Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 23:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-11-2016, 16:08 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Czy nie uważacie, że tylne zawieszenie w s-crossie , mocno siada przy 4-5 pasażerach z bagażem ?
Mam założoną płytę pod dyfer, i często w koleinach przycieram nią o środkowy garb. Bardzo sporadycznie jeżdżę w takiej konfiguracji, ale mnie to wk...a :zly: Strach pomyśleć co by było gdybym tej osłony nie miał.
Mam też 2 pytanie, czy S-cross posiada odbojniki ( vel "bycze jaja") w tylnym zawieszeniu , bo ja ich nie zauważyłem w swoim aucie :niewiem:


Na górę
Post: 05-11-2016, 16:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja zauważyłem, że w konfiguracji 4 osoby i niewielki bagaż, łatwo "dobić tyłem" przejeżdżając przez torowisko tramwajowe. Zaskoczyło mnie to, bo w Sedici nawet bardziej ekstremalne obciążenia nie powodowały w tym samym miejscu takich "atrakcji".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-11-2016, 11:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Można zamówić sobie sprężyny wzmacniane + przy okazji podnoszą 35mm z przodu i 40mm z tylu :)

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 07-11-2016, 11:25 
Offline

Rejestracja: 30-09-2014, 21:30
Posty: 11
Słabe sprężyny i słabe amorki. Ja kupiłem gumowe dystanse do sprężyn rozmiar średni i pomogło tak bardzo już nie siada. Do kupienia w sklepach motoryzacyjnych i w necie.


Na górę
Post: 07-11-2016, 12:02 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
igor-69 pisze:
Słabe sprężyny i słabe amorki. Ja kupiłem gumowe dystanse do sprężyn rozmiar średni i pomogło tak bardzo już nie siada. Do kupienia w sklepach motoryzacyjnych i w necie.
Jakie dokładnie?


Na górę
Post: 07-11-2016, 14:42 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jak wyżej, proszę o konkretne linki( jako przekład)


Na górę
Post: 07-11-2016, 19:49 
Offline

Rejestracja: 30-09-2014, 21:30
Posty: 11
Proszę wpisać na znanym portalu aukcyjnym "gumy usztywniające spręzyny" Są trzy rozmiary. Ja zastosowałem albo najmniejsze albo średnie nie pamiętam. Wciska się je pomiędzy zwoje sprężyn i już. Koszt prawie żaden. Stosuję je od lat w różnych autach i efekt jest odczuwalny. Autko minimalnie wyższe ok 1-2 cm a co ważniejsze - znacznie mniej siada pod obciążeniem i mniej dobija.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07-11-2016, 21:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To, że mniej dobija rozumiem ale w jaki sposób staje wyżej? Bo jak dobrze rozumiem ta guma jest umieszczona między zwojami sprężyny.
Ja podobnego wynalazku używałem w "maluchu", w dzisiejszych autach z progresywnymi sprężynami raczej bym się nie odważył zmieniać charakterystyki sprężyny. Czasem jadę trochę "po krawędzi" i nie chciałbym się zdziwić w podbramkowej sytuacji.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-11-2016, 21:55 
Offline

Rejestracja: 30-09-2014, 21:30
Posty: 11
staje wyżej?- bo guma rozpiera sprężyne, Jazda po krawędzi Scrossem- dobry żart !!! Progresywne sprężyny to nie w Scrossie.
Gumy dają radę w 300 konnej Insigni więc niema się o co martwić.


Na górę
Post: 08-11-2016, 09:04 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
miałem "przyjemność" pogubić te gumy w Oplu :( (może były za duże ? ) mogę i tu spróbować. Od dołu czy na górze sprężyny i czy jakoś "wiązane" czy luzem ?
Ktoś stosował jeszcze inne tanie rozwiązania ? np http://allegro.pl/gumy-podwyzszajace-po ... 18822.html

W/w rozwiązania robimy z tyłu, a co z przodu ? (po taniości - drogie rozwiązania znam)


Na górę
Post: 08-11-2016, 09:17 
Offline

Rejestracja: 30-09-2014, 21:30
Posty: 11
Można z przodu i z tyłu. Kwestia dobrania odpowiedniej średnicy gumy. Ja z przodu nigdy nie zakładałem. Wszystkie auta siadają po obciążeniu z tyłu i tam wciskałem gumy i pomaga. Nigdy ich nie zgubiłem. Zawsze dobierałem gumy do średnicy tylnych sprężyn tak aby średnica gumy była jak najbardziej zbliżona i to wszystko.


Na górę
Post: 08-11-2016, 18:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
igor-69 pisze:
staje wyżej?- bo guma rozpiera sprężyne, Jazda po krawędzi Scrossem- dobry żart !!! Progresywne sprężyny to nie w Scrossie.
Gumy dają radę w 300 konnej Insigni więc niema się o co martwić.


Niby dlaczego żart? Wykorzystuję samochód w pełnym zakresie jego możliwości. Nie mam problemu z wyczuciem, kiedy mój samochód zaczyna tracić przyczepność (rzecz jasna, że nie jeżdżę tak na co dzień).
Ogólnie nie jestem zwolennikiem takiego chałupniczego tuningu w obszarze zawieszenia, czy innych mających wpływ na bezpieczeństwo.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-02-2017, 19:06 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
jest coś nowego http://www.sklep.st-suspensions.com.pl/ ... 10-13.html


Na górę
Post: 20-02-2017, 22:19 
Offline

Rejestracja: 30-09-2014, 21:30
Posty: 11
Zasada ta sama a cena z kosmosu


Na górę
Post: 20-02-2017, 22:35 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Nie do końca ta sama.
Gumy wciska się w zwoje sprężyn rozciągając i usztywniając je a te dystanse wkłada się POD lub NAD sprężyny podwyższając poziom nadwozia ale nie zmieniając ich charakterystyki.

Ale fakt faktem cena ciągle z kosmosu. Za 2 razy tyle można mieć zestaw wyższych i homologowanych (na Niemcy) sprężyn.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 21-02-2017, 00:34 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Joozwa pisze:
Nie do końca ta sama.
Gumy wciska się w zwoje sprężyn rozciągając i usztywniając je a te dystanse wkłada się POD lub NAD sprężyny podwyższając poziom nadwozia ale nie zmieniając ich charakterystyki.

Ale fakt faktem cena ciągle z kosmosu. Za 2 razy tyle można mieć zestaw wyższych i homologowanych (na Niemcy) sprężyn.
Mógłbyś jakiś link do tych sprężyn podesłać?


Na górę
Post: 21-02-2017, 10:13 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Opcje niemieckie, sprężyny cz podkładki Alu, cena grubo ponad 2000 zł, tutaj 800 zł


Na górę
Post: 21-02-2017, 22:23 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
allgrip pisze:
Mógłbyś jakiś link do tych sprężyn podesłać?

Wszystko jest w TYM temacie i podnoszeniu Scrossa.

MS pisze:
Opcje niemieckie, sprężyny cz podkładki Alu, cena grubo ponad 2000 zł, tutaj 800 zł

OK, mój błąd. Nie za dwa razy więcej a za dwa i pół raza więcej :].

Tak czy siak za taki komplet dałbym max 4 stówy. Za sprężyny 2kpln wg mnie uczciwa cena.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]