Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 06:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-05-2022, 00:30 
Offline

Rejestracja: 08-09-2019, 05:28
Posty: 30
Suzuki: SX4 S-CROSS
leonid113 pisze:
OK. Dzięki, ale cena tego powerbanku SZOK.


Trochę się jednak pomyliłem, kupiłem wersję z mniejszą pojemnością za "jedyne" 999 zł :D


Na górę
Post: 21-07-2022, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Koledzy którzy mają zainstalowaną kamerkę KAMERA REJESTRATOR VIOFO A129 PLUS DUO-G GPS WIFI, jak to jest z tym zapotrzebowaniem na prąd podczas trybu parkingowego?. Czy ten rejestrator zużywa tyle prądu?. Mam w swoim crossie 1,6 Pb 55 Ah czy to wystarczy?


Na górę
Post: 21-07-2022, 17:25 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Wystarczy, w trybie parkingowym ustawia się przy jakim napięciu kamera ma się wyłączyć. Miałem tą kamerę dwa lata i nie zdarzyła się sytuacja żeby był problem z akumulatorem czy odpalaniem. W trybie parkinowym kamera nagrywa do kilkunastu godzin, nie pamiętam już dokładnie ile.


Na górę
Post: 25-07-2022, 18:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
OK.Zastanawia mnie w takim razie po co nasi użytkownicy kupują ten power bank za tyle kasy prawie tyle samo co zestaw kamer skoro zwykły akumulator wystarczy.


Na górę
Post: 25-07-2022, 18:07 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Pewnie power bank wystarczy na dłużej


Na górę
Post: 27-07-2022, 14:50 
Offline

Rejestracja: 08-09-2019, 05:28
Posty: 30
Suzuki: SX4 S-CROSS
leonid113 pisze:
OK.Zastanawia mnie w takim razie po co nasi użytkownicy kupują ten power bank za tyle kasy prawie tyle samo co zestaw kamer skoro zwykły akumulator wystarczy.


Jakoś niedowierzam (pewnie niesłusznie) tym zabezpieczeniom, które mają odcinać kamerkę gdy napięcie na akumulatorze spadnie. Wolałem "przepłacić" żeby nie ryzykować, że pewnego dnia samochód nie odpali bo kamerka rozładowała akumulator do zera.


Na górę
Post: 27-07-2022, 18:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
A ok. Kwestia zaufania ?, ale to dość spory jednak koszt. Ja mam garaż więc .. jak samochód długo ma stać można odpinać od kamerki zasilanie, gorzej jak stoi się na parkingu wtedy to bezsens wyciągać zasilanie. Druga sprawa to jak samochód długo stoi to power bank szybciej sie rozładuje niż akumulator, ale odpalimy auto :). Ciekawe jak długo może stać samochód na moim akumulatorze 55Ah? przy tym urządzeniu :). Pozdrawiam.


Na górę
Post: 27-07-2022, 18:27 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
To nie ma wielkiego znaczenia ile samochód stoi, bo kamera od pewnego poziomu napięcia i tak nie jest zasilana. U mnie najdłużej samochód stał około 3 tygodni na lotnisku i odpalił bez problemu. Oczywiście jeżeli coś się tam popsuje to rzeczywiście możemy rozładować akumulator, ale równie dobrze jakiś odbiornik fabryczny samochodu może się uszkodzić i będzie taki sam efekt.


Na górę
Post: 28-07-2022, 12:10 
Offline

Rejestracja: 08-09-2019, 05:28
Posty: 30
Suzuki: SX4 S-CROSS
Przemekc1 pisze:
To nie ma wielkiego znaczenia ile samochód stoi, bo kamera od pewnego poziomu napięcia i tak nie jest zasilana. U mnie najdłużej samochód stał około 3 tygodni na lotnisku i odpalił bez problemu. Oczywiście jeżeli coś się tam popsuje to rzeczywiście możemy rozładować akumulator, ale równie dobrze jakiś odbiornik fabryczny samochodu może się uszkodzić i będzie taki sam efekt.


Tak z ciekawości, jak długo nagrywała Ci kamerka zanim została odcięta od zasilania?


Na górę
Post: 28-07-2022, 14:37 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Nie pamiętam dokładnie, jakieś kilkanaście godzin (przy ustawieniu) odcięcia zasilania na 12.2V)


Na górę
Post: 02-08-2022, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Koledzy jeszcze jedno pytanie dlaczego wszyscy montują te kamerki po prawej stronie za lusterkiem. Przecież nic nie widac na tym wyświetlaczu czy kamera reaguje czy rejestruje, jakie wyświetla komunikaty. Czy można ją naklejać na tym polu kropkowanym czarnym za lustrem?. Czy gdyby trzeba było ją odkleić to nie zedrą się te kropki?


Na górę
Post: 02-08-2022, 19:54 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Właśnie po to żeby nie było jej widać :) kamera błędy raportuje dźwiękiem, oczywiście prawda jest, ze jeżeli całkowicie padnie to można tego nie zauważyć


Na górę
Post: 03-08-2022, 08:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2021, 20:45
Posty: 66
Suzuki: S-Cross Hyb. AWD AT
leonid113 pisze:
Koledzy którzy mają zainstalowaną kamerkę KAMERA REJESTRATOR VIOFO A129 PLUS DUO-G GPS WIFI, jak to jest z tym zapotrzebowaniem na prąd podczas trybu parkingowego?. Czy ten rejestrator zużywa tyle prądu?. Mam w swoim crossie 1,6 Pb 55 Ah czy to wystarczy?

Ja akurat mam złe doświadczenia z trybem parkingowym VIOFO bo kamera wyczerpała mi akumulator 60Ah w dwie doby na parkingu w górach pod hotelem. Aku nie był nowy, ale wg miernika był w dobrym stanie. A że stanąłem w takim miejscu, że kamera była non stop wzbudzana ruchem to zrobiła swoje.

Teraz jak montowałem w nowym S-Crossie w salonie też rejestrator VIOFO do nawet mechanicy sugerowali, żeby nie podłączać kamery do zasilania dostępnego non-stop tylko to tego aktywującego się po włączenia silnika (np. pod zapalniczkę), bo mieli już kilka przypadków rozładowania akumulatora.
Więc nie polecam trybu parkingowego - więcej problemów niż korzyści IMO.

A na kropki nie przyklejaj, bo odpada. Ja mam zaraz pod nimi na środku.


Na górę
Post: 03-08-2022, 08:28 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Tak z ciekawości, pamiętasz jakie miałeś napięcie odcięcia ustawione na adapterze zasilania?


Na górę
Post: 03-08-2022, 09:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2021, 20:45
Posty: 66
Suzuki: S-Cross Hyb. AWD AT
Wg opisu adapter zasilania mini-USB HK2 ma próg odcięcia zasilania 11.8V.
Czyli próg odcięcia poniżej progu rozładowania tj. 12V.


Na górę
Post: 03-08-2022, 11:14 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Rozumiem, ja ustawiłem na nieco wyższy, czyli 12.2 i do tej pory już w drugim samochodzie bez problemu się to sprawdza. Tak z ciekawości, mowa o oryginalnym adapterze od Viofo?


Na górę
Post: 03-08-2022, 18:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Kolego "liberall" a w tym salonie to podłączali Ci na oryginalnym adapterze zasilania Viofo? jeżeli tak to musisz mieć podpięte z niego tylko dwa kable a trzeci od ACC?.
Ciekawa sprawa jedni mówią że się po podłączeniu w tryb parkingowy rozładowuje akumulator a jedni nie .
Jeszcze jedno czy mógłby ktoś opisać jak dostać sie do skrzynki z bezpiecznikami. Mogą byc foto, filmik. To jakaś porażka aby tak trudno było zlokalizowac skrzynkę a tym bardziej się do niej dostać. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 04-08-2022, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2021, 20:45
Posty: 66
Suzuki: S-Cross Hyb. AWD AT
W drugim aucie (nie Suzuki) montaż robiłem samodzielnie i to był oryginalny adapter Viofo HK2 podłączony do stałego źródła zasilania (lampki w suficie).
Później po sytuacji z rozładowaniem zmieniłem na zasilanie doprowadzające do zapalniczki i mam spokój.

W nowym S-Crossie też jest oryginalny adapter Viofo ale już nowszy model HK3 z regulacją napięcia odcięcia (HK2 miał tylko 11,8V). W ASO podpięli gdzieś od spodu pod zasilanie zapalniczki tylko żółty ACC i czarny GND i ustawili odcięcie na 12,4 V w razie "W" gdyby przypadkiem nie odcięło zasilania zapalniczki.

Z tym rozładowaniem akumulatora to wg mnie jest tak, że na pewno ssie prąd, bo musi. Na powietrze nie działa. Pytanie jak długo stoi samochód i jak często się wzbudza rejestrator. Do tego czy masz jeszcze inne urządzenia, które zabierają prąd np. odstraszacz gryzoni. Jeżeli akumulator ma kilka lat, nie był doładowany odpowiednio bo jeździsz na krótkich dystansach i nie podpinałeś go pod prostownik co jakiś czas to słabnie, aż wszystkie urządzenia, w tym te wbudowane w samochód, wyjadą go do tych 12,0V lub niżej i wtedy już nie zakręci silnikiem. U mnie się to wszystko złożyło.
Teraz jestem mądrzejszy, a akumulator - nawet nowy - 2x w roku sprawdzam testerem Konnwei KW600 i jak jest poniżej 12,4V to podpinam pod ładowarkę (polecam Noco Genius 10). Nie zaszkodzi, a na pewno pomoże.


Na górę
Post: 04-08-2022, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Kolego Dzięki za odpowiedź ale czegoś nie załapałem. Masz podpięty przez ASO tylko żółty czyli od wyzwalania do zapalniczki a czarny czyli masę do masy?. To jak działa tryb parkingowy?. Jak wyłączysz auto to na zapalniczce jest brak napięcia więc kamera zgaśnie?, a czerwony nie jest podpięty więc nie dostanie napięcia na stałe po zgaszeniu auta. A są szanse abyś zrobił jakieś foto tego wpięcia kabli. Wiem że jest słabo z dostępem. Prośba do pozostałych kolegów może ktoś wie jak się do nich dostać. Pozdrawiam.
P.S. ten prostownik to jakiś mercedes za ta cenę :)


Na górę
Post: 04-08-2022, 21:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2021, 20:45
Posty: 66
Suzuki: S-Cross Hyb. AWD AT
Nauczony doświadczeniem nie chciałem trybu parkingowego więc rejestrator kończy pracę po zgaszeniu silnika. Gdybym chciał tryb parkingowy to musiałbym podłączyć jeszcze czerwony pod źródło stałego zasilania z akumulatora.
Foty nie zrobię, bo musiałbym rwać plastiki. Ale w poprzednim aucie zrobiłem to tak, że po protu przeciąłem kable odprowadzające zasilanie do zapalniczki, sprawdziłem który jest + (ACC), który - (GND) i spiąłem po 3 druty (2 szt z przeciętego zasilania do zapalniczki i 1 szt do adaptera rejestratora) na każdy biegun +/- na złączki Wago. Możesz też skręcić, zlutować i owinąć izolacją. Żeby to zrobić musisz się jednak dobrać od spodu do gniazda zapalniczki.
Jeżeli chcesz ten tryb parkingowy to szukaj z skrzynce bezpieczników stałego napięcia 12V po zgaszeniu silnika. Ale z tego co wiem, to dostęp do skrzynki bezpieczników w kabinie S-Crossa jest mega trudny, a po zastosowaniu przelotki pod bezpiecznik do podebrania napięcia nie dasz rady założyć z powrotem klapki na skrzynkę. Na upartego możesz pociągnąć kabelek z klemy + akumulatora i przejść przepustem kablowym z innymi wiązkami z komory silnika do kabiny - przepust jest koło przepustu kolumny kierownicy.

A prostownik, a fachowo ładowarka (czyli prostownik z inteligentnymi funkcjami) NOCO to faktycznie droga zabawka, ale potrafiła postawić na nogi nie jeden akumulator znajomych, który kwalifikował się do wymiany.


Na górę
Post: 06-08-2022, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
OK. Dzięki. To wszystko wiem bo czytałem posty Twoje i Poprzedników. Dzisiaj zaglądnąłem wreszcie pod tą kierownicę i znalazłem te bezpieczniki.Trzeba odkręcić dwie śruby od kratki poniżej kierownicy i po lewej stroni tuż za gniazdem OBD jest to gniazdo z bezpiecznikami. Jaki ..... projektował umiejscowienie tego gniazda to proponuje mu samemu tam nurkować. Przecież wymienić bezpiecznik to możemy sami a nie za każdym razem stukać do serwisu, ale kasa im ucieka a przecież "wszystko dla klienta" :D.Chyba przed zakupem auta. Co do klapki to spróbuję poprosić kumpla aby mi wydrukował duplikat tyle że wyższy, a jak nie to nadal będzie bez bo i tak jak opisywałem wyżej w serwisie już ja usunęli przy montażu haka bo nie dali sami rady nic z tym zrobić. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 07-08-2022, 13:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Jeszcze jedno przychodzie mi do głowy jaki pobór prądu ma ta kamera Viofo A129 Duo G przy normalnym nagrywaniu i trybie parkingowym bo nigdzie nie jest to opisane nawet w instrukcji, a przecież to podstawowa opcja przy doborze np.zabezpieczenia.


Na górę
Post: 12-08-2022, 08:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Sprawdziłem pobory prądu bo już mam tą kamerkę A129. W trybie nagrywania ok 400 mA czuwanie jakoś od 200 do 250 mA. Tryb parkingowy jeżeli chodzi o adapter zasilania to też OK. Przy ustawieniu na wyłączenie kamery przy 12V wyłącza przy ok 11,6 a 11,8V do przyjęcia. Teraz ją zamontuję jakoś do auta, ale mam pytanko, czy ktoś przepychał przewód z przedniej kamery do tylnej ale podsufitką. Czy są tam jakieś kable? wiem że trzeba ostrożnie, ale może jakieś pomocne podpowiedzi. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 12-08-2022, 08:21 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja przepychałem, nie ma z tym większego problemu, niestety nie mam żadnych zdjęć z procesu.


Na górę
Post: 12-08-2022, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Panie "Przemekc1" wysłałem coś Panu na PW. Od której strony Pan przepychał ten przewód i czym, czy jak się siedzi za kierownica to z prawej czy lewej strony bo zastanawiam się czy idą tamtędy jakieś przewody oprócz anteny oraz przewodów oświetlenia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]