na światłach D i wduszony hamulec. Powolna jazda po puszczeniu hamulca w trybie D (tzw. "idle crawl") to zaleta, pozwala się w korku poruszać operując samym hamulcem.


Na górę
Post: 19-02-2018, 18:16 
Offline

Rejestracja: 01-12-2017, 22:44
Posty: 28
Lokalizacja: mazowieckie
Suzuki: SX4 S-Cross
Dzięki Panowie za odpowiedź :ok:
Teraz tak sobie myślę, że jak wyruszamy w trasę bez żadnych zjazdów czy to po paliwo czy to na żarełko to wrzucamy na "D" a za 2 godziny w miejscu docelowym na "P" i tyle było tego wachlowania lewarkiem :lol:

W praktyce wyjdzie jak jest z tym Auto Start Stop. A w ogóle jest jakiś przycisk żeby to wyłączyć?
Hmm, a czy jak trzymamy noge na tym hamulcu to cały czas palą się światła stopu :?:
Bo w sumie może to naiwne pytanie ale w tej sytuacji już nie wiem.
Przyzwyczajony jestem do machania lewarkiem w asyście sprzęgła i hamulca :P

A zajeżdzając pod parking żeby otworzyć bramę lepiej "P" czy "N" - może to już bez różnicy na te 15 sek.
Sorry za pytanie :brawo:

_________________
Suzuki SX4 S-Cross [2018]
1.4 (140 KM) 2WD 6AT / Premium

BUGATTI CHIRON
silnik 8 litrów @ 4 turbosprężarki @ 1500 KM 1600 Nm @ 1995 kg
0-400 km/h w 32,6 sek. :D
0-400-0 km/h w 42 sek. :D
Enjoy! :P
https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vLHUvQ


Na górę
Post: 19-02-2018, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Jak naciskasz STOP to światłą STOPu się świecą, to oczywiste ;)

Zawsze P jak się zatrzymujesz. N to taka opcja awaryjna w sumie.

I jeszcze jedna rzecz, o której Koledzy nie napisali i chyba mało kto wie. Jak parkujesz na większym wzniesieniu, to lepiej wrzucić na N, zaciągnąć ręczny, puścić hamulec i dopiero P.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-02-2018, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dokładnie, N to opcja awaryjna, na codzień nie używamy.
Co do wzniesienia, to ja robię inaczej - najpierw P, następnie bardzo delikatne puszczam hamulec, na tyle, żeby wskoczyła blokada skrzyni (słyszalny click), wtedy ręczny i puszczam hamulec (w ten sposób skrzynia jest zablokowana, ale nie obciążona).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-02-2018, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Właśnie z tego względu najpierw zaciągam ręczny, żeby on przejął obciążenie, jak już puszczę nożny i wiem, że auto "wisi" to wtedy P. Jak robiłem odwrotnie to zauważyłem, że czase trzeba było użyć troszkę siły żeby zrzucić z P.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-02-2018, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W tej kolejności może się zdarzyć, że skrzynia pozostanie nie zablokowana. Musi być click w centralnym położeniu blokady, wtedy ręczny.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-02-2018, 20:56 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
W s crossie automat jak każdy inny. N podczas jazdy nigdy nie używamy. Właściwie nigdy tego nie użyłem w żadnym automacie którym jeździłem. Nawet przy parkowaniu na wzniesieniu i żadnego automatu nie zepsułem. Żeby wbić P i tak trzeba mieć naciśnięty hamulec po czym gasisz silnik i zaciągasz ręczny więc nie wiem w czym N miałby pomóc. . Nitokris zawsze D podczas jazdy i tyle. Czy czekasz na światłach czy na otwarcie bramy. Ja P daję podczas korku np na autostradzie gdzie stoisz bez ruchu przez dłuższy czas ewentualnie jak jest zamknięty przejazd kolejowy ale sporadycznie. Czyli podczas jazdy zapominasz o lewej nodze i lewarku.
Wyłącznik start/stop jest oczywiście.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Ostatnio zmieniony 19-02-2018, 21:04 przez euro_tuned, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 19-02-2018, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Zapadka kliknie prędzej czy później. Najbardziej szkodliwe jest obciążanie skrzyni i nawet w instrukcjach o tym piszą. Najpierw ręczny, później P i będzie dobrze. Vitara to będzie czwarte auto z automatem na przestrzeni kilkunastu lat i zawsze się do tego stosuje, nawet na płaskim.

Zobaczymy jak się będzie ta skrzynia sprawowała. Ponoć to stary, sprawdzony AISIN TF-80SC/AF40. Jeśli to prawda, to taką samą miałem w Cromie.

Edit:
To na wzniesieniu to w skrajnych przypadkach. Czasem jak zaciągniesz ręczny i puścisz nożny to auto i tak jeszcze "siądzie". Chodzi o to, żeby nie siadło na skrzyni.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Ostatnio zmieniony 19-02-2018, 21:02 przez dominiq, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 19-02-2018, 21:02 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Ja miałem Tf 80 sd w Volvo xc60 a to chyba pokrewne skrzynie i chyba udane. Olej raz na parę lat tylko zmienić wypadałoby i tyle.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 19-02-2018, 21:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Zgadza się, to ta sama skrzynia. I olej trzeba wymieniać, wbrew temu co sądzi na ten temat ASO. Mnie w Fiacie nie chcieli wymienić, musiałem zrobić to samemu.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-02-2018, 21:05 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Aso woli wymienić skrzynię niż olej :( Olej oryginalny nie jest zbyt drogi a może też iść do tej skrzyni jeszcze tańszy ravenol t-ws lifetime z tego co pamiętam. Wydatek mniej niż 1000zł na kilka lat a przedłuży życie skrzyni.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 19-02-2018, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
A co Suzuki twierdzi na temat oleju? Przewidują okresowe wymiany? W środę odbieram auto. Jak nie zapomnę to zapytam.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]