Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-10-2016, 15:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W czasie ostatniej wymiany kół stwierdziłem, że są dosyć cienkie klocki na przedniej osi. Myślałem, że "dożyją" do serwisu na 60kkm. Ale ostatnio coś mi hałasuje przy hamowaniu. Stąd moje pytania do szanownych kolegów ;)
1. Czy klocki mają w S-crossie czujnik zużycia? (wydaje mi się że słyszę akustyczny ale może się mylę)
2. Czy może ktoś polecić jakieś sprawdzone klocki? Cena jest kwestą drugoplanową, najpierw dobre hamowanie.
3. czy dalej w Suzuki stosuje się TRW? (znalazłem jedne TRW w necie za 150pln/kpl.)
Dla informacji w ASO za klocki (nie wiem jakiej firmy ) wołają 360pln, a za wymianę... uwaga ... proszę usiąść... 120pln :sciana: Trochę idą po bandzie. :zakrecony:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-10-2016, 07:17 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
Moje też nie dozyją 60k. Teraz mam ponad 40 i zużycie ok. 80% (wg serwisu).
Pan w ASO był bardzo zdziwiony że tak szybko zuzywam klocki bo wg niego norma to 60k (chyba jak się jeździ do kościoła i z powrotem :) )

Co do czujnika, to klocki mają taką "metalową" łapkę która w momencie zuzycia trze o tarcze i bardzo dobitnie sugeruje o potrzebie wymiany.

Też się chętnie dowiem jakie klocki (grube) polecacie.
Czy ta cena 120 to z toczeniem tarcz, czy samą wymianę ?


Na górę
Post: 12-10-2016, 09:28 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tymi klockami Suzuki coś ma. Ja miałem problem w Ignisie, klocki padały co 30 tys. km. Tłumaczono mi, że to pewnie dlatego, że oryginalnie Ignis był projektowany na napęd 4AWD, a je miałem 2AWD. Z tego co czytałem Macioo masz napęd 4AWD, więc ta teoria nie trzyma się kupy. Sam mam teraz S-crosie nakręcone 55 tys. i na razie jest z klockami OK, a napęd jest też na jedną oś.


Na górę
Post: 12-10-2016, 17:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeśli idzie o rodzaj napedu (2WD albo 4WD), to chyba bez znaczenia. Hamowanie, to hamowanie i nic tu do rzeczy jak auto się rozpędziło ;) W sklepach też tego nie rozróżniają.
Cena 120pln za wymianę w ASO, to cena za przełożenie klocków. Tarcz nie toczę bo są gładkie i bez rowów. Zazwyczaj wymieniam je co drugi komplet klocków. Nie wymieniałem klocków w ASO Yama w Toruniu, więc nie wiem jak robią. Jednak moje doświadczenia z innych ASO są złe. Wymiana polegała na odkręceniu śrubki, włożeniu nowego klocka i przykręceniu śrubki. Zadnego czyszczenia czy smarowania. Na moją uwagę, o to usłyszałem: czyszczenie to inna czynność serwisowa i oczywiście mogą to zrobić jak dodatkowo zapłacę. Wariactwo!
Właśnie wróciłem z oględzin z warsztatu. Umówiłem się na jutro (po dokładnej diagnostyce układu i potwierdzeniu, że faktycznie wystarczy wymienić klocki). Cena robocizny, to będzie 60pln (zawiera poza wymianą czyszczenie i smarowanie zacisków), a klocki TRW 190pln. Wielkiego wyboru z pośród firmowych producentów nie ma.
Na wszystko dostanę FV i gwarancję. Robię tam hamulce od lat i nigdy nie było potrzeby z tej gwarancji korzystać. :)
Cena 580pln w odniesieniu do 250pln to nawet dla mnie, zwolennika serwisowania w ASO, to silne przegięcie. :zakrecony:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-10-2016, 08:32 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
Nie za drogo te klocki ?

Za 160 (z przesyłką) kupisz na all....o


Na górę
Post: 13-10-2016, 08:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
klocki z przebiegiem nie mają wiele wspólnego jeżdząc po samych autostradach to kilometrów nabijesz a nie wiele hamujesz a po mieście i drogach lokalnych to więcej hamujesz niż jedziesz...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 13-10-2016, 15:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Generalnie, to najwięcej wspólnego ze zużyciem klocków ma styl jazdy. Nawet na autostradzie, agresywna jazda zjada klocki szybciej niż normalna w mieście. Wystarczy kilka nagłych dohamowań ze 180 do 80 i zeżre więcej kocka niż 100 razy dojechanie do skrzyżowania.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-10-2016, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ale skrzynia skrzynia biegów prawdopodobnie ma. Ja praktycznie nie mam hamowania silnikiem (komu by się chciało wymuszać niższe "biegi" manetkami przy każdym planowanym hamowaniu). Czuję, że będzie cienko przed 30 tysiącami.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 13-10-2016, 17:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Może nie będzie tak źle! Ja mam trochę ponad 57kkm a jeżdżę raczej bardzo dynamicznie i też się nie bawię w redukcje na pół kilometra przed skrzyżowaniem. Moje średnie spalanie (80% droga krajowa) nie schodzi poniżej 7,2-7,4 no chyba, że celowo sprawdzam czy umiem zejść poniżej 6l :szalony:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 14-10-2016, 15:53 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jestem po wymianie klocków i mam ostrzeżenie dla kupujących indywidualnie! Mianowicie: katalogi w dwóch dużych hurtowniach, zarówno po marce-modelu, jak i po VIN, wypluwają dwóch producentów TRW i Blue Print. Otóż w obu przypadkach klocki występujące jako zamienniki dla S-cross 120KM Pb 4x4, są za małe. Oryginały mają 142mm długości, a te sugerowane jako zamienniki 132mm. Dodam, że te na allegro (są fotki z rozmiarami) też mają 132mm. Po poszukiwaniach (przez firmę wymieniającą) znaleźli klocki Made in Japan firmy OYODO za 218pln (pierwszy raz się z nią spotkałem). Dla zainteresowanych podaję opis z etykiety:

10H8026-OYO
E11 90R-02A0184/19992
55810-61m00/55810-61M50
Klocki hamulcowe według katalogu GeParts

Do samego końca nauczeni doświadczeniem nie wiedzieliśmy czy przypasują ale na szczęście już wszystko bangla jak należy. O hamowaniu nic na razie nie powiem, bo przejechałem ok. 4km i jeszcze się nie dopasowały do tarcz ale zapowiadają się dobrze już na wstępie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-12-2016, 14:13 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
macioo pisze:
mam ostrzeżenie dla kupujących indywidualnie!


Potwierdzam. Szukając po 55810-61m00/55810-61M50 można dostać klocki 13 i 14 cm.

Po telefonie do serwisu i pytaniu o koszt wymiany, miły Pan powalił mnie na kolana ceną za same klocki w kwocie 400!!! zł.
Zasugerował oczywiście szlifowanie tarcz za następne 100 zł.
Żeby nie być dobitym nie spytałem przezornie o cenę robocizny i udałem się do zaprzyjaźnionego sklepu z częściami, gdzie zakupiłem klocki (nazwy producenta nie pamiętam a na fakturze mam napisane "klocki przednie Hyundai :)), te 14 cm, za zawrotną kwotę 130 zł brutto. Po czym po wizycie u mechanika gdzie zostawiłem kolejne zawrotne 40 zł za wymianę, zakończyłem moją przygodę z wymianą klocków.


Na górę
Post: 07-12-2016, 20:03 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Jaki masz przebieg?

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 08-12-2016, 08:03 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
Joozwa pisze:
Jaki masz przebieg?

50 tys.


Na górę
Post: 08-12-2016, 11:33 
Offline

Rejestracja: 26-08-2015, 09:55
Posty: 34
bzado pisze:
Po telefonie do serwisu i pytaniu o koszt wymiany, miły Pan powalił mnie na kolana ceną za same klocki w kwocie 400!!! zł.

Widzę, iż ceny nadal z kosmosu... 10 lat temu za klocki do Liany ASO również krzyknęlo mi 420pln + 80pln wymiana...


Na górę
Post: 05-04-2017, 07:21 
Offline

Rejestracja: 02-06-2016, 06:38
Posty: 36
Witam,
przy delikatnym cofaniu słyszę w tylnym lewym kole takie strzelanie jakby blaszka obcierała o metal . Zdjąłem koło i klocek na oko ma jeszcze ok 3 mm grubości i według mnie spokojnie jeszcze trochę pohamuje. Czy te dźwięki to oznaka kończących się klocków?


Na górę
Post: 05-04-2017, 10:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No przecież widać po wyjeciu klocka czy blaszka sygnałowa jest na równi z klockiem, czy nie. Jeżeli jest na równo, to będzie hałasować. IMO 3mm klocka to sygnał do jego wymiany. Opony też nie zjeżdżasz do 0mm! Klocki na tył TRW jakieś ok 100pln kosztują więc bez dramatu. Większy problem jest z klockami na przód. TRW pokazuje, że są ale one są za małe. Te na tył są OK, kupowałem na Allegro.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 05-04-2017, 22:25 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
msmarcinek pisze:
Witam,
przy delikatnym cofaniu słyszę w tylnym lewym kole takie strzelanie jakby blaszka obcierała o metal . Zdjąłem koło i klocek na oko ma jeszcze ok 3 mm grubości i według mnie spokojnie jeszcze trochę pohamuje. Czy te dźwięki to oznaka kończących się klocków?

Jaki przebieg auta?
Tak jak pisze Macioo, czasz szukać zapasowych klocków bo szkoda sobie tarcze poniszczyć jak by ta reszta okładziny ciernej odpadła z przegrzania.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 06-04-2017, 10:52 
Offline

Rejestracja: 02-06-2016, 06:38
Posty: 36
Mam przebieg 125 tyś km , przednie wymieniane przy 60 tyś km, tylne wygląda że od nowości nie wymieniane , czy to możliwe ?
Mam przegląd po świętach więc mi dokładnie wszystkie klocki sprawdzą , jeśli będzie potrzeba to kupie i wymienię sobie sam we własnym zakresie dwa razy taniej.


Na górę
Post: 06-04-2017, 12:44 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Możliwe jak najbardziej. Wymiana też możliwa ale pod warunkiem, że masz przyrząd do wkręcania tłoczka. Bez tego nie dasz rady.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-04-2017, 15:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
nie trzeba przyrządu... wystarczy kawałek płaskownika lub coś podobnego wkręcamy jednocześnie wciskając idzie jak po maśle...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 06-04-2017, 20:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Na przedzie idzie. Na tyle nie idzie... Przerabiałem niedawno na własnych łapach! Nie wiem czemu ale na tyle jest duuuużo ciężej. Wkręcałem kluczem do tarcz szlifierki kątowej. Podsumowując: mało brakowało, ż rzeźną uszkodziłbym gumkę tłoczka, naszarpałem się jak głupi i nie udało mi się wcisnąć wystarczająco głęboko. Musiałem pojechać do warsztatu gdzie za wartość dużej wódki chłopaki wymienili ale też się trochę musieli siłować pomimo przyrządu. Nie mam doświadczenia w tylnych hamulcach. Do tej pory robiłem przody i szło dobrze, aż się zdziwiłem przy tylnych teraz. Dla tego ostrzegam.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-04-2017, 11:39 
Offline

Rejestracja: 24-04-2017, 10:33
Posty: 5
macioo pisze:
Jeśli idzie o rodzaj napedu (2WD albo 4WD), to chyba bez znaczenia. Hamowanie, to hamowanie i nic tu do rzeczy jak auto się rozpędziło ;) W sklepach też tego nie rozróżniają.


ja nie wiem czy na zużycie klocków nie wpływają wszelakie szpery elektroniczne, systemy przeniesienia napędu etc - wcześniej to wszystko elektronika steruje. W passacie Alltrack znajomy trochę pojeździł "w terenie" używał asystenta zjazdu etc, klocki zjedzone błyskawicznie.


Na górę
Post: 29-04-2017, 18:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tyle, że tu nie ma żadnej elektronicznej szpery. Tam zużycie jest bardziej intensywne, bo ciągle któreś koło jest hamowane. Dołączany napęd Allgrip nie ma nic wspólnego z układem hamulcowym. Sprzegło wielopłytkowe i tyle. Może ewentualnie interweniować ESP czy ASR ale te systemy ma każdy współczesny samochód.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-08-2017, 09:26 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Wczoraj odezwał się czujnik akustyczny, przejechane 42 tys. km
Prośba o podpowiedz, które klocki wybrać.
Mam dwa typy:
1. Brembo P 79 032
https://aparts.pl/partscatalogue/p-79-0 ... 9032.aspx#

2. BLUE PRINT ADK84241
https://aparts.pl/partscatalogue/adk842 ... 4241.aspx#

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 07-08-2017, 15:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Upewnij się , że będą te typy pasowały. brembo nie miałem ale Blue Print niby zgodne z numerem katalogowym, a przyszły za małe o 10mm. Podobnie było z TRW. Pisałem już chyba w tym wątku, że jedyne , które pasowały to jakies japońskie Odoyo (czy jakoś tak) najgorszy badziew w mojej motoryzacyjnej historii! Przy hamowaniu dłuższym niż kilka sekund, przestawały hamować! A nie były tanie, bo ok 200pln. Skończyło się na ASO, bo już dość miałem jeżdżenia na przymiarki.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]