Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-10-2018, 16:52 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
Lwieserce pisze:
Właśnie dzisiaj zabrałem się za to,zdjąłem schowek i zaglądałem jak podejść ,jest rzeczywiście najłatwiejszej Widać kabelek do zapalniczki .jedną ręką tego nie ogarnę ,ale może ktoś już wyciągał zapalniczkę bo mnie się nie udało .Na pewno jest jakiś sposób bez rozbierania pół samochodu.Ciekaw jestem czy zapalniczka jest na wcisk czy jest od spodu założona nakrętka.
Wrzuć fote :D marcin

jest przykręcane od drugiej strony
niestety nie posiadam żadnych fotek

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 03-10-2018, 23:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2014, 09:49
Posty: 61
Lokalizacja: Jaworzno
Cytuj:
jest przykręcane od drugiej strony

To jest coś, może jakoś wsadzę tam rękę :lol: i spróbuje odkręcić.


Na górę
Post: 04-10-2018, 16:41 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
Lwieserce pisze:
Cytuj:
jest przykręcane od drugiej strony

To jest coś, może jakoś wsadzę tam rękę :lol: i spróbuje odkręcić.

życzę powodzenia :uznanie:
też tak myślałem :]

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 04-10-2018, 21:41 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Czy ktoś myślał o kamerce z tyłu? Gdzie ją umieścić i jak pociągnąć kable?


Na górę
Post: 04-10-2018, 21:50 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Kabel, to bym puścił podsufitką i zostawił małą pętlę luzu na otwarci klapy. Kamerkę można umocować na rzep techniczny do szyby albo na magnes neodymowy do klapy (ktoś to już tu testował).
Sam co raz bardziej się skłaniam ku kamerce z tyłu. Ostatnio miałem kilka niebezpiecznych sytuacji z "poganiaczami" w ciężarówkach, którym 50-60km/h było za wolno na ograniczeniu do 40km/h

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-11-2019, 17:59 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Chciałbym zamontować kamerkę Viofo i podłączyć ją bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Moje pytanie dotyczy tego jaki rodzaj bezpiecznika jest zastosowany w s-cross. Niestesty nie mam dostępu do samochodu żeby po prostu to sprawdzić.
Obrazek


Na górę
Post: 29-11-2019, 18:33 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
mini

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 29-11-2019, 20:52 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź


Na górę
Post: 30-11-2019, 22:42 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Ja bym widział inny problem, bo trochę zerkałem na tę kwestię w Vitarze.

Otóż skrzynka bezpieczników kabinowych umieszczona jest bardzo nisko przy pedałach (chyba tylko Japończyk może się tam zmieścić, by spokojnie manewrować :P), ale nawet zakładając, że uda się to ogarnąć, to klapka zamykająca puszkę nie daje nic miejsca, by upchnąć tam taką przejściówkę bezpiecznika jak na zdjęciach. Jakiś pomysł?

Można by np. użyć czegoś takiego https://www.aliexpress.com/item/3304211 ... 4c4dcNHbBx i przeciąć kabel, ale to już oznacza zmiany w instalacji, których później nie można usunąć bez "pozostawiania śladu".

Przy okazji, jak będziesz zamawiał zestaw do podłączenia viofo zwróć uwagę, że są dwa typy 1) nowsze z przełącznikiem umożliwiającym wybór jednego z czterech napięć akumulatora, poniżej którego jeśli spadnie napięcie to kamerka jest wyłączana (co może mieć znaczenie jeśli chcemy podłączyć kamerkę do bezpiecznika, który jest pod napięciem przy wyłączonym samochodzie) przykładowa: https://www.aliexpress.com/item/3295891 ... b201603_55 2) bez takiego bajeru.


Na górę
Post: 01-12-2019, 06:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
ken-wawa pisze:
Można by np. użyć czegoś takiego https://www.aliexpress.com/item/3304211 ... 4c4dcNHbBx i przeciąć kabel, ale to już oznacza zmiany w instalacji, których później nie można usunąć bez "pozostawiania śladu".

Odradzam z nieco innego powodu. Te łączniki słabo sprawdzają się z instalacjami, które podlegają siłom zewnętrznym (ruch). Jak się plus wypnie to może nieźle nabałaganić. Lepiej lutować. Ale oczywiście problem gwarancji pozostaje.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 07:19 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Zakupiłem właśnie taki typ z przełączaniem napięcia odcięcia. Szczerze mówiąc to nie zastanawiałem się zbytnio jak to upchać, bo w poprzednich samochodach miałem w okolicach bezpieczników miejsca, więc założyłem, że po prostu się uda :) Będę to montował pewnie końcem tego miesiąca to dam znać jak wyszło.
Kamerka to Viofo 129 duo, chciałem korzystać z trybu parkingowego, więc podłączam się do dwóch bezpieczników, jedem z napięciem stałym, a drugim po zapłonie. Zdaje się jednak, że będę musiał na ten moment ustawić najwyższe napięcie, bo w tym samochodzie jest standardowy akumulator, a z wątku na forum czytałem, że on jest dosyć słaby. Zresztą tak czy inaczej nie chciałbym ustawiać zbyt niskiego napięcia odcięcia żeby nie uszkodzić akumulatora ciągłym wyładowywaniem.


Na górę
Post: 01-12-2019, 18:51 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Jak będziesz robił, cyknij proszę trochę fotek, bo sam jestem niezmiernie ciekaw, szczególnie tej kwestii, czy uda się upchnąć jakoś przejściówkę w pudełku z bezpiecznikami. Też miałbym ochotę podłączyć kamerkę na stałe. Choć ja mam viofo a119 i tam tryb parkingowy rozwiązany jest z tego co pamiętam trochę inaczej (moim zdaniem dużo słabiej więcej tutaj https://wr24support.freshdesk.com/suppo ... 9-pro-a129 i tutaj https://dashcamtalk.com/forum/threads/h ... ted.32745/ ). Kiedy kupowałem a129 duo nie była dostępna, może też powinienem przejść na ten model.


Na górę
Post: 01-12-2019, 20:05 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Jasne, postaram się zrobić jakieś fotki z tego co mi wyjdzie, ale to dopiero w drugiej połowie grudnia.
Czy w s-cross ta skrzynka wygląda jak w Vitarze?:
https://www.youtube.com/watch?v=Xxplj5XD8go (od 1:34)

Jak tak, to rzeczywiście z tą przejściówką może być problem i pewnie klapka nie będzie się chciała zamknąć. No nic, najwyżej przerobię trochę klapkę i wytnę otwór, a potem zakleje to czymś żeby było szczelne. Wydaje mi się, że wystarczy wyciąć otwór w miejscu gdzie będzie przejściówka, a potem nakleić w to miejsce chociażby nakrętkę plastikową i będzie w porządku. Przejściówka powinna się wtedy bez problemu zmieścić, a puszka będzie tak samo szczelna od wilgoci jak przedtem.


Na górę
Post: 01-12-2019, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja do kamery założyłem dodatkowe gniazdo zapalniczki schowane za schowkiem po stronie pasażera. Można podpiąć pod ACC, można pod AKU. W serwisie wzięli za to 160zł. Niby dużo, ale ta przejściówka z przesyłką to ok. 40zł + robota własna + prowizorka z wycinaniem klapki + ewentualne problemy z gwarancją. Ja wiem czy nie warto zrobić to dobrze? A do gniazda można kiedyś wpiąć rozdzielacz i wykorzystać do podłączenia innych rzeczy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 21:28 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Tylko mi zależy na trybie parkingowym, a tego nie załatwię za pomocę gniazda zapalniczki. Poza tym nie widzę tu problemów z gwarancją (zresztą już jej nie mam), zestaw jest prosty do podłączenia, nie ma żadnego przecinania czy lutowania przewodów. W każdej chwili mogę to wypiąć. Jedyną jak mówisz prowizorką jest (ewentualne) lekkie zmodifikowanie plastikowej klapki.


Na górę
Post: 03-12-2019, 16:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A nie można się wpiąć do tej rozdzielni w komorze silnika? W S-crossie jest sporo miejsca i wolne wyjścia z napięciem przed stacyjką.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-12-2019, 09:14 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Dzisiaj patrzyłem jak wygląda kwestia z bezpiecznikami. Przyznam, że nie spodziewałem się, że można to tak głęboko wszystko schować. Klapka oczywiście jest za niska żeby włożyć tam jeszcze przejściówkę na bezpiecznik, ale to jest tak schowane, że nawet nie wiem czy jest konieczne jej montowanie, najwyżej tak jak planowałem troche ją podwyższe. Poza tym przyszedł mi adapter zasilania i jest w sumie znacznie mniejszy niż myślałem, więc bez problemu uda się go tam zapakować. Najwięcej pracy będzie z ładnym przciągnięciem kabli od zasilania do przedniej kamerki i potem od przedniej kamerki do tylnej, prześlę potem zdjęcia jak udało się to zrobić.


Na górę
Post: 27-12-2019, 22:32 
Pytanie takie, czy mocować kamerę w s-crossie na tych kropkach, obwódce wokół lusterka czy lepiej na gładkiej szybie trochę poniżej? Dostałem Garmin dashcam 55 i się właśnie zastanawiam gdzie będzie najlepiej, a tu nie mam przyssawki tylko na stałe, na kleju.


Na górę
   
Post: 28-12-2019, 11:51 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
I jak wygląda sytuacja na placu boju? :)

Zastanawiam się jeszcze, czy zasilania nie można by brać z lampek oświetlenia kabiny (tych przednich przy fotelach kierowcy i pasażera, bo ta środkowa wyłącza się po zamknięciu samochodu). Jak widzę, jak zapalić światło i zamknąć samochód, to te lampki są aktywne cały czas po zamknięciu, stąd wygląda, że tam prąd jest non-stop. Prawdopodobnie rozmontować taką lampkę i dolutować tam przewody lub nawet wsadzić jakiś mały rozgałęźnik nie powinno być ciężko. Jedynie warto by sprawdzić, co jest jeszcze na tym bezpieczniku od oświetlenia kabiny (by nie było jakiegoś kluczowego systemu, ale wątpię) i przeliczyć, czy moc bezpiecznika wystarczy, czy ewentualnie wymienić go na większy (też chyba pewnie ten istniejący powinien wystarczyć). Jedyną kwestią wtedy pozostaje, gdzie umieścić ten zasilacz. Można by pod sufitem ukryć, ale czy to będzie bezpieczne w razie ewentualnego wypadku? Mam wątpliwości.

Właśnie szkoda, że chyba nikt nie ma dobrego schematu instalacji elektrycznej Vitary. Bo może by się okazało, że jest proste i dobre miejsce na podłączenie.


Na górę
Post: 28-12-2019, 11:52 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
wawax pisze:
Ja do kamery założyłem dodatkowe gniazdo zapalniczki schowane za schowkiem po stronie pasażera. Można podpiąć pod ACC, można pod AKU. W serwisie wzięli za to 160zł. Niby dużo, ale ta przejściówka z przesyłką to ok. 40zł + robota własna + prowizorka z wycinaniem klapki + ewentualne problemy z gwarancją. Ja wiem czy nie warto zrobić to dobrze? A do gniazda można kiedyś wpiąć rozdzielacz i wykorzystać do podłączenia innych rzeczy.


Rozumiem, że ACC to zasilanie po włączeniu stacyjki, a AKU dostępne nonstop? Tylko w jakim miejscu instalacji fizycznie "podłączyć kabelki?

Z serwisami to różnie bywa. Często idą na szybkość i wcale tak dobrze nie robią. Jedynie gwarancyjnie jesteś kryty (jeśli jeszcze masz gwarancje).


Na górę
Post: 28-12-2019, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
ken-wawa pisze:
Zastanawiam się jeszcze, czy zasilania nie można by brać z lampek oświetlenia kabiny


Kamera bierze ok. 12W. Jeśli do tego dodać lampki (2x5W) to już masz ok. 2A na cienkich przewodach. Suzuki (i inne marki też) bardzo oszczędza na miedzi. Pociągnięcie przewodu do skrzynki bezpieczników nie jest żadnym kłopotem i zajmie 5 minut.

Jeśli sterowanie lampką jest tak rozwiązane jak w bagażniku, to wyłącznik będzie na masie, więc na plusie może być napięcie cały czas.

Przy skrzynce bezpieczników jest kilka grubych przewodów. Trzeba sprawdzić, który daje napięcie stale (AKU), a który po stacyjce (ACC) lub włączeniu (ON). Pamiętaj o wstawieniu bezpiecznika na początek na wypadek zwarcia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Ostatnio zmieniony 28-12-2019, 12:07 przez wawax, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 28-12-2019, 12:06 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Jako, że miałem do zamontowania radio z androidem + kamerę cofania + wideorejestrator przód + tył, a zbliżały się święta to poszedłem na łatwiznę i zleciłem montać w ASO ;)
Montaż był za pomocą przejściówek do bezpieczników. Klapka do bezpieczników została po prostu zdemontowana, Pan stwierdził, że robili tak wiele razy i nigdy nie było problemu z brakiem tej klapki, zdapter zasilania został schowany pod plastikiem przy gnieździe bezpieczników. Kamera działa tak jak powinna, czyli po włączeniu zapłonu nagrywa w normalnym trybie, a po wyłączeniu stacyjki przechodzi w tryb parkingowy. Niestety nie wiem jak dokładnie były prowadzone kable, bo mnie przy tym nie było.

Tak to wygląda na koniec:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 28-12-2019, 12:15 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
wawax pisze:
ken-wawa pisze:
Zastanawiam się jeszcze, czy zasilania nie można by brać z lampek oświetlenia kabiny


Kamera bierze ok. 12W. Jeśli do tego dodać lampki (2x5W) to już masz ok. 2A na cienkich przewodach. Suzuki (i inne marki też) bardzo oszczędza na miedzi. Pociągnięcie przewodu do skrzynki bezpieczników nie jest żadnym kłopotem i zajmie 5 minut.

Jeśli sterowanie lampką jest tak rozwiązane jak w bagażniku, to wyłącznik będzie na masie, więc na plusie może być napięcie cały czas.

Przy skrzynce bezpieczników jest kilka grubych przewodów. Trzeba sprawdzić, który daje napięcie stale (AKU), a który po stacyjce (ACC) lub włączeniu (ON). Pamiętaj o wstawieniu bezpiecznika na początek na wypadek zwarcia.


Nie analizowałem tego dokładnie, więc mogę tak na szybko rzucić kilkoma rzeczami, które przechodzą mi do głowy.

A gdyby zamienić lampki na ledy? W przypadku wewnętrznego oświetlenia nie ma problemów z ewentualną niezgodnością z przepisami, a LEDy dają zwykle dużo mniejsze obciążenie. Poza tym w przypadku kamerki pewnie trzeba rozróżnić maksymalny prąd i typowy prąd. Ten jest pewnie dużo mniejszy.

Te przewody przy skrzynce bezpieczników są używane, czy nie, bo trochę nie do końca rozumiem ten pomysł. Jeśli dobrze rozumiem sugerujesz, albo wstawienie "złodziejki" na samym bezpieczniku w skrzynce (i pojawia się wtedy problem otwartej skrzynki bezpieczników), albo rozcięcie kabla i dolutowanie do niego dodatkowego połączenia?


Na górę
Post: 28-12-2019, 12:18 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Przemekc1 pisze:
Jako, że miałem do zamontowania radio z androidem + kamerę cofania + wideorejestrator przód + tył, a zbliżały się święta to poszedłem na łatwiznę i zleciłem montać w ASO ;)
Montaż był za pomocą przejściówek do bezpieczników.


Super, że pokazujesz jak to zrobili. :)

Mógłbyś pokazać trochę więcej zdjęć tylnej kabelki i jak idą kable od niej do przodu. Przynajmniej to co widać. Dzięki :)


Na górę
Post: 28-12-2019, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
ken-wawa pisze:
A gdyby zamienić lampki na ledy?

Można. Zresztą to było pierwsze co zmieniłem w aucie. Jest jednak jeszcze jedno utrudnienie - te przewody są dość mocno napięte i podłączanie ich może być niewygodne. Szyny CAN tam raczej nie ma, więc z tego powodu problemu nie będzie.


ken-wawa pisze:
trzeba rozróżnić maksymalny prąd i typowy prąd

Jak policzysz przekrój kabla dla przeciętnego prądu, to przy maksymalnym spowodujesz pożar instalacji. Instalacja musi być projektowana pod maksymalne obciążenie, a bezpiecznik na wejściu powinien być mniejszy niż obciążalność kabli. Np. jeśli dasz bezpiecznik 10A, to kable muszą wytrzymać 12-15A.

ken-wawa pisze:
Te przewody przy skrzynce bezpieczników są używane, czy nie

Wszystkie są używane. Eleganckie rozwiązanie to przejściówka w skrzynce bezpieczników. Mniej eleganckie (stosowane przez serwisy) to lutowanie do przewodu lub wpięcie rozdzielacza. To ostatnie nie jest dobre, bo łatwo przeciąć przewód lub jego zmniejszyć użyteczny przekrój.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]