Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 02:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4x4 s-cross
Post: 19-01-2017, 23:18 
Offline

Rejestracja: 28-11-2016, 17:38
Posty: 12
Suzuki: sx4 s-cross 4WD
elo! podzielcie się swoimi doświadczeniami z napędem na 4. u mnie w dziwnych sytuacjach pojawia się komunikat, że system się zagrzał (zima, śnieg) i został odłączony. auto nie było forsowane,tylko jechałem po zaśnieżonej drodze na AUTO. miałem tak kilka razy.
jak często należy serwisować napęd na 4?
z góry dzięki ;)


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 00:23 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
A jaki wiek i przebieg auta?

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Nigdy mi się nie wyświetlił taki komunikat. Najdłuższa jazda w trybie SNOW to były odcinki rzędu 60 km, ale było rzeczywiście slisko, lód i snieg na wierzchu. Być moze w trybie AUTO podczas jazdy w ciężkich warunkach przyczyną tego komunikatu jest przegrzanie spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem sprzęgła napędu tylnej osi, w trybie SNOW tego nie ma. Niemniej tak się dziać IMO nie powinno.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 11:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W SX4 (I generacja) raz się zaświeciła taka kontrolka, ale dopiero po zakopaniu się kobiety w prawie 20-centymetrowym śniegu i nieudanej próbie wygrzebania się, zakończonej przypaleniem sprzęgła.
Kilkukilometrowy przejazd w nieco mniejszym śniegu, ale w terenie, w trybie LOCK nie spowodował nic.
15 minut "szaleństw" na dużym zaśnieżonym placu też nie.

Więc coś jest nie tak.


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 12:32 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
Ja w zimie w zasadzie cały czas w trybie "snow" jadę. Po prostu wsiadam, włączam i tyle. Trasy po 20 km w każdą stronę (ruch podmiejsko-miejski). Nic takiego mi się jeszcze ani razu nie zaświeciło.


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@ziubor, zdecydowanie coś jest nie tak. Sprawdź czy w sprzęgle jest olej... ;)


tarant2 pisze:
Być moze w trybie AUTO podczas jazdy w ciężkich warunkach przyczyną tego komunikatu jest przegrzanie spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem sprzęgła napędu tylnej osi, w trybie SNOW tego nie ma
Otóż jest, dokładnie tak samo, jak w AUTO (od 100:0 do 50:50)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 16:28 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie rozumiem. No chyba tryb AUTO i SNOW to nie to samo, bo byłoby to absurdalne. Nie znam dokładnie i szczegółowo pracy napędu ale subiektywnie mogę ocenić, że na SNOW jest więcej tyłu niż w AUTO. To już trzecia zima i 63kkm więc odczucie poparte niejakim doświadczeniem.
Co do problemu, to zacząłbym od sprawdzenia oleju i wtyczek elektrycznych pod spodem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
chyba tryb AUTO i SNOW to nie to samo, bo byłoby to absurdalne. Nie znam dokładnie i szczegółowo pracy napędu
@macioo, poczytaj:
viewtopic.php?p=120180#p120180
viewtopic.php?p=119535#p119535

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 21:03 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
No to moje doświadczenie w sprawie zapalających się jednocześnie komunikatów (ESP,napędy, ASR i hill Hild ) w strachu jadę do serwisu, a tam po odczytaniu komunikatów - to był niski poziom "napięcia w sieci" bo było bardzo zimno, a ja obciążenie "elektryki" na maksa. Trochę to dziwne ale przyjąłem takie tłumaczenie.


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 23:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
DS
Niby wszystko OK! Teoria, teorią, ale (szczególnie ostatnimi czasy) codziennie jadę po ujeżdżonym śniegu. Mam skręt pod kątem prostym i zawsze się zorientuję gdy zapomnę włączyć SNOW. Po skręcie trudniej ustawić samochód na torze jazdy w trybie AUTO niż w trybie SNOW. Jak mam włączony LOCK to samochód idzie jak po szynach. Wszystko w tym samym miejscu i takich samych warunkach przyczepności. Co do SPORT, to wiadomo, inna charakterystyka gazu, elektroniczne "pomagacze" później reagują. Podsumowując, takie są moje doświadczenia i co ważniejsze, jestem zadowolony z pracy napędu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 20-01-2017, 23:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@macioo, to co opisałem to nie teoria, a 100% praktyka.
Ja także jestem zadowolony z pracy All Grip, co nie zmienia faktu, że Snow nie jest trybem "stałego" napędu, a tego się spodziewałem.
Wracając do tezy postawionej przez @tarant2, zarówno w Auto jak i Snow mamy częste włączanie i wyłączanie sprzęgła napędu tylnej osi.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 00:15 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Być może. Nie neguję tego, bo jak pisałem nie znam szczegółów charakterystyki włączania się "tyłu". Wiem jedynie, że ta charakterystyka jest inna przy AUTO i przy SNOW. Nie zakładałem z resztą, że SNOW, to stały napęd, bo od tego jest LOCK :) Pewnie, dzięki temu nie ma większej różnicy w spalaniu w poszczególnych trybach, jak też pomiędzy wersjami AWD i 2WD, skoro w większości trasy "jedzie się przodem".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Na różnice pomiędzy Auto i Snow składa się cały system All Grip, natomiast z moich testów działania samego sprzęgła można wnioskować, iż algorytm Snow to Auto x ~1.25.
Spodziewałem się bardziej "stałego" napędu w Snow, w poprzednim samochodzie z napędem opartym o takie samo sprzęgło właśnie tak było.
Lock jest stałym 4x4, ale nie stałym 50/50 :-)
Co do większości trasy "jechanej przodem", to zależy jaka trasa, jeśli stała prędkość i jazda po prostej, to 2WD, ale wystarczy wcisnąć gaz lub pokręcić kierownicą i jedziemy 4WD :-)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 11:32 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Zgadzam się z kolegą DS.Ten cały tryb snow to chyba tylko marketing, bo wynika, że to lekko zretuszowany tryb auto. Co mi po nim jak na oblodzonej drodze włączy się dopiero jak dodam gazu{?} lub mocno skręcę kierownicę- no to już niedorzeczność jakaś.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 12:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
To mnie koledzy zaskoczyliście swoimi opiniami. Żyłem w przeświadczeniu, że wszystkie tryby pozwalają na ciągłą jazdę... W swojej praktyce mam kilka przejazdów w trybie SNOW, które trwały non-stop ok. 4 godzin. Nic niepokojącego nie działo się. Tak samo w trybie LOCK jechałem kiedyś ok. półtorej godziny (śnieg, pod nim lód, teren górzysty) - nie było komunikatów o przegrzewaniu.
Fajnie by było poznać, jak naprawdę powinno się eksploatować ten napęd i czy są jakieś zalecane ograniczenia. Niestety od sprzedawców nie udało mi się nigdy więcej dowiedzieć, niż można znaleźć w internecie - a więc niewiele.


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 12:48 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No, ale chyba o to chodzi, że jak wciśniesz gaz, czy wchodzisz w zakręt, to może nastąpić poślizg. Podczas spokojnej jazdy "na wprost", napęd obu osi jest zbędny skoro jakość nawierzchni pozwala na szybszą jazdę. Jeżeli nie pozwala, to można wcisnąć LOCK i jest git.
Trzeba popatrzeć jakim samochodem jest S-cross. Nie zapominajmy, że to tak na prawdę tylko nieco ulepszony compact ze sprawniejszym napędem. Do trudniejszych zadań kupuje się prawdziwe auta terenowe. Przecież większość S-crossów i jemu podobnych aut sprzedaje się w wersji 2WD, a wręcz nie da się kupić wersji AWD i też sobie ludzie chwalą. Ja uważam All grip za bardzo sprytny system.

PIOTRDAB
Jeździć i się cieszyć! :)
Poprzedni system był bardzo podobny, przejechałem nim 100kkm. Obecnym ponad 60kkm, bez żadnej wielkiej instrukcji obsługi. Na "suchym" - SPORT, na "sliskim" - SNOW, a jak się trafi podjazd w kopnym śniegu , to LOCK i cała tajemnica :) Nigdy nie miałem problemów. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 13:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Poza sprzęgłem elektromagnetycznym, AllGrip to też sposób pracy ESC/TCS, więc tu mogą być różnice w charakterystyce prowadzenia między AUTO a SNOW :)


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
Poprzedni system był bardzo podobny
Od strony technicznej to nawet taki sam (sprzęgło elektromagnetyczne).
Różnica pomiędzy i-AWD a All Grip to sterowanie sprzęgłem.
Obecnie mamy znacznie bardziej zaawansowany software (czyli feed-forward/pro-active, poprzednio feed-back/re-active).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 21-01-2017, 22:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
DS pisze:
.
Obecnie mamy znacznie bardziej zaawansowany software (czyli feed-forward/pro-active, poprzednio feed-back/re-active).

No to się daje zauważyć. Pisząc, że były podobne, miałem na myśli rozwiązania techniczne bardziej. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 01:18 
Offline

Rejestracja: 28-11-2016, 17:38
Posty: 12
Suzuki: sx4 s-cross 4WD
pierwszy raz zapaliło mi się jak stałem kilka minut w korku pod wzniesieniem max ok. 5%. co chwile ruszanie i hamowanie. podejrzewam, że gdybym włączył snow lub tym bardziej lock nic by się nie działo. mimo wszystko jest to dziwne. auto ma ok. 40kkm silnik 1.6 b, więc jesszcze pachnie nowością (szczególnie od poszyć przednich foteli wymienionych w ramach akcji).
Wiem że miejsce nie jest właściwe, ale czy ktoś z Was podwyższał zawieszenie? dosłownie 2-3 cm i byłoby idealnie!


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 11:25 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
@Macio,
idąc tym tokiem rozumowania, to tryb lock w złych warunkach do 60km/h jest zrozumiały, a powyżej tej prędkości jak twierdzisz jest dobrze i można jechać szybciej i bezpiecznie, to w takim razie do czego ma służyć tryb snow?

Nie wydaje mi się, że do poruszania się po średnio zaśnieżonych i/lub zalodzonych drogach powiatowych i wojewódzkich dajmy na to mazurskich, potrzebna była prawdziwa terenówka z reduktorem. Suzuki chwali się Scrossem jako pojazdem idealnym na podane powyżej przeze mnie warunki, nie twierdzę, że tak nie jest, ale charakterystyka działania pewnych trybów jest co najmniej dziwna.

To co kupują ludzie powiem szczerze średnio mnie interesuje, kupują to, co wciśnie im marketing. Przez ileś lat diesle były ok. co budziło u mnie uśmiech politowania, większość ludzi kupowała je aby w mieście parę km dojeżdżać do roboty. To tak jakby wmawiać wyrobionemu słuchaczowi muzycznemu, że disco polo jest najlepszą muzyką...

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dla porównania - najnowsza wersja Quattro, czyli Ultra. Nie miałem okazji jeździć, ale z tego, co można wyczytać, to trudno odróżnić, czy jedzie się wersją z torsenem czy Ultra. A Ultra to w większości 2WD:
Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 19:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
smokoviec pisze:
@Macio,
idąc tym tokiem rozumowania, to tryb lock w złych warunkach do 60km/h jest zrozumiały, a powyżej tej prędkości jak twierdzisz jest dobrze i można jechać szybciej i bezpiecznie, to w takim razie do czego ma służyć tryb snow?

Nie wydaje mi się, że do poruszania się po średnio zaśnieżonych i/lub zalodzonych drogach powiatowych i wojewódzkich dajmy na to mazurskich, potrzebna była prawdziwa terenówka z reduktorem. Suzuki chwali się Scrossem jako pojazdem idealnym na podane powyżej przeze mnie warunki, nie twierdzę, że tak nie jest, ale charakterystyka działania pewnych trybów jest co najmniej dziwna.

To co kupują ludzie powiem szczerze średnio mnie interesuje, kupują to, co wciśnie im marketing. Przez ileś lat diesle były ok. co budziło u mnie uśmiech politowania, większość ludzi kupowała je aby w mieście parę km dojeżdżać do roboty. To tak jakby wmawiać wyrobionemu słuchaczowi muzycznemu, że disco polo jest najlepszą muzyką...


Tryb SNOW w mojej ocenie, powoduje bardziej zachowawcze działanie wspomagaczy typu "kontrola trakcji". W trybie SPORT nie pamiętam, żeby mi się włączyła a w SNOW wystarczy mocniej wcisnąć gaz na śliskim.
Po drogach mazurskich mam okazję często się poruszać (Kwidzyn to obrzeża Mazur) i S-cross daje radę w najgorszych warunkach. I o ile nie ma się konieczności zjeżdżania do lasu, to nie trzeba Toyoty LC kupować. Mam kolegę w Morągu i on właśnie LC kupił, bo musi z uczęszczanych dróg zjeżdżać.
Przez wiele lat jeździłem dieslem (nie uważam żebym zasłużył na uśmiech politowania). Jak zmieniłem miejsce zamieszkania o 40km dalej, to dojazdy Gofem GTI kosztowały by fortunę. Diesel palił 1/2 tego co golf paliwa tańszego o 1/3. Więc nie widzę tu miejsca na politowanie. Nawet na jeżdżenie po mieście silnikiem bez DPF i turbiny spokojnie się ten diesel nadawał. Jedynym mankamentem tamtych silników, była wówczas znacznie wyższa cena zakupu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 20:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Z tym politowaniem, to rozumiem, że chodziło o ludzi, którzy kupowali diesle do dojeżdżania do pracy w mieście.
I potem zdziwienie, że na 4-km odcinku w zimie spalały 7 litrów zamiast 4 ;)


Na górę
 Tytuł: Re: 4x4 s-cross
Post: 22-01-2017, 21:05 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
macioo pisze:
Po drogach mazurskich mam okazję często się poruszać (Kwidzyn to obrzeża Mazur) i S-cross daje radę w najgorszych warunkach. I o ile nie ma się konieczności zjeżdżania do lasu, to nie trzeba Toyoty LC kupować. Mam kolegę w Morągu i on właśnie LC kupił, bo musi z uczęszczanych dróg zjeżdżać.

chyba żartujesz :lol: ja kupiłem s-crossa bo mieszkam kawałek za asfaltem ( choć dotychczas 2x4 też musiały dawać radę ). Kupno LC i tym podobnych -ma tylko 1 wytłumaczenie w PL - bo właściciel miał taki kaprys :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]