Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 11:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-08-2018, 12:21 
Offline

Rejestracja: 19-03-2018, 13:20
Posty: 17
Suzuki: S-Cross 1.0T
Witajcie
mam do Was pytanie.
Mam S-Crossa z silnikiem 1.0 booster jet z początku 2017 roku.
Auto ma w tym momencie 24 tys przebiegu. Od ostatniego przeglądu minęło 12 tys km (ostatni przegląd robiony był przy 12 tys km).

Zacząłem kontrolować poziom oleju (wcześniej o tym nie myślałem :-) - w końcu nowe auto).
No i jestem dość mocno zaskoczony bo po przeglądzie olej był na max - na bagnecie, natomiast teraz jest na poziomie 1/3....

Czy to normalne? Co prawda bardzo dużo w ostatnim czasie jeździłem po autostradach z prędkością 140 - 150km/h... Czy taka jazda mogła wpłynąć na zużycie oleju?
Żaden z moich poprzednich samochodów nie pobierał oleju stąd jestem zaskoczony.

Przegląd będę robił bliżej 26 tys km, więc do tej pory doleję oleju (tylko jaki kupić?).

Pozdrawiam


Na górę
Post: 13-08-2018, 13:46 
Offline

Rejestracja: 27-07-2018, 06:43
Posty: 20
Czy to normalne - ponoć mechanicy twierdzą że dziwne jest, gdy oleju nie bierze ;)

Jeżeli jeździłeś z takimi prędkościami to ci odpowiem zgodnie z moim doświadczeniem z innego co prawda auta, ale nadal benzyna - tak, to normalne, moja benzyna też normalnie oleju nie bierze, ale przy wyższych prędkościach gdy silnik ciężej pracuje bierze.

Olej jaki kupić - najlepiej taki, jaki miałeś wlany lub o podobnych parametrach, tej samej klasy i również 5w30 [chyba do 1.0 też taki idzie].

Lepiej nie patrz w instrukcję ile producent przewiduje jako "normalne pobieranie oleju" na 1000 km ;)


Na górę
Post: 13-08-2018, 13:46 
Offline

Rejestracja: 02-02-2018, 14:02
Posty: 25
Lokalizacja: Kalisz
Suzuki: SX4 S-cross
Witaj
Nie powiem Ci jak jest w moim 1.0 bo mam niecałe 6 tysięcy przebiegu. Z ciekawości sprawdzę poziom jak zejdę do garażu (sprawdzałem ponad miesiąc temu i nie było ubytku).
Mogę tylko powiedzieć, że w służbowym Rapidzie 1.2 90 KM właśnie po 24 tysiącach zapaliła się kontrolka sprawdź poziom oleju.
Myślę, że te małe benzyny tak mają, że biorą trochę oleju.

_________________
S-Cross 1.0 "BORYS" :D


Na górę
Post: 13-08-2018, 13:58 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Ja mam S-Crossa z silnikiem 1.4T. Nie zauważyłem aby ubywało oleju, a też przejechałem już 24 tys. km.
Podróżowałem z prędkościami bliżej 170-180 km/h, wcale nie chwilowo. Zatem na ten moment nie mam poczucia żeby to była jakaś cecha Boosterjet'ów.

Co prawda ostatnio jak sprawdzałem poziom oleju "błędnie" odczytałem, że jest go mało (ledwo powyżej minimum na bagnecie), ale wynikało to ze zbyt krótkiego czasu od odpalania auta. Następnego dnia, kiedy auto swoje odstało i olej miał czas spłynąć - odczyt był jak po przeglądzie (jakieś 90% optymalnego zakresu na bagnecie).

Profilaktycznie i tak kupiłem sobie 1L oleju na potencjalne dolewki, bo przez te 1,5 roku źle się czułem że nie mam :)

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 13-08-2018, 14:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
vati pisze:
po przeglądzie olej był na max - na bagnecie, natomiast teraz jest na poziomie 1/3....

Czy to normalne? Co prawda bardzo dużo w ostatnim czasie jeździłem po autostradach z prędkością 140 - 150km/h... Czy taka jazda mogła wpłynąć na zużycie oleju?

Tak, normalne, każdy silnik benzynowy przy jeździe autostradowej spali trochę oleju silnikowego więc nie ma czego się martwić, trzeba kontrolować poziom i jeśli dojdzie do minimum to uzupełnić.


Na górę
Post: 13-08-2018, 21:04 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Mi w 1.4T troszke spadł poziom po 10tyś przebiegu. Zakładam, że od wymiany do wymiany obejdzie sie bez dolewki.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 14-08-2018, 12:24 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
I tak powinno być. Niewielka dolewka między przeglądami też jest OK. Problemem byłoby, gdyby trzeba dolewać 1l co 2-3kkm jakw starych Oplach. Gdyby silnik w ogóle nie pobierał olej to by się zatarły tłoki.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 19-08-2018, 09:14 
Offline

Rejestracja: 19-03-2018, 13:20
Posty: 17
Suzuki: S-Cross 1.0T
Nie wiem czy do końca trafne jest stwierdzenie, że silnik który nie pobiera oleju miałby się zatrzeć. Skąd taka teza? Dobrze spasowany silnik pewnie pobiera olej w ilości niezauważalnej.. Jeździłem poprzednio mercedesem C klasa z benzyną z kompresorem i nigdy nie miałem konieczności dolewania oleju a nie obchodziłem się z nim tak łaskawie jak z Suzuki :-). No nic. W poniedziałek/wtorek pójdę na przegląd to podpytam mechaników czy to normalne, choć przy zakupie auta wszyscy zapewniali mnie, że te silniki nie pobierają wogole oleju.


Na górę
Post: 19-08-2018, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
po to są uszczelniacze na zaworach i pierścienie na tłokach żeby ten olej nie trafiał do komory spalania... silnik który spala olej nic dobrego nie wróży wcześniej czy póżniej zatka się katalizator, na zaworach tworzy się osad (szlam) zatyka się odma itd. itp...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 19-08-2018, 14:58 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
vati pisze:
Nie wiem czy do końca trafne jest stwierdzenie, że silnik który nie pobiera oleju miałby się zatrzeć. Skąd taka teza? Dobrze spasowany silnik pewnie pobiera olej w ilości niezauważalnej..

Może nie jestem inżynierem mechanikiem ale według mnie, gdyby pierścienie pracowały w cylindrze zupełnie "na sucho", to chyba raczej długo by nie popracowały. Jasne, że nie są to takie ilości, że olej ścieka po ściankach.
Nie spotkałem jeszcze silnika, który nie zużywałby oleju. Czasami to 1/2 a w innym wypadku może być 1/5 wskaźnika pomiędzy MAX a MIN na bagnecie.

http://www.wega-projekt.pl/images/stori ... DNOSCI.pdf

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 19-08-2018, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Kazdy spala olej. Wielkosc tego spalania zalezy od tego czy uzywamy wysokich czy niskich obrotow. (no i oczywiscie stanu samego silnika)
Natomiast ilosc tego zuzycia bywa rozna w stosunku do ilosci oleju w ukladzie. Auto 2,5 czy 3 litrowe ma 5,5-6 l w ukladzie, a taki 1.0-1.6 tylko 3,5-4 l.
Jak oba spalą 0,5l to w duzym silniku obedzie sie bez duzych zniszczen, w malolitrazowym bedzie gorzej...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-08-2018, 20:36 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Nie bez przyczyny ukłuto hasło: Turbo żyje turbo pije. I to się tyczy paliwa i oleju. 1.6 nie bierze oleju, brak turbo.


Na górę
Post: 19-08-2018, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
1.6 nie pije i nie żyje :P

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-08-2018, 07:52 
Offline

Rejestracja: 19-03-2018, 13:20
Posty: 17
Suzuki: S-Cross 1.0T
Jadę jutro na przegląd przy 30 tys km, podpytam czy tak powinno być. Co ciekawe. Zużycie miałem (tak łączę fakty) po wyjeździe do Sandomierza (jechałem autostradą, było baaaardzo gorąco, nie oszczędzałem prawej nogi). Może to się przyczyniło do zużycia oleju. Jak na razie od początku tego wątku przejechałem 3 tys km i olej jak był na 1/3 tak jest nadal, a większość tego przebiegu przejechałem także w jeździe autostradowej ale już nie przy takich upałach.


Na górę
Post: 04-09-2018, 22:29 
Offline

Rejestracja: 02-09-2018, 16:26
Posty: 3
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
Witam wszystkich, jestem zarejestrowanym użytkownikiem forum od niedawna, ale S-crossa już ponad 1,5 roku, 1,4 Allgrip w AT, sporo jeżdżę po drogach typu S i autostradach jak i po mieście, po pierwszym przeglądzie na 15 tyś km praktycznie nic nie ubyło na miarce, a jestem z tych co stan płynów często kontrolują, po 15 na razie również nie widać zmian, w ASO zapewniali, że te silniki nie biorą oby tak dalej...

_________________
SX4 S-CROSS 1,4 AT AllGrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]